Jump to content

Izolare Fonica Tico


Recommended Posts

Deci am la dispozitie aluband(un fel de dynamat mult mai ieftin si dupa mine cu aceleasi calitati), material fono absorbant BASOTECT, adezivi, grund antifon si experienta acumulata de la altii. Voi demonta toata masina si voi trece la treaba; la final va voi spune si rezultatul. Partea proasta e cu timpul ca o sa dureze ceva! Daca ati facut si voi ceva asemanator mai dati-mi sfaturi!

Link to comment

La Tico vreau sa fac ca la Matiz mi se pare ok, adica e chiar bine izolata dupa mine. Eu o fac in mare parte pt muzica, ca sa nu mai am sunete perturbatoare , vibratii etc. Am observat ca noaptea cand e mai liniste parca se aude mult mai bine muzica...prinzi toate "nuantele" sunetului!

Link to comment

Sorinache... masina ta o sa atarne cu cel putin 6-7 kile mai mult, iar in viitor ai sa inlocuiesti toate balamalele .. Intreaba-ma pe mine ca stiu (adik sant patit) asa ca ai grija..

Link to comment

s-au montat azi pe ticozaurul lui Sorin, pe aripi si contraaripi (in interior) bucati de aluband... Sorin a avut ocazia sa observe proprietatile acestui material deosebit...

 

tabla intra mai greu in rezonante...

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Am de gand ca in primavara (sa treaca frigul) sa scot bancheta, scaunele fata si mocheta si sa dau pe sub masina cu niste antifon din acela cauzciucat, poate ajuta, si eventaul sa iau si niste dinamat sau aluband si sa bag in ea.

Link to comment

Daca vrei sa izolezi fonic masinuta, nu o face dupa ureche.

Lucrez in domeniul izolatiilor fonice si am intalnit nenumarate cazuri in care diversi cetateni au considerat ca o astfel de lucrare se poate face "asa cum am vazut la vecinul Costica".

Rezultatul - in 99,99% din cazuri au fost bani (si munca, timp) aruncati pe fereastra.

 

Ca sa obtii niste rezultate cel putin satisfacatoare trebuie tinut cont de cateva aspecte (de ordin general):

1. Sursa de zgomot (caracteristicile acesteia, nivelul/puterea sonora a sursei, pozitionarea acesteia fata de receptor). Probabil in cazul de fata este vorba de motor si zgomotele exterioare.

2. Ce vrei sa obtii - respectiv ce nivel de zgomot la receptor (in acest caz ocupantii masinii - habitaclu)

3. Cand ai stabilit (cel putin in mare) cele de mai sus, obtii valoarea nivelului de zgomot ce trebuie redusa.

Plecand de aici, alegi materialele fonoizolante si modul/locul de montare a acestora.

 

ATENTIE materialele sunt caracterizate din punct de vedere acustic de doi parametrii : indicele de IZOLATIE fonica si indicele de ABSORBTIE fonica. Nu sunt acelasi lucru si in functie de ceea ce vrei sa obtii utilizezi un material sau altul. Ca si regula generala, materialele fonoizolante NU sunt fonoabsorbante si invers (cu exceptia materialelor profesionale combinate). E aceeasi poveste ca si in cazul anvelopelor de vara/iarna, dar diferenta este mult mai pronuntata.

 

Inca ceva, daca este posibil se va evita aparitia/formarea "puntilor" acustice (similare puntilor termice). Existenta acestora reduce considerabil (pana la anulare in anumite situatii) eficienta lucrarilor de izolatie fonica.

Link to comment

nu fii asa categoric! e posibil ca prin nestiinta sa ajungi la rezultate f. bune

ceea ce scrii tu acolo mi se pare perfect adevarat...

inseamna ca ultimul strat de la interior trebuie sa fie neaparat fonoabsorbant. nu?

Link to comment

Ceea ce vreau sa fac eu vreau sa o fac din 2 motive. Cand am cautat pe unde ajunge firul de la rezervor la cadran (am scris la probleme tehnice) am dat putin la o parte mocheta si buretele era plin de apa...pus si simplu a inceput sa curga apa din el; rugina nu era deloc, insa prin aceasta operatiune vreau sa si protejez putin tabla de apa si evantual sa incerc o inlaturare a ruginii (daca este pe undeva). Nu ma astepr la rezultate extraordinare in privinta izolatiei.

