Jump to content

Recommended Posts

Astazi am avut timp si am citit tot topicul acesta si concluzia este ca am caloriferul spart si din acet motiv imi curge pe furtunul de evacuare al condensului de A/C.

 

Nu am inteles daca in situatia mea (cand se incalzeste motorul imi curge 2 - 3 picaturi pe secunda) se poate rezolva cu acel praf pentru astupat porii, care din solutii este mai buna? Praful sau solutia lichida (am inteles ca exista si asa ceva) ? Ce riscuri exista chiar daca respect instructiunile dupa eticheta ?

Link to comment

Exista riscul sa ti se infunde caloriferul, cum am patit si eu. Acum nu mai am curajul sa il desfund prin nici o metoda, nu cumva sa am scurgeri si mai mari decat am avut inainte.

Vezi furtunul acela de care am mai spus, si eu am avut pierderi si exact in zona accea picura. Initial am crezut si eu ca vine de la AC, dar m-am inselat.

Edited by oliver
Link to comment
  oliver said:
E un furtun la capatul inferior al galeriei de admisie ( nu pot sa-ti spun exact unde duc capetele furtunului ), care poate sa fie fisurat.

Spun asta din propria experienta, am avut si eu o fisura mica de tot acolo, pe unde pierdeam lichid. Am rezolvat problema in felul urmator : am taiat aprox. 1 cm din furtun, si am pus colier cu surub ( era un colier standard acolo ).

Ceea ce priveste furtunul A/C, pe vremea asta nu cred ca ai pornit aerul conditionat :P

Iti curge condens pe furtunul acela doar cand ai AC pornit.

 

 

Ideea este ca imi curge lichidul exact pe furtunul de la A/C.

 

Astazi sper sa gasesc o rampa si sa ma uit mai bine.

 

 

P.S - Faptul ca toata iarna eu aveam geamurile aburite este tot un semn in ceea ce priveste probleme la calorifer ? (calorfer spart).

Edited by daniel21
Link to comment

Daca ai avut probleme cu aburirea geamurilor ... e suspect caloriferul ! Ar trebui sa simti insa in habitaclu un miros specific de antigel ... ceva de genul leustean oparit :D .

 

Totusi, ceva e putin ciudat la faza asta. Furtunul de evacuare a condensului de la A/C nu prea are legatura cu caloriferul, se afla in alta zona, in alt compartiment, mai exact sub evaporator. Acolo este o tavita care aduna apa si o evacueaza pe furtun, altfel apa respectiva ar putea ajunge in habitaclu la folosirea suflantei pe treapta mare de viteza ...

 

Cu prafurile si solutiile de reparat/astupat porii e destul de riscant. Poti ajunge sa iti infunzi calorifer, radiator, furtune subtiri (din zona clapetei de acceleratie) sau chiar diverse orificii mici din chiulasa

Edited by Salex
  • Like 1
Link to comment

Am verificat pe rampa si lichidul este pierdut prin furtunul de evacuare al condensului de A/C, indiferent daca am aeroterma inchisa/deschisa/AC/caldura pornita - oprita. Deci calorifer 100% spart.

Link to comment

Salutare

Primul post prima problema. In timp ce mergeam s-a rupt un teu de plastic de la instalatie de racire.

Am sesizat doar cind a inceput sa intre in masina miros de ars. Am oprit, ridicat capota si am fost invaluit de un nor de abur.

Incercind sa completez cu apa am observat ca se scurge in mai putin de 20 secunde. Fiind in mijlocul pustietatii am continuat sa merg

inca aproximativ 6 km pina in cel mai apropiat sat unde am reusit sa montez furtunul la loc.

Desi scotea pe esapament un fum gros nu sa-a aprins nici un beculet la bord, iar temperatura trecuse putin peste linia rosie.

Motorul a consumat cam 200g ulei in astia 6 km si acum se aude o trancaneala in partea dreapta linga baterie.

Cam ce se poate strica si dupa ce simptome sa ma uit. Oare mai merita reparat motorul sau sa caut altul?

Problema e ca nu prea am incredere in mecanici. E posiblil sa-mi spuna ca se poate repara pe o suma rezonabila si la urma sa ma coste cit nu face

Scuze pentru postul lung si incilcit

Masina: espero din 96 motor 1500 dohc 16v

Link to comment

@daniel21 - Intra-adevar caloriferul tau este spart, trb sa-l schimbi insa ai mult de lucru, unul nou din cate am inteles e 3 mil + manopera cat nu face ajungi la 4-5 cred. Poate gasesti la sh si il schimbi tu personal, iesi mult mai ieftin.

 

@lucian_lava - Cam nasoala situatia :) . Trebuie desfacut motorul si vazut care e problema. Nu te grabi cu schimbatul sau etc, piesele sunt ieftine si pana la urma mai bun e motorul tau decat unul de sh care cine stie pe ce masina a fost , face vreo 500 euro

Link to comment
  • 3 weeks later...

