ovi_jer Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...st&p=185622 Link to comment
smailmiami Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Si placutele, si sabotii ii am noi. Lichidul de frana este aprox la nivel. Si oricum, si eu si alkool2all am afirmat ca fara A/C nu avem probleme cu franele. Link to comment
steph Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Sper sa nu fiu paranoic dar sincer... parca si a mea franeaza mai greu cand e aerul pus. Poate mi se pare. Oricum franeaza bine si asa, dar un pic mai greu. Link to comment
smailmiami Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Asa ziceam si eu, ca sunt paranoic la inceput pana intr-o zi cand a venit frate-meu rosu tot, si imi zice "Bai, ce draq are masina asta, ca in intersectia cutare sa-l fac praf pe unu". Dupa aia, vad post-ul lui alkool2all ... , deci n-ar fi exclus sa facem un club al Mtz-urilor care nu franeaza bine cu A/C-ul pornit ... Link to comment
ovi_jer Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Link-ul pus este pentru luci99. S-a schimbat vreodata lichidul de frana? intrebare pentru cei care aveti probleme.Si daca da ce fel de lichid s-a folosit. Link to comment
steph Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Eu am lichid original. Masina are un an si o luna si 21k km. Link to comment
getablonda Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 (edited) ...Supapa este, doar ca e bagata pe furtun. Ca sa verifici daca iti functioneaza, demonteaza furtunul si sufla pe la ambele capete... Cum adica e bagata pe furtun, nu e taiat furtunul si bagata supapa? Spuneai ca ai cumparat una noua, ai montat-o? S-ar putea ca proba cu suflatul sa nu fie relevanta daca pierderile de presiune sunt mici. Incearca cu o pompa cu manometru. Oare ce presiune se vehiculeaza pe acolo? Am sa ma uit prin carte. ... Ceva mai tarziu: M-am lamurit cu bagarea supapei in furtun. Eu am versiunea cu furtun taiat, dar se pare ca exista si una cu supapa bagata in furtun de-a dreptul. Am mai aflat si ca verificarea se face scotand furtunul cu totul si, nu sufland pe la capete, ci tragand aer din el. Tragand pe la capatul dinspre tambur, ar trebui sa nu lase aerul sa intre. Edited June 30, 2006 by getablonda Link to comment
luci99 Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Lichidul de frana a fost schimbat acum o luna si am folosit OMV 5.1. Aerisirea a fost facuta exact dupa indicatiile tale(ovi_jer).Iar de ramas fara frane am ramas la vreo saptamina dupa si s-a intimplat la o singura apasare a pedalei. P.S. Pedala nu a cedat, tinut exact cum ar fi trebuit doar ca masina nu s-a oprit.A doua oara cind am franat s-a oprit foarte bine, iar de atunci nu am mai avut probleme. P.P.S.Care este diferenta intre dot3, dot4 si dot5.1? Link to comment
ovi_jer Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Nu e vorba de aerisire.Problema este la nivelul lichidului care il ai peste maxim si din cauza asta pompa nu mai trage lichid din pahar. Link to comment
smailmiami Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Am mai aflat si ca verificarea se face scotand furtunul cu totul si, nu sufland pe la capete, ci tragand aer din el. Sa scoti furtunul cu totul sau sa il demontezi nu e totuna ?! Tragand pe la capatul dinspre tambur, ar trebui sa nu lase aerul sa intre. <=> Sufland pe la capatul dinspre galeria de admisie, nu ar trebui sa lase aerul sa intre. Link to comment
tolin Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Depinde cat de tare esti la suflat. Cred ca omul avea dreptate cand spunea ca verificare ar trebui facuta la presiune. Multa lume, pe diferite marci de masina, a reclamat valva asta, desi scrie Made In Germany pe ea. Link to comment
