Jump to content

Buzzer Pt Faruri Pt Matiz


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Referitor la schema "initiatica" din postul asta: http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?s...ost&p=92476, mi s-a semnalat urmatoarea problema:

Totul este ok doar ca daca am pozitia aprinsa, cu cheia scoasa din contact, si inchid usa ca sa nu mai buzzaie buzzer-ul, mi se alimenteaza radio-cd-ul. Daca deschid usa buzzer-ul functioneaza normal iar radio-ul se opreste. De asemenea,cu usa inchisa, daca sting pozitia radio-ul se opreste.

Asta e din cauza ca, in conditiile date, exista o cale parazita de curent mic (X0 mA) de la +12V Lumini pozitie, prin D1, prin buzzer, prin contactele 87A-30 ale releului si prin bobina acestuia, pana la +12V accesorii. Este suficient pentru ca RCD-ul sa interpreteze ca s-ar fi pus cheia in contact si sa porneasca (daca asa e setat sa o faca).

Solutia este simpla: se ia o dioda 1N400X si se leaga intre pinii 85 (anod) si 30 (catod), iar spre intrerupatoarele de la usi se pleaca de pe pinul 30. In felul asta calea de curent parazita este intrerupta, dar releul va continua sa primeasca totusi masa la deschiderea usii.

Link to comment
  • 2 months later...

Poate este putin pe langa subiect dar cred ca pentru unii este util:

 

Pentru cei care doresc "Avertizare sonora in caz de faruri uitate aprinse" si AU ALARMA, la Radacini Gara de Nord, vis-a-vis de hotel Ibis, se monteaza ceva(cred ca e un simplu fir...nu stiu, nu ma pricep) care face ca atunci cand masina este incuiata din telecomanda iar pozitiile sunt aprinse sa dea un semnal sonor exact ca atunci cand se incuie masina dar o usa este uitata deschisa. Pretul este undeva in jur de 15lei noi (sub aceasta suma - 150.000lei vechi) si instalarea dureaza max 30 de minute.

 

Acum ar fi doua observatii:

-in cazul meu sunetul este unul nu foarte sugestiv - inca 2 semnale sonore nu foarte stridente - dar este suficient sa imi atraga intentia ca ceva este uitat, si ar fi si un dezavantaj mai mare: daca masina este cu motorul pornit in mers si aprind farurile imi da semnal de avertizare ca si cum as fi plecat cu usile deschise,nu sonor, dar se aprind avariile de 10 ori dupa care totul este ok. Cred ca pot scapa de asta din alarma, in sensul ca se poate dezactiva avertizarea la plecarea cu usile deschise.Sper totusi ca dezactivand asta sa nu se dezactiveze si avertizarea la incuierea cu usile deschise, si deci si cu faruri aprinse, dar chiar si asa cum este acum nu este prea suparator ca se aprind avariile alea :) .

 

-pentru cei care au alarma cumparata de la cei de la Radacini acest 'sistem' montat la mine are ca efect un bipait pana la oprirea farurilor, deci nu ca la mine doar 2 somnale sonore in plus. Depinde de la alarma la alarma.

 

 

 

Mie mi-au mai montat si un buton pentru oprirea alarmei cand intri in masina deschizand cu cheia, acesta lipsind - electricianul care mi-a montat-o a fost mai puturos. Oricum mi se pare foarte destept mecanismul pentru ca butonul functioneaza doar cu cheia in contact. Inca o chestie care mi s-a parut desteapta:alarma este conectata la sistemul masinii de blocare a demarorului si atunci cand 'tipa' nu poti porni motorul.

Edited by padual
Link to comment
  • 2 months later...

Salut.Mi-am luat de la MOL(benzinarie) un buzzer pentru faruri cu vreo 5 ron.Are doua fire si scrie pe instructiuni sa fie legat unul la faruri si unul la stergatoare sau la casetofon si spune ca bazaie in momentul in care opresti motorul si lasi farurile aprinse.Problema e ca sunt cam habarnist la treburile astea electrice si mi-e nu stiu cum sa ma apuc sa tai firele pe acolo.Nu ma ajutati si pe mine cu o schema ceva, sau cum sa identific firele pentru stergatoare si faruri?Multumesc mult.

 

LE: Atasez si o poza cu problema

post-9631-1194340857_thumb.jpg

Edited by Mengelaus
Link to comment

Din cele scrise de tine deduc ca este vorba de o varianta simplificata a buzzerului de faruri:

- buzzerul tau suna daca ai luminile aprinse si cheia scoasa din contact.

