Jump to content

Designul Unei Masini


Satori

Recommended Posts

A fost pubilcat prin ziarele din tara dar si din strainatate un interviu cu designerul Daciei Logan (englez parca, nu-i tin minte numele). Omul a recunoscut ca tehnologia, pretul si materialele au primat si nu forma. Mai spunea ca nu-i cine stie ce mindru de "opera" lui, da daca asa a fost comanda, asa a facut-o.

Link to comment
Studiourile independente de design se adreseaza, de obicei, firmelor care nu au departamente proprii.

 

Da si nu... Exemple de "nu": Opel Astra Coupe Bertone. Mai sunt si altele (Daewoo/Chevrolet), dar asta mi-a venit primul in minte (deh, sunt "ciupit" de sigla cu fulger...).

Link to comment

Sunt exceptii care confirma regula.

Citeodata (ca sa spun o poveste) boierii din familii mari mai faceau copii si cu tarancute sanatoase si frumusele. Dupa nastere copii erau crescuti de familia boierului si astfel improspatau singele familiei. asa si cu studiourile de design. citeodata se mai fac si astfel de "concursuri".

Daewoo nu a avut studio propriu dezvoltat ca Mercedes, de exemplu. Stiu ca a cumparat unul la un moment dat in Anglia si copilul care a iesit a fost Matiz-ul.

Link to comment

Stiam asta. ItalDesign e partener (ca sa zic asa) Daewoo. Numai ca (cel putin asa am citit) ca in Anglia se lucra deja la "restilizarea" lui Tico. Se spune (birfele din bransa) ca ideea pleaca de acolo. Ce-i drept, am citit asta cu ceva vreme in urma (la aparitia Matizului pe piata - sunt ceva ani) si nu-mi aduc aminte cum se chema biroul ala de design din Anglia, ca ar fi treburile mai simple. Drept urmare, Daewoo a cumparat acel studio de design si in mod curios, proiectul s-a mutat la ItalDesign.

O fi adevarat, o fi numai birfe, nu stiu. Eu am pomenit chestia asta pentru ca s-a scris despre acest subiect si este bine sa stim chiar daca este numai "birfa din domeniu".

Ca in orice domeniu in care concurenta este mare, mai apar si astfel de stiri. oricum fum fara foc nu iese.

Link to comment

Mortul de la groapa nu se mai intoarce. Fiul lui este in in viata (Matiz). Dupa ce am scis mai sus in legatura cu Matizul si cu Ital Design, m-am uitat pe net pe site-ul ItalDesign. Nu m-a preocupat prea mult acest subiect, da am zis sa ma uit ca dupa ce mi-am amintit stirea cu studioul de design din Anglia, brusc am avut o banuiala.

Uitati-va si voi si dati-va cu parerea: din toate proiectele prezentate acolo, Matizul parca are un desen care nu-i in stilul firmei, cel putin pentru ceea ce face Ital Design pentru Daewoo.

Care e parerea voastra?

Link to comment

ItalDesign a propus un studiu pentru un mini cu 5 usi firmei Fiat, care a preferat sa mearga pe produsul designerilor proprii, rezultind Seicento; studiul lui Giugiaro a fost apoi antamat de Daewoo si din colaborarea Italdesign cu atelierul TEHNOLOGIC (sasiu, suspensii, electrica) din Anglia si cu atelierul MECANIC din Germania (motor, cutie, lant cinematic) a rezultat prototipul d'Arts, precursorul Matiz1. Unele detalii folosite la d'Arts au fost apoi preluate de Matiz2(facelift) - vezi semnalizatoarele din fata rotunde.

Link to comment

La acea vreme, europenii (TOTI europenii) nu au considerat necesar sa scoata pe piata un mini cu 5 usi, lucru pe care asiaticii il faceau de ani buni; succesul inregistrat de Daewoo Matiz, Hyundai Athos si Suzuki Wagon pe pietele europene a fost un pic cam neasteptat si segmentul mini european a ramas in stagnare cam 10 ani, fara noutati; de curind au aparut tripletii 107-C1-Aygo si 1007, Fiat Nuova Panda si eu unul astept cu interes Noul Twingo si un urmas pentru Lupo.

 

Cred ca motivul pentru care Fiat a refuzat conceptul ItalDEsign au fost cele 5 usi; cit despre succesul comercial, cred ca s-ar fi vindut mai multe sub marca torineza ...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...