perfidus Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 Daca suna prea apocaliptic atunci fac o mica rectificare: se va citi "ramasul in pana prostului poate duce la ...." De la 7l intr-un rezervor de 60l la pana prostului nu e distanta mare, mai ales daca urci/cobori o panta mai abrupta. Evident "gravitatea situatiei" e o chestie relativa, tine de grija fiecaruia dintre noi. Sper ca cine vrea sa inteleaga a inteles. Link to comment
sobo250kmh Posted December 2, 2005 Share Posted December 2, 2005 sint curios daca se comporta ca la alte masini se aprinde la o anumita valoare si dupa un nr de km incepe sa pilpaie o sa incerc acum la plinul asta Link to comment
paul_marines Posted December 7, 2005 Share Posted December 7, 2005 (edited) Am schimbat astazi sonda litrometrica si acul indicator si-a recapat acel sector lipsa. Intreaga operaratie a durat cca 30 min. Iata dovada. Pentru cum arata indicatorul inainte vezi post 15 Edited December 7, 2005 by safari hunter Link to comment
MCojo Posted January 28, 2006 Author Share Posted January 28, 2006 Am schimbat astazi sonda litrometrica... Intreaga operaratie a durat cca 30 min. Identic ca mai sus... parca ar fi frati...poate or fi... Link to comment
Abram Burel Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 MCojo, dar la tine ce buba avea? Link to comment
MCojo Posted January 29, 2006 Author Share Posted January 29, 2006 Boala cronica pe care o descriam la inceputul topicului...alimentam full, dar indicatorul in loc sa arate rezervor plin (sau ma rog putin peste plin) acul indicator era 2mm sub full! Link to comment
pharell_DBV Posted February 2, 2006 Share Posted February 2, 2006 si mie mi s-a intamplat acelasi lucru cu acul indicator, adica dupa ce alimentam indica cateva secunde iar apoi cadea. am fost sa inlocuiesc sonda, iar dupa ce am inlocuit-o, a mers ce a mers si a revenit problema. cand am fost din nou mi-au zis ca se face condensa la contactele cititorului si astfel nu indica. evident k i-am pusa sa schimbe din nou piesa, dar din nou, evident a revenit buba. da data asta insa s-au gandit ei ca ar fi bine sa nu o mai schimbe ci doar sa ii schimbe o rezistenta si sa ii puna una de o valoare mai mare. acum dupa aprox. 4 luni de zile vad ca nu mai am probleme. apropos, am schimbat-o la rucom craiova... sunt curios daca vi s-a intamplat si voua sa vi se schimbe asa des...mersi Link to comment
Illuminati Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 si eu cred ca am o problema..dupa ce alimentez full..arcul urca un pic peste prima gradatie...si sta acolo cam 30 km..apoi scade f incet pana la a 2-a gradatie de sus in joc...dupa care scade f. rapid pana jos de tot. De ex alimentez cu 35-37 litrii (de la ultima gradatie)..fac 180 km pana ajunge indicatorul la mijloc..dupa care mai fac doar 100 km...si acul ajunge la ultima gradatie.. E un pic ciudat..consumul logic ca e uniform..insa nu dupa cum imi arata masina.. In fine e o problema minora care nu ma deranjeaza prea mult... Link to comment
Satori Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Tu nu ai nici o problema, inseamna. Indicatorul nu este liniar. Link to comment
MCojo Posted February 3, 2006 Author Share Posted February 3, 2006 @Illuminati Problema pe care o are @pharell_DBV am avut-o si eu si am descris-o de la inceputul topicului... Modul de functionare al acului indicator la tine e corect, dupa cum ti-a zis si Satori... Link to comment
