tolin Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Te credem. Dar intrebare este de ce nu are ? Ca nu puteau doar sa n-o puna, e alt furtun, alt reper. Care-i explicatia ? Inseamna ca a ta poate sa franeze si cu motorul oprit ? Link to comment
allkool2all Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 nuj sincer daca am sau nu valva ca nu m-am uitat...o sa va zic dar de cand am scos reductorul parca e mia bine cu frana. Legatura mea intre frana si A/C era ca la pornirea A/C ului turatia motorului la relanti scade si atunci cand franezi..apesi ambreiajul si automat motorul ajunge la relanti. Atunci dat fiind ca motorul este subturat vacumul din servofrana scade si d-aia nu tine dom'le. Link to comment
tolin Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 De ce nu faci o procedura de IDLE LEARN cu A/C la sfarsit, ca sa mai reduci din posibilele cauze ? Link to comment
smailmiami Posted May 28, 2006 Share Posted May 28, 2006 (edited) Te credem. Dar intrebare este de ce nu are ? Ca nu puteau doar sa n-o puna, e alt furtun, alt reper. Care-i explicatia ? Inseamna ca a ta poate sa franeze si cu motorul oprit ? Da, minunea minunilor a mea franeaza si cu motorul oprit (cred ca orice masina face asta, servo doar usureaza efortul de apasare). Repet (si ti-am mai zis, nu vorbesc tampenii) au fost loturi care nu au avut prevazuta aceasta supapa(m-am interesat la persoane calificate). Oricum , rolul acelei supape este doar de a nu lasa aerul sa treaca dinspre servo inspre motor, chestie care oricum cu motorul pornit nu prea o vad posibila. nuj sincer daca am sau nu valva ca nu m-am uitat...o sa va zic dar de cand am scos reductorul parca e mia bine cu frana. Legatura mea intre frana si A/C era ca la pornirea A/C ului turatia motorului la relanti scade si atunci cand franezi..apesi ambreiajul si automat motorul ajunge la relanti. Atunci dat fiind ca motorul este subturat vacumul din servofrana scade si d-aia nu tine dom'le. Adica ce reductor ai scos ? Furtunul cumva ? Chiar daca pornesti A/C-ul si scade turatia in prima faza, se da din IAC comanda necesara astfel incat motorul sa isi revina la turatia de relanti. Ar fi chiar culmea sa stai la ralanti in 700 de turatii cu A/C-ul pornit. Deci nu cred ca este asta explicatia, si ma voi duce la service-ul lor ca ma depaseste problema si sunt chiar curios ... Eu ma gandesc ca avem noi doi un defect la masina ca alta explicatie nu vad ...(nu vad care ar fi problema teoretica si nici nu prea s-a plans altcineva) Edited May 29, 2006 by smailmiami Link to comment
allkool2all Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) Franeaza si fara servo dar mult mai greu...la mine daca opresc motorul si fac 2 pedale inca franeaza in schimb de la a 3-a se intareste pedeala si tre sa apas de imi ies ochii..semn ca servo functioneaza...valva aia de care ziceti voi unde e? E vb de furtunasul ala din servo care duce in capul galeriei de admisie..(in capatul opus clapetei de acc).Oricum smailmiami daca te duci la service...posteaza si tu aici ce ti-au zis baietii de acolo...ok? Astept cu nerabdare. fftopic: (Reductorul este o piesa din filtrul de aer...e in partea de sus a filtrului...exact la intrarea in tubul Venturi. Are o forma conica...si se scoate) http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=1838 P.S. Tu ai SE sau SE POWER? Ma gendesc ca daca e POWER o fi prea incarcat motorul...si cu pompa de servo frana, si A/C si ServoDirectie...si nuj daca o regla bine IACul relantiul..?? Nuj ce sa mai zic..la mine acu nu mai e asa pregnant Edited May 29, 2006 by allkool2all Link to comment
tolin Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 Oricum , rolul acelei supape este doar de a nu lasa aerul sa treaca dinspre servo inspre motor, chestie care oricum cu motorul pornit nu prea o vad posibila. Fara supapa aceea, cu motorul oprit, aerul trece prin IAC, din acest motiv poti frana tu. Link to comment
smailmiami Posted May 29, 2006 Share Posted May 29, 2006 (edited) valva aia de care ziceti voi unde e? Reductorul este o piesa din filtrul de aer...e in partea de sus a filtrului...exact la intrarea in tubul Venturi. Are o forma conica...si se scoate) P.S. Tu ai SE sau SE POWER? Ma gendesc ca daca e POWER o fi prea incarcat motorul...si cu pompa de servo frana, si A/C si ServoDirectie...si nuj daca o regla bine IACul relantiul..?? Nuj ce sa mai zic..la mine acu nu mai e asa pregnant Valva respectiba e pe furtunasul la care te referi. Am inteles ce e reductorul, chiar nu stiam ca ii zice asa. Pe benzina nu prea este vizibila diferenta cu/fara reductoir. N-am nici SE, nici SE POWER, am Matiz E pe care am montat instalatia A/C ca venea vara si imi era groaza. Ca si tine, parerea mea nu ca problema nu mai e pregnanta, ci ca m-am obisnuit si sunt mult mai atent cu franarile. O sa incerc sa ajung si la service. Edited May 29, 2006 by smailmiami Link to comment
