dan84 Posted August 31, 2005 Author Share Posted August 31, 2005 La partea cu depunerile, sunt de acord, dupa ceva vreme se mai depun chestii.Ideea este ca prin sablare se ia din aspectul zgrunturos al galeriei si i se da un aspect mult mai fin...Asa ca, si in cazul in care apar depuneri, ele vor fi pe o suprafata regulata, deci si ele vor forma o suprafata regulata, iar gazele vor curge mai bine.Cam asta se vrea a fi toata smecheria... Link to comment
Ndi Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Of Baga si tu degetul sau ochiul in evacuare si vezi cum este. Sau curata bine-bine-bine teava la iesire si vezi peste max o saptamana. Ai tot felul de depuneri, n-ai ce sa le faci. Galeriile din INOX au alt avantaj, pe langa lustruire se incing mai repede si se racesc mai repede, se dilata mai mult si astfel iti limiteaza cantitatea de depuneri. Consider-o o auto-curatare. De asemeni INOXul are si calitatea de a fi mai putin rugos, la fel cum evacuarile au finish, spre diferenta de tabla chioara. Nu uita ca respectivii isi curatau evacuarea inainte de cursa. Nu cu 2 zile inainte. Si ca un ultim considerent, eu am evacuarea full inox. Si nu e chiar la misto. Crede-ma ca nu cred ca adun de un cal. Si gandeste-te ca vorbim de 80 din fabrica (+). La un motor mic diferenta e si mai mica. Nu vreau sa acuz sau sa jignesc, dar mie imi suna exact ca niste tuneri de bloc pe care ii stiu. Evacuare marita 10 cai, filtru 15 cai, benzina buna 20 cai, total pe dacie 140. Si se duc la curse unde le-o da tot poporul. Pentru ca au castigat maxim 3-4 cai din toate modificarile. Efectul unei sablari este cel mai probabil placebo, ca sa nu mai vorbim de faptul ca daca vreodata materialul ala a avut vreo protectie la rugina n-o mai are de la sablare. Singurul caz in care (cred eu) ca "se simte" o sablare este daca ai o evacuare de 15 ani care este pe jumatate infundata si se desfunda prin sablare. Ceea ce mi se pare neverosimil la o masina normala. Daca vrei exista imbunatatiri adevarate care se pot face, unele fara sa fie vizibile la exterior. Chip (invizibil), filtru (vizibil la inspectie periodica), axa cu came (vizibil la service in caz de defectiune si meserias), toba sport (vizibil), injectie si admisie modificata (vizibil), si multe, multe altele care nu afecteza direct motorul. Daca insisti sa-ti sablezi evacuarea (desi ti-am recomandat mai multi impotriva), poti cauta la vopsitorii mai mari, firme care executa profile/tamplarii metalice (nu aluminiu), service mai mari, etc. Se poate face un surogat si "in curte" cu o perie. Desi o sablare cu altceva decat nisip foarte fin, eventual pe un agregat ca lumea iti va da un profil si mai prost la teava, care va rezulta in scaderea performatelor in maxim o saptamana prin atragerea depunerilor. Mai degraba o lustruire verus sablare? (pâslă) Link to comment
dan84 Posted September 4, 2005 Author Share Posted September 4, 2005 Multumesc frumos de raspuns.Ma voi uita.Eu vreau scap mai ieftin cu benzina; plateste totul firma, dar ma freaca pe mine la icre...sa fie mai economic.Ma gnadeam ca va respira mai usor... Link to comment
aztec Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 (edited) eu vazusem intr-o revista de accesorii auto o izolatie termica pt saxofon si evacuare, cica castigai din asta pt ca aerul erea cald si se evacua mai repede... cred ca acelasi efect ca si sablarea, aproape placebo.. link 1 Edited September 4, 2005 by aztec Link to comment
Ndi Posted September 4, 2005 Share Posted September 4, 2005 Daca ziceai ca vrei economie (de fapt ai zis dar ai zis si de demaraj), altele erau solutiile. Printre altele, sa stii ca cel mai mare factor al consumului il are soferul si stilul de condus. Apoi greutatea masinii. Apoi restul (tipul de benzina, evacuare, etc). Daca esti dispus sa dai bani si sa faci manevre cand o duci in service poti renunta la catalizator sau (si mai bine) o modificare de chip in vederea consumului. Un chip combinat cu o benzina buna te poate duce la un 10% discount. Doar ca nu prea iti scoti banii din benzina, un chip tuning personalizat sare de 300E. Inlocuirea catalizatorului e mai ieftina, dar va trebui sa-l pui la loc daca o duci la service (fiind masina firmei). Oricum, obtii rezultate mai bune golind masina si revizuindu-ti stilul de condus decat sabland evacuarea. Exista deja un topic despre cum trebuie schimbate vitezele si regimul optim al motorului. Vezi si topicul despre subturare si supraturare. Link to comment
pyc Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Sablaj ( UMEB ) linga Apaca, au asa ceva in intreprindere!! Link to comment
tolin Posted January 3, 2006 Share Posted January 3, 2006 La Matiz vreau sa ii fac o sablare, dar nu stiu nici un service care sa ii lustruiasca galeriile in felul acesta. Galeria de admisie de la Matiz este din plastic si este "lustruita" (rugozitate foarte mica) din turnare. Orice ai incerca sa-i faci ii vei strica rugozitatea. Asa ca, "las-o asa, la punctul mort", ca-i foarte bine. Mai bine scoti "solutia imorala" de acolo (priza de aer, rezonator, restrictor) si pui un tub flexibil de 60, cu alimentare din grila. Dar atunci trebuie sa nu te bagi prin apa cu ea. Daca esti obligat de imprejurari, rasucesti inainte tubul flexibil spre vasul de expansiune si apoi treci vadul linistit. In privinta evacuarii, daca pastrezi sistemul actual, catalizator + tobe, lustruirea galeriei este frectie. Mai bine investesti intr-un sistem de evacuare din inox. Link to comment
Mad MAX Posted January 5, 2006 Share Posted January 5, 2006 La cielo nu este din plastic. Acolo ar fi binevenita o lustruire ... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now