Link to comment

@marr: Daca ne-ai da si niste exemple de materiale fonoabsorbante si fonoizolatoare am fi foarte recunoscatori si eventual ce si unde sa folosim. De exemplu, podea, contraaripi, intre motor si habitaclu.

Link to comment

Eu initial pornisem topicul pentru fonoabsorbant in domeniul audio, ca sa nu mai vibreze tabla, sa intre in rezonanta si sa strice tot ce ma chinuisem sa obtin pe cale audio. Motorul imi place cum suna nu vreau sa il izolez :) Doar nu am dat o carutza de bani pe evacuare de inox ca sa auda aia de afaraa :) )

Link to comment

Eu, in general, lucrez cu materialele acustice oferite de catre Poliflex (face parte din grupul Eurofoam). Sunt materiale importate, in tara producandu-se numai spume poliuretanice obisnuite (burete).

Im plus, de la caz la caz, se pot folosi cu succes materiale destul de comune folosite in constructii.

 

Nu am avut pana acum nici un proiect privind izolatiile fonice in domeniul auto - in general treaba asta este proiectata de catre producatori, la alt nivel de dotare tehnica si personal.

 

Am sa incerc sa raspund intrebarilor voastre in masura spatiului restrans avut la dispozitie, fara sa intru prea mult in teoria zgomotelor:

1. @ZLI - ai perfecta dreptate, este posbil ca din intamplare (nu neaparat nestiinta) sa obtii rezultate foarte bune. Dar sansa sa se intample asta este ... hai sa zcem f. mica.

Materialul fonoabsorbant se utilizeaza doar daca se doreste imbunatatirea acusticii unei incinte si/sau reducerea nivelului de zgomot datorat reverberatiilor.

In cazul habitaclului unui autoturism, in opinia mea, nu este necesara utilizarea unui astfel de material din cauza dimensiunilor mici si a faptului ca, oricum exista deja astfel de materiale intr-o poportie importanta (scaunele din burete cu tepiterie din stofa si nu in ultimul rand ocupantii masinii).

 

@Pedala - toate materialele au, in proportii diferite proprietati fonoabsorbante si fonoizolante. Ca si regula, materialele puternic fonoizolante sunt slab fonoabsorbante si invers.

Exemplu - materialele fonoizolante sunt, in general materiale dense (cu o greutate specifica pe metru patrat mare) cum ar fi: otelul, caramida, lemnul, cauciucul (sub forma de covor/placi) -dintre materialele clasice; sau placi combinate (spuma poliuretanica densa, reciclata,amestecata cu cauciuc/pluta/etc si presata).

In aceasta din utlima categorie (placi combinate), eu am folosit materialele AUDIOTEC din categforia S 480, S 360, S 380.

 

Pentru aplicatii in industria auto, un material interesant este S 400 cu o greutate specifica de 755 kg/mc, sub forma unor placi/role din material combinat (in special cauciuc) de 3-6 mm grosime. Are f. bune proprietati de protectia impotriva zgomotului si vibratiilor.

 

Materialele fonoabsorbante sunt in general materiale usoare, cu celulatie deschisa cum ar fi vata minerala si spumele poliuretanice (burete), sau, in domeniul constructiilor diverse tipuri de placi decorative acustic absorbante tip Rigips.

 

Strict pentru subiectul topicului, as recomanda utilizarea unor materiale de tipul S 400, respectiv placi/role de material dens de tip cauciuc, pluta, combinatii ale acestora sau similare.

Link to comment

Daca lucrezi cu Poliflex inseamna ca il cunosti pe Paul Cacoveanu! Ei produc acolo in Pantelimon si ceva asemanator cu materialele fonoabsorbante cu conuri. Acela ce destinatie are ca spui ca de obicei se importa cele pentru audio?

Link to comment

Nu il cunosc personal.

Eu lucrez cu Poliflex Sibiu (vezi locatia din profil).

Stiu ca au un punct de lucru in Bucuresti.

 

Materialele despre care spui tu, sunt produse in tara si sunt ceva de compromis.

Ca si forma (geometrie) sunt similare celor importate, dar ca si structura/compozitie sunt diferite.

La fel, parametrii acustici sunt altii (mai slabi). In fapt, nici nu stiu sa fi facut determinari privind proprietatile fonoabsorbante ale acestora.

 

Materialele despre care vorbeam in postul anterior (AUDIOTEC) sunt importate din Austria si au toate agrementele tehnice precum si fisele de incercari acustice.

Dar sunt scumpe (intre 25 si 60 Euro mp).

