zalmoxis Posted March 16, 2004 Share Posted March 16, 2004 Mai voi ati avut vreodata un Clio pe mana ati vazut ce frana are !?!?....Deci eu cand ma dau jos de pe clio si urc pe Mati prima frana e din aia cu panica!..... Link to comment
ovidiuc Posted March 16, 2004 Share Posted March 16, 2004 Asa e eu cand trec de pe Maty pe Clio la prima frana dau cu botul de geam.Dar asta e. Link to comment
zalmoxis Posted March 16, 2004 Author Share Posted March 16, 2004 DFeci sa nu ne kkm pe noi ale noastre stau PROST la capitolul frana ce s-o mai lungim!!!! Link to comment
FLEX Posted March 16, 2004 Share Posted March 16, 2004 Nu cred, au doar o alta dozare a fortei la pedala decit alte masini; chiar mi se par foarte bune frinele, eficiente si la 120km/h (testat w/e trecut) si blocheaza destul de tirziu (cu alte anvelope decit Montana). Link to comment
zalmoxis Posted March 16, 2004 Author Share Posted March 16, 2004 deci ai dreptate BLOKEAZA PREA TARZIU..asa e !...Adica nu sunt mai eficiente...CA doar nu are ABS ce draq!!!!! Link to comment
laurentziu83 Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 DFeci sa nu ne kkm pe noi ale noastre stau PROST la capitolul frana ce s-o mai lungim!!!! Daca voi va plangeti ca sun franele proaste, suiti-va pe o Berlina si testati franele la viteza mare. Va sugerez Otopeni sau orice alt loc lat de testare. Sa vezi atunci cum face masina la care nu merg (de multe ori) franele la toate rotile. Eu am franat de la 150 km la 0 in nici 200 m cu 5 persoane la bord fara sa o scartai (doar pe la 80 un pic am auzit). Trebuie sa stii sa-ti dozezi efortul. Link to comment
zalmoxis Posted May 12, 2004 Author Share Posted May 12, 2004 Deci franele de la Berlina mea erau mai bune decat la Mati!....Sunt frane si frane ..Vrei sa vezi frane bune inceraca un Clio sau o SLZ si o sa vezi diferentza!....La noi (Mati) treb'sa apesi tata de parca n-ai servo p;lus ca prinde la jumatatea cursei...URCA-TE TE ROG EU PE UN CLIO SI PUNE FRANA SI DUPA AIA SA VEZI CUM STAI CU NASU'N BANDAJ!!! )))) Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Zeule, fa un experiment: trinteste frina cu Matiz-ul la orice viteza si rotile se vor bloca; eu zic ca e foarte bine ca blocheaza asa jos, fiindca la cit de usoara e masina daca ai avea o frina beton de cum o atingi s-a cam terminat ... sincer, progresia frinei mi se pare foarte bine aleasa pentru aceasta masina. Aaaaa! ca se poate imbunatati, nimic de zis ... discuri ventilate, etrieri cu minim 2 pistonase, nu flotanti, discuri pe spate ... dar deja vorbim de tuning ... Link to comment
zalmoxis Posted May 12, 2004 Author Share Posted May 12, 2004 Mai Flex uite data viitoare poate vin cu Clio de la wifa de la job si sa pui si tu o frana !....Deci ale noastre (MAI STAI PUTZIN CA MIE ACUM IMI PICA FISA IA SA VAD IO CUM E LA A TA CA POATE DOAR A MEA E ASA NASPA!!!!).....Da' ma rog deci ale noastre NU FRANEAZA CUM TREBUIE!!..De fapt dk ti minte era si o vb. prin targ ca Daewoo nu are tocmai cele mai fericite frane ..Se vb. de Cielo la momentul ala ..Insa se pare ca au pastrat traditia ..Deci n=o sa-ti vina sa crezi mai cum e frana la Renault... Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Mai, eu m-am dat cu SLZ si mi-a placut foarte mult frina, intr-adevar da senzatia aia de frinare ferma si puternica, senzatie care la Matiz nu prea se simte ... despre Cielo si eu am inteles ca nu sta prea bine la frine, despre Matiz n-am auzit/citit/vazut nimic defavorabil pina acum ... facem exchange de masini si vedem ... Link to comment
NFS Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Despre frina de la Clio, pot sa-ti povestesc si eu. Socramiu are unu d-ala... frina e beton de beton... la propriu! De fapt toata masina e super! Daca aveam destui bani, d-ala-mi luam! Diesel, ABS, airbaguri, AC, in portbagaj am bagat pomu de Craciun si nu i-am indoit virfu decat nitel! Link to comment
FLEX Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Da, da! ia da un ochiu pe aici: http://forum.reno.ro/ si vezi cum sta treaba ... eu unul am fost shocat ... Link to comment
Shenck Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Si DSN-ul frineaza ferm. Poate prea ferm. Pima oara cind am frinat cu TICO, dupa DSN am crezut ca nu frineaza. E si chestie de obisnuinta, cred pt ca oricare din voi cei care va plingeti de frine puteti sa opriti in 95% din cazuri intr-un spatiu strict impus. Matizul mi s-a parut un pic mai blind in frinare, dar poate ma obinuiosem cu taria pedalei de la Tico si am apsat cum apas pe Tico. Link to comment
