florinbad Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Revenind on topic, acum 2-3 saptamâni am facut un gratar mai maricel (timp de 2 zile, un gratar pe Valea Dâmbovicioarei si alt gratar la Gura Dihamului, cu popas de o zi la Bran) am fost nevoit sa traversez pasul Rucar-Bran cu 5 persoane în masina (4 adulti si un copil), bagaje cât cuprinde. La urcat a fost cum a fost dar la coborâre (am coborât cu a 4-a) mi-a tzâtzâit fundul de frica la câteva frânari! Ne-am oprit din cauza unei Dacii (am fost 4 familii, o Dacie clasica, o Supernova si un Matiz) caruia îi miroseau ferodourile…Am pus si eu mâna pe jantele din fata ale Matizului si nu m-am fript! Adique frigeau dar puteai sa tii mâna pe ele! A doua zi, la întoarcerea în Târgoviste, am fost nevoit sa traversez si Muntele Paduchiosu (cine stie, cunoaste faima curbelor de pe acest munte). Ei bine, Paduchiosul mi s-a parut muuuuult mai blând decât Rucar-Bran! Si, la fel, a trebuit sa ne oprim înca o data din cauza acelei Dacii. Eu zic ca Matizul s-a comportat destul de bine având în vedere experienta mea în ale condusului de un an jumate, adica: nula! Link to comment
tolin Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 ... La urcat a fost cum a fost dar la coborâre (am coborât cu a 4-a) mi-a tzâtzâit fundul de frica la câteva frânari! … Exista o regula buna de aplicat, se coboara in aceeasi treapta in care se urca. Nu cred ca ai urcat cu a IV-a pe acolo. Link to comment
florinbad Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Exista o regula buna de aplicat, se coboara in aceeasi treapta in care se urca. Nu cred ca ai urcat cu a IV-a pe acolo. Stiam de aceasta regula, Tolin. NU am urcat cu a 4-a! La urcat am folosit a 2-a si a 3-a (acolo unde am putut)! La coborâre, a 4-a mi-a spus s-o folosesc un sofer profesionist care a stat în dreapta mea...Cu a 3-a la coborâre facea ca toti dracii! Am uitat sa-ti spun ca folosesc stilul supraturat de condus. Oricum voi baga la bibilica ceea ce mi-ai spus! Danke! Link to comment
Tommy Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 la mine franele pe fata se incing si la oras daca e circulatie mare si-o calc.. pe spate doar se incalzesc putin probabil ca dacia respectiva avea o frana blocata, se incingeau ferodourile si fara sa atinga frana (pistonas blocat , reglaj prost) pai.. stilul supraturat.. tot ala profesionist te-a invatat? Link to comment
florinbad Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 pai.. stilul supraturat.. tot ala profesionist te-a invatat? Nu! M-a învatat...Le Maitre! Link to comment
Tommy Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 (edited) off topic nu stiu la ce ii spui tu supraturare, da' eu unul nu-s fan de asa ceva, desi.. merg mai tare ca media de regula ce vroiam sa zic, daca o supraturezi la urcare, nu-i nici un bai sa o tii la fel si la coborare si eviti supraincalzirea franelor Edited October 11, 2005 by Tommy Link to comment
florinbad Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Era un topic "Subturat vs Supraturat" dar nu mai stiu daca se referea numai la Matiz. Eu mi-am schimbat stilul de condus dupa ce am citit ce-a spus Le Maitre acolo... Link to comment
tolin Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Supraturat e doar peste 4.600 rpm. Pana aici e normal. Nu cred ca schimbi a ii-a la 70 km/h si a iii-a la 110. Si gata cu offtopicul ! Link to comment
URX Posted October 11, 2005 Share Posted October 11, 2005 Spuneti-mi,va rog,am apasat frina pentru a testa blocarea rotilor,rotile fata lasa urma de frinare,cele spate nu lasa urma de loc.Care sa fie problema,cele spate se blocheaza doar cind masina este incarcata? Link to comment