(Observatie: varianta completa ar fi fost ca buzzerul sa sune daca ai lumini aprinse, cheia scoasa din contact si cel putin o usa deschisa)

 

Nu cred ca trebuie sa legi vreun fir la stergatoare, nu vad rostul.

 

Iata in poza 1 atasata schema electrica pe care ti-o recomand s-o folosesti, adica mufa care intra in radioCD de unde poti sa

iei ambele semnale. Poza a doua are schema mufei care intra in radioCD.

Trebuie sa legi buzzerul tau la semnalele:

1) ILL (lumini aprinse) = pinul 3 din mufa audio

2) ACC (cheia in contact pe pozitia "Accesorii") = pinul 4 din mufa audio

Vezi in manualul respectiv care din cele 2 fire unde trebuie legat.

 

Schema e luata de pe site-ul http://chevy.mrmax.dp.ua/en/documents/Matiz/start_matiz.html

care gazduieste manualul Matizului cu motor Euro 3, Euro 4 (cel cu Euro 2 sau mai jos are alte scheme).

post-7400-1194342635_thumb.png

post-7400-1194342642_thumb.png

Link to comment

Nu stiu ce scrie in manualul buzzerului respectiv, doar banuiesc.

In mod normal, daca are 2 fire,

functionarea buzzerului ar fi sa sune daca se indeplinesc simultan conditiile:

- pe unul din fire are curent (si acest fir ar fi legat la lumini)

- pe celalalt fir NU are curent (si acest fir ar fi legat la contact)

Link to comment

Intr-adevar Siru astea ar fi conditiile pentru ca buzzerul sa sune.In momentul in care scot cheia din contact si las farurile aprinse sa sune.

Problema la mine e ca radioCD-ul e legat altfel, nu la accesorii pentru ca el merge indiferent daca am cheia in contact sau nu.Mai este valabila schema in cazul asta?De aia ma gandeam initial la stergatoare, sau stiu eu la bricheta.

Link to comment

In principiu cablajul din Matiz ar trebui sa respecte schema respectiva (ai Matiz Euro 3 presupun).

Daca radioCD-ul iti merge permanent, este posibil ca electricianul care ti l-a montat sa fi schimbat ceva fire in mufa

originala si sa-l alimenteze astfel cu curent '+12V permanent' (in schema este BAT+).

In acest caz s-ar putea ca firele din mufa sa fi fost schimbate intre ele,

deci trebuie sa masori curentul din fiecare fir cu voltmetrul si sa bagi / scoti cheia din contact pana

te prinzi care fir are "ACC+".

Apropos, pe Matizul meu culoarea firelor din schema se potriveste cu ce gasesc in realitate in masina, asa ca incearca prima data cu firele de culoare:

ACC = BrW (in schema) = Brown White (jumatate maron, jumatate alb)

ILL = Y = Yellow (in schema)

 

Ti-am recomandat legarea la mufa casetofonului pentru ca acolo ai cele 2 semnale care iti trebuie tie:

accesorii si lumini.

La stergatoare, poate ca ai ACC, dar nu cred ca ai lumini.

La bricheta, daca are si bec care se aprinde odata cu luminile masinii, s-ar putea sa ai cele doua semnale.

Vezi in poza atasata schema de la bricheta - din ce vad acolo semnalul ILL nu este folosit.

 

Observatie: radioCD-ul are mufa cu semnalele cele mai des folosite in astfel de situatii.

post-7400-1194433888_thumb.png

Edited by siru
Link to comment
  • 2 weeks later...

Cu multumiri pentru Siru, (ca mi-a dat ideea de a-l lega la sistemul audio si nu m-a lasat sa bajbai prin bezna) am reusit sa montez buzzer pe Maty cu doua fire pe care l-am achizitionat de la Auchan contra sumei de 5,05 lei plasandu-l in spatele radio/mp3-ului cu legaturile precizate +iluminare bord (maro/alb) firul rosu de la buzzer si +ACC (+contact galben) firul albastru de la buzzer. merge fara greseala. Peste legaturi am pus varnis termocontractibil (se contracta daca este incalzit cu bricheta).

Pe viitor voi dota Micul Gigant cu buzzer si pentru usi si cred ca voi utiliza firele care alimenteaza plafoniera.