getablonda Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 ...nu am gasit nici cea mai mica explicatie care sa lege cat de cat pornirea A/C-ului cu scaderea eficacitatii franarii... Legatura o face valvula IAC care se deschide mai mult cand pornesti A\C, pentru a mari turatia la relanti a motorului. Prin deschiderea IAC scade vacuumul din manifold, deci si vacuumul din amplificatorul de franare, de unde rezulta ca trebuie sa apesi mai tare frana de serviciu. Totusi, daca ai fi avut acea supapa pe furtunul de la manifold la servo-frana, ea ar fi pastrat pentru cateva franari vacuumul format inainte de a porni A\C sau atunci cand mergi in frana de motor. In orice caz, deprecierea capacitatii de franare n-ar trebui sa fie foarte mare. Daca totusi este, cred ca e nevoie de o aerisire sau chiar schimbarea lichidului ori a placutelor/sabotilor. Link to comment
smailmiami Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 ... Recunosc ca este o explicatie care ma intriga. M-am gandit si eu ca raspunsul ar fi acea valva, ma gandesc ca servofrana ar pastra vacuumul la un nivel mai bun decat fara valva... Link to comment
f.marinescu Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Intamplare sau nu, am o Dacia break 1994 care franeaza mai bine decat un Tico din 1998. Tico si Matiz au frane pentru oameni prudenti. Cred ca au fost facute pt coreeni, nu pt romani... Link to comment
midnight_racer Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 (edited) Impresia pe care o ai ca dacia franeaza mai bine ca un daewoo... e de la faptul ca zgomotul interior se reduce considerabil in dacie pe masura ce masina se opreste. In altele mai bine antifonate nivelul de zgomot este cat de cat constant. Iti fac orice test vrei cu dacia in paralel cu daewoo si ai sa vezi ca te duci mai mult. Incercam un test de la 60 la ora si una de la 130... atunci sa vezi rezultate. Nu compar Logan cu abs cu daewoo fara abs ca aici e destul de clar testul, desi depinde cine e in woo si cat isi cunoaste masina. Acum ca impresie, franele de la Matiz sunt f bune chiar.. eu stiu cati dacioti era sa iau in spate si chiar stiu pe cineva care a intrat intr-un matiz. Asa si Dacia.. merge si cu 160, dar depinde si cum... O alta idee.. nu stiu cum ati avut grija de masini de nu va tin franele sau in ce stare le-ati cumparat, eu va zic ca la Espero cel putin ca am suficienti km facuti am schimbat discuri fata la 180000 si lichid frana la 192000 fara vreo imbunatatire notabila - frana tinea oricum bine. Edited June 7, 2006 by midnight_racer Link to comment
Cosmin Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 (edited) Salutare, am avut mai multe masini, acuma un matiz, sa stiti ca franeaza foarte bine,iar in comparatie cu o dacie 1310 nu se pune problema am avut, iar despre ABS pe alta marca de masini s-a intamplat sa ma incurce decat sa ma ajute, nu sunt fan ABS! Edited June 7, 2006 by Cosmin Link to comment
tolin Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 Intamplare sau nu, am o Dacia break 1994 care franeaza mai bine decat un Tico din 1998. Cine n-are frane, sa le repare. Nu-i masina de vina. Iar cine nu stie cum se franeaza la Daewoo, sa apese pedala mai tare. PS parca topicul acesta era de Matiz ! Link to comment
roberth Posted June 7, 2006 Share Posted June 7, 2006 (edited) Intamplare sau nu, am o Dacia break 1994 care franeaza mai bine decat un Tico din 1998. Tico si Matiz au frane pentru oameni prudenti. Cred ca au fost facute pt coreeni, nu pt romani... fftopic: fftopic: fftopic: Stimate domnule f.marinescu, va pun la dispozitie Matizul meu sa experimentati aceste frane. Va rog sa tineti cont ca, ca si mine, exista semeni de ai nostrii care citesc acest forum inainte de a lua o decizie de a achizitiona un Daewoo, sau nu. Eu unul, cu o experienta de 15 ani de condus Dacia( numai 3 au fost personale si excelent intretinute ), cu problemele aferente, cu celebrele pompe de frana, chiar si cele cu servo, m-a obisnuisem cu "dubla/multipla pedala". Respectuos va mai informez ca, capacitatea de franare mai depinde si de alti factori incepand de la experienta soferului, trecand prin starea instalatiei de franare si "culminand" cu starea pneurilor si a sistemului de directie precum si a suspensiei comparate in aceleasi conditii de carosabil! Parerea mea este ca, majoritatea posturilor dumneavoastra trebuiesc revizuite si rog pe acei ce le citesc sa nu le ia in considerare, ca fiind nule , neavenite si fara suport practic sau teoretic. Am zis ! Edited June 7, 2006 by roberth Link to comment
