aztec Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 (edited) e... iarasi, din nou , si inca o data, ma trece un gand rebel sa mai adaug cate ceva la tico, si asta pe partea utila, nu inca un "abtzibild".. sant mai multe, unele tin strict de bani si piese, adica cand or sa fie bani, cumpar piesele, altele decat de gasit unele piese care sant mai greu de gasit 1. sonda de benzina cu avertizare de golire am inteles ca are nicubarbu, eu m-am uitat la masina si la sonda ce o am acum ajung pana la mufa 3 fire: unul negru(masa banuiesc),unul galben+rosu, unul verde+galben ce pleaca mai departe in sonda.. banuiesc ca cel galben+rosu este pt acel indicator de golire. acum apare si prima problema unde il gasesc in bord, si cum montez un bec. 2. ceas electronic bord are nicubarbu, exista un topic, cand sant bani, caut montaj 3. turometru. pleaca un amic in state, il pun sa caute un turometru special de 3 cyl, eu pe net nu am gasit decat pt minim 4... asta inseamna ca banii s-ar gasii pana in o anumita suma, sa vedem ce gaseste el. 4. indicatoare suplimentare. adica voltmetru, temperatura ulei, temperatura apa, presiune uleu sau alte indicatoare.. vreau un set de 3-4 sau 3-4 separate, ca fac eu setul. depinde la ce pret si cam ce gaseste in banii disponibili ... apar insa problemele. a.temp. apa este in bord, daca are si setul banuiesc ca pot sa ma duc cu un fir la sonda existenta si sa sper sa mearga... sau nu( astept sfaturi) b. voltmetru... asta ar trebui sa fie simplu, zic eu. c. temperatura ulei sau/si presiune ulei... momentan , din ce am citit eu prin cartea tehnica, exista un monocontact ulei ce te avertizeaza daca ai ramas fara ulei deci nu cred ca functioneaza la ce am eu nevoie, cred ca decat spune un lucru, cand nu ai o anumita valoare, actioneaza. aici cum se face? astea ultimile conteaza ce se intampla peste o luna cand vine inapoi, cu mana goala sau nu... astept sfaturi si propuneri ceasurile ar arata cam asa http://www.jcwhitney.com/wcsstore/jcwhitne...fc76570a44e2722 http://www.jcwhitney.com/wcsstore/jcwhitne...ac06c7ac1efe0f9 Edited September 3, 2005 by aztec Link to comment
pesteimputit Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 voltmetru ala e simplu... turometru in 3 cyl se gasesc cate vrei si pe la noi... cu preturi de la 1.5 mils la 100e temp ulei si presiune ulei... aici e o problema... daca iei chestii din alea ieftine nu au senzori, iar alea care au costa 40-50e unu sunt curios unde le infigi in bord... mie nu imi plac cum arata consolele alea rotunde Link to comment
aztec Posted September 3, 2005 Author Share Posted September 3, 2005 nasol... m-am invartit pe langa masina si nu am gasit locuri pt sonde de ulei si apa, la cele din bord nu renunt... deci cu alte sonde de temp/pres ulei si apa renunt ("> la ce e bun un indicator de vacum? dar ampermetru (nu voltmetru)- arata cat consumi din cat da alternatorul? Link to comment
SORAN Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 Vacum probabil pt motoarele turbo sau poate sa sti cum lucreaza pompa de vacum ampermetru iti arata consumul, acum depinde unde il legi. Cu aproximativ 5.500.000 gasesti turometru setabil si pt 3 cilindri cu temperatura apa si temperatura+presiune ulei + shift light totul intr-un singur ceas mai maricel care sincer eu nu mi-as monta pe micul bord de Tico. Link to comment
laurentziu83 Posted September 3, 2005 Share Posted September 3, 2005 ampermetrul arata bilantul electric al masinii, se monta in general la masinile dinam, bunca-miu avea asa ceva la moskvitch si avea o zona centrala zona zero (in care curentul de incarcare era egal cu curentul de descarcare) si zonele din stanga sau din dreapta, preferabil era sa fie acul in dreapta. Eu unul nu-ti recomand sa-ti montezi ampermetru, oricum la masinile cu alternator rareori poate sa stea acul in stanga adica sa fie motorul pornit dar bateria sa se descarce cu alternator bun. Daca ar fi asa oricum s-ar aprinde becul de descarcare. La cele vechi cu dinam era bun deoarece nu la toate la relanti se incarca bateria. In plus dinamul produce curent d. p. cu turatia, fara vreo limita, adica produce pana ajunge sa nu mai poata duce, moment