daniel21 Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Astazi am avut timp si am citit tot topicul acesta si concluzia este ca am caloriferul spart si din acet motiv imi curge pe furtunul de evacuare al condensului de A/C. Nu am inteles daca in situatia mea (cand se incalzeste motorul imi curge 2 - 3 picaturi pe secunda) se poate rezolva cu acel praf pentru astupat porii, care din solutii este mai buna? Praful sau solutia lichida (am inteles ca exista si asa ceva) ? Ce riscuri exista chiar daca respect instructiunile dupa eticheta ? Link to comment
oliver Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 (edited) Exista riscul sa ti se infunde caloriferul, cum am patit si eu. Acum nu mai am curajul sa il desfund prin nici o metoda, nu cumva sa am scurgeri si mai mari decat am avut inainte. Vezi furtunul acela de care am mai spus, si eu am avut pierderi si exact in zona accea picura. Initial am crezut si eu ca vine de la AC, dar m-am inselat. Edited March 9, 2008 by oliver Link to comment
daniel21 Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 (edited) oliver said: E un furtun la capatul inferior al galeriei de admisie ( nu pot sa-ti spun exact unde duc capetele furtunului ), care poate sa fie fisurat.Spun asta din propria experienta, am avut si eu o fisura mica de tot acolo, pe unde pierdeam lichid. Am rezolvat problema in felul urmator : am taiat aprox. 1 cm din furtun, si am pus colier cu surub ( era un colier standard acolo ). Ceea ce priveste furtunul A/C, pe vremea asta nu cred ca ai pornit aerul conditionat Iti curge condens pe furtunul acela doar cand ai AC pornit. Ideea este ca imi curge lichidul exact pe furtunul de la A/C. Astazi sper sa gasesc o rampa si sa ma uit mai bine. P.S - Faptul ca toata iarna eu aveam geamurile aburite este tot un semn in ceea ce priveste probleme la calorifer ? (calorfer spart). Edited March 9, 2008 by daniel21 Link to comment
Salex Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 (edited) Daca ai avut probleme cu aburirea geamurilor ... e suspect caloriferul ! Ar trebui sa simti insa in habitaclu un miros specific de antigel ... ceva de genul leustean oparit . Totusi, ceva e putin ciudat la faza asta. Furtunul de evacuare a condensului de la A/C nu prea are legatura cu caloriferul, se afla in alta zona, in alt compartiment, mai exact sub evaporator. Acolo este o tavita care aduna apa si o evacueaza pe furtun, altfel apa respectiva ar putea ajunge in habitaclu la folosirea suflantei pe treapta mare de viteza ... Cu prafurile si solutiile de reparat/astupat porii e destul de riscant. Poti ajunge sa iti infunzi calorifer, radiator, furtune subtiri (din zona clapetei de acceleratie) sau chiar diverse orificii mici din chiulasa Edited March 9, 2008 by Salex 1 Link to comment
daniel21 Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Am verificat pe rampa si lichidul este pierdut prin furtunul de evacuare al condensului de A/C, indiferent daca am aeroterma inchisa/deschisa/AC/caldura pornita - oprita. Deci calorifer 100% spart. Link to comment
lucian_ava Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Salutare Primul post prima problema. In timp ce mergeam s-a rupt un teu de plastic de la instalatie de racire. Am sesizat doar cind a inceput sa intre in masina miros de ars. Am oprit, ridicat capota si am fost invaluit de un nor de abur. Incercind sa completez cu apa am observat ca se scurge in mai putin de 20 secunde. Fiind in mijlocul pustietatii am continuat sa merg inca aproximativ 6 km pina in cel mai apropiat sat unde am reusit sa montez furtunul la loc. Desi scotea pe esapament un fum gros nu sa-a aprins nici un beculet la bord, iar temperatura trecuse putin peste linia rosie. Motorul a consumat cam 200g ulei in astia 6 km si acum se aude o trancaneala in partea dreapta linga baterie. Cam ce se poate strica si dupa ce simptome sa ma uit. Oare mai merita reparat motorul sau sa caut altul? Problema e ca nu prea am incredere in mecanici. E posiblil sa-mi spuna ca se poate repara pe o suma rezonabila si la urma sa ma coste cit nu face Scuze pentru postul lung si incilcit Masina: espero din 96 motor 1500 dohc 16v Link to comment
