NFS Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Cit mai la obiect, ce reprezinta diversele semnale luminoase pe care soferii (mai ales profesionistii) si le fac in trafic. Va invit sa ne impartasim cunostintele din acest domeniu... si pe masura ce tot mai multi vor invata acest limbaj comun, comunicarea va face ca drumurile noastre sa devina mai placute. Cineva te-a lasat sa "te bagi" -> dai din avarii de 2-3 ori = Multumesc!(daca iti face scurt cu farurile = "cu placere") Tot pentru "multumesc" se mai foloseste semnal alternativ stinga-dreapta (mie personal mi se pare incomod si nitel dezorientant pt cel din spate) I-ai "luat fatza" cuiva (se mai intampla...) -> dai de 2-3 din avarii = Scuze! Esti pe autostrada, vii tare si vrei sa-l depasesti pe unul care sta aiurea pe banda 2 -> bagi semnal stinga, ca sa-i arati ca vrei sa-l depasesti (asta am vazut ca functioneaza aproape intotdeauna pe afara!). Ma rog, daca nu vrea, ii bagi si niste flash-uri in ochi, mama lui de nesimtit! "> La intersectii, daca vrei sa-l lasi pe altul sa treaca (din diverse motive) -> flash scurt = Dupa Dvs.! De asemenea, la trecerile de pietoni, pt a le da de inteles pietonilor nehotariti ca aveti de gind sa va opriti si ca pot traversa in sigurantza = flash scurt Doua flash-uri de la cel care vine din sens opus = ATENTIE, POLITIE ! (sau RADAR) Pe asta il stie toata lumea... ca nu prea-l foloseste, e alta problema! Link to comment
cchrism Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 NFS, unul care l-ai uitat aici, cand vii de pe autostrada, sau opresti la bariera, etc, orice alte motive care te fac sa franezi mai mult, puse avariile ca sa stie si cel din spate ca te opresti de tot. Asta e valabila mai ales afara, cand sunt ambuteiaje si se circula cu viteza sa stie ailalti ca tu de fapt opresti si nu franezi asa 20-30km/h. Ce misto ca Citroen Xsara are chestia asta by default, din constructie, si se cheama AFU (Aide Freinage d'Urgence). Pt. multumesc la semnal stanga-dreapta mi se pare si mie cam incomod, in plus am inteles ca in RO, asta mai inseamna si hai la o liniuta. Link to comment
VAXXi Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 Cineva te-a lasat sa "te bagi" -> dai din avarii de 2-3 ori = Multumesc! Asta nu recomand a se folosi în afară, din 2 motive: avariile se pornesc atunci când opreşti în spatele unui blocaj pe autostradă, ca să vadă cei ce vin din spate că e cazul să oprească de tot + că la maşinile de fabricaţie recentă, avariile se aprind automat în cazul unei frânări bruşte. Aşadar pentru "mersi" mai bine folosesc stânga-dreapta. Eu prefer să evit semnele cu farurile de orice fel, în afară de cel pentru radar. Asta după ce-am auzit de un accident: un TIR rămas fără frâne, căruia nu-i mergea claxonul, dădea flashuri disperate să se dea lumea la o parte, şi unul care aştepta să intre de pe-o străduţă laterală a înţeles că-i o invitaţie să intre şi-a intrat... RIP. Link to comment
Doru Posted May 14, 2004 Share Posted May 14, 2004 2-3 avarii, noaptea, pentru ca desteptu' pe care l-ai depasit sa comute pe faza scurta (Matizu-l meu are "noapte" doar pe oglinda interioara ) Link to comment
expero 16V Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 2-3 avarii, noaptea, pentru ca desteptu' pe care l-ai depasit sa comute pe faza scurta (Matizu-l meu are "noapte" doar pe oglinda interioara ) Da-mi voie sa te completez...te bagi in fata lui f.aproape si ii aprinzi stopurile de ceata(la espero zici ca-s lanterne de-alea de armata). In problema cu depasitul si datul avarii eu o fac cand vreau sa-l injur pe cate unul ca nu se da la o parte..si lumea intelege in general judecand dupa faptul ca sunt unii mai nervosi care se iau dupa mine Link to comment
Shenck Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Da sint criminale. Dar mai gasesti cite un destept sa umble cu ele pornite fara rost. Ca sa-i atrag atentia fac cum zici tu, il depasesc ii pornesc ceata si incetinesc Link to comment
