M3K Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Am observat la masina mea un lucru foarte ciudat, imi pierde antigel dar culmea, nu il pierde pe tot. Deci daca pun in vasul de expansiune pana la semnul de maxim, in 2-3 zile (asta insemnand 60-80 km de mers prin oras) scade pana aproape de minim (ramane cam 8-10 cm in vas) si dupa aia se stabilizeaza oarecum si nu mai am treaba, nu mai scade. Cum e posibil asa ceva? Link to comment
bella Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 (edited) Cum e posibil asa ceva? Ai verificat vasul sa nu fie crapat?.....si astfel sa curga pana cand nivelul lichidului scade sub crapatura? Bafta. Edited May 24, 2007 by bella Link to comment
M3K Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Nu se pune problema. S-ar vedea umed sau ar fi balta sub masina plus ca in cazul asta nu ar mai face presiune in vas. Dar nu se vede nimic umed si cand scot capacul este ceva presiune. Link to comment
Esperatul Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 (edited) Asa imi facea si mie, am schimbat cam tot ce are legatura cu traseul de racire ( pompa apa, vas, radiator, calorifer) si nu s-a remeditat pana nu am schimat garnitura de chiulasa. La mine chiar era ceva mai grav, se ducea mai jos de 8-10 cm la rece, doar la cald era la 8-10 cm si in cateva mii de km trebuia sa completez obligatoriu. Poti sa mai ai un por la radiator care nu se manifesta decat cu circuitul sub presiune serioasa. Ud n-ai cum sa vezi in cazul asta. Edited May 24, 2007 by Esperatul Link to comment
M3K Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 (edited) Pai da, anul trecut aveam si eu problema asta, adica in cateva zeci de km pierdeam tot antigelu, si dupa multe verificari mi-am dat seama ca e garnitura de chiulasa. Asa ca prin in noiembrie am schimbat garnitura de chiulasa, am pus antigel si nu am mai avut treaba. Abia anul asta prin aprilie am observat ca a mai scazut nivelul antigelului. Asa ca acu vreo luna am completat, si acu' vreo saptamana m-am uitat din nou si iar eram aproape de minim. Dar nu am mai completat si de atunci am mers cateva sute de km, nu a mai scazut, vad ca ii place asa aproape de minim. Completare: si pompa de apa a fost schimbata tot anul trecut, prin octombrie, odata cu distributia. Edited May 24, 2007 by M3K Link to comment
Esperatul Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 (edited) Verifica colierele pe la vasul de expansiune si chiar plasticele care ies/intra in vasul de expansiune. Cel mai bine faci asta dupa ce ai completat cu lichid ( la rece ) pana la maxim, mergi cu masina pana se incalzeste la temperatura de lucru, apoi deschizi capota cu motorul pornit si cauti problema. Edited May 24, 2007 by Esperatul Link to comment
M3K Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 In seara asta am descoperit ceva destul de trist: e umed vaporizatorul. Colierele intrare-iesire ale vaporizatorului sunt stranse, nush ce o avea. Am fost asta iarna la o verificare a instalatiei GPL si mi'au spus ca mi'e cam dusa membrana. Cred ca o sa trebuiasca sa imi schimb vaporizatorul cu totul, ca am o instalatie mai ciudata, nu se gasesc membrane pt vaporizatorul meu.. Link to comment
ing.mircea78 Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 (edited) cum schim lichidul de racire la cielo? Edited May 27, 2007 by ing.mircea78 Link to comment
ovi_jer Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 (edited) S-a discutat aici : http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...&hl=antigel Foloseste functia . Edited May 27, 2007 by ovi_jer Link to comment
