laurentziu83 Posted April 8, 2006 Share Posted April 8, 2006 Uite de-aia imi plac mie tarile din afara Europei, numai pe continentul asta e durere mare daca ai mult de 4 cilindri, in rest, in America si Australia nu se mai uita la consum. Si nici la diesel. N-am auzit pe nimeni sa-si ia diesel fara sa nu se uite in primul rand la avantajul consumului. Link to comment
steph Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Ce-i drept acum imi pare rau ca n-am luat motorul de 1.9 pentru ca mi se pare ca de la o anumita viteza in sus masina mea nu mai are putere la depasiri. 1.7 poate Link to comment
BogdanG Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 @MR nu ca as fii circotas dar 0.45E mi-se pare cam putin GPL ul in Belgia ...conform http://europa.eu.int/comm/energy/oil/bulle...1-09_eur_25.pdf pretul este de 0.566 E . Link to comment
mr_ Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 (edited) Ala e pretul de referinta. Eu stiu doua gazarii care merg sub pretul respectiv. Ultima oara am luat cu 0.47 de la Q8 (aral, cred). Duminica trecuta am luat de la Total cu 0.44. Chestia e valabila si la benzina si motorina, exista benzinarii care merg sub pretul de referinta. In schimb in Franta si Germania cred ca e subevaluat pretul ala... Eu nu am vazut nicaieri sub 0.6E in Franta si 0.7 in Germania... de asta spuneam ca in Germania as prefera un multijet Edited April 10, 2006 by mr_ Link to comment
BogdanG Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 Aha ...totusi dubios de ieftin pe la voi prin Belgia ) sau si pe la voi merge bine contrabanda cu produse petroliere Link to comment
mr_ Posted April 10, 2006 Share Posted April 10, 2006 (edited) PRobabil. Oricum, eu numai il cumpar, nu-l produc si nici nu-l vand In schimb hotii aia de francezi fac bisnita cu el ) Stai sa vezi ce preturi au in Luxemburg... Ieftin ca braga, comparativ chiar si cu Belgia... Probabil Total, Q8 sau luxemburghezii il fura din conducta care se duce din Norvegia in Franta ) Edited April 10, 2006 by mr_ Link to comment
FairGame Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Mie imi place sa conduc Diesel . Conteaza si asta nu numai economia de carburant. Link to comment
laurentziu83 Posted April 16, 2006 Share Posted April 16, 2006 Fiecare cu gusturile lui, nu comentam. Hebron, nu? Link to comment
BogdanG Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 Ce legatura are Laurentiule Hebron-ul cu economia de carburant ???Sau aia se bat acolo pt petrol Link to comment
FairGame Posted April 17, 2006 Share Posted April 17, 2006 N-are nici o legatura, ca la Hebron nu exista petrol si nici pe aproape, asta e nick-ul meu pe alte forum-uri auto... >- Link to comment
big_jim Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Gasesc excelente comentariile lui Sebian. Desi se fereste sa comenteze, este evident unde tinteste. In final, cred ca ramane totusi o chestie de gusturi, care stim ca nu se discuta. Asa cum unii se duc la petreceri in costume iar altii in jeans, asa unora le place benzina iar altora motorina. Link to comment
Alezz Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 (edited) Dizelul nu o sa fie niciodata o afacere pe masinile mai mici de 2 tone... Edited April 18, 2006 by Alezz Link to comment
BogdanG Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Mai Pufosule si daca masina are 1.5T este afacere sau nu ?? Eu zic ca DA ...pt mine cel putin care merg aproape 1000km/saptamana zic eu ca este afacere ...oricum diferenta de la Espero la Golf IV va fii amortizata peste fix 9 luni la cit merg eu ...adica 35.ooo km /an adica in aproape 18 luni . Link to comment
Vlad Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 fftopic: nu se poate lua si warn pt. cei ca Bogdan care scriu peste tot??? Link to comment
BogdanG Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Daca scriu ONTOPIC ce sa facem ) Deci conform topicului dieselul este o afacere la masinile mai maricele si mai grele + rulaj mare . Link to comment
Esperatul Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 (edited) Eu zic ca DA ...pt mine cel putin care merg aproape 1000km/saptamana zic eu ca este afacere ...oricum diferenta de la Espero la Golf IV va fii amortizata peste fix 9 luni la cit merg eu ...adica 35.ooo km /an adica in aproape 18 luni . Calculul e pt motorina de la locomotive/vapoare/tractoare/etc sau peco? Cat de exact poti face consumul daca alimentezi cu galeata? Si o chestie offtopic: cum poti sa te autosuspenzi singur?!? Edited April 18, 2006 by Esperatul Link to comment