smailmiami Posted June 20, 2006 Share Posted June 20, 2006 (edited) Ieri am cumparat supapa chitit sa tai furtunul de vacuum si sa o montez. Am remarcat ca are supapa de vacuum bagata pe furtun. Acum chiar ca nu stiu ce altceva ar putea sa fie. Am reusit sa imi dau seama ca masina franeaza daca apesi frana tare cu A/C pornit, decat ca servo este ca si absent. Edited June 20, 2006 by smailmiami Link to comment
alexino Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Proaspat posesor de matiz si fost posesor Dacia (an 1997). Impresie foarte proasta despre franele matizului. Sincer ma asteptam la mai mult, avand in vedere ca e totusi o masina noua (se exclud din start eventualele defectiuni). Orice argumente ati aduce, franarea e un capitol la care nu sta foarte bine buburuza. Iar o comparatie cu Loganul (fara abs), Slz, etc., este din start inutila: nu sufera comparatie. Totusi astept sa mai fac niste km, poate se mai indreapta lucrurile pe parcurs. Pana atunci numai bine! "> Link to comment
tolin Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Ce presiune ai in pneuri, ai masurat-o cand ai luat masina ? Link to comment
PYF Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Acum ca impresie, franele de la Matiz sunt f bune chiar.. eu stiu cati dacioti era sa iau in spate si chiar stiu pe cineva care a intrat intr-un matiz. Eu am fost pupat in...dos de una bucata Dacia=cazan in devenire si sustin ca la frane Matizul este beton, cel putin in comparatie cu Dacia berlina, despre Logan nu ma exprim! Respectivul care si-a faramat "cazanul " de a plecat pe rampa cu el: chiar asa franeaza Matizul!!! ca si eu am franat!!! da omule dar tu ai "renault' eu am doar WOO. ("> Link to comment
luci99 Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Eu am inlocuit lichidul de frina care era in sistemul de frinare cu unul DOT5.1 de la OMV.Toate bune si frumoase pina la un moment dat cind apasand pe pedala de frana am constatat ca nu mai aveam frina.Pur si simplu nu a franat.Dupa 50m am franat din nou si de data asta a tinut.Poate avea vreo legatura schimbarea lichidului de frana?Inainte nu am patit asa ceva. P.S. Care este diferenta intre dot3, 4 si 5.1? Link to comment
smailmiami Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 De obicei, cand umblu pe la frane, inainte de plecarea de pe loc "fac pedala" pana cand se intareste pedala. Daca ai schimbat lichidul, teoretic nu puteai sa faci operatiunea corect fara "sa faci pedala", dar cine stie ... Link to comment
luci99 Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Franele au fost facute ca la carte.Au fost aerisite bine si nu am ramas fara frana atunci ci la vreo 2 saptamini. Link to comment
tolin Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 La ce nivel ai lichidul in vasul de expansiune ? Link to comment
allkool2all Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 Din nou aceeasi problema...caldura mare, A/C, frane canci. Am observat ca e vb si de cat de cald este afara. Seara cand e mai racoare cred ca e compresorul mai putin solicitat si e mai bine..dar cand e f cald se simte grav. Ma gandeam ca poate am valva aia de pe furtunul de vacum bulita..sa schimb furtunul si va tin la curent. smailmiami...tu ai gasit ceva? ca io inca nu. Link to comment
smailmiami Posted June 29, 2006 Share Posted June 29, 2006 (edited) Si la mine persista problema. Ce sa zic, cu A/C - ul pornit, daca vreau sa franez, trebuie sa dau in frane mama-mama, exact ca la un ARO pe care l-am avut mai demult. Supapa este, doar ca e bagata pe furtun. Ca sa verifici daca iti functioneaza, demonteaza furtunul si sufla pe la ambele capete. Pe la capatul dinspe motor trebuie sa nu poti sa sufli ca sa functioneze corect. La mine, mi-am dat seama ca (,) cu A/C-ul pornit servo este ca si inexistent. Am fost la un service si mi-a zis mecanicul care a probat-o ca merge perfect, desi, l-am vazut clar in trafic, cand facea probe, ca se albise tot cand pusese frana. Luni ma duc la service-ul mare Daewoo. Edited June 29, 2006 by smailmiami Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now