M3K Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Asa cum scriam mai sus, in ultima vreme incepuse sa imi piarda antigel, nu stiam pe unde dar noroc ca la un moment dat a inceput sa curga pe tzeava aia de sub motor si era clar: trebuie schimbat radiatorul din bord. Acum vin cu intrebarea: daca mi-am schimbat acest radiator, asta are ceva legatura cu pierderea de freon? Nu de altceva dar aveam si pierderi de freon inainte. Schimbarea radiatorului rezolva si problema cu freonul sau nu are legatura? Link to comment
czandrew Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Un prieten al meu a pus lichid de-ala pentru stropitoarea de geamuri in vasul de expansiune, in loc de antigel, si acum e disperat, ma intreaba daca a distrus ceva. Cica "scria pe el -35C, m-am gandit ca ala e antigelul". O fi stricat ceva rau? Intrebare generala: daca instalatia de racire a motorului nu functioneaza OK (e.g. senzor de temperatura dus, pierderi de apa etc), e posibil ca asta sa aiba impact asupra functionarii A/C (performanta slaba la racire)? Link to comment
ovi_jer Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 (edited) M3K @Le-ai amestecat de tot.Aici intrebi de vaporizatorul AC din bord si la subiectul cu instalatii AC intrebi de caloriferul de caldura.Daca demontezi bordul pentru unul ai acces si la celalalt. airwave88@ Sa dea jos lichidul de racire ,sa spele instalatia si sa puna antigel curat. Edited June 14, 2007 by ovi_jer Link to comment
M3K Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Nunu, nu de vaporizator e vorba ci de radiatorul de caldura ala mic. Acum mi l-am schimbat si intrebam daca asta o sa rezolve si problema cu pierdere de freon. Link to comment
Esperatul Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Ala e caloriferul si nu are treaba cu freonul. Link to comment
M3K Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 As dori sa mai intreb ceva: am luat masina din service dupa ce mi'au schimbat caloriferu ala si totul OK, cand am ajuns inapoi la serviciu intr'adevar nu mai picura pe la teava aia. Mentionez ca nu am folosit clima. Dar, astazi mai pe seara in drum spre casa am pornit clima, am ajuns la o benzinarie si am bagat niste GPL, si sub masina deja se vedea ca a picurat, se formase o balta micutza cat am stat si am alimentat. (picura cam 1 picatura la 3 secunde). Am inchis clima si am pornit spre casa, (chiar am comutat sa bage aer cald, eram curios daca si cu aer cald mai picura cu toate ca era o caldura de numa) si cand am ajuns in fata blocului intr'adevar nu mai picura. Acuma as vrea sa va intreb, cand se foloseste clima, cam cat condens se produce? E normal sa picure de la condens in ritmul de care ziceam? (o picatura la 2-3 secunde?) Link to comment
M3K Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Sa traiesti! Am mai umblat si in dimineata asta, fara clima, si intr-adevar nu mai picura. Link to comment
Bel_Ze-but Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Am citit tot topicul si am ajuns la concluzia ca ar fi cel mai bine sa-mi schimb caloriferul (mici pierderi de apa pe la tubul de evacuare condens ), pentru a nu risca sa afectez pompa de apa (relativ noua - 7000 km) prin folosirea substantelor gen "stop leak". Asta daca nu cumva kata, sgabriel, esperatul, master ori altcineva care a folosit aceste solutii de peste un an imi schimba decizia prin certificarea faptului ca la ei a tinut f.bine si nu au mai avut pierderi de apa sau infundari ale caloriferului... Am si o intrebare pt. cei care cunosc f.bine "ce si cum" : Este posibil a se inlocui caloriferul si in alt mod decat prin scoaterea bordului ? Intreb pt. ca mi-a zis cineva ca lui i-a fost schimbat demult, la Cielo, pe undeva pe jos, dar nu stie exact cum... Link to comment
