Jump to content

Recommended Posts

La Matizul E3 "Check Engine" se stinge la ~2 secunde dupa ce a pornit motorul. La Matizul E2 el se stinge, daca este lasat, inainte de pornirea motorului.

 

Legat de felul in care mergi tu: mergi subturat! In coloana, eu nu schimb in treapta a doua decat daca trec de 20km/h si am speranta ca voi merge ceva cu viteza mai mare decat 20. Daca nu, stau cuminte in treapta I, chiar daca motorul este turat. Turatia, la mine, la 20km/h ar trebui sa fie in jur de 3500rpm, deci nu e asa mare. In rest, treapta a doua o schimb la cel putin 40km/h, daca vad ca nu am cum sa continui cu viteza mai mare decat 40 raman in a doua, a treia o schimb la cel putin 60km/h si la fel, daca merg cu 58, raman in treapta a treia. Cu a 4-a la 50 nu prea ai ce cauta.

Link to comment

asa este la spark check engine se stinge dupa ce pornesti motorul. am fost la service si am incercat la un spark de la ei si la fel facea. probabil difera de masina si marca ei :lavolan:

Edited by Mircea
Doc, foloseste si majuscule pe ici pe colo ;)
Link to comment

hmmmm ciudat. La mine scutura, dupa cativa zeci de metrii parcursi cu acceleratie constanta in treapta 1. Efectul dispare de ce variez acceleratia (dau spritzuri)...... sa incerc totusi si pe un drum fara gropi (sunt nevoit sa circul in fiecare zi cateva sute de metrii mergand in treapta 1, din cauza "starii", strazii pe care locuiesc :mda: )

 

Edit(referitor la post-ului lui coschkutza): deci, solutia e sa variem usor acceleratia?

Edited by claud20012
Link to comment

Incearca sa vezi cum face pe un drum neted. Poti misca insesizabil pedala cand treci peste gropi si asa ai impresia ca te scutura. Am patit-o si eu in perioada de acomodare, pedala fiind foarte moale si "talpa grea".

Link to comment

Ideea in ceea ce am scris eu nu este sa variem ci ar fi ideal sa putem mentine o anumita presiune asupra pedalei, pentru a merge cu viteza dorita. Dar daca totusi sunte nevoiti sa variem, atunci reducerea sau amplificarea presiunii asupra pedalei sa fie cat mai lenta si mai "soft" cu putinta.

Edited by closchkutza
Link to comment

Se pare ca m-am speriat degeaba ... scuze pt deranj :mrgreen: . Incercat in seara asta pe sosea si nu sunt probleme, si cu ceva mai multa grija am reusit sa merg uniform si pe "teren accidentat". Singura chestie e ca e putin mai greu sa tii apasat pe acceleratie si sa mergi la viteza constanta in treapta 1 ... mai ales prin santurile de pe strada mea

Link to comment
  • 2 weeks later...

Sparkul meu de 1L a început să consume cu găleata. În oraş ultimele multe consumuri au fost numai peste 10, iar ultimele 3 au fost de 11,5 şi peste. După revizia de 2 ani la 18.000 km cand am schimbat şi bujii şi filtre şi tot, au verificat şi timpii de injecţie şi avansul şi (spun ei) a fost Ok, am verificat personal şi presiunea in cauciucuri (2,3 atm) - a luat tot 11,5. Traseul prinde şi ore de aglomeraţie dar şi la ore libere: 7-8 km în 50 minute la dus şi 25 minute la intors. Fără tălpi, foarte puţin aer condiţionat. La drum întins a luat 7 (Bucureşti - Sibiu şi retur) cu viteze de 110-130 km/h pe autostradă şi sub 100 km/h în rest. După asta am făcut în mod expres un drum de 120 de km pe autostrada cu 100 km/h şi a luat 6 L/100km (7,4L la 124km). Nu am scris mai devreme pentru că am aşteptat să fac consumul şi după revizie, dar nu s-a schimbat nimic.

Edited by euggen
Link to comment

Scade presiunea aceea din pneuri, vei merge iarna ca pe coji de nuci si nu vei stii de ce. Presiunea pe fata era la 1,9 cand aveam eu Matiz, iar pe spate se pune atat doar cand te muti cu masina sau duci pepeni la piata.

In privinta consumului, sa n-ai probleme cu sonda lambda, altfel nu se justifica acel +2% pe care-l ai la extra-urban, dar asta se vede doar daca merge scaneristul acela cu tine, monitorizeaza parametri si stie sa-i interpreteze. Deja sunt prea multe conditii de indeplinit.

Link to comment

Presiunea recomandată în pneuri este 2,1 la gol si 2,3 la plin. Am mers cu 2,1 pe fata şi 1,9 pe spate prin oraş. Am umflat apoi la 2,3 pt. ca sunt cauciucuri de iarnă. Într-adevăr se cam simt denivelările. Mă duc cu ea la service să văd ce vor face cu scannerul. Mulţumesc pt. sfaturi.