Salut am si eu o problema .Mi s-a spart si mie un furtun de la antigel acela de intra pe sub rampa de injectoare tubulatura aceea din plastic si as vrea sa stiu cum se poate da jos adica ce trebuie demontat .Dupa cum pare trebuie data jos rampa de injectoare si galeria de admisie sau chiuloasa pt ca nu se vede unde se termina e undeva sub galerie .O sa pun si o poza sa va dati seama mai bine despre ce este vorba.Va multumesc

post-5291-1206876824_thumb.jpg

Edited by Lyvyu
Link to comment

:( de lipit s-a lipit putin dar tot mai curge tocmai de aceea vroiam sa stiu cum as putea sa ajung acolo unde se termina el si intra in blocul motor

Edited by Lyvyu
Link to comment

Daca asa cum a intrat lumina sa faca poza poti sa bagi mana acolo poti sa il carpesti cu ceva cauciuc de camera de bicicleta prinsa in cele 2 capete alea crapaturii cu 2 coliere. In teorie ar trebuii sa tina.

Edited by Cumnatu
Link to comment

Gata am rezolvat .Am avut si putin noroc adica pana cand sa intre in motor se mai uneste cu inca un cot.In rest se schimba fara nici o problema cu masina ridicata pe cric avand destul loc pe sub ea.Pretul pentru acel furtun a fost de 30 lei iar manopera 0 lei :D .Va multumesc

Edited by Lyvyu
Link to comment
  • 4 weeks later...

Salut! Intamplator am observat sa bolborosea apa din vasul de expansiune cu motorul cald cand desfaceam busonul, incat dadea pe afara. Acul de temperatura se aseza pe al doi-lea punct, nu statea ca pana acum intre ele.

 

Cand opream masina, pe la furtunul mic din coltul de jos al radiatorului de racire refula apa un timp, pana scadea presiunea. (cu motorul rece nu curge deloc).

 

Intrebare:

1. nu curge apa pe la pompa de apa. este cazul sa o schimb, sau doar garnitura? se demonteaza greu, cum se poate verifica?

2. Nu am reglat si nu am pus niciodata distributia la Cielo... se pune dificil la punct? Intinderea curelei pune probleme?

3. Ce ar trebui sa stiu cand fac montajul?

 

P.S. am scos termostatul, l-am verificat si nu deschide nici cand apa clocoteste, deci trebuie schimbat.

Edited by freemind
Link to comment

@Cumnatu

pai... da...

nu se aude si un usor clipocit din bord?

 

@freemind

unu la mana - busonul de la vasul de expansiune nu se deschide cu motorul cald!

doi la mana - schimba intai termostatul si vezi daca face la fel - apoi umbli la pompa de apa

1. - de obicei pompa se schimba o data la 2 distributii (si eu am schimbat-o si arata excelent, dar am vrut fiu linistit) - altfel daca nu vrei sa o schimbi nu o desface, garnitura nu prea se poate refolosi

2. - distributia nu e mare filozofie la cielo sohc - sunt semne si pe fulia de la axul cu came si pe cea de la vibrochen - daca respecti ce scrie in manualul de service nu prea ai ce gresi

a - si vezi ca se schimba si rola intinzatoare o data cu distributia

Edited by madkat
Link to comment
  madkat said:
@freemind

unu la mana - busonul de la vasul de expansiune nu se deschide cu motorul cald!

 

Stiu ca nu se deschide busonul cu motorul cald, dar completasem cu lichid de racire la nivel in dimineata respectiva, parcursesem cca 15km in ziua respectiva, am folostit multa, multa precautie + o pereche de manusi de sudura :thumbl: . Stiam unde trebuie sa stea temperatura si urcase putin peste nivelul normal, plus ca in vasul de expansiune lichidul era undeva pe fund, iar in momentul deschiderii a inceput sa urce, pana a dat pe afara. Motorul oprit.

 

Distributia am schimbat-o in ianuarie 2007, deci are aproximativ 1 an si 3 luni si 20.000km. O scimbat doar fiinca am citit pe aici ca odata detensionata nu ar fi bine pusa la loc.

Edited by freemind
Link to comment
  Cumnatu said:
Daca se intampla pierderi de antigel ( invizibile dar mirosibile ) cand dau sa bage caldura dar NU se intampla cand e data ventilarea pe rece, e de la calorifer nu ?

99,99% da ! Pentru 100% fa urmatoarea verificare: dimineata, cit inca mai e putina racoare, incalzesti motorul, pui aerul sa sufle inspre parbriz (fara A/C pornit, doar caldura). Daca ti se abureste la inceput geamul ... atunci e de 100%. Altfel, va trebui sa desfaci si sa verifici. Nu stiu cum e caloriferul de la Tigra, daca intra furtunele in masina, poate ai noroc sa fie doar un colier salbit ...

 

Sincer, parerea mea e ca radiatorul e intepat ...

Link to comment

Sa nu te puna gaia sa bagi solutie de astupat porii !!! Din cite te-am vazut nu te dai inapoi de la a-ti baga labutele pe aici - pe acolo. Iesi cu mult mai putine batai de cap daca il desfaci. In plus, daca e din cupru, ai putea chiar sa il lipesti in regie proprie ;)

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...