tolin Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 Ti s-a mai sugerat sa faci un test de compresie, dar se pare ca degeaba. Nu inteleg ce raspuns vrei sa primesti, e a treia ta postare pe tema asta. Link to comment
andreib Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 Probabil trebuie sa i se spuna omului in fata ca nu pricepe: ai luat teapa! E o masina obosita cu motorul terminat care mananca ulei ca o mobra (care cel mai probabil are mult mai multi km decat apar in bord). Link to comment
tolin Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 Pe mine ma dixtreaza ca: cei cu motoare noi baga in ele ulei 10w40 dura blend, adica heavy duty, iar cei cu motoare duse baga 5w30 si apoi plang sau, in fine, le vine sa planga (conform topicului). Link to comment
mugur Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 (edited) Sau poate a avut autocolant galben si are alta culoare... Edited April 30, 2008 by mugur Link to comment
ldarius Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 (edited) Nu e galben si n-a avut autocolant galben. Ar fi scris in C.I.. Evident. Sau in talon, ca a avut un singur proprietar. Va dati seama ca macar atat ma duce capul, sa nu-mi iau matiz galben! Sau care a fost, evident, taxi. Sunt programat pentru un test de compresie in 6 mai. Totusi incercam sa spun ca nu cred ca e vorba de compresie / segmenti aici. Am sa ma duc la testul ala, chiar daca plec cu premiza ca voi da banii de pomana. Altceva asteptam de la voi. De exemplu sa-mi spuneti ca da, gresesc bagand 5W30 in el si ca d-aia se duce uleiul in halul ala. Ca trebuie sa bag 10W40. Multumesc. Si daca trebuie segmentare (sa scuipam in san!) cam care ar fi costurile manopera+piese? Edited April 30, 2008 by ldarius Link to comment
andreib Posted April 30, 2008 Share Posted April 30, 2008 (edited) Si tu pe unde crezi ca se duce atata ulei daca nu sunt dusi segmentii? E simplu: ori il pierde ori il consuma. De pierdut zici ca nu il pierde... Deci ramane varianta a 2-a, care are doua cauze probabile: segmenti uzati (sau probabil rupti in cazul tau la cat consuma) si simeringuri de supape terminate. In ambele posibilitati prezentate masina scoate fum cat combinatul de la Turceni... Despre costuril;e segmentarii gasesti daca depui efortul necesar al unui search pe forum. Le Si oricare ar fi cauza mersul in regim de forja ii face numai bine motorului si consumului de ulei... Edited April 30, 2008 by andreib Link to comment
Mircea Posted May 1, 2008 Share Posted May 1, 2008 Nu e galben si n-a avut autocolant galben. Ar fi scris in C.I.. Evident. Sau in talon, ca a avut un singur proprietar. Va dati seama ca macar atat ma duce capul, sa nu-mi iau matiz galben! Sau care a fost, evident, taxi.Sunt programat pentru un test de compresie in 6 mai. Totusi incercam sa spun ca nu cred ca e vorba de compresie / segmenti aici. Am sa ma duc la testul ala, chiar daca plec cu premiza ca voi da banii de pomana. Altceva asteptam de la voi. De exemplu sa-mi spuneti ca da, gresesc bagand 5W30 in el si ca d-aia se duce uleiul in halul ala. Ca trebuie sa bag 10W40. Multumesc. Si daca trebuie segmentare (sa scuipam in san!) cam care ar fi costurile manopera+piese? In primul rand, te rog sa nu mai deschizi topicuri existente, pentru ca nu-ti scade consumul de ulei cu asta. Apoi, pentru CIV-uri se mai pot scoate si duplicate, iar colantarea cu galben nu se trece nicaieri (din pacate). Ca sa lamurim o chestie: masina zici ca a avut un singur proprietar. Bun. Il cunosti, ai luat masina direct de la el, ai istoricul masinii, carte service, evidenta schimburi ulei, revizii, facturi de piese, consumabile etc? Daca da, atunci inseamna ca masina a fost exploatata prost, a avut uleiuri nasoale samd. Daca nu, nu mai sustine ca aceia sunt km reali, ca nu-s! La firma une lucrez am matizuri euro 2 cu peste 170.000 km, care nu consuma mai mult de 300 ml de la schimb la schimb, neavand nevoie nici macar de completari! DAR: la aceste masini schimbul de ulei s-a facut la maxim 7000 km, si s-a folosit doar ulei Daewoo/GM 5w30. Solutia ta este urmatoarea: test compresie si vazut rezultatele, asa cum ti s-a mai spus. Daca testul iese OK, problema este la supape, respectiv semeringurile de supapa. Daca testul iese nasol, segmentarea te duce undeva intre 1500 si 2000 ron. Bujiile cum arata? Sunt maronii sau negre? Uleiul pe care trebuia sa-l bagi este 10w30, nu 10w40, in mod normal recomandat fiind 5w30. Link to comment