smailmiami Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 (edited) Cat de tare trebuie sa fii la suflat, zau acuma ... Ca doar nu trebuie sa bagi 10 atmosfere. Pe furtunul ala in cel mai rau caz este presiune la nivelul atmosferei, parerea mea ... . Eu am spus DOAR ca sa verifici valva aspirand pe la capatul dinspre servofrana este echivalent cu a sufla la capatul dinspre galerie. ATAT. Daca e vorba sa vorbim de presiune, ca iti face tie placere sa bagi nspe mii de atmosfere e treaba ta, eu nu am dispozitivele necesare. Mie imi este suficient sa vad ca tine sufland cu gura si astept o supapa care sa tina cu gura si sa nu tina altfel. Cate atmosfere se pot face pe furtunul ala, ca eu nu stiu, si sunt tare curios ... Edited June 30, 2006 by smailmiami Link to comment
tolin Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Omul a sugerat si solutia, pompa sau compresorul de umflat pneurile. Altfel, de ce ai sarit asa, ca ars ? E doar o discutie. Link to comment
smailmiami Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 N-am sarit ca ars, dar eu nici nu discutasem de presiune ci doar aratasem echivalenta anterioara... Chiar sunt necesare pompa sau compresorul ? Spune-mi si mie, cam ce presiune crezi ca se formeaza pe valva aia ? Link to comment
tolin Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Atunci, de ce a trebuit sa-l contrezi pe getablonda ? Omul a incercat sa ajute si postase foarte corect. Link to comment
smailmiami Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 Getablonda zice: Am mai aflat si ca verificarea se face scotand furtunul cu totul si, nu sufland pe la capete, ci tragand aer din el. Tragand pe la capatul dinspre tambur, ar trebui sa nu lase aerul sa intre. Daca citesti toate posturile, cum mi-ai recomandat tu mie, vei vedea ca nu l-am contrat eu, ci Getablonda m-a contrat pe mine (prieteneste evident) spunand ca verificarea se face tragand aer si nu sufland. Eu am postat apoi amuzat ca sa tragi aer pe la un capat al unui furtun este achivalent cu a sufla pe la celalalt capat al lui, nu ? Nu asta scrie in postul meu ? Eu asa vad daca il recitesc ... Ce este atat de greu de inteles ????? Inca astept opinia ta despre valoarea presiunii care se formeaza pe acea supapa ... Link to comment
tolin Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 @smailmiami > S-ar putea ca proba cu suflatul sa nu fie relevanta daca pierderile de presiune sunt mici. Incearca cu o pompa cu manometru.Oare ce presiune se vehiculeaza pe acolo? Am sa ma uit prin carte. Citeste si/sau citeaza si randurile acestea, de unde a plecat toata discutia. Presiunea o determini cu manometrul, cum scria si getablonda. Sau masori tensiunea pe senzorul MAP, metoda cea mai simpla. Iar ca sa punem capat acestui semi-offtopic prelung, iti spun si cheia discutiei: metodele tehnice sunt de preferat celor empirice. Doar sufland intr-o valva nu vei afla cauza problemei pusa aici. Link to comment
smailmiami Posted June 30, 2006 Share Posted June 30, 2006 (edited) Testarea supapei este aproape irelevanta in conditiile in care, cu A/C oprit, nu am nici o problema cu franele, deci mici pierderi de presiune nu cred sa existe. Edited June 30, 2006 by smailmiami Link to comment
tolin Posted July 1, 2006 Share Posted July 1, 2006 Oricum, servo-frana, ca amplificator de vaccum, se alimenteaza din galeria de admisie. Pornirea A/C genereaza o sarcina in plus, deci scade nivelul de vaccum de acolo si probabil ca la voi, orice pierdere suplimentara de vaccum va scade capacitatea de franare. In concluzie, cautati pierderile la toate furtunele care intra in galerie, deschiderea clapetei la ralanti s.a.m.d. Link to comment
