Pepinno Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 La faza cu cositoritul te pot sfatui eu..!!! NU o face...pt ca astupi o gaura dar im mod sigur v-a aparea alta ,...nu azi nu maine..ci atunci cand ti-o fii lumea mai draga..prin turcia...,prin grecia...sau poate si mai rau ...PRIN BULGARIA...!!!! atunci sa vezi ce valoare vor avea cei 2 mil pe care oricum la un moment dat tot o sa ii dai..daca a apucat sa rugineasca undeva ,sigur,sigur..o sa mai plesnesca si in alta parte...nu astepta sa vina iarna ca atunci o sa fie cerere mare de calorifere si oferta ioc!!! sa vezi preturi atunci taticule... Link to comment
Gee01 Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Si eu am problema cu apa, cum opresc motorul incepe sa dea afara pe la capacul vasului de expansiune, voi cumpara si eu maine un capac, sper sa rezolv..va voi anunta Link to comment
mariuspmi Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 dupa ce am citit fel de fel de cauze care duc la pierderea lichidului de racire, eu fiind in aceeasi situatie, le-am luat prin eliminare si am gasit cauza. imi curge pe la un capacel din blocul motor. am inteles ca sunt un fel de supape de siguranta ca sa nu crape motorul iarna in caz ca uiti sa-i pui antigel. ajutati-ma si pe mine, cum sa rezolv, ca-mi sta pe creer. multumesc. Link to comment
ovi_jer Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 Prin inlocuirea acestuia.Mergi la service pentru aceasta operatiune. Link to comment
M3K Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 (edited) Am citit si eu tot topicul asta, deoarece si eu am ceva scurgeri. Initial am crezut ca e (doar) radiatorul, pentru ca se vedea transpirat la un colt, asa ca l-am schimbat. Asta dupa ce mai intai l-am reparat si am dat ca fraierul 3 mil. si pe reparat. Dar dupa o luna am fost nevoit sa-l schimb si s-au dus inca 4,5 mil. Asa. Odata rezolvata problema cu radiatorul, lichidul continua sa scada cam juma de litru pe saptamana. (asta insemnand cam la 300 km prin oras). Bine, depindea si de cat de aglomerat era orasul si de cat de tare se incalzea. Initial nu am vazut pe unde se pierde, pana am pus-o pe groapa si mi-a zis omu ca transpira umpic pe la pompa de apa. Asta pana in urma cu vreo doua saptamani, cand am gasit o mini-balta sub ea. Am observat ca imediat ce pornesc motorul incepe sa picure de la pompa de apa. Faza naspa era ca asta se intampla in Bistrita, deci la vreo 500 km de casa si eu urma sa vin spre TM in ziua urmatoare. Asadar mi-am facut provizii de vreo 4 L de apa, si am pornit spre Tm. In Cluj am facut o pauza (deci cam la 1/3 din drum) si surpriza: am verificat si nu scazuse nivelul apei din vas. Asa ca am venit pana in Timisoara si cand am ajuns (a doua zi mai binezis pentru ca seara era prea fierbinte motorul) am observatc a scazut cu foarte putin. Si ca nu mai picura pe la pompa de apa. Bine, oricum vreau sa rezolv problema. Asa ca, acuma dupa ce am citit aici am presupus ca e vorba de garnitura aia de care se zicea pe-aici, si am sunat la un service dar surpriza: mi-a spus seful de acolo ca daca vreau sa schimb pompa de apa trebuie neaparat sa schimb si distributia (curea, role) pentru ca asa procedeaza ei la toate masinile care au umblat cu cureaua de distributie mai mult de 10.000 km, ca cica e posibil ca atunci cand schimbi pompa de apa nu stiu ce sa se intample la distributie si trebuie schimbata si aia. Acum cineva sa ma lamureasca: asa trebuie sau astia doar vor sa mai scoata un ban in plus de pe sufletul meu de incepator afon?! Edited September 26, 2006 by M3K Link to comment
Esperatul Posted September 26, 2006 Share Posted September 26, 2006 (edited) Asa e dar partial. E suficient sa schimbi doar cureaua ( e ieftina), rola poti sa o lasi pe cea veche. Cureaua nu se intinde de 2 ori ca poate sa se rupa si e naspa. Eu am patit identic, dupa ca am schimbat distributia, la 500 km a crapat pompa de apa si am schimbat doar cureaua. Am 10k km fara evenimente . Intre timp am schimbat si radiatorul si caloriferul, urmeaza vasul de expansiune. M-a costat 5 mil radiator + calorifer si 1mil manopera. PS. Inafara de furtune , am schimbat tot pe partea de racire: T-uri, vas, pompa, radiator, calorifer, termostat. Way to go! Edited September 26, 2006 by Esperatul Link to comment