ldarius Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 (edited) Revin. Am fost la un service autorizat Daewoo in Ploiesti. Sa fac un test de compresie. Le-am zis care e problema mea, s-a invartit un nene pa langa ea, a completat cu 5W30 (1,5 litri) peste 10W40 !! si a zis ca e segmentare. Eu am insistat cu testul de compresie dar parca il faceam pe banii lor. S-au eschivat, au invartit-o, au sucit-o, au cautat-o de scurgeri. "Segmentare". Dar test de compresie tot n-au facut. Am dat sa plec, convins ca sunt niste amatori iar la iesire am agatat un mecanic, la o vorba. Mi-a zis ca imi poate face el o segmentare, acasa la el, pentru cca 8 mil cu tot cu piese. Adica sa cumpar eu piesele si etc. A ramas ca maine ii duc masina. Numai ca, in seara asta, am gasit Ghidul de Service al masinii, pe care il ratacisem la birou. Zice asa: 1-a revizie: la Radacini, 1400 km, in 1999. stampila a 2-a revizie: la Radacini, 26000 km, in 2001. stampila Ulei: Shel (nu zice de care) a 3-a revizie: la Radacini, 45000 km, in 2003. stampila Ulei: Shel (nu zice de care) a 4-a revizie: la Grand Garage, 53000 km, in 2004. stampila Ulei: Aral 10W40 a 5-a revizie, la G.G., 61320 km, in 2005. stampila Ulei: Aral 10W40 a 6-a revizie, la G.G., 71.000 km, in 2005. stamipla Ulei: Aral 10W40 a 7-a revizie, la G.G, 82000 km, in 2007. stampila Ulei: Aral 10W40 a 8-a revizie, fara stampila, fara firma, scris doar ce s-a facut: schimbat ulei, distributie, filtre, in martie 2008, la 89000 km Apoi in aprilie am cumparat eu masina, cu aprox 89500 km la bord. Masina a fost initial a unei firme care se ocupa cu pompe si hidrofoare dupa care angajata care o avea pe mana a plecat de la firma cu tot cu masina, cumparand-o. Iar eu de la ea. Credeti ca exista o posibilitate ca acesti 90k km cu care am luat eu masina sa nu fie reali, avand in vedere Ghidul de Service? Daca ar fi reali, s-ar justifica segmentarea motorului, tinand cont de ce ma plangeam eu mai sus? Ca fum albastru nu prea scoate, ca am papat cam 3l de ulei la aprox 1000 km, ca vlaga ar avea desi mi se pare turatia un pic cam mare pentru viteza de deplasare, mai ales pentru turatiile mici... Sau e indeajuns doar schimbarea semeringurilor supapelor? Tolin, Andreib help si multumesc ca m-ati suportat. Edited May 16, 2008 by ldarius Link to comment
tolin Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 Pai, planul de revizii spune totul: 1- ulei schimbat dupa 2 ani si 26k - 1k4 = 24.600 km !!! 2- ulei schimbat dupa 2 ani si 45k - 26k = 19.000 km !!! 3- apoi s-a utilizat doar ulei Aral 10w40 !!! Crezi ca-i alt verdict dupa ce si-au batut joc de motor ? Link to comment
robertinoo Posted May 16, 2008 Share Posted May 16, 2008 (edited) Mi se pare ca are un numar suspect de mic de km. in 9 ani, pentru o masina de firma. Cred ca nu functiona sau nu aveau aparat de verificat compresia. Parerea mea este ca trebuie sa verifici cat mai curand daca intr-adevar a fost schimbata distributia. Edited May 16, 2008 by robertinoo Link to comment
Belbody Posted May 17, 2008 Share Posted May 17, 2008 Idarius, cel mai mult ulei iti papa pe la simeringurile de la supape, daca nu mai sunt etanse. Schimba-le si o sa scapi de necaz. Link to comment
ldarius Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 (edited) Ieri am fost cu mecanicul sa cumparam piese. Am luat segmenti, am luat filtru aer, garnitura chiulasa, un tub de silicon, un set buji. Total 227 lei. Pe langa astea i-am platit mecanicului 105 lei pentru 3 supape evacuare, set semeringuri supape si inca un set de garnituri mici, negre, am uitat pentru ce. Piesele astea le-a "invartit" el de pe la service-ul unde lucreaza, cred. Le-am vazut, erau noi. Treaba e ca nu cred ca o sa imi schimbe mecanicul ala supapele de evacuare dar le-am platit fara sa clipesc. Daca o sa le schimbe, minunat. Daca nu, am sa consider ca c/v lor (scuzati cacofonia) va face parte din valoarea manoperei, care si asa, umflata cu pretul supapelor, e mai mult decat acceptabila. Dar macar semeringurile alea sa le puna. Intrucat el lucreaza departe de Ploiesti, la vreo 20 km, n-am cum sa ma duc sa vad ce face si nici sa stau langa el n-am cum. I-am lasat un aparat de fotografiat sa faca niste poze pe ici pe colo si sper sa nu vad peisaje sau botezuri. I-am spus sa refoloseasca tot mazga aia de ulei, cred ca 20-30 de km n-are cum sa-i dauneze motorului, pentru ca la capitolul asta chiar nu vreau sa iau teapa. Vreau sa vad uleiul care se toarna si mi-am zis ca e mai indicat sa-l schimb eu. Dupa-amiaza ar trebui sa primesc masina. La ce ar trebui sa ma uit cand o primesc? Evident, schimbul segmentilor ar trebui sa se simta, la fata locului, in regimul de mers al masini si, in timp, in consumul de ulei. Dar am mai fi ceva aspecte pe care trebuie sa le verific cand imi primesc masina inapoi? Cum ar fi urme de silicon sau mai stiu eu ce? Diseara, cu voia voastra, am sa postez ceva poze si un calcul al intregii operatii. Ah, exista o metoda de a afla daca s-au inlocuit semeringurile supapelor sau supapele de evacuare, fara a desface motorul? Edited May 18, 2008 by ldarius Link to comment
