Jump to content

Buzzer Pt Faruri Pt Matiz


Recommended Posts

Cam asa ceva trebuie. La Tico becurile sunt legate la + si comutatorul de lumini da masa, pe dos decat la alte masini. Lucman zice ca la el a mers ca in instructiuni (mai e un topic pe tema asta). Shenck s-a chinuit ceva si inca nu stiu daca a reusit.

Incearca asa cum ai zis, de stricat nu se va strica nimic, nici la masina, nici in "caramea".

Link to comment

Am incercat deja si tot nu mere :wallbanger: Singurul lucru pe care l-am obtinut, legand rosu la siguranta faruri si albastru la becul scrumierei a fost sa urle buzzer cand luminile erau stinse si tace cand le porneam :o , adica exact pe dos - am inversat firele pt a inversa fenomenul, dar nu am obtinut nimic.

Am legat si la blocul de lumini rosu la faruri si albastru la stergatoare si urla incontinuu pana porneam motorul, indiferent daca luminile erau stinse sau pornite. Incep sa cred ca mai am un consumator pe linia de lumini si de aceea urla buzzer - probabil memoria de la radio-cd. Oricum m-am saturat de buzzer pana peste cap - o sa ma duc la un service de alarme ceva sa-l monteze.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Chiar nu stiu ce va chinuiti atat cu buzzer-ul ala :-? ...eu am pus senzor de "lumini aprinse" pe alarma (Cenmax) si nu mai am nici o grija...cand pun alarma si sunt luminile aprinse da un semnal continuu, ca acela de "usa deschisa" pana cand le inchid... ;)

Link to comment
  ticodriver said:
Am incercat deja si tot nu mere :wallbanger: Singurul lucru pe care l-am obtinut, legand rosu la siguranta faruri si albastru la becul scrumierei a fost sa urle buzzer cand luminile erau stinse si tace cand le porneam :o , adica exact pe dos - am inversat firele pt a inversa fenomenul, dar nu am obtinut nimic.

Am legat si la blocul de lumini rosu la faruri si albastru la stergatoare si urla incontinuu pana porneam motorul, indiferent daca luminile erau stinse sau pornite. Incep sa cred ca mai am un consumator pe linia de lumini si de aceea urla buzzer - probabil memoria de la radio-cd. Oricum m-am saturat de buzzer pana peste cap - o sa ma duc la un service de alarme ceva sa-l monteze.

Nici meseriasii de la alarme nu te rezolva... pe mine nu m-au rezolvat!

Instalatia electrica este pe dos (la matiz si inteleg ca si la tico), la pozitii, asa cum mi-au explicat ei..(cica ar trebui cumparat un inversor? suplimentar pe langa buzzerul ala nenorocit)) pana la urma eu l-am montat pe contactul de usa... dar e enervant ca nu mai pot sa las usa deschisa acum face ca totzi dracii tiuitoarea aia ! :dizzy:

Link to comment
  • 4 months later...

Dupa o tacere indelungata, dopul loveste din nou.

Azi a fost realizat prototipul primul dop "sensibil" la... lumini.

Asa cum s-a stabilit, e dotat cu 3 fire:

- unul la tensiunea de accesorii (pentru "detectarea" contactului pus; nu e asa destept sa detecteze cheia uitata in contact :( )

- unul la iluminarea bordului (coincide cu cea a farurilor in orice pozitie, nu-i asa)

- unul la circuitul intrerupatoarelor de la usi

As cum am stabilit e pus intr-un dop. E un dop cu... mot, pentru ca are o dracie care tiuie, iar chestia ascunsa in dop o face sa bipaie cu o cadenta cam de 2 pe secunda. Mi s-a parut destul de stresant, dar in acelasi timp... acceptabil.

Deocamdata sufera de aceeasi limitare ca si temporizatorul: nu va functiona cum trebuie pe masinile la care alarmele nu sunt "izolate" de circuitul intrerupatoarelor din usi printr-o dioda. De fapt va functiona, dar... tot timpul :D , ceea ce cu siguranta nu va doriti.

Solutia se afla in studiu.

Voi publica zilele astea schema, detalii vor fi disponibile pe situl meu si bineinteles, doritorii pot sa obtina cate un exemplar exact la fel ca pentru dopul temporizator, exceptie facand deocamdata instalarea, care nu e... suportata (dar va fi dupa ce studiez :D ).

Edited by Abram Burel
Link to comment

Pentru curiosi, revin cu schema.

post-482-1150654965_thumb.png

E un oscilator simplu, facut sa mearga cam pe 2 Hz facut cu jumatate de circuit integrat amplificator operational dual. Cealalta jumatate comanda alimentarea buzerului (PT1240P fabricat de Hitpoint; piuie singur, trebuie doar comandat in cadenta dorita ca sa... bipaie). Se poate folosi si alt buzzer dar asta are frecventa cea mai joasa (4,1 KHz, desi eu as fi vrut pe la 1,X KHz). Cadenta se poate modifica din R4 si/sau C1. Valori mai mari conduc la o cadenta mai rara si viceversa. Piuitul si pauza sunt egale ca durata, exceptie facand prima piuiala, care e putin mai lunga (ceea ce e un efect "parazit" util - iti atrage suplimentar atentia din prima :) )

Si o poza cu... micutul :D

post-482-1150654950_thumb.jpg

Ooops! Am uitat:

- DOR (albastru) se conecteaza la circuitul intrerupatoarelor (sau in general la ceva care sa dea "masa" atunci cand se vrea avertizarea)

- ACC (rosu) se conecteaza la circuitul de +12V accesorii (sau in general la ceva care sa dea "plus" atunci cand se vrea avertizarea)

- LIT (portocaliu) se conecteaza la circuitul de iluminare a bordului (sau in general tot la ceva care sa dea "plus" atunci cand se vrea avertizarea; in principiu cele doua fire "calde" sunt interschimbabile)

Edited by Abram Burel
Link to comment

Logica asta te omoara. Te gandesti nu stiu cat sa simplifici ceva si pare ca a iesit. Asi! Doar ai incurcat ceva pe la logica.

