gusti Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Nu stiu daca ii este locul aici, dar propun o discutie ( a cata oare?), pe problema schimbarii optime a treptelor, a limitarii electronice, a adaptarii la cuplul maxim, putere maxima...etc, rezultata din interpretarea graficului atasat graficul este rezultat din niste calcule simple si din experienta de pana acum, are si o legatura cu realitatea, ce ziceti? :?: Link to comment
NFS Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Prietene, te superi, nu te superi pe mine, asta e! 1. Discutia asta s-a mai purtat, de ce n-oi fi bagat-o matale acolo unde ii e locul? 2. Asta nu e tunning in nici un caz... mergea la tutoriale! 3. Ce-i aia "propunere discutie" ?!?! Un titlu mai sugestiv, ceva? Iete colea! Propun inchiderea! Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Pe draq! la Matiz cit ii dai, atita papa ... nu are palier de consum pe o anumita plaja de turatii "> @ gusti, 2 intrebari: -ai turometru? -ai aflat la ce turatie intra limitarea? Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 @NFS: hai sa vedem cum evolueaza discutia si apoi luam decizia in consecinta ... din fericire, la noi "merge" si functioneaza Poate aflam lucruri interesante ... putem modera "la rece", acum e "cald" 8) Link to comment
gusti Posted May 12, 2004 Author Share Posted May 12, 2004 aoleoo... ce ati mai sarit pe mine n-am turometru si nici nu am intrat in limitare, apropos de unde vine limitarea? din turatie? sau viteza? Link to comment
NFS Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Limitarea vine din turatie, neavand turometru nu stim exact la ce turatie! Probabil se poate descoperii daca punem testerul pe masina... adica la service! Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Chiar nu scrie nicaieri la ce turatie intra limitarea? ... las' ca-mi pun eu turometru si va spun ... o sa incerc pe baza graficului lui gusti sa scot un fel de grafic de consum functie de viteza, dar asta dureaza ... multumim pentru grafic ... Link to comment
cchrism Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Gasisem eu la un moment dat, dar nu mai stiu pe unde, pe la 6600 se taie automat injectoarele. De fapt cred ca asta reiese si de pe grafic, daca intr-a treia intra limitarea la 110 rezulta ca ar fi cam 6600. Link to comment
gusti Posted May 12, 2004 Author Share Posted May 12, 2004 de 110km/h in a 3a citisem si eu pe undeva pe forum. aceasta constare se leaga pe undeva de 144km/h(citit in carte) in a 4a cred !! dar ce parere aveti, daca limitarea este doar din turatie, inseamna ca in a 5a putem atinge teoretic 180! Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Da, teoretic, dar puterea motorului scade dramatic dupa 6000rpm, asa ca nu mai poate sa invinga fortele de rezistenta ... deci e posibil ca eu sa fi intrat in limitare si in tr.IV, fiindca am mers cu 145km/h, dar n-am simtit ... testul l-am facut pe scumpa noastra A1, asa ca masina oricum nu mergea lin ... Link to comment
zalmoxis Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Felix da' cred ca n-are treaba cu puterea motorului intr-a cincfea adica o duci pana la turatia maxima admisa ...bine 180 n-ai cum sa atingi ca nu poate peste o anumita turatie (adica cred ca ar intra limitarea si intr-a cincea merita incercat ) nu stiu unde insa ))).... Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Zeule, odata cu cresterea vitezei fortele de rezistenta (aerodinamica si de rulare) cresc in proportie geometrica, asa ca viteza maxima constructiva este viteza la care forta de tractiune dezvoltata de motor este egalata de fortele de rezistenta, adica se realizeaza echilibrul punctului material (scuze pentru fizica de balta, dar cam atita mai tin eu minte ...); prin urmare, motorul de Matiz ar fi probabil capabil sa impinga o caroserie mult mai eficienta aerodinamic decit pe cea care o stim cu totii la o viteza mai aproape de limita teoretica, beneficiind si de niste cauciucuri speciale, cu maxim de tractiune si minim de rezistenta la rulare (vechea dilema a cauciucarilor); chiar sint curios daca un Matiz preparat aerodinamic (adica spoilere, praguri si alta minuni, dar din cele atent studiate pentru eficientizarea aerodinamica) ar fi capabil de viteza maxima mai mare decit cea maxima constructiva la un Matiz standard; dupa teoria mea, ar fi posibil, dar stiu si eu ... sa vedem ce zice si Doru ... Link to comment