smailmiami Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Am fost in sfarsit la service sa intreb ce problema are masinuta de nu franeaza bine cu A/C pornit. Acolo, inginerul sef, un tip foarte capabil dupa mine, m-a intrebat din start cati km are masina si cand am curatat ultima oara IAC-ul ... I-am spus ca are 200kkm si ca nu am curatat niciodata IAC-ul. Inginerul a spus ca din principiu, la motoarele sub 1000cc, se simte foarte mult scaderea de vacuum a motorului in sarcina, deci la Matiz ce sa mai vorbim. Am plecat, am curatat exemplar IAC-ul cu o carpa, si de atunci, problema cu franarea s-a redus muuult de tot, ramanand aproape insesizabila. Mentionez ca la mine, deoarece masina porneste si merge pe gaz inclusiv iarna, relativa proasta functionare a IAC-ului nu a fost sesizata ... . L-am mai intrebat de asemenea si de faimoasa supapa de pe furtun si a spus ca aia in cel mai rau caz la ei a venit defecta din fabrica si ca principalul motiv pentru care e pusa acolo este sa nu afecteze relantiul daca sunt probleme cu membrana de la servofrana. Link to comment
tolin Posted July 14, 2006 Share Posted July 14, 2006 Pierderea de vaccum la Matiz se mai poate datora unor mecanici care au prostul obicei de a umbla la surubul de reglaj al pozitiei minime a clapetei, in loc sa rezolve problemele de la valva PCV, de la electro-valva IAC sau de tensiune minima la senzorul TPS. I-a invatat un istet ca-i infinit mai comod sa deschizi clapeta mai mult, decat sa pierzi vremea cautand cauza reala. In plus, am auzit ca scaneristi (nu stiu cum sa-i numesc altfel) folosesc acel surub pentru reglarea turatiei de ralanti ! Eu va recomand sa nu umblati la acel surub reglat din fabrica si "sigilat", a carui rol este altul si foarte esential la functionarea corecta a motorului de Matiz. Link to comment
SMS Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Se pare ca mi-a venit si mie randul sa verific franele... (se aude un huruit, cred ca pe spate, cand franez - cam ceva de fier pe fier...). Ce placute si saboti sa iau? Daewoo sau AUtox sau altele? Unde sa ma duc sa le schimb, astfel incat cei care fac schimbarile/modificarile sa stie ce fac acolo? Link to comment
NFS Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 1. Ia Daewoo... ca Matizu de ei e facut!!! 2. La un... service! Link to comment
lverestiuc Posted September 8, 2007 Share Posted September 8, 2007 Salutare tuturor Din pacate dupa cativa ani de condus si multe delegatii facute prin tara ,raman la experienta de a califica slabute aceste nabadaioase frane de Matiz.Din pacate... Schimbat ferodouri noi pe spate,placute pe fata,inlocuit lichidul de frana cu dot4,franele tot slabute... Procedura de aerisire care am facut-o ca la carte.Iar supapa dintre servofrana si carter fct. impecabil.Pedala se face tare de la a doua actionare,deci parca nu as reclama servofrana defecta.Nu imi mai ramane sa schimb decat ansamblul pistonase de pe spate si pot spune ca am incercat destule.Am fost si la ITP si dupa teste au spus ca ma aflu cica pe la 60% din capacitatea standard de franare a unui Matiz. Revenind la ideea principala ,cred ca multi matizisti sunt nemultumiti de caracteristica nativa de franare a acestor autoturisme. Tot respectul insa pt. pretul f. mic de intretinere a acestor Matiz-uri. Sa auzim numai de bine si sa aveti intotdeauna frane cat mai sigure! Link to comment
DarkAngeL Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Salut si sarbautori fericite! Parerea mea ca matizu are franele un pic mai slabe decat ar trebui...ce-i derpt conduc cam agresiv, dar dacia berlina pe care am avut-o parea mai eficienta la franare...dar ii facusem io franele si reglajele... In schimb clio lu' taicamiu mi se pare ca franeaza excelent...pana intra abs-ul in functiune...dupa aia se duce sanie...cu directie cu tot...sincer ma putem lipsi de el... Numai bine! Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now