Lucian M Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 frane, frane si iar frane... f important e sa stii cum sa le folosesti. daca le calci precum Leu sau Aur (aia au abs-uri si discuir vent la TOATE rotile) iti bushesti cauciucuri, suspensii etc (nu brusc, ci in timp). a mea dsn franeaza ca un vis frumos, desi nu are abs, dar are ceva care pe mine m-a surprins f mult cand am vazut pt prima data un schimb de discuri in service: discuri ventilate MARI pe rotile din fata! pe langa faptul ca sunt f eficiente, roata nici nu se blocheaza (oare doar la mine face asa?). am franat pe drumuri de neamt (din ale din chestionarul meu) de la 100-0 in 30 m. ca e mult sau putin, pe mine m-a multumit total. niste placute mai bune pot imbunatati capacitatea de franare a masinii (Matiz, ca despre el e vb in topic)? niste gume cu talon mai lat ar ajuta, zic eu. mie unuia imi place cum franeaza matiz-ul, varianta cu abs cred ca e ceva mai eficienta. eu la a mea nu calc brusc frana, ci, atunci cand e urgenta, lansat (de la usor la pronuntat- stiu, e cam ambiguu, insa nu calc frana k ciobanu'). daca vreti franare eficienta: talon lat la gume, placute cat mai bune/noi, suspensii de calitate (arcuri, telescoape, bucse), atentie si reflexe de pisica. am 5 ani de cand am permis, am condus mai multe tipuri de masini, cu/fara abs; totul depinde de cat de atent esti. daca vrei franare brusca, incercati de va puneti niste shenile , sunt si la moda si eficiente . per total, Matiz are frane bune pt clasa din care face parte, cursa pedalei e ok, doar un pic atent sa fii, sa aproximezi dist de franare. Link to comment
cchrism Posted May 12, 2004 Share Posted May 12, 2004 Subscriu la faza cu franatul la DSN. Am fost cu un coleg sa cumparam pentru ziua cuiva de la servici si am imprumutat o DSN, proprietarul avertizandu-ne ca de abia a aerisit franele. Cand am iesit din parcare era sa dam amandoi cu capul de parbriz, de am zis ca nu-i adevarat. Si doar ciupisem frana... La Matiz m-am obisnuit cu frana, desi cateodata am impresia ca nu se va opri, chiar se opreste, iar cand ai si ABS, cool. Asta iarna m-a scos de vreo 2 ori din necaz. Link to comment
strumfuadi Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 de la 100-0 in 30 m. Hai sa nu facem din Supernova BMW M3.. Ala franeaza de la 100 la 0 in 2.8 sec.. 30m...ma faci sa rad... Link to comment
Indigo Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 Nu pot face comparatiii decat cu berlina, fata de care eu zic ca franele de matiz sunt mai bune. Altceva nu am condus...! DAR intrebarea mea este, de cate ori ati facut o oprire de urgenta, si ati auzit scartaituri de la masina din spate? Personal de doua ori, o data aveam o slz si a doua oara un microbuz (iveco). A treia oara sotia la drum intins, de la cca. 90 la ora, in spate tot slz, tot scartaituri, si cand ma uit, era ajunsa cu botul aproape la jumatatea matiz-ului meu (pe lateral) si soferul galben la fata. In nici o soitutie nu mi-au scartait caucucurile, si am Montana. Fara sa trag concluzii, dar personal sunt foarte multumit de cum franeaza matiz-ul Link to comment
dan_m Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 Si eu tot fata de berlina pot face o comparatie si sunt mai bune franele pe Matiz. Cred ca trebuie sa te si adaptezi la masina pe care o ai. O data ce stii cum functioneaza franele, mergi in consecinta si stii la ce sa te astepti. E acelasi lucru ca si cu mersul in general cu Matizul. O data ce ai vazut ce poate, iei curbele in consecinta, rulezi cu viteza la care te simti sigur etc. Cat despre franari de urgenta, difera de la caz la caz. Sunt situatii in care si un Porsche nu mai poate frana. Pierderea de aderenta am resimtit-o si eu de cateva ori (putine e drept) dar cred ca au mult de a face aici si cauciucurile Montana. Pot spune totusi ca franele sunt f. bine reglate deoarece de fiecare data cand am alunecat m-am dus drept fara derapaje. Concluzia pe care o trag este ca franele nu sunt cele mai bune dar totusi nu conduc cu frica de a frana. Si mai cred ca prin schimbarea cauciucurilor cu unele mai bune franarea se poate imbunatati semnificativ. Link to comment