zalmoxis Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 da'dk i-ai pune o a sasea treapta la cutie asa cum e el acum crezi ca n-ar creste viteza?!! Link to comment
brusli Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 da'dk i-ai pune o a sasea treapta la cutie asa cum e el acum crezi ca n-ar creste viteza?!! ar fi cutia mai grea... se rupe cutia...ar fi masina mai usoara...sigur ar creste viteza... Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Pai chestia cu tr.VI e sa-i gasesti un raport de demultiplicara care s-o aduca la putere maxima (6000rpm) la viteza cit mai mare posibil, chiar si actuala tr.V putea fi proiectata in acest fel, dar probabil s-a considerat ca viteza de 145km/h e viteza maxima SIGURA pentru aceasta masina, peste ea incepeau probleme de tinuta de drum, frinare, chestii care se realizeaza cu costuri mai mari decit echipamentul de rulare si frinare pus acum pe masina. Eu ma oftic foarte tare cind vad ca se face tuning in draci pentru cresterea puterii motoarelor, dar la frine si suspensii se gindesc foarte putini ... Link to comment
brusli Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 vitezele 5 de pe tico si matiz sint degeaba. singurul motiv pt care exista este economiaaaaa de gaz :!: Link to comment
NFS Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Pai din cunostintele mele, viteza maxima cu masina asta n-o prinzi la turatia maxima (in treapta V). Inseamna ca au lasat-o asa jos, din alte considerente (cum a zis si Flex, sigurantza). Inseamna ca si daca i-ai pune a sasea treapta... tot n-ai putea sa mergi mai repede, ci doar turatia motorului ar fi mai mica (ceea ce cred ca iar nu-i bine, pt ca ar merge subturat, dar asta e doar speculatie) Link to comment
zalmoxis Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Deci viteza maxima e la turatzie maxima eu asa cred ca e normal ..Cu CUPLU e altceva !!!!!! Link to comment
NFS Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Ia baga un ochi aici: http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?t=93&start=0 ...si vezi ca-i si pe pagina 2 un tabelash... Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Nu prea e normal ... nu stiu in amanunt de ce, dar nu e deloc asa ... peste turatia de putere maxima toate motoarele cad, consumind enorm ... pare ciudat, dar asa e ... Link to comment
cchrism Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Eu zic ca este destul de posibil sa se ajunga in apropierea valorii de 180 km/h, however (dupa cum zic americanii), nu prea putem proba, pt. ca neavand demaraj suficient in a 5a, unde naiba gasesti sosea, la noi cel putin, unde sa incerci sa ajungi la asa ceva. Pe de alta parte tind sa-i dau dreptate lui FLEX, legat de fortele aerodinamice, care la vitezele astea devin foarte importante. Prin extrapolare daca faci o cutie cu rapoarte la a 5a, 6a de 1:0.5 sa zicem ai merge ca o racheta, nu? E cam cu dus si intors. Oricum cine se risca sa vada daca se poate ajunge la 180, sa ne zica si noua cum e, ca eu nu am dorinte din astea. Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Eu am dus-o cale de vreo 30km la 150km/h in tr.V, pe A1, dar n-a vrut sa sara peste, decit la vale, atita cit e pe A1 ... asa ca 180 doar cu inca vreo 30CP sa poate fi atinsi ... ceea ce mi se pare firesc ... si costa 3000E ... Link to comment
Lucian M Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 mai multe date (daca se poate), eventual luate de la un service... si-a pus cineva laptop la ECU ? as fi curios cu ce impresii revine pe forum. Link to comment
cchrism Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Presupunand ca s-ar putea obtine viteze mai mari de 144 km/h, ajungand in a 5a la turatii mari, nu cred ca ne dorim sa mergem zeci de km intr-a cincea la turatii de peste 6000 rpm. Nu cred ca s-ar simti prea bine motorasul. Mi se pare mie, sau in general la masini viteza maxima scrisa prin documentatie este cea la turatie maxima intr-a 4a? Nu stiu cum e la alea cu 6 trepte. Link to comment
body Posted July 21, 2004 Share Posted July 21, 2004 Chestia asta cu viteza maxima e destul de relativa ! Uite eu am un cielo( alaturi de matiz) , din alea orijinale , e din 95 A doua zi de Paste am plecat la munte si cu 4 persoane i-am dat in goarna maximum adica 185 , de fapt e mai mult decat maximum dat de fabricant(182) , si tineti seama ca are batranica 9 ani. Asa ca asta e ! Posesor de masin si buburuza Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now