ovi_jer Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 Motorul trebuie desfacut pentru verificare si schimbarea garniturii de chiulasa.DIn cauza cresterii de temperatura s-au blocat si ceva tacheti iar uleiul este compromis. Link to comment
mariann Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 @daniel21 - Intra-adevar caloriferul tau este spart, trb sa-l schimbi insa ai mult de lucru, unul nou din cate am inteles e 3 mil + manopera cat nu face ajungi la 4-5 cred. Poate gasesti la sh si il schimbi tu personal, iesi mult mai ieftin. @lucian_lava - Cam nasoala situatia . Trebuie desfacut motorul si vazut care e problema. Nu te grabi cu schimbatul sau etc, piesele sunt ieftine si pana la urma mai bun e motorul tau decat unul de sh care cine stie pe ce masina a fost , face vreo 500 euro Link to comment
Salex Posted March 10, 2008 Share Posted March 10, 2008 Rezerva-ti niste banuti si pentru o posibila (si foarte foarte probabila) rectificare de chiulasa Link to comment
Lyvyu Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 (edited) Salut am si eu o problema .Mi s-a spart si mie un furtun de la antigel acela de intra pe sub rampa de injectoare tubulatura aceea din plastic si as vrea sa stiu cum se poate da jos adica ce trebuie demontat .Dupa cum pare trebuie data jos rampa de injectoare si galeria de admisie sau chiuloasa pt ca nu se vede unde se termina e undeva sub galerie .O sa pun si o poza sa va dati seama mai bine despre ce este vorba.Va multumesc Edited March 30, 2008 by Lyvyu Link to comment
mariann Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 E in spatele blocului motor, acolo trebuie sa umbli. e dificil, cel mai bine dai jos alternatorul si ai putin spatiu, cam ciudata culoarea si consistenta antigelului Link to comment
Cumnatu Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Posibil sa fi pus vre-odata solutie d-aia de astupat gaurile. Aia arata asa. Poate ca a astupat pana cand a facut presiune si a plesnit pe la furtun. Link to comment
Lyvyu Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 (edited) nu e solutie de pus in radiator, aia e poxipol am incerat sa lipesc Edited March 30, 2008 by Lyvyu Link to comment
Cumnatu Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Poipolul nu e elastic dupa ce se lipeste si deci nu tine la dilatarile furtunului. Dar asta deja ai aflat din practica. Link to comment
Lyvyu Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 (edited) de lipit s-a lipit putin dar tot mai curge tocmai de aceea vroiam sa stiu cum as putea sa ajung acolo unde se termina el si intra in blocul motor Edited March 30, 2008 by Lyvyu Link to comment
Cumnatu Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 (edited) Daca asa cum a intrat lumina sa faca poza poti sa bagi mana acolo poti sa il carpesti cu ceva cauciuc de camera de bicicleta prinsa in cele 2 capete alea crapaturii cu 2 coliere. In teorie ar trebuii sa tina. Edited March 30, 2008 by Cumnatu Link to comment
Lyvyu Posted March 30, 2008 Share Posted March 30, 2008 Nu cred ca o sa tina deoarece nici nu prea pot sa pun pt ca acolo vine teul ala de vine furtunu de la vasu cu apa.M-ai astept vreo parere poate chiar l-a schimbat cineva Link to comment
Lyvyu Posted March 31, 2008 Share Posted March 31, 2008 (edited) Gata am rezolvat .Am avut si putin noroc adica pana cand sa intre in motor se mai uneste cu inca un cot.In rest se schimba fara nici o problema cu masina ridicata pe cric avand destul loc pe sub ea.Pretul pentru acel furtun a fost de 30 lei iar manopera 0 lei .Va multumesc Edited March 31, 2008 by Lyvyu Link to comment