alimos Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 La al meu Cielo '96 pierderea de antigel este de max 200ml la 300km.Initial era mai mare,insa am verificat acel T de sub carter (nu stiu cum se cheama,dar are 2 furtune mari si unul mic),si am constatat ca picura pe acolo.Am mai strans colierele,si intr-adevar pierderea e mult mai mica,insa mai e umed foarte putin,pe la furtunul acela subtire.Eu iau ca punct de referinta a nivelului maxim din vasul de expansiune acea imbinare dintre partile superioara si inferioara a vasului,si de cele mai multe ori cand am completat,recunosc faptul ca am pus cu 2-3 mm mai mult decat acel punct de maxim,poate si cu frica de a nu scapa vreodata situatia de sub control si sa prajesc motorul,ceva de genul "mai bine mai mult decat deloc".In rest nu abureste,nu curge,nu...nimic!Intrebarile sunt: 1.Acela este intradevar punctul de maxim? 2.Depasirea punctului de max putea duce la o presiune mai mare care sa fi provocat pierderea pe la acel T? 3.Cand mai pun antigel,pana la ce nivel sa pun? 4.Normalul situatiei este sa nu se miste nivelul de nici un fel ?Sau altfel spus,cam cat este normal sa completezi si la cati km/timp?(o medie ,bineinteles) Multumesc! Link to comment
ovi_jer Posted September 9, 2007 Share Posted September 9, 2007 Daca se completeaza peste maxim este dat afara pe la buson sau cresc pierderile daca acestea exista.Este suficient 1 cm peste minim la completare. Link to comment
wsc Posted October 2, 2007 Share Posted October 2, 2007 (edited) Datorita faptului ca am niste pierderi in zona de sub bujii, suspectez pastila accea de la motor.Cam ce implica schimbarea ei? Cam in zona asta.Stiu ca pe aici nu e nici un furtun.Si nici de la chiulasa nu pare caci este destul de sus firicelul de apa. Edited October 2, 2007 by wsc Link to comment
neluman Posted November 26, 2007 Share Posted November 26, 2007 am aceeasi problema cu radiatorul de caldura la espero 1.8...pierd 1.5l la 3 zile...am fost la service si mi-au pus o sticla de 0.5 la furtunul de scurgere pina a doua zi...si la intoarcerea la service s-a constatat ca antigelul daduse pe dinafara...problema ca nu am bani acum sa-l schimb(am gasit cu 190 ron la RXM)...ce ziceti as putea folosi solutii si de care? Link to comment
iulik_ro Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Eu am o problema cu radiatorul de racire! Cred ca a mai fost lipit si cam asuda pe acolo! E tocmai sus, langa faguri! Tot timpul e umed! Dar pierderile nu sunt semnificative! Se poate lipii? Link to comment
Salex Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 (edited) Din pacate nu prea. Cel putin eu nu am auzit pe nimeni sa repare cu succes problema ta. Problema majora e ca nu poti curata ca lumea locul respectiv, asa ca lipitura nu tine mult. Daca totusi crezi ca poti face curat curat acolo, incearca o solutie de genul A+B (bazata pe rasina epoxidica) care sa reziste la temperaturi mari (pest 150C). NU LUA solutii care se intaresc RAPID. Cauta ceva pe care sa se intareasca in timp (12-24ore). Pentru o teava de evacuare de la baie, am folosit cu succes (au trecut cam 6-7 luni de atunci) ceva de la Bison. E drept ca la radiator ai si ceva presiune, insa alte alternative nu prea ai. Succes Edited November 29, 2007 by Salex Link to comment
alexinno Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Din pacate nu prea. Cel putin eu nu am auzit pe nimeni sa repare cu succes problema ta. Problema majora e ca nu poti curata ca lumea locul respectiv, asa ca lipitura nu tine mult. Daca totusi crezi ca poti face curat curat acolo, incearca o solutie de genul A+B (bazata pe rasina epoxidica) care sa reziste la temperaturi mari (pest 150C). NU LUA solutii care se intaresc RAPID. Cauta ceva pe care sa se intareasca in timp (12-24ore). Pentru o teava de evacuare de la baie, am folosit cu succes (au trecut cam 6-7 luni de atunci) ceva de la Bison. E drept ca la radiator ai si ceva presiune, insa alte alternative nu prea ai. Succes POXILINA. Am folosit la rezervorul de benzina pt un por si e ok. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now