Shenck Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Cum se schimba uleiul din cutia de viteze? Am vazut in manual ca se verifica intii nivelul dar habar n-am pe unde si NICI pe unde se aduga. Stringerea busonelor la cuplu e obilgatorie sau e indicata? Link to comment
VIPER Posted May 17, 2004 Share Posted May 17, 2004 Uleiul la cutiile de viteze manuale se verifica la 6 luni sau 10000km si se completeaza daca este cazul, NU se schimba!!!. Bubele pot aparea doar la cutiile automate, unde lipsa uleiului sau schimbarea calitatii (din rosu devine negru de la impuritati) poate duce la distrugerea cutiei ceea ce este foarte neplacut (ca bani, mai ales, ca nu sta nimeni sa le repare...). La cutiile automate se schimba la 40000km sau la 2 ani, si odata cu uleiul se schimba si filtrul de ulei din cutia de viteze!!! Si, de obicei, si garnitura de la cutie. Uleiul la cutiile automate se verifica cu o joja ca la uleiul de motor, iar la cele manuale la mecanic. Link to comment
Shenck Posted May 18, 2004 Author Share Posted May 18, 2004 Pe mine ma intereseaza la TICO. - Cine-mi traduce si mie punctul 1? Cum se verifica? - Nu am gasit unde este gaura de umplere. VERIFICARE NIVEL ULEI1. Verificati cantitatea de ulei inainte de a desface busonul de nivel ulei 2. Daca nivelul de ulei este scazut se adauga prin gaura de umplere. Link to comment
VIPER Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 La orice masina e valabil ce am scris mai sus. Cred ca mai bine te duci la un mecanic sa faci treaba cu cutia... Vorbim joi si te duc eu la Mishu. Link to comment
Shenck Posted May 18, 2004 Author Share Posted May 18, 2004 Pai d'asta intreb ca am ajuns la mecanic "> si ... ma rog... trebuia sa-l ascult pe Flex cind mi-a zis sa ma duc la un mecanic bun. Link to comment
Castravete Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 La dacia mea .. nu i'am completat niciodata uleiul la cutie .. l'am schimbat cu totul .. nu stiu de unde pana unde .. sa nu se schimbe niciodata uleiul .. ci doar sa se completeze .. astept detalii tehnice .. si la tico acelasi lucru .. si la polo acelasi lucru .. dat uleiul jos .. pus altul proaspat .. Link to comment
Zetics Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Fratilor, eu stiu ca se schimba, cind ajung la masina poate nu uit sa cercetez prin carte. Eu l-am schimbat de doua ori in 60k, iar prima oara pot sa va spun ca era depus in dopul ala pe unde s-a scurs uleiul un span gros de cca 5mm! A doua oara era curat, si dopul si uleiul, dar desi am facut operatiunea la 2 service-uri diferite, nici un mecanic nu mi-a spus cum ca doar se completeaza, si nu se schimba. Link to comment
VIPER Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Ma intreb eu de ce oare ar trebui sa se schimbe? Daca aveti depuneri inseamna ca aveti si gauri pe unde intra impuritati! Acolo e de fapt problema! Tizule, te iau sambata dimineata la garaj la Daewoo unde ti-am zis si vorbim acolo. Daca nu iti place ce vezi si ce auzi, no problem, daca iti place, e OK. Link to comment
Doru Posted May 18, 2004 Share Posted May 18, 2004 Shenck, traducerea punctului 1: treci direct la punctul 2. Daca da pe afara inseamna ca nivelul este bun (masina in pozitie orizontala). Uleiul se schimba neconditionat la expirarea Km specificati sau a timpului in care producatorul garanteaza ca nu se altereaza compozitia chimica (a se intelege calitatile). Km dupa specificatiile constructorului masinii si timpul dupa specificatiile celui care a fabricat uleiul. Uleiul nu se schimba la cutiile care pierd atat de mult incat operatia nu mai are sens. Stie cineva daca Daewoo a pus pe masinile noastre dopuri de golire magnetice (care aduna eventualele resturi metalice din ulei)??? Altele au (chiar si batrana Dacie). Link to comment
Zetics Posted May 19, 2004 Share Posted May 19, 2004 ...Stie cineva daca Daewoo a pus pe masinile noastre dopuri de golire magnetice (care aduna eventualele resturi metalice din ulei)??? Altele au (chiar si batrana Dacie). Vezi postul meu cu 2 pozitii mai sus, cred ca au asa ceva! Link to comment
Shenck Posted May 25, 2004 Author Share Posted May 25, 2004 Se goleste pe la busonul de golire, se umple pe la busonul de verificare. Merge si fara pomplitza de ulei, gravitational. Verificarea se face cum a spus Doru: Daca da pe afara inseamna ca nivelul este bun (masina in pozitie orizontala. Oricum, operatiunea e foarte ieftina si rapida,100klei/15 min, asa ca mai bine se face in service. Link to comment
VIPER Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Atentie, tizule, operatiunea a costat asa la Mishu, in alte parti te jupoaie... Dar ai vazut ce a zis: nu era cazul, uleiul aruncat era perfect curat!!! Link to comment