migrosoft Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 Am si eu probleme cu instalatia de racire (Espero 1,8 automatic cu GPL). Imi pierde lichidul pe la intrarea in termostat (se observa scurgeri pe sub cotul de cauciuc). Am fost si la service, am schimbat cotul si colierul, chiar garnitura termostatului, dar degeaba! Si pierde cam mult (la 2-3 saptamani - cca. 1 litru). As dori sa-mi dati o solutie (in sensul PRINCIPAL al cuvantului) cu care sa pot etansa locul respectiv. Eu ma gandeam la silicon, dar nu stiu de care tip (obisnuit, pentru temperaturi inalte sau altul). Astept raspunsul meseriasilor!!! Link to comment
Cumnatu Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 (edited) Salut. Problema de pierdere antigel la mine a inceput acum 1 luna. La inceput mai subtire apoi a inceput sa piarda din ce in ce mai rapid pana cand, zilele trecute, de la vasul de expansiune la semn maxim pana la semn minim trecea doar o jutamate de ora de functionare. Intai acum 1 luna pierdeam relativ incet si am facut prostia sa ii pun in loc apa de la robinet. Abia zilele trecute citind pe acest post am invatat ca apa ( neavand proprietati de ungere ) afecteaza masiv garnitura de la pompa de apa. Vorbind cu mecanicul si explicandu-i telefonic pe unde curge ( m-am uitat sub masina si pierdea cam 1 picatura la 2 secunde undeva pe sub curelele de la motor ) omul a concluzionat : pompa de apa. Numai ca daca e sa ajungi sa schimbi pompa de apa trebuie sa dai jos distributia si daca tot o dai trebuie sa o si schimbi ( are 100 mii km ). Daca tot sunt acolo ar fi bine sa fac si axa cu came ( care face ca dracii ) si daca tot fac axa cu came ar fi bine sa ii pun ulei curat / nou. Una peste alta cu manopera cu tot 15 mil ( pret relativ OK ) bani care insa acum nu ii am. In concluzie, disperat am zis sa incerc marea cu degetul. Am dat o fuga la magazin, am luat de data asta antigel ( 190 mii ) , solutie de infundat porii sau cum draq se cheama ( 140 mii ) si am procedat la adaugirea lor cantitatii de apa care era deja in sistemul de racire. Uimitor, NU mai curge. E adevarat ca ieri n-am avut drumuri ca sa vad cum se comporta la turatii mari, dar pana in 3000 ture nu a provocat o asemenea presiune cat sa mai curga. Sunt deosebit de bucuros ca nu mai curge, se si simte la miros ca nu se mai incinge motorul. In concluzie intrebarile mele sunt : 1. in ce masura indicatorul de temperatura a lichidului de racire functioneaza corect ?? ( indiferent cat de incins ea motorul NU sarea de valoarea de mijloc ). Sa ma bazez pe el ??? 2. Am citit in manualul de utilizare ( daca am intles corect ) ca le baga lichid de racire in vasul de expansiune cand motorul este rece/oprit pana la minum ( nu mai sus ) si se verifica atunci cand motorul este pornit si cald sa NU depaseasca maximul. O sa atasez pagina incauza ( poate am inteles eu gresit ). EU am pus la rece pana la maxim, sa mai scot >??????? le : apropos, ca intreba cineva - scrie clar, se schimba la 2 ani ! Edited October 8, 2006 by Cumnatu Link to comment
ovi_jer Posted October 8, 2006 Share Posted October 8, 2006 1.Indicatorul e ok . 2.La rece trebuie sa fie sub jumatatea min-max. Link to comment
M3K Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Cum spuneam mai sus, pana acum 3 zile imi picura pe la pompa de apa, astfel ca am schimbat-o, cu distributie cu tot. Acum nu mai picura, dar.. surpriza: nivelul apei din vas tot imi scade. Am facut doar vreo 250 km si mi-a scazut cam cu 5 cm. Cei de la service, cand mi`au schimbat antigelu mi`au pus acolo pana deasupra de dunga de la jumate vasu, iar aseara cand am ajuns acasa dupa drumul de 250 km, dupa ce s-a racit motorul, am observat ca deja scazuse umpic sub dunga de la jumate. Radiatorul e nou, de doua luni, pompa de apa noua, nicaieri nu se observa nici o picatura, deci care-i faza? Verificarea T-urilor si a imbinarilor? Cam cat m-ar costa T-urile alea? Si care le este denumirea exacta, ca as vrea sa le comand si sa le schimb si pe alea. Link to comment
bella Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Salut, Este posibil(eu am patit) ca in momentul in care s-a schimbat antigelul, aerisirea sa nu se realizeze complet. Asa ca dupa un drum de vreo 100 Km mi-a scazut si mie nivelu cu vreo 3-4 cm, am completat si de atunci e ok. Bafta. Link to comment
ovi_jer Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Da nu e cazul sa te alarmezi.Daca si dupa a doua completare mai scade atunci exista o pierdere. Da nu e cazul sa te alarmezi.Daca si dupa a doua completare mai scade atunci exista o pierdere. Link to comment