sprite Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Cit mai la obiect, ce reprezinta diversele semnale luminoase pe care soferii (mai ales profesionistii) si le fac in trafic.Esti pe autostrada, vii tare si vrei sa-l depasesti pe unul care sta aiurea pe banda 2 -> bagi semnal stinga, ca sa-i arati ca vrei sa-l depasesti (asta am vazut ca functioneaza aproape intotdeauna pe afara!). Ma rog, daca nu vrea, ii bagi si niste flash-uri in ochi, mama lui de nesimtit! "> ...mda, numa' ca, aici cel putin, majoritatea se muta cand dai tu semnal de dreapta tocma' ca sa nu-i depasesti! Nu te-a claxonat nici unu' dupa ce treci de el? Pe mine da! Destui! ...la faza cu lumina de drum la ala din spate, si eu folosesc stopu' de ceata. Pentru cretini, ii las sa ma depaseasca si dup-aia ma mut in fundu' lui si-l omor cu faza lunga pana merge pe tarana cu rotile din dreapta! (asta, normal, daca pe contrasens e "lejer", ca intra aia in pomi dup-aia). Fair - play, nu? Da' nu totdeauna, mai las si io de la mine! Link to comment
Shenck Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Nu stiu cum il omori tu cu faza lunga, eu am mers in spatele unui prieten cu solentza si mi-a spus ca nici nu a bagat de sema ca era faza lunga Link to comment
sprite Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 ...la MTZ farurile sunt situate cam sus! Si daca le mai tii si la "zero" la butonas... Crede-ma! Probam, daca vrei! Iti bate fix in carlinga! Link to comment
Zetics Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 ...la MTZ farurile sunt situate cam sus! Si daca le mai tii si la "zero" la butonas... Crede-ma! Probam, daca vrei! Iti bate fix in carlinga! Pe mine chiar ma cam oftica farurile de la Matiz, nu stiu cum se vede din interior, dar cind ma intilnesc cu Matize, aproape intotdeauna imi face impresia ca sint cu faza lunga! sint prost gindite, fara respect la ceilalti soferi, no offense! , asta daca nu chiar merg toti matizarii cu faza lunga... Link to comment
NFS Posted May 17, 2004 Author Share Posted May 17, 2004 Mi se intampla de multe ori ca (mergand cu faza scurta) cei din fata sa-mi dea flash-uri de genul "Stinge faza lunga, boule!". Atunci schimb scurt pe faza lunga (ca sa vada cum e de fapt) si aproape imediat mai da si el un flash scurt, pe care eu il interpretez ca "Scuze, frate, n-am stiut!" Cind vine un Matiz din spate, il recunosc de la distantza... faruri foarte puternice fix in oglinda mea! Link to comment
Lucman Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 de fapt reprezinta regleaza-ti farurile b*****, nu scuze Link to comment
Shenck Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Asa cum mi le-a reglat mie Luc la prima intilnire de mergeam in fatza masinii cu bricheta ca sa am lumina. Noroc ca se tine saptaminal si la a 2-a intilnire s-a rezolvat Link to comment
FLEX Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Am impresia ca trebuie sa ne punem la E-klasse "ciuperci" ca la SE, deoarece intr-adevar lumina se imprastie de mai mare dragul din farurile noastre, mari si montate sus ... a dracului economie au facutara la Craiova, zau! Link to comment
cchrism Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 SE nu au ciuperci, sau cel putin nu "mai" au. Masina e luata in sept. 2003, si nu a venit cu asa ceva. Oare se gaseste asa ceva in comert? Cam care ar fi efectul daca montam asa ceva? Link to comment
FLEX Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Zeul are ... nu stiu de cind e masina lui ... despre efecte, nici atit nu stiu ... o sa caut pe la magazine ... Link to comment
Shenck Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Cam care ar fi efectul daca montam asa ceva? Nu se mai imprastie lumina, devin ma chioare farurile dar nu mai deranjezi in trafic. Pina la urma TU decizi Link to comment
