Lolek Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 A fost pubilcat prin ziarele din tara dar si din strainatate un interviu cu designerul Daciei Logan (englez parca, nu-i tin minte numele). Omul a recunoscut ca tehnologia, pretul si materialele au primat si nu forma. Mai spunea ca nu-i cine stie ce mindru de "opera" lui, da daca asa a fost comanda, asa a facut-o. Link to comment
VIPER Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Studiourile independente de design se adreseaza, de obicei, firmelor care nu au departamente proprii. <{POST_SNAPBACK}> Da si nu... Exemple de "nu": Opel Astra Coupe Bertone. Mai sunt si altele (Daewoo/Chevrolet), dar asta mi-a venit primul in minte (deh, sunt "ciupit" de sigla cu fulger...). Link to comment
Lolek Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Sunt exceptii care confirma regula. Citeodata (ca sa spun o poveste) boierii din familii mari mai faceau copii si cu tarancute sanatoase si frumusele. Dupa nastere copii erau crescuti de familia boierului si astfel improspatau singele familiei. asa si cu studiourile de design. citeodata se mai fac si astfel de "concursuri". Daewoo nu a avut studio propriu dezvoltat ca Mercedes, de exemplu. Stiu ca a cumparat unul la un moment dat in Anglia si copilul care a iesit a fost Matiz-ul. Link to comment
VIPER Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Din nou, nu. Matiz a fost desenat de casa de design ItalDesign a lui Giugiaro... http://www.italdesign.it/dinamic/gallery/g..._a_brand=Daewoo Link to comment
Lolek Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Stiam asta. ItalDesign e partener (ca sa zic asa) Daewoo. Numai ca (cel putin asa am citit) ca in Anglia se lucra deja la "restilizarea" lui Tico. Se spune (birfele din bransa) ca ideea pleaca de acolo. Ce-i drept, am citit asta cu ceva vreme in urma (la aparitia Matizului pe piata - sunt ceva ani) si nu-mi aduc aminte cum se chema biroul ala de design din Anglia, ca ar fi treburile mai simple. Drept urmare, Daewoo a cumparat acel studio de design si in mod curios, proiectul s-a mutat la ItalDesign. O fi adevarat, o fi numai birfe, nu stiu. Eu am pomenit chestia asta pentru ca s-a scris despre acest subiect si este bine sa stim chiar daca este numai "birfa din domeniu". Ca in orice domeniu in care concurenta este mare, mai apar si astfel de stiri. oricum fum fara foc nu iese. Link to comment
VIPER Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 O restilizare Tico si o reaparitie pe piata ar fi super!!! Link to comment
remix Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Asta nu cred sa se mai intalmple. Link to comment
Lolek Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 Mortul de la groapa nu se mai intoarce. Fiul lui este in in viata (Matiz). Dupa ce am scis mai sus in legatura cu Matizul si cu Ital Design, m-am uitat pe net pe site-ul ItalDesign. Nu m-a preocupat prea mult acest subiect, da am zis sa ma uit ca dupa ce mi-am amintit stirea cu studioul de design din Anglia, brusc am avut o banuiala. Uitati-va si voi si dati-va cu parerea: din toate proiectele prezentate acolo, Matizul parca are un desen care nu-i in stilul firmei, cel putin pentru ceea ce face Ital Design pentru Daewoo. Care e parerea voastra? Link to comment
FLEX Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 ItalDesign a propus un studiu pentru un mini cu 5 usi firmei Fiat, care a preferat sa mearga pe produsul designerilor proprii, rezultind Seicento; studiul lui Giugiaro a fost apoi antamat de Daewoo si din colaborarea Italdesign cu atelierul TEHNOLOGIC (sasiu, suspensii, electrica) din Anglia si cu atelierul MECANIC din Germania (motor, cutie, lant cinematic) a rezultat prototipul d'Arts, precursorul Matiz1. Unele detalii folosite la d'Arts au fost apoi preluate de Matiz2(facelift) - vezi semnalizatoarele din fata rotunde. Link to comment
maximus Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 oare daca era sub sigla fiat se vindea mai bine matizul? Link to comment
remix Posted September 9, 2005 Share Posted September 9, 2005 eu as zice ca nu. presupun ca pretul ar fi fost mai mare. Link to comment
FLEX Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 La acea vreme, europenii (TOTI europenii) nu au considerat necesar sa scoata pe piata un mini cu 5 usi, lucru pe care asiaticii il faceau de ani buni; succesul inregistrat de Daewoo Matiz, Hyundai Athos si Suzuki Wagon pe pietele europene a fost un pic cam neasteptat si segmentul mini european a ramas in stagnare cam 10 ani, fara noutati; de curind au aparut tripletii 107-C1-Aygo si 1007, Fiat Nuova Panda si eu unul astept cu interes Noul Twingo si un urmas pentru Lupo. Cred ca motivul pentru care Fiat a refuzat conceptul ItalDEsign au fost cele 5 usi; cit despre succesul comercial, cred ca s-ar fi vindut mai multe sub marca torineza ... Link to comment
VIPER Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 Well, avem Opel Agila pe platforma comuna cu Suzuki Wagon R. Link to comment
maximus Posted September 11, 2005 Share Posted September 11, 2005 nu mi-a placut niciodata opelul agila, prea pare o cutie de pantofi pe roti Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now