Belbody Posted May 18, 2008 Share Posted May 18, 2008 Fara sa desfaci motorul nu ai cum. Macar capacul chiulasei. Dar, ar trebui sa nu mai scoata fum si nici sa nu mai pape ulei. Link to comment
Mircea Posted May 19, 2008 Share Posted May 19, 2008 Dar nu de la inceput. Sfatul meu ar fi sa pui ulei proaspat in el, sa mergi cu el 500 km in regim de rodaj, apoi sa-l schimbi si abia apoi poti evalua calitatea lucrarii. Link to comment
ldarius Posted May 20, 2008 Share Posted May 20, 2008 Asa ma gandeam si eu, Mircea. Deocamdata nu se simte, in mers, o diferenta prea mare. Am apucat sa vad motorul desfacut, intr-adevar: 1. segmentii de ungere erau blocati si 2. semeringurile supapelor erau, vizual, ok dar cam tari la pipait. Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Link to comment
mariustotel Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Care este cantitatea de ulei, cu aproximatie, dintre nivelul mimim si maxim al jojei? La 4000 de la schimb se apropie de nivelul minim, in conditiile in care: 69.000, SH, porneste la sfert si la -25, trage, consuma 4-4,5 afara si 7-7,5 in oras, nu scoate pic de fum, tacane tachetii dar nu foarte tare si nici nu-i reglez, vezi patania cu surubul de la capac culbutori , i-am dat de vreo 2 ori 160 ca ma "loganeau" vreo doi si cam atat. Dauneaza cu ceva daca il completez pina la schimb? PS Banuiesc c-o fi vreun simering da' parca as completa cat voi mai tine masina, am avut odata dacie si-s satul de reparatii. Link to comment
tolin Posted June 15, 2008 Share Posted June 15, 2008 Intre nivelul de minim si nivelul de maxim intra aprox. 1L de ulei. Link to comment
ygor Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 Spuneti-mi si mie , va rog, cat ulei trebuie pentru un schimb, la Matiz, caci vreau sa-l schimb acasa, si ce ulei recomandati? Masina e 2003 second, 40.000 km .Nu stiu ce sa cred in legatura cu realitatea kilometrajului. Am desfacut bordul si am gasit ambele sigilii, de la cablu, si la cutie si la bord, intacte. Se poate maslui si altfel kilometrajul? Multumesc. Link to comment
EM!L Posted June 16, 2008 Share Posted June 16, 2008 38 pag. despre Uleiuri recomandate - Matiz. Link to comment
marincatalin Posted June 23, 2008 Share Posted June 23, 2008 sal!am si eu niste probleme cu matizul meu.consuma mult,nu mai trage,consuma si ceva ulei.este cam varza.imi puteti da si mie un mecanic ceva care sa se priceapa si sa nu ma manance de bani?merci Link to comment
robertinoo Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Daca matizul are numar de Bucuresti sau de Cluj, atunci ar cam trebui sa-ti dea de gandit. Firmele de distributie din Iasi au astfel de numere, fiind luate de cele mai multe ori in leasing si folosite sute de mii de kilometri, in cativa ani. Link to comment
vasilescu Posted September 29, 2008 Share Posted September 29, 2008 Am cumparat un Matiz second-hand acum un an. Nefiind eu un mare mecanic am inghitit povbestile vanzatorului, insa am avut un incident care m-a necajit. Motorul papa ulei, eu n-am verificat la timp nivelul si m-am trezit ca am circulat cu becul rosu aprins vreo 2 km. Cat de grav e? De atunci n-as zice ca situatia s-a agravat, doar ca in continuare imi papa ulei. Ce ziceti, e cazul sa ma pregatesc de-o segmentare? Daca da, cam cat m-ar costa si unde imi recomandati s-o fac? Motorul are deja 125.000 km la bord. Va multumesc! 1 Link to comment
mai_76 Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Salut! As vrea si eu parerile voastre la urmatoarea problema - am facut 5000 de km cu ulei Aral 10w-40, sintetic parca si s-a cam dat la ulei, adica nivelul e la jumatate pe joja, in conditiile in care am completat deja cu cei aprox 300 ml ramasi de la schimb. Inainte am avut Total 10w-40 semisintetic si n-am completat deloc pana la 9000 km , cand l-am schimbat. Am pe acasa un aditiv Casite pe care aveam de gand sa-l folosesc la Dacie, merge sa completez cu el pana la urmatorul schimb? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now