Pentru utilizari nepretentioase pot fi folosite fara probleme cele produse in tara pretul fiind de cateva ori mai mic.

 

Dar, asa cum am precizat, in cazul autoturismelor, nu este necesar a fi utilizate materiale fonoabsorbante ci fonoizolante.

 

Daca ii stii pe cei din Poliflex Bucuresti, intreaba (macar din curiozitate) despre AUDIOTEC S 400-003 sau S 400-006 (003 respectiv 006 reprezinta grosimea; 3 respectiv 6 mm).

In opinia mea, sunt cele mai potrivite pentru utilizarea in domeniul auto.

Edited by marr
Link to comment

:o fftopic: materialul care trebuia sa capitoneze plafonul la mine in masina, a fost smuls, si lipit ceva cu prenadez. (ceva care arata ca naiba si se dezlipeste pe alocuri)  <img src= ("> . (vopseaua masinii pe interior-prenadez-burete-pvc) cum las numai vopseaua?

daca reusesc, vreau sa pun un material fonoizolant pe tot plafonul si peste el sa vin cu un burete ondulat. imi poate da cineva niste sfaturi?

 

@marr :la o dacie am dat cu teroson pe interior, pe care am intins o patura superdensa pe care am intins niste benzi de lipici, folie de plastic, benzi de lipici, vatelina peste tot, la pasajele rotii pasla 1cm, peste cauciucul original al masinii + mocheta originala. nu-ti imaginezi rezultatul: pa dureri de cap cand ajungeam in timisoara, si oricine se suia la mine in masina ma intreba ce e cu ea de e asa linistita.

cand am luat tico, imi venea sa-l arunc pe fereastra - sunet de cutie de conserva. am rezolvat numai zdranganelile mai am izolatia si-l fac si pe asta a8 :P

Link to comment
  • 3 weeks later...

Si eu am isonorizat masina folosind : antifon cauciucat ( 107.000 /3.5 kg ) , antifon Body ( spray 400ml / 120.000 /buc ; bidon 230.000/2 kg la pensula ) , mocheta ( aprox. 250.000 ) , PowerTape ( 60.000 ) , Aluband ( 2 X 10cmx10M - 880.000 ) , Folie PFE aluminizata ( 165.000 ) ( pentru blana capota ) .

Eu sunt de acord cu MARR , dar care-i noutatea ? Ce ne recomanda dumnealui este cam pe la pretul celor profesionale ( poate chiar sia stea sunt ) , dar pretul este enorm ( parerea mea ) . La pretul de Dynamat si alte chestii poti cumpara multe alte produse mai bune sau mai cu teapa . Problema noatra este cum sa facem ... bici si sa-l facem sa mai si trozneasca la un pret mult mai bun si mai acceptabil .

Nu imi place ce a facut ZLI !!! Asa ceva nu este corect instalat si in timp se va observa . Patura superdensa + benzi de lipici ??? ( Doamne fereste !!!! ) + folie de plastic + vatelina + pasla => " nu-ti imaginezi rezultatul " => nu are aerisire tabla si odata umesa de la condens nu se mai usuca toata vietisoara ei . De aici pornesc probleme la tabla , mirosuri neplacute si multe alte probleme . Eu nu am de gand sa folosesc paturi , folie plastic , burete , folie de plastic , musama , vatelina , pasla sau surogatele lor pentru ca am vazut cu ochii mei ce se intampla . Efectul de diminuare a zgomotului este pe moment , in timp mai scade acest efect , iar tabla se cam duce . Daca vrei in 2-3 ani sa vinzi masina poate sa merite , dar eu indiferent ce fac ma gandesc la peste 4 ani . Eu am dat un strat de antifon , apoi Aluband si mocheta . Unde am avut loc si am avut alt fel de mocheta am dat pe spatele acesteia cu antifon cauciucat ( pe contra-aripi spate + covor portbagaj ) . Tabla transpira foarte mult !!! Daca dai cu antifon direct pe tabla curata si uscata deja suprafata unde se formeaza condensul nu mai este tabla si antifon . Daca se pune si Aluband peste , intre antifon si Aluband nu se formeaza condens pentru ca nu are loc . De aici rezulta ca efectul de formare de condens se diminueaza si nu exista decat intre ultimul strat de Aluband si mocheta , iar prin mocheta se alimina foarte repede condensul . Aluband-ul / antifonul sunt materiale fonoizolatoare , iar mocheta / pasla / folia PFE sunt materiale fonoabsorbante . Problema unora este ca absorb si apa foarte bine si atunci isi pierd din proprietati si fac mai mult rau . Asta este parerea mea !