costinel Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Si eu am votat tot pentru "bune", pentru ca intr-adevar mi se par OK pntru gabaritul masinii. Si cursa pedalei o consider potrivita, comparativ cu alte masini la care daca atingi frana te lipeste cu capul de parbriz. @urx: puterea de franare pe puntea spate creste odata cu incarcarea pe aceasta punte. Deci consider ca e normal sa nu se blocheze rotile spate doar cu soferul in masina. Link to comment
Tommy Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 Costinel, in conditii de functionare normale (fara defecte) nu ai sa reusesti niciodata sa blochezi frana spate la Matiz, indiferent cati saci cu pietre vei pune acolo. Frana la Matiz nu e cea mai performanta din clasa, dar e mai mult decat ok la un stil de condus adaptat proiectarii masinii, ca la orice masina de altfel. O frana violenta pe matiz ar umple soselele patriei de mici giganti rasturnati. Pentru o masina cu ABS, EBD si un gabarit sporit nu putem vorbi de acelasi nivel al pericolului in conditiile cresterii substantiale a fortei de franare. Ca si un motor puternic, o frana deosebit de puternica presupune abilitati suplimentare din partea .. driverului. Link to comment
smailmiami Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 (edited) Salut oameni buni..! Am o problema de cand am cumparat masina si am zis ca mi se pare...pana astazi cand am vazut ca nu franeza puternic oricat as apasa pedala!Am observat ca atunci cand merg cu A/Cu' pornit capacitatea de franare a Matizului meu scade considerabil! Cand nu am pornit A/Cu' cand apas pedala de frana puternic imi blocheaza franele dar odata pornit A/Cu' nu mai am nici o sansa sa blochez rotile...doar sa scartaie putin...(si apas pana la refuz...de mai are putin si se indoaie pedala)!Se opreste ea mititca dar intr-o distanta mai MARE(nu f mare dar oricum sesizabila)! Oare cand pornesti A/Cu nu se mai face bine vidul in servo...sau ce puii mei se intampla? Salut ... acum am vazut problema ta cu A/C-ul si franele si chiar vroiam si eu sa postez pe tema asta. Eu credeam ca mi se pare doar mie (pentru ca nu vad nici cea mai mica legatura intre pornirea A/C-ului si slabirea franelor, am impresia ca intr-adevar servo nu mai trage bine de pedala) dar nu e asa. Poti sa imi zici daca ai mai aflat ceva in legatura cu asta sau altcineva care are habar? Edited May 16, 2006 by smailmiami Link to comment
LYM Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 (edited) Am avut okazia sa merg ceva timp cu un Matiz E3. Sincer, din punct de vedere al fortei de franare mi se pare superioara berlina mea (DACA ar frana egal). La Matiz am avut impresia ca trebuie sa apesi mai cu putere, si nici atunci parca nu tine chiar grozav (dar macar nu fuge de cur ca la dacie - tot e ceva) Edited May 16, 2006 by LYM Link to comment
guru Posted May 16, 2006 Share Posted May 16, 2006 (edited) Am avut aceeasi senzatie, cand am trecut de pe berlina pe Matiz. La inceput ma speriasem, dar cand m-am obisnuit, am realizat ca frinele de Matiz sunt mai eficiente si mai placute decat la berlina. Edited May 16, 2006 by guru Link to comment
smailmiami Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Smailmiami, ai cumva matiz???? Da Mircea, am Matiz ... Link to comment
zalmoxis Posted May 17, 2006 Author Share Posted May 17, 2006 Pai nu prea se vede as zice ca altceva ai !!!...Leganza parca !!! "> Asa ca va rog completati la profil! Si acum pe subiect: frana la Mati lasa de dorit e clar ca in caz de urgenta poti avea ceva surprize de aia e bine sa eviti surprizele !!!Adica mers adecvat si franat din timp!...Naspa oricum a fost unul din punctele care m-au dezamagit la inceput!!! Link to comment