Se poate constata destul de usor ca dracia de mai sus suna cand cheia e... pe contact/accesorii. Deci, pana la urma, nu scap de releu. Din cauza lui si spre bucuria colectionarilor de doape, montajul final va necesita... doua :D

Link to comment

S-a rezolvat si am scapat si fara releu.

 

post-482-1151433070_thumb.png

Modificarea (prezentata in schema) permite functionarea corecta si anume: inactivarea bipuitului atunci cand avem tensiune pe ACC (in schema initiala, mergea abia daca era prezenta aceasta tensiune :( ).

In rest, ramane cum am stabilit.

Edited by Abram Burel
Link to comment

Mi-am cumparat un avertizor pentru pozitii uitate pornite din Cora. Sa inteleg ca nu merge pe Matizul meu? Este Euro2 din 2005, iar alarma este una foarte simpla achizitionata din Metro.

Link to comment

Nu trebuie sa intelegi asa ceva.

Montat cum trebuie va functiona asa cum stie el, adica: daca ai luminile aprinse si deschizi usa va piui incontinuu, pana cand fie stingi luminile, fie inchizi usa.

Cum trebuie montat scrie prin topicul asta.

Link to comment
  • 1 month later...

Am sosit astazi de la Varlaam de la intalnirea cu gasca DaewooClub.ro. Am parcat masina in fata blocului, am scos bagajele din portbagaj, am intrat in apartament, mi-am aprins o tigara, iar dupa 15 minute a venit o vecina sa ma anunte ca 'am uitat luminile aprinse la masina'. Chiar am nevoie de un buzzer de care se discuta aici.

 

@Abram Burel: ai reusit sa-l faci functional si pentru Matizele astea pretentioase?

Link to comment

Si eu ma ofer voluntar. Daca ii montez - cu ajutorul lui Abram Burel - buzzerul pentru faruri pe langa deja instalatul sistem de stingere in trepte a becului de la plafoniera ma voi putea lauda ca am limuzina... din punct de vedere al optionalelor ;) .

 

Offtopic: va aparea vreodata un capac din asta magic care sa-i confere Matizului o viteza maxima ceva mai mare? :D

Link to comment
  • 3 weeks later...

Mi-a fost raportată prima instalare cu succes a unui buzz. Asta a săvârşit-o conu' Method pe maşina jupânului Ga^dele. Deşi nu ştiu dacă au respectat întocmai instrucşiunile de montaj, le prezint aici pentru cei curioşi să vadă cât de complicat sau simplu este.

 

Instalarea pe Daewoo Matiz se va face conform schemei următoare.

 

post-482-1156495350_thumb.png

 

Conectorul C201 se găseşte în vecinătatea panoului ce siguranţe şi relee din stânga bordului, ceea ce facilitează instalarea (fire scurte).

 

post-482-1156495438_thumb.png

 

Amplasarea siguranţelor indicate

 

post-482-1156495516_thumb.png

 

Poziţiile pinilor de interes din conectorul C201

 

post-482-1156495596.png

 

Pentru realizarea conexiunilor:

  • se identifică conectorul C201
  • se identifică firele corespunzătoare contactelor de interes
  • se identifică firele ce pleacă spre consumatori de la siguranţele F5 şi F6 şi se alege unul din ele
  • pe rând, pentru cele trei fire identificate, în orice ordine:
    • se desizolează firul pe o porţiune de circa 1 cm, cu grijă pentru a nu tăia firele mai subţiri de cupru ce alcătuiesc conductorul propriu-zis
    • se răsuceşte strâns capătul firului corespunzător de la buzz peste zona desizolată, astfel încât să se realizeze minim 3-4 spire (dacă e necesar se mai desizolează capetele firelor de la buzz, cu şi mai multă grijă, dat fiind diametrul redus al acestora)
    • se izolează cu grijă conexiunea astfel realizată cu bandă izolatoare

 

Link to comment

Eu cu Method am adoptat alta solutie si am tinut toate firele in interior, pentru oricum nu prea am inteles noi ce e cu conectorii aia :P .

 

1 fir pentru deschidere usi luat din plafoniera

1 fir de la lumina becului de ceata, implicit pozitii

1 fir la bricheta.

 

Bazaie maica-as dopul de Fanta, cand scoti cheia din contact si dai sa iesi pe usa cu pozitii sau faruri aprinse. :banana: am uitat..si bazaie asa ...elagant..nu bazaietoare-tiutoare luat ca si uni ca si mine din diverse locuri

 

:osanale: :osanale: ohh great Abram Burel we bow to u'r extended knowlege of electronics :osanale: :osanale:

 

Merge foarte bine..ziua daca le uiti nu prea iti dai seama, in schimb noaptea doar sa fii prea turmentat sau prea uituc sa le lasi aprinse

Edited by ga^dele
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...