cand se autodistruge. alternatorul se opreste din crestere. Mai degraba ar fi bun un voltmetru, dar si de asta ma indoiesc ca ai avea nevoie, eu la matiz la relanti aveam 14.4v, cu cresteri de 0.2-0.3 in turatie, nu 12.8 cat are dacia sau cat o avea. la dacie la taica-miu variaza intr-adevar tensiunea, sta la relanti aproape de rosu iar in mers aproape de mijloc (13.5). Verifica mai intai cum iti variaza tensiunea in instalatie, daca iti variaza cum varia la mine atunci acul va sta teapan si indicatorul va fi cam inutil. indicator de vacuum: pentru amatori, la nimic. ce-ti indica ala? indicator de presiune ulei: verifica intai cum iti variaza presiunea la ulei cu un manometru la service. nu-ti trebuie asa ceva. presiunea variaza destul de lent, odata cu uzura motorului, daca variaza si atunci. oricum vei sti clar ca presiunea maxima o ai la relanti si va scadea putin dupa aceea. altfel daca variaza mult e semn de avarie si se duce acul spre zero, se aprinde becul asa ca n-ai nevoie. si cu sonda de presiune ce faci? Taica-miu a fost paranoic cu sa monteze un indicator de presiune ulei la oltcit, a cumparat el unul de lada 1500, l-a montat pe placa din dreptul contactelor dar cu sonda a fost mai nasol. a montat un racord acolo unde venea senzorul de presiune scazuta, astfel incat sa aiba loc si indicatorul de presiune. a pus intai sonda de presiune de dacie, impreuna cu ceva rezistente ca altfel indica aiurea . mergea sistemul numai cu motorul rece, cand se incalzea cadea la zero indicatorul, a cumparat dup-aia sonda de lada, sa se pupe intre ele. n-a scapat de problema indicarii scazute. de la prima montare a indicatorului ala nenorocit in bord si pana la ultima faza a montarii au trecut 4 ani. becul de nivel minim in rezervor este util intr-adevar, nu are rost sa-l comentez Per total eu iti zic ca n-ai nevoie de toate indicatoarele alea in 99% din cazuri. Te vei uita la ele dupa ce le vei monta, dupa aceea te vei plictisi. Cei ce au facut masinile si-au dat seama ca monteaza de-aiurea multe indicatoare, vezi dacia 1310 (da la astea cam trebuie), ca masinile au devenit mai fiabile si nu mai trebuie. Au pus in schimb becurile pentru diferite avarii, singurele de care este intr-adevar nevoie. Link to comment
aztec Posted September 3, 2005 Author Share Posted September 3, 2005 mda... pana la urma am cam renuntat.. decat la ceasuri prea complicat si pana la urma, la ce-mi trebuie... restul raman, adica sonda de benzina de schimbat si adaugat un bec undeva in bord, turometru pt 3 cyl, poate si cu shiftlight, daca se incadreaza in pret, ceas bord,.. la voltmetru ma mai gandesc, poate fi util, sau poate car unul de casa dupa mine cand am dubii asupra bateriei urmeaza cand nu mai dau banii pe prostii stergator pe spate, vopsire si cauciucuri, sa vedem ordinea. Link to comment
aztec Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 am nevioie de ajutor in googalit.. adica in gasirea unui turometru pt tico, si sa fie pana sau in jur de 50$ in state... musai sa fie pe 3 cilindri , ca am gasit o groaza pe 4-6-8 cyl si nu pe mai putini.. cine gaseste sa puna aici un link please... ca la un moment dat gasisem si eu dar am pierdut shortcuturile.. Link to comment
aztec Posted October 12, 2005 Author Share Posted October 12, 2005 pana la urma la ceasurile diferite am renuntat, si la sfaturile voastre si la faptul ca trebuiau sonde si nu aveam unde sa le pun, turometru pt 3 cilindri amicul nu a gasit in toata america( adica la magazinele auto unde a fost el si pretul la care am vrut eu). sonda cu avertizare..mai studiez problema cum sa fac becul in bord sa se aprinda ceasul de tico... il am in mana, astept sa fac rost de mufa si sa-l montrez.. vad eu cum acum trebuie sa fac ceva investigatii pt stergator spate pt tico, am cu totul, trebuiesc cateva modificari sa-l montez, pt ca nu am in dotarea masini fire sau restul.. e.. mai urmeaza Link to comment
pesteimputit Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 mufa din spatele ceasului este identica cu mufa atx suplimentara (cea cu 4 4 pini 2 negrii si 2 galbeni) daca ai o sursa stricata te-ai scos Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now