Zetics Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Mda, confirm ca proaspat posesor de Matiz E3, ca am trait momente de panica usoara. In prima parte franeaza ok, adica pentru trafic normal, cand opresti la semafor normal etc. Dar daca apare vreun ceva in fata si tre sa franezi mai repejor, pedala are o bucata de cursa in care nu se observa ca ar frana progresiv cu apasarea pedalei, dupa care daca apas si mai tare intr-adevar opreste ceva mai bine. Asta e! Dupa un timp o sa ma obisnuiesc cu panica asta de fiecare data cand trec de pe Accent pe Matiz > Link to comment
tolin Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Acest stil de franare nu tine de Matiz. Multa lume prefera, la o judecata rapida, ca frana sa inghete la cea mai mica atingere a pedalei, stilul francez. In lipsa ABS-ului si al controlului electronic al tractiunii, acest stil este mai mult pagubos, asa ca stilul progresiv este solutia cea mai buna in acest caz. In rest, schimbati placutele cand ajung sub 8 mm grosime, schimbati lichidul de frana la 2 ani, nu bagati alt lichid decat cel indicat (DOT3) si aerisiti bine circuitele. Link to comment
Senna Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Capacitatea de franare se poate imbunatari folosindu-se placute de frana soft, de exemplu Ferodo Premier dar vor trebui schimbate mai timpuriu (10k km). Placutele originale ale masinilor de generatie noua (si cu servofrane de diametre mai mari) sunt dure, pt a se mari intervalele de revizii, solutie paguboasa deoarece uzeaza mai rapid discurile. Link to comment
smailmiami Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Si totusi ... a mai remarcat cineva problema mea (si a lui allkool2all, ca pana sa vad post-ul lui credeam ca sunt io tampit) cu A/C-ul si franele ? Are cineva idee care ar putea fi defectul ? Azi, din nou, cu A/C-u pornit intr-o intersectie, mi-a sarit unu in fata si cand sa dau in frane ... dadeam degeaba, abia frana. Sa fie al naibii A/C-u asta ... cand il pornesc ... dupa ce ca imi ia jumate din puterea motorului, mai imi ia jumate si din puterea de franare ... Ar putea sa imi zica cineva cam ce lungime are cursa pedalei de frana (aprox.) cu masina pe loc si motorul pornit ? Mentionez ca am un pic habar de masini si oricat mi-am stors creierii nu am gasit nici cea mai mica explicatie care sa lege cat de cat pornirea A/C-ului cu scaderea eficacitatii franarii. Singura chestie la care m-am gandit ar fi ca poate servo are momente cand trage aer pe undeva si ca printr-o mare coicidenta chestia asta se intampla cand am A/C pornit ... Link to comment
tolin Posted May 17, 2006 Share Posted May 17, 2006 Verifica valva de vaccum dintre servo-pompa si galeria de admisie. Daca-i buna, fa la rece (prima pornire de dimineata) o procedura completa (cu doua porniri A/C a 10s) de invatare ralanti (IDLE LEARN). Link to comment
smailmiami Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 (edited) Matizul meu nu are respectiva valva. Sunt unele loturi care nu au avut valva respectiva. Edited May 25, 2006 by smailmiami Link to comment
tolin Posted May 25, 2006 Share Posted May 25, 2006 Poti sa te iei de mana cu Sprite-ul (coleg de forum). Pana azi era singurul fara de valva, a cautat-o pana si-n roata de rezerva. Credea ca-i ghinionist. Link to comment
smailmiami Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 (edited) Da, chiar nu are. A mers bine pana acum (pana la pb cu A/C-ul), dar totusi ma gandeam sa montez un furtun cu valva, dar nu stiu daca va fi vreo diferenta. Edited May 26, 2006 by smailmiami Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now