Lucian M Posted May 13, 2004 Share Posted May 13, 2004 adi, am caucioace matador din fabrica, testul l-am facut pe o sosea vai de capul ei, de la 100-0 a franat in intervalul de ceva mai mult de jumatatea distantei dintre doi stalpi de telegraf (telefon). n-o fi intr-un ceas rau, dar am niste frane pe srn de n-as da-o pe un passat! nu mint si nu ma laud: 100-0 in MAX 30m (eram doar eu in masina, ce-i drept). acum crede fiecare ce vrea, nu ma laud, spun ce-a facut masina: a franat si n-a scartai deloc. m-am uitat sa vad urme de franare, dar n-am putut vedea nimic, si era cam ora 2-3 (ziua), deci nu pot spune ca era bezna si nu vad bine. cine crede, crede, cine nu, sa vina pana in Pastraveni sa facem o proba . Link to comment
bogdan_o Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Stiu pe cineva cu un Tico care omoara masina aia. Am fost odata la munte (eu cu SLZ el cu Tico) si inainte de semaforul de la Otopeni Marfa eu eram pe bada 1 el pe bada 2 si tot conversam. La un moment dat el vede ca nu mai are loc sa opreasca, pune frana brusca, ia maxim stanga de volan, moment in care rotile s-au flexat atat de mult incat aveam impresia ca a franat pe capace. A intrat si putin pe contrasens, in fine. Nu cred ca trebuie sa mai mentionez ce a fost la gurile celor care erau in masina cu el. Si tot colegul asta al meu e in stare sa-si rupa pielea de pe el ca sa il cred ca oprit odata de la 80-90 km/h in 20-25 de metri. Eu i-am zis ca daca imi demonstreaza ca opreste in 20 de metri de la 80 la ora ii fac personal o m**e. Pariul e in picioare de cateva luni bune, dar inca nu mi-a demonstrat pentru ca si reciproca pariului e valabila Link to comment
brusli Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 vorbim de frine la matiz dar vad c-o dam si pe tico...asa ca: un tico cu cauciucuri bune frineaza mai bine(distanta mai scurta) decit o dacie (care vreti voi). va astept la probe practice joi in parcare pe cei care nu ma cred si care au dacie Link to comment
Lucian M Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 taaaaare m-as da un pic cu tine, brusli, la niste frane cu ale mele matador la 25k km... dupa cum stii, am srn deocamdata (hai, bine, e a tatei, nu ma mai omorati )... se stie ca orice-i made by monta=na sux, dar as face o proba cu oricine de pe acest forum, de la 100->0. pacat ca nu-s din B... Link to comment
Shenck Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 taaaaare m-as da un pic cu tine, brusli, la niste frane cu ale mele matador la 25k km... dupa cum stii, am srn deocamdata (hai, bine, e a tatei, nu ma mai omorati )... se stie ca orice-i made by monta=na sux, dar as face o proba cu oricine de pe acest forum, de la 100->0. pacat ca nu-s din B... DSN frineaza in spatiu mai scurt decit TICO. Dar totusi 30m la tine la DSN e cam putin. Au mutat aia de la tine stilpii de telegraf sa faca economie, pe bune. Sau nu aveai tu 100/h. Link to comment
Lucian M Posted May 15, 2004 Share Posted May 15, 2004 era acul la mijloc la 100/h. am franat in ceva mai mult de jumatatea dist dintre 2 stalpi de telefon. din cate stiu eu, au cam 50m dist intre ei. masina mea, daca din fabrica avenit cam pacatoasa la frane (mers la service- aveam ceva rosu-avarie- aprins, apoi schimbat distribuitorul servo, acum am placute noi) si in plus am discuri ventilate pe fata, ei bine, franeaza minunat, nu se blocheza rotile. daca va spun ca de la 170-0 am franat- fara scrasnet- in ~100m ma credeti? il am martor pe colegul meu de facultate (care cam strangea centura, era cam palid- deh, se termina drumu' intram in intersectie cu e85) si pe un pasager in spate, care se proptise cu picioarele sub scaunele din fata si cu mainile probabol cauta centurile (pe care eu le scosesem de cand am luat masina ). sper sa nu fie nevoie niciodata sa folosesc franele in conditii de urgenta, cu toate ca am apelat cu insistenta la serviciile lor de cateva ori si nu m-au dezamagit. insa sunt de mult off-topic, asa ca nu mai zic nimic de altfel de frane, nu-mi place sa dau altora exp negativ. astazi am testat capacitatea de franare pe timp ploios: 80-o km/h in 25 m, fara sa derapez (masina s-a oprit in linie dreapta, nu serpuita). daca si Maty franeaza la fel => il pup in bot!!! sorry pt divagatie, won't happen' again! Link to comment
ovidiuc Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Nu vreau sa fiu rau dar in comparatie cu Matiz Tico are frane de kko. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now