Lucman Posted May 25, 2004 Share Posted May 25, 2004 Hai mai Shenck, uite cum facem, cand o sa vin la intalnire, nu stiu exact daca saptamana asta sau cealalata, vii tu frumusel cu o salopeta si cu uleiul. Eu vin cu o sticla taiata si cu un furtun pe care il vafram in gaurica. Uite asa o sa iti schimbam uleiul. OK? Link to comment
Shenck Posted May 25, 2004 Author Share Posted May 25, 2004 Atentie, tizule, operatiunea a costat asa la Mishu, in alte parti te jupoaie... Dar ai vazut ce a zis: nu era cazul, uleiul aruncat era perfect curat!!! Da ai dreptate... Eu l-am schimbat c'asa scrie la carte 2 ani sau 20.000km. Pai l-a schimbat deja sambata... Asistat de Viper care a pierdut cu mine toata ziua! Multumesc mult! Link to comment
Senna Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Am reusit sa-mi inlocuiesc ulei de cutie de la Tico singur. Iata cum am procedat: 1) Se ia un Pet de 5litri si se taie in doua. Jumatatea inferioara va fi folosita pt colectarea uleiului uzat 2) Cu ajutorul unor chei inelare de 12 si de 14 se incearca degajarea scutului care protejeaza cutia de viteze, demontand 2 suruburi si slabindu-l pe al treilea, pt a se avea acces la busonul de umplere 3) Cu o cheie inelara de 24 se desurubeaza busonul de umplere. 4) Cu o cheie patrata de 10 (aceeasi folosita pentru scurgerea uleiului de Dacie) se desurubeaza busonul de golire. Eu am folosit o teava lunga bagata pe cheie pentru ca era foarte strans si nu reuseam sa-l desfac. 5) In timp ce uleiul se scurge in vasul improvizat se cauta un furtun gros cam cat degetul mic si lung de circa 1/2 metri, care se baga prin compartimentul motor, pe langa baterie, pana in dreptul planetarei din stanga. Pe sub masina se baga capul furtunului in orificul de umplere si se indeasa pana se infunda, apoi se trage 1 cm inapoi, pentru o umplere usoara. 6) Se baga o palnie pe celalalt capat al furtunului si se pozitioneaza pe langa baterie asfel incat sa stea vertical. 7) Se strange dopul de golire. 8) Se toarna in palnie uleiul nou (curge mult mai usor ca cel de Dacie). 9) Se scoate furtunul si se strange dopul de umplere. 10) Se strange scutul la loc. 1 Link to comment
Pedala Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Dupa cum vad eu problema. Uleiul se completeaza si la cele manuale si la cele automate intre intervalele de schimbare, cand evident se schimba in cantitatea prescrisa de fabricant (partial sau total). Culoarea uleiului de cutie dupa parerea mea nu are nici o semnificatie relevanta pentru ca nu exista ca in motor un proces de ardere care sa-i schimbe culoarea asa repede. Deci o culoare schimbata inseamna un ulei foarte imbatranit. Pentru exemplificare: la Tico-ul meu am schimbat primele dati uleiul la 40000km si nu avea culoarea schimbata si era la nivel, dar cu uleiul nou intra foarte usor in viteza, era mai silentioasa cutia, etc. Asa ca uleiul din cutie isi pierde proprietatile fara a-si schimba culoarea intr-un mod vizibil. Dupa care am inceput sa schimb uleiul la 20000km si nu mai se simte asa de mult schimbarea deci intervalul este corect pentru a avea performanta maxima. Link to comment
Vlad Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 ups! si eu nu am schimbat niciodata uleiul la cutia de viteze!! S"> Link to comment
ovi_jer Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 Nici nu trebuie la cielo Link to comment
Vlad Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 baga mortu in casa satori ...la mine merje inca bine...recunosc nu m-am uitat niciodata la nivel Link to comment
Senna Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Cutiile de viteze serioase, deci nu cea de Dacie, nu prea obisnuiesc sa piarda ulei. La Tico-ul meu uleiul recoltat era in cantitatea nominala, desi relativ inchis la culoare, asta dupa 2 ani si 30kkm. Problema completarii incepi sa ti-o pui dupa ce examinezi masina pe dedesupt si observi cutia sau capetele de planetare umede. Alfel ai sansa foarte mare sa nu poti completa Subscriu la ce a scris Pedala, a meritat efortul, intra mai usor in viteze acum Link to comment
savimbi Posted November 23, 2005 Share Posted November 23, 2005 ups! si eu nu am schimbat niciodata uleiul la cutia de viteze!! S"> Tocmai ce am umblat in cutia de viteza. Cutia nu are buson de golire. Eu avind probleme cu ea, am golit uleiul pe la planetare, atit cit a curs iar restul inainte de a demonta efectiv cutia de viteza. Link to comment
keluboss Posted November 25, 2005 Share Posted November 25, 2005 Pai fratilor,pana la urma se schimba sau inlocuieste uleiul de cutie la Cielo? Link to comment
savimbi Posted November 28, 2005 Share Posted November 28, 2005 Depinde foarte mult de tipul de ulei folosit. Eu am avut necazul sa umblu in cutia de viteza si am fost nevoit sa pun ulei curat. Totusi este bine de schimbat uleiul din cutie dupa un nr. foarte mare de km. parcursi Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now