paul_marines Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 (edited) Tu nu ai nici o problema, inseamna. Indicatorul nu este liniar. Satori, pai nu-i chiar asa si imi cer scuze ca sunt in asentimentul tau de sens opus. Am mai spus intr-un topic anterior ca zilnic fac cca 55 km dus / intors si asta inseamna cam 1 gradatie in 2 zile. Astazi am ajuns exact la linia E , iar luni eram exact la jumatatea dintre gradatiunea 2 si 1/2 rezervor. Eu zic ca-i tare liniar. Parerea mea! Pharel BDV si eu am schimbat sonda undeva in noiembrie 2005 si sper sa mai tina. Edited February 3, 2006 by safari hunter Link to comment
Abram Burel Posted February 3, 2006 Share Posted February 3, 2006 Indicatorul de benzina nu e conectat direct la sonda. In consecinta neliniaritatile tinand de forma rezervorlui si mai stiu eu ce sunt aproape sigur compensate de "calculatoarele" dintre ele. Prin urmare, daca indicatia e neliniara e fie de la sonda (functionare defectuoasa) fie de la depunerile din benzina. La mine face cam ca la Illuminati. Ba chiar ultimii vreo 10l sunt sub rosu Link to comment
paul_marines Posted February 4, 2006 Share Posted February 4, 2006 (edited) La mine face cam ca la Illuminati. Ba chiar ultimii vreo 10l sunt sub rosu gradatii indicator benzina Kalos Conform linkului de mai sus am mai vorbit despre modul de gradare si semnificatia lor (dupa opinia si verificarile mele). Si tot pe undeva am zis ca aceasta rezerva mare de la Empty (cam 10L) se datoreaza faptului ca masinile americane isi iau o rezerva mai mare de carburant datorita distantelor mai mari dintre statiile de alimentare in US si consumului enorm pe care-l inregistreaza. Nu stiu cum ar fi la Skoda sau VW in conceptia constructorilor europeni. La Toyota 4 Runner si Nissan Navara odata cu ajungerea acului in zona E se aprinde martorul de carburant. Alimentand cam 55 -57 litri din 65 capacitate nominala a tancului si pentru un consum mediu (jungla - drumuri naspa, 4x4 cam 30-40% din parcurs) de 15 l /100 km. Pe drum normal ambele cu motor 3,0 TD consumau cam 12L. Ideea pe care o argumentez este ca in afara de americani , ceilalti constructori au luat in calcul o rezerva, ca atunci cand acul ajunge la E, sa mai poata fi parcursa o distanta de 50-60 km in conditiile unui consum mediu. La Dacie de la aprinderea becului mai parcurgea-i cca 50 km pana la oprirea motorului. "> Edited February 4, 2006 by safari hunter Link to comment
Satori Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 Ok, nu am testat. Si lasand la o parte factorul psihologic, am constatat o diferenta foarte mare intre cum 'dispar' gradatiile opuse ca asezare pe scala. Si, da, sunt cel putin 10l sub prima liniuta. Oricum, nu conduc acolo, asa ca nu ma intereseaza. Link to comment
tolin Posted February 5, 2006 Share Posted February 5, 2006 Si la masina mea, de noua, indicatorul de benzina nu indica corect, adica la un plin pana la primul click + ~ 1L de rotunjire a costului, indicatorul depaseste ultima gradatie si ajunge pe ea doar dupa vreo 80-100 km. Gradatia de 1/2 full respecta o valoare de jumatate din capacitatea declarata (45/2). In rest, nu prea poti sa te bazezi pe gradatiile de la indicator, sunt doar orientative si probabil, in timp, erorile se vor accentua. Link to comment
paul_marines Posted February 7, 2006 Share Posted February 7, 2006 Asa imi sta mie bine sa fiu de partea cealalta a baricadei. Imi cer scuze anticipat. Din diferite incercari am verificat liniaritatea sa mai bine zis concordanta dintre gradatii si valorile de carburant alimentat. Poate sunt de necrezut, insa eu zic ca exista o doza destul de precisa de apreciere a cantitatii de carburant din rezervor. La un mic experiment facut acum cca un an dupa aprinderea becului am alimentat 37 - 38 litri ceea ce bate cu nivelul declarat din carte. Mai masochist eu, am spus hai sa vedem cum merge sub aceasta limita. stiind ca in regim urban Kalosul trage cam 10+/100km am mai parcurs inca 50 km cu becul aprins si cu inima cat un purice. Am alimentat 43,5 l din 45 capacitate totala la primul click al pompei (o sa caut bonul de gaz pentru justificare). Link to comment