Link to comment

Daca utilizezi pneuri de vara pe timp de iarna reducerea usoara a presiunii din pneuri, poate avea un usor efect pozitiv dar oricum discutabil. Dar producatorii de anvelope de de iarna recomanda umflarea amvelopelor cu 0.2 atm mai mult decat apare in specificatiile fiecarui autoturism , pt anvelopele de vara. Justificarea acestei afirmatii fiind ca , anvelopa sa se deformeze mai putin in zona suprafetei de contact cu solul in asa fel incat "mularea" amvelopei pe suprafata solului sa se faca prin deformarea "programata" a blocurilor antiderapante. Aici este ascuns secretul "aderentei" sporite a cauciucurilor de iarna, bineinteles aici intervine si compozitia chimica a cauciucului.

Link to comment
  • 3 months later...

Rog posesorii de Spark sa spuna un consum. A mea m-a innebunit.

9-10% in oras, schimbat numai peste 3 500 rpm si mers destul de mult cu a 2-a.

6-7% in afara, schimbat la 4000 rpm.

 

Deci, motorashul asta de 1 L inghite benzina de zici ca nu-i adevarat. 8-|

Link to comment

Iarna asta a papat si a mea cam 9l in oras(ceva cam mult mi se pare). La ultima iesire in afara i-am facut consumul, si a iesit 5,1 l/100km, 4 persoane in masina, mers si cu 120 km/h , plus ca o parte din drum a fost pe Transfagarasan, deci se poate si mai putin

Link to comment
Rog posesorii de Spark sa spuna un consum. A mea m-a innebunit.

9-10% in oras, schimbat numai peste 3 500 rpm si mers destul de mult cu a 2-a.

6-7% in afara, schimbat la 4000 rpm.

 

Deci, motorashul asta de 1 L inghite benzina de zici ca nu-i adevarat. 8-|

 

Poate gresesc dar motorasul tau nu cred ca este motor de turatie sa il schimbi in oras peste 3500. E doar o parere, nu foarte avizata. Incearca sa schimbi pe la 2500, vezi cum se comporta.

Consumul mi se pare maricel tinand cont ca nu e de Buc ci de Calarasi ( am fost si eu 1 data pe acolo cand am luat Espero si e super liber / comparativ ) dar conteaza ff mult cata energie risipesti adica geaba accelerezi pana in ultimii 10 metrii de stop dupa care franezi violent.

Edited by Cumnatu
Link to comment

D-aia am zis ca sunt necunoscator. Acum ini dau seama ca ai dreptate dar deasemenea :

Mi se apre normal ca un motor de 1 L la turatie mica sa NU miste masina dar deasemenea mi se pare normal ca un motor mic la turatie mare sa consume multicel. Ca deh, il pui sa munceasca din greu, tocmai pt ca e mic.

 

Asta e logina mea "umana" nu " mecanica "

 

 

Acum daca stau sa imi amintesc cum e Calarasiul, s-ar putea sa consume mult pt ca orasul e mic si deci, teoretic distantele sunt mici si poate nu apuca sa se incalzeasca si deci consuma mai mult cand e rece motorul ?

Edited by Cumnatu
Link to comment

Benzina proasta pe timp de iarna (neaditivata), excursii scurte cu motorul rece. Despre stilul de condus, nu discutam, in general, toti cei care merg "la consum" au procente mari pentru ca aplica reguli de la motoare de acum 40 de ani, la motoare conduse de catre un computer de injectie. Cand vor intelege cum functioneaza un astfel de sistem la un motor euro4, n-o sa se mai planga de consum.

Edited by tolin
Link to comment

Pai e clar: masina consuma mult din cauza orasului mic pentru ca sunt opriri dese, iar atunci cand iti apuci si tu sa mergi lejer in a 3-a cu 50-60 iti apare unu` in fata si iar trebuie sa-i dai a 2-a si tot asa. :)

De cateva luni e foarte aglomerat orasul, deci n-am ce-i face. La drumurile noastre proaste + trafic = consum mare.

O tin in turatii mai mari pentru ca asa cere motorul si nu mi se pare ca e "chinuit".

Prefer sa am grija de motor si sa nu merg "la consum". :P

Edited by Axel7
Link to comment

Sunt si eu aproape de a cumpara un spark,am vandut matizul, cred ca oferta de 6995euro cu tpi gratuita pana la sf. lunii pt. un Direct 3

este destul de generoasa. Ce ma sfatuiti sa cumpar : spark nou la oferta asta sau un matiz II din germania la 4500 echipare full de 3 ani?

Oare chiar asa mult o consuma sparkul cum se spune mai inainte? la consum o fi mai rentabil matizul?

Link to comment

@ RamboX:

Daca vrei ca masina sa fie noua, cel mai bine iei sparkul.(e cel de 1L ?) Diferenta de pret se simte la ce ai spus tu, dar in primul rand masina este noua.

De consumat, consuma toate. Depinde de stilul fiecaruia de a conduce.

Alegerea este a ta.

Edited by Axel7
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...