M3K Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Am completat si a doua ora si dupa cateva zile.. din nou. Acu mi-e la minim. Am observat ca scade mai vertiginos cand e mult lichid in vas, si dupa ce scade pana la minim, se pare ca se mai stabilizeaza, asa ca inca nu am mai completat. Azi ma duc sa-mi verifice furtunele, colierele, etc. O intrebare: e suficient sa urmaresc indicatorul de temperatura din bord pentru ca sa-mi dau seama cum stau cu antigelul? In general acul se mentine pe semnul de la prima treime. Doar cand stau mai mult pe la semafoare creste umpic peste jumate, iar dupa ce porneste ventilatorul isi revine la normal (adica la prima treime). Mentionez ca radiatorul e nou si distributia (cu pompa de apa cu tot) proaspat schimbata. Deja m-am saturat sa deschid capota de doua-trei ori pe zi pentru ca sa verific cat antigel mai am in vas. Link to comment
ovi_jer Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Verifica in spatele motorului toate furtunele si tubulatura sistemului de racire,vasul de expansiune si busonul cu supapa al acestuia si daca sunt urme de antigel pe la furtunul de purjare al condensului instalatie ac . Link to comment
M3K Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Inca ceva: asta vara, chiar dupa ce mi-am cumparat masina am bagat freon in instalatia AC, dar dupa approx o luna mi s-a dus. N-am mai ajuns sa-mi verifice instalatia AC dar e clar si aia are pierderi de freon. Are vreo legatura cu pierderea de antigel? Link to comment
ovi_jer Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 Nu.Decit urmele de pierderi de antigel la radiatorul de caldura sau freon la vaporizator apar in acelasi loc. Link to comment
M3K Posted October 24, 2006 Share Posted October 24, 2006 (edited) Am fost la service si s-a uitat dar nu a vazut nimic in neregula. A zis sa ma duc maine sa se uite si pe dedesupt pentru ca acum era cam aglomerat si nu avea loc pe groapa. Cica este tre sa vada nu stiu ce furtun pe acolo pe dedesupt care s-ar putea sa fie fisurat. Aia e singura speranta, daca nici ala nu e.. Edited October 24, 2006 by M3K Link to comment
M3K Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 O intrebare: e suficient sa urmaresc indicatorul de temperatura din bord pentru ca sa-mi dau seama cum stau cu antigelul? Ovi, raspunde pliz la asta. Vreau sa stiu daca pot sa-mi dau seama doar dupa acul care indica temperatura, pentru ca m-am saturat sa tot deschid capota si sa ma uit in vas. Link to comment
ovi_jer Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Nu e suficient.Fara lichid de racire indicatorul nu se ridica. Link to comment
valiman Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Mie cand mi s-a stricat chiuloasa si pierdeam lichidul de racire prin evacuare, acul indicator era tot in pozitia normala, chiar daca vasul de expansiune era gol. Ori nu pierduse destul lichid din instalatie pana am ajuns la service pentru ca indicatorul sa urce anormal, ori sonda nu indica temperatura anormala. Link to comment
M3K Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Dimineata cand pornesc (observ doar acuma de cand s-a racit vremea) fumul de care iese esapament e foarte alb. Cand afara sunt temperaturi normale (peste 10 grade) nu se observa nici un fum. Sa fie si la mine pierderi prin evacuare? Sau fumul ala alb e la toate masinile cu GPL? Link to comment
Esperatul Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 La rece pe GPL in general e normal. Link to comment
valiman Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Cu fum alb (de fapt abur) a inceput si la mine. Cand am dus-o la service eram cometa. Cei din spatele meu nu mai vedeau nimic. Despre GPL nu ma pot pronunta. Link to comment
ovi_jer Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 E normal sa scoata abur pe gpl pina se incalzeste bine evacuarea. Dupa o ora de mers nu mai e normal sa scoata. Link to comment
M3K Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Vreau sa-mi comand garnitura de chiuloasa. Spuneti-mi va rog daca trebe sa mai comand si altceva inafara de aceasta. Am facut deja rezervare la service, mi-au zis ca mi-o schimba cu 2,5 mil, faza e ca nu stiu daca mai trebe comandat si altceva inafara de garnitura. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now