ChevySan Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 (edited) Am observat o eroare care a apărut de 2 ori la indicatorul meu de benzină: sare aproximativ un sfert de rezervor faţă de nivelul real, urmând ca în timp ce parcurg aprox. 5-10 km să revină încet (dar sigur) la poziţia reală. Am observat şi ceea ce cred că ar fi pattern-ul acestei erori: de fiecare dată a survenit după o oprire a motorului şi o repornire după 2-3 secunde. Aţi întâlnit problema asta? Ce-ar putea fi? Eu mă gândesc că în momentul opririi motorului acului îi ia câteva secunde să se ducă la poziţia 0. Dacă nu îi aloci acest timp, la următoarea pornire el creşte de unde rămăsese, or smth. O să mai încerc mâine să recreez pattern-ul, dar între timp aştept păreri. Edited September 27, 2006 by ChevySan Link to comment
Satori Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Daca inteleg bine: ajung la destinatie: 1 2 3 4 plec: 1 2 3 4 5-10km: 1 2 3 4 Corect? Link to comment
ChevySan Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 unde 1 e full şi 4 e gol, da Link to comment
Abram Burel Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Zic că nu are legătură cu re-pornirea în sensul indicat. Mie îmi face ceva asemănător (dar pe circa 1/3 dintr-o gradaţie) în mod sistematic, după fiecare pornire (deci se duce mai sus şi într-un oareşce timpp "cade". În timp, fenomenul s-a mai accentuat mai ales în zona inferioară a cadranului (unde acul cade sub ultima diviziune, înainte ca becul să se aprindă, deşi la plecare, cu puţin timp înainte, era deasupra bine mersi). Link to comment
sebip Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Si eu am observat lucrul asta...dar m-am gandit ca ii din cauza masinii care ii parcata in panta(rampa), pe bordura, inclinata...si asta face sa apara aceea dieferenta. Link to comment
tolin Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Eu parchez pe acelasi loc, deci nu se pune problema inclinatiei. La repornire, a doua zi, indicatorul arata o idee (cam de grosimea indicatorului) mai mult. N-am identificat fenomenul, banuiesc ca tine de algoritmul ECM-ului de citire a tensiunii generate de reostatul pus pe postul de senzor de nivel. Teoretic, indicatia dinainte de prima pornire ar trebui sa fie cea mai corecta. Diferente atat de mari de indicatie (1/4 din scala) ar trebui raportate serviciului de garantie. Link to comment
hawkeye Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 La repornire, a doua zi, indicatorul arata o idee (cam de grosimea indicatorului) mai mult. Si eu observasem chestia asta la kalos, dar nu i-am acordat atentie. Link to comment
tolin Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Nici eu, dovada ca am postat doar pentru statistica. Link to comment
entaro79 Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Si la mine dupa o repornire de motor se urca acul cu 1mm,dar nu i-am acordat atentie pentru ca dupa 5 min revine la pozitia corecta. Cand se aprinde becul de benzina sunt convins ca mai are cel putin 7 L de benzina,pentru ca am mers ~60 km urban si nu am ramas in pana,tot statistic vorbind as fi curios la gradatia de full cati litrii sunt de fapt in rezervor,sa stiu cam cat masoara de fapt tota scala(in principiu indicatorul meu il consider destul de precis ,uneori chia am impresia ca e liniar,sau ma rog poate e doar impresia...dar de masurat masoara bine) Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now