Edited by blanosulxxl
Link to comment

Salutare,

 

stiu ca exista acest accesoriu pentru matiz, buzzer pentru faruri aprinse. Spun asta deoarece dispun de unul dar este pentru nubira iar nene electricianul a zis ca nu este bun "pai nu asta iti trebuie ca nu ai nubira". Se poate pune acesta pe Matiz si daca da se poate sa ma luminati si pe mine cam cum ar trebui pus ?

Edited by Cryyss
Link to comment

Vezi ca s-a tot vorbit pe topicul asta de asa ceva.

 

Nu conteaza de la ce masina ai facut rost de buzzer, ca principiu de functionare sunt la fel.

 

Rezumat:

exista buzzere cu 3 fire si altele cu 2 fire.

Cele cu 2 fire trebuie legate la semnalele:

'+ACC' = cheie in contact pe pozitia 1, respectiv 'ILL' = lumini aprinse

 

Cele cu 3 fire trebuie legate la semnalele:

'+ACC' = cheie in contact pe pozitia 1,

usi deschise (comutatorul din usi),

respectiv 'ILL' = lumini aprinse.

 

Semnalele '+ACC' si 'ILL' au fire care trec prin mufa casetofonului (vezi manualul cu schema electrica a sistemului audio).

Semnalul 'usi deschise' il iei cel mai usor din firul alb care coboara de la plafoniera prin stalpul stanga fata al masinii.

 

Trebuie sa te bunghesti la buzzerul tau de Nubira de care e si care fire ce semnale asteapta.

Edited by siru
Link to comment
  • 2 weeks later...

Doua intrebari vreau sa va pun:

1 Daca o usa e uitata intredeschisa si nu actioneaza intrerupatorul, plafoniera se mai stinge dupa un anumit nr. de minute , cum se intampla, de exemplu, la Logan?

2 Plafoniera se aprinde numai cand se deschide o usa, sau si atunci cand se descuie masina din telecomanda( tot ca la Logan, alt ex. nu stiu)? Multumesc pt. raspuns

 

Ps. Niste poze cu becoledurile nu aveti, m-ar interesa cele de pozitie Matiz dar numai daca le vad.

Link to comment

Raspunsuri:

1. La Logan semnalul care controleaza stingerea intarziata a plafonierei este controlat de UCH (calculator de bord).

Matiz nu are calculator de bord, stingerea plafonierei este facuta prin intreruperea circuitului

electric din contactul (intrerupatorul) din usa.

Sugestie: userul @Abram Burel are la vanzare un circuit simplu de stingere intarziata a plafonierei,

vezi topicul 'D-ale lui Abram Burel' (http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=12661&hl=).

2. Acelasi raspuns, Matiz nu are UCH ca Loganul sa se prinda ca s-a deschis inchiderea centralizata.

 

Poze cu becoleduri - tot in topicul lui @Abram Burel.

Edited by siru
Link to comment

Uraaaaa,

 

sa traiasca Abram Burel :drinkers: !!!! Simbata am reusit in cele din urma sa montez buzzer-ul (2g :mrgreen: ) si acum sper sa-si faca toti banii. L-am montat pe 3 fire (complet) desi parca mai simplu ar fi pe 2 fire (lumini aprinse+cheie scoasa din contact). M-am cam chinuit putin la prelungirea firelor de la bricheta si scrumiera, dar in cele din urma a mers.

Asa ca o constatare, am observat ca la scrumiera nu aveam decat conectorul (fara bec)... e posibil sa lipseasca ?!

 

V.

Link to comment
... Asa ca o constatare, am observat ca la scrumiera nu aveam decat conectorul (fara bec)... e posibil sa lipseasca ?! ...

Ti s-a mai spus: "nu crede ceea ce vezi !"

Becul la scrumiera a ajuns pentru fabrica din Craiova o optiune premium.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Am buzer cu doua fire, 6 ron , Dedeman.L-am legat in mufa cdplayer, pe fir iluminat si acc.Cu cheia scoasa din contact si lumini aprinse cdplayerul functioneaza.E clar ca tipul asta de buzer e cale de curent parazit , cum zicea Abramburel.Cu lumini aprinse si cheie scoasa, nu zice nimic.Voi incerca schema cu releu si trei fire.Am incercat si legat la mufa centurii de siguranta, bazaie cu cheie scoasa si lumini aprinse ,bazaie si cu motor pornit si centura nepusa.La faza asta e dezavantajos pt cei care fac manevre in scurt , unde sa pui sau sa scoti centura des devine chiar stresant din cauza buzerului.Se poate lega si la fir plafoniera, unde va bazai in mers sau in stationare cu lumini aprinse si usa inchisa incorect sau deschisa.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...