FLEX Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 devin ma chioare farurile Auci! asta de unde ai scos-o? ca doar rolul lor este de a focaliza mai strins fasciculele de lumina, nu sa reduca intensitatea lor ... Link to comment
cchrism Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Cred ca am priceput. Anyway, la inceput ma batea gandul sa-mi pun si eu asa ceva mai demult, dar din lene am renuntat. Referitor la farurile deranjante de MTZ, subscriu, macar partial. Chiar si mie mi s-a intamplat sa fiu deranjat de altii cu Matizuri, din spate, dar din ce am observat eu, in general erau incarcate, si probabil ca le aveau si puse pe 0 din buton. Faza mi s-a intamplat in special intre Brasov si Predeal, acolo pe serpentine, dar dupa ce mi-au bronzat ceafa niste TIR-uri mi se pareau mici copii. Oricum mi se par mult mai jenanti aia cu Dacii care bat in copaci, decat noi, care sa zicem ca nu prea ai ce sa-i faci, doar sa minimizezi raul. Link to comment
iuzar Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 de fapt reprezinta regleaza-ti farurile b*****, nu scuze hihi, beton faza. la mine bat farurile unul in papushoi si altul in grajd, noroc ca nu prea merg noaptea... Link to comment
Lucman Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Inseamna ca ii vezi pe aia ascunsi in papusoi. Eu le-am reglat la limita maxima de sus, asa ca primesc destule flashuri de genul asta Link to comment
cchrism Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Un pic offtopic, dar eu in general evit sa merg noaptea. Intradevar, la unii nu se poate evita oricat ar vrea ei, dar asta-i altceva. Chiar am vazut o emisiune, cred ca pe TVRM (tot schimbam canalele, in general nu ma uit la asa ceva), si un nene care era instructor auto spunea ca nu e bine sa conduci noaptea, din motivul ca organismul este obisnuit cu somnul noaptea, si scade atentia. Preciza ca desi oamenii prefera noaptea ca e mai liber, nu prea e bine, pentru ca tocmai depasirile, si traficul in general te tine in priza, iar noaptea nefiind asa ceva, ai tendinta sa adormi, oricat de odihnit ai fi. Ma rog, nici cand e super aglomerat nu e chiar fun, dar oricum. Link to comment
Shenck Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 devin ma chioare farurile Auci! asta de unde ai scos-o? ca doar rolul lor este de a focaliza mai strins fasciculele de lumina, nu sa reduca intensitatea lor ... Na mai de la tine citire cind vorbeam de becuri mai puternice: La Tico ai focalizatoare peste becuri? (ciuperci); incearca intii sa le scoti pe alea si vezi daca te multumeste rezultatul Link to comment
FLEX Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Dragutzule, era vorba de incercat, nu afirmam cu tarie! si oricum, presupuneam ca aveai la vremea aia farurile reglate corect, lucru in totala contradictie cu realitatea ... @Shenck Link to comment
VAXXi Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 un nene care era instructor auto spunea ca nu e bine sa conduci noaptea, din motivul ca organismul este obisnuit cu somnul noaptea, si scade atentia. Asta e valabil la organismele oamenilor care duc o viaţă normală :? eu de vreo 6 ani încoace rar mă culc mai devreme de 2-3 AM, şi ca atare îmi place mult mai mult să conduc noaptea. Poate şi din cauză că primele mi de kilometri le-am făcut mai mult noaptea. Dar atenţie, noaptea şi nu seara ! Seara e cel mai dificil moment pentru şoferi, datorită "trecerii" de la lumina zilei la cea artificială. Micile mele sfaturi pentru condus noaptea: - geamurile şi farurile curate, fără zgârieturi (provoacă reflexii deranjante) - la fel pentru ochelari, dacă purtaţi (cu lentile anti-reflex se observă o mică îmbunătăţire) - evitaţi cu orice preţ de a vă uita în farurile celor din contrasens (precum - fluturii de noapte care trag la bec ), eventual priviţi puţin spre dreapta drumului - folosiţi "night mode" la oglinda retrovizoare rotind ţumburuşul de sub ea Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now