freemind Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 (edited) Salut! Intamplator am observat sa bolborosea apa din vasul de expansiune cu motorul cald cand desfaceam busonul, incat dadea pe afara. Acul de temperatura se aseza pe al doi-lea punct, nu statea ca pana acum intre ele. Cand opream masina, pe la furtunul mic din coltul de jos al radiatorului de racire refula apa un timp, pana scadea presiunea. (cu motorul rece nu curge deloc). Intrebare: 1. nu curge apa pe la pompa de apa. este cazul sa o schimb, sau doar garnitura? se demonteaza greu, cum se poate verifica? 2. Nu am reglat si nu am pus niciodata distributia la Cielo... se pune dificil la punct? Intinderea curelei pune probleme? 3. Ce ar trebui sa stiu cand fac montajul? P.S. am scos termostatul, l-am verificat si nu deschide nici cand apa clocoteste, deci trebuie schimbat. Edited April 23, 2008 by freemind Link to comment
Cumnatu Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Intrebare : Daca se intampla pierderi de antigel ( invizibile dar mirosibile ) cand dau sa bage caldura dar NU se intampla cand e data ventilarea pe rece, e de la calorifer nu ? ( pt Tigra ) Link to comment
madkat Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 (edited) @Cumnatu pai... da... nu se aude si un usor clipocit din bord? @freemind unu la mana - busonul de la vasul de expansiune nu se deschide cu motorul cald! doi la mana - schimba intai termostatul si vezi daca face la fel - apoi umbli la pompa de apa 1. - de obicei pompa se schimba o data la 2 distributii (si eu am schimbat-o si arata excelent, dar am vrut fiu linistit) - altfel daca nu vrei sa o schimbi nu o desface, garnitura nu prea se poate refolosi 2. - distributia nu e mare filozofie la cielo sohc - sunt semne si pe fulia de la axul cu came si pe cea de la vibrochen - daca respecti ce scrie in manualul de service nu prea ai ce gresi a - si vezi ca se schimba si rola intinzatoare o data cu distributia Edited April 23, 2008 by madkat Link to comment
freemind Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 (edited) madkat said: @freemindunu la mana - busonul de la vasul de expansiune nu se deschide cu motorul cald! Stiu ca nu se deschide busonul cu motorul cald, dar completasem cu lichid de racire la nivel in dimineata respectiva, parcursesem cca 15km in ziua respectiva, am folostit multa, multa precautie + o pereche de manusi de sudura . Stiam unde trebuie sa stea temperatura si urcase putin peste nivelul normal, plus ca in vasul de expansiune lichidul era undeva pe fund, iar in momentul deschiderii a inceput sa urce, pana a dat pe afara. Motorul oprit. Distributia am schimbat-o in ianuarie 2007, deci are aproximativ 1 an si 3 luni si 20.000km. O scimbat doar fiinca am citit pe aici ca odata detensionata nu ar fi bine pusa la loc. Edited April 23, 2008 by freemind Link to comment
Salex Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Cumnatu said: Daca se intampla pierderi de antigel ( invizibile dar mirosibile ) cand dau sa bage caldura dar NU se intampla cand e data ventilarea pe rece, e de la calorifer nu ? 99,99% da ! Pentru 100% fa urmatoarea verificare: dimineata, cit inca mai e putina racoare, incalzesti motorul, pui aerul sa sufle inspre parbriz (fara A/C pornit, doar caldura). Daca ti se abureste la inceput geamul ... atunci e de 100%. Altfel, va trebui sa desfaci si sa verifici. Nu stiu cum e caloriferul de la Tigra, daca intra furtunele in masina, poate ai noroc sa fie doar un colier salbit ... Sincer, parerea mea e ca radiatorul e intepat ... Link to comment
Cumnatu Posted April 23, 2008 Share Posted April 23, 2008 Cand era inca frig afara de ii dadea nevasta-mea drumul la caldura pana pleca de pe loc... nu putea sa plece de condens de pe geamuri. Deci, e destul de clar, merci ! Link to comment
Salex Posted April 24, 2008 Share Posted April 24, 2008 Sa nu te puna gaia sa bagi solutie de astupat porii !!! Din cite te-am vazut nu te dai inapoi de la a-ti baga labutele pe aici - pe acolo. Iesi cu mult mai putine batai de cap daca il desfaci. In plus, daca e din cupru, ai putea chiar sa il lipesti in regie proprie Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now