Interiorul antifonat fara exterior nu are efect prea mare ! Deci cum vine primavara si temperaturi mai acceptabile eu ma voi apuca si de exterior . Bafta si va astept si cu alte idei !

Link to comment

cu toate ca am facut chestia aia de foarte mult timp, cand materialele de care zici tu nu erau pe piata noastra (desi mi-as fi dorit), sustin ca ce am facut eu a dat un rezultat foarte bun.

 

itrrebari pentru tine:

unde se gasesc materialele astea? ...anul asta as vrea sa fac ceva masinii ca e insuportabila

de ce nu iti place ce am facut eu?

pe care din suprafete se face condensul daca ai un perete din: tabla> teroson> ceva textil pufos> ceva impermeabil> mocheta? dupa aceea cum ajunge apa condensata la tabla. la tabla?

cand se face mai usor condens?

1. tabla> teroson> ceva textil pufos> ceva impermeabil> mocheta

2. tabla>aluband>mocheta

si de ce?

prin ce fenomen se modifica in timp proprietatile unei izolari de genul celei folosite de mine... ai grija sa nu existe contradictii cu celalalte raspunsuri.

 

masina mai e in parcare. am sa ma uit daca a ruginit pe podea

 

sper sa fie inceputul unei discutii constructive...

Edited by ZLI
Link to comment

Intre teroson ( care are temperatura tablei , adica exterioara ) -> ceva textil pufos ??? ( ai spus ca a fost o patura superdensa ) -> ceva impermeabil +mocheta . Ei bine intre astea se poate forma condens . Daca nu exista "ceva impermeabil" , atunci , da se putea spune ca se aeriseste si nu mai transpira .

Daca ai fsot atent am spus ca si eu dat cu antifon si apoi am pus Aluband-ul ! Deci este tabla -> antifon -> Aluband -> mocheta . Nu are unde sa se faca condensul . Trecerea de la tabla la mocheta contine si alte straturi de protectie intre care nu exista aer , apa sau alte chestii . Iar intre Aluband ( care are ultimul strat de Aluminiu ) si mocheta nu are ce condens sa se faca . Eu am spus ca nu-mi place ce ai facut tu si eu nu as face chiar asa , pentru ca am vazut cateva masini care au avut asa ceva si nu mi-a placut ce au patit dupa aceea . Si eu eram sa iau niste folie PFE pt interior , dar mi-am dat seama ca altfel e mai bine . Daca tu esti multumit , e ok ! Eu as vrea sa fac rost de o instalatie pentru suflat antifon pentru exterior si atunci efectul va fi mai mare .

Edited by marius_eugen
Link to comment

:( nu mi-ai raspuns la nici o intrebare. in felul asta discutia noastra ar deveni o expunere de idei :(

 

I-ti spun parerea mea si tu ma contrazici unde simti ca gresesc:

- pe orice perete, condesul se formeaza pe suprafata sa. (deci pe mocheta)

- condensul nu poate ajunge la tabla datorita foliei de plastic - evident impermeabila

- Condensul se produce atunci cand peretele are o temperatura mai mica decat cea a aerului umed. cu cat diferenta de temperatura este mai mare, cu atat fenomenul este mai intens. cu cat umiditatea aerului este mai mare cu atat fenomenul este mai intens. deci daca avem de ex -10 grade la nivelul tablei, in cazul 1. avem o mai buna izolare temica si suprafata mochetei va avea o temperatura mai mare (mai apropiata de temperatura aerului din habitaclu, gradientul de temperatura fiind mai mare in grosimea peretelui datorita paturii care e un foarte bun izolant - patura are conductie termica foarte mica).

in cazul 2, temperatura mochetei fiind mai joasa, fenomenul de condens este favorizat (la aceeasi temp si umiditate interioara, si aceeasi temp exterioara.

-proprietatile izolatiei folosite de mine isi modifica proprietatile daca stratul textil se imbiba cu apa. daca ai grija sa nu ajunga apa acolo, nu se intampla nimic... e solutia adoptata de mai toti producatorii, numai ca folosesc straturi mai groase de textil.

 

intrebari: cum se propaga sunetul printr-un perete? cum poti reduce acest fenomen? de unde cumpar materialele alea?

sper sa se transforme in dialog  <img src= ">

Edited by ZLI
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...