Relu Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Parerea mea si doar a mea diesel-ul este o afacere pentru cine merge peste 15.000 km pe an cine isi ia diesel sa mearga 5.000 pe an ma bine isi ia una pe benzina ca iese mai ieftin, din ce stiu eu de pe la service reviziile costa mai mult la un diesel decat la cele pe benzina si daca e sa facem un calcul la o masina chiar daca nu mergi prea mult cu ea tot trebuie sa ii schimbi anumite filtre uleiuri cel putin odata pe an, ca sa nu mai vorbim ca atunci cand masina este in garantie daca nu te duci odata pe an la revizie fie ca ai facut doar 5000 de km pierzi garantia din ce stiu eu Link to comment
BogdanG Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 (edited) Calculul e pt motorina de la locomotive/vapoare/tractoare/etc sau peco?Cat de exact poti face consumul daca alimentezi cu galeata? Si o chestie offtopic: cum poti sa te autosuspenzi singur?!? Motorina de la ce prind(locomotiva nu am incercat inca ) sau peco -19% ...adica TVAul ...media iese pe la 24500lei/l la benzina nu puteam sa deduc TVAul ...eu avind un prieten care are firma de transport ...si TIRurile lui merg cu motorina nu cu benzina ...si pretul este de 3.2RON -TVA . Calculul consumului este foarte exact ...bag pina da pe afara si tot asa ...intr-o luna bag cam 240L si merg cam 3500km sau 4000km depinde de luna deci consumul variaza intre 6% si 6.85% ...este vorba de consum mediu ...in oras ajung si la 10% ...dar si la 7% in functie de stilul de condus ,aglomeratie,AC etc etc ,afara chiar se poate merge cu 4% cum zice fabricantul dar constant cu 90km/h ...dupa cite accidente am vazut saptamana trecuta nu am mai sarit de 100km/h afara . OFFTOPIC...adica promit ca ma trag de urechi daca ma mai bag peste topicurile din bursa ...aiurea . Edited April 18, 2006 by BogdanG Link to comment
Maniaku Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Si la mine dieselul este o afcere ) 11-11,5 % in oras, iar afara sa va spuna BogdanG Link to comment
BogdanG Posted April 18, 2006 Share Posted April 18, 2006 Da asa e in cazul Maniakului la un mers tiptip cu 110km/h max se ajunge la un 7.9% ,care pt un monstru ca SFul este ok .Parerea mea ...care este Link to comment
mr_ Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 (edited) @Bogdan Azi am bagat gaz cu 0.439 la Q8. Probabil la Total e si mai ieftin. Se lauda ca e promotie, cu 0.05€ sub pretul de referinta care e 0.489. Insa nici 0.489 nu seamana cu cel din tabelul tau... am senzatia ca ceva ne scapa aici... Din pacate habar n-am ce inseamna exact pretul asta de referinta. PS Aia de la Q8 au facut si cinste cu un Ice Tea, pe langa promotia la gaz Edited April 20, 2006 by mr_ Link to comment
BogdanG Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Nu pot spune decit UAU ,este chiar ieftin GPLul pe la voi ,totusi am o vaga impresie ca dieselele nu prea sunt agreiate prin Belgia si de aia este pretul la GPL asa de mic . Aici GPLul ajunge la 0.56E si tot este convenabil dar la noi marile probleme sunt instalatiile de generatia -3.5 care se gasesc pe piata si cunostintele nule ale unor experti montatori de GPL care lucreaza ca pe vremurile apus sub stindardul "merge si asa" La noi taximetristii au ajuns experti in reglarea GePeLeului sa-i vezi pe marginea drumului cu surubelnita in plaman cum regleaza ei pe acolo ca niste adeverati "ceasornicari" Link to comment
mr_ Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 Intr-adevar, nu prea l-au agreat, un diesel mititel si slabanog era taxat ca un benzinar tapan. Intre timp s-au mai schimbat regulile si acum nu mai exista discriminearea asta, insa pana acum GPL-ul a reusit sa se impuna, mai ales ca a fost incurajat. De exemplu, motarea instalatiei e cam 2200€ insa primesti la impozite aproape 2000 inapoi. Sau primeai, ca de la 1 ianuarie s-a schimbat legea si nu mai stiu cum e. Insa tot nu pricep cum pretul ala de referinta e sub pretul de achizitie din tabelul tau... subventionat, nu cred totusi sa fie. Link to comment
FairGame Posted April 20, 2006 Share Posted April 20, 2006 In Israel nu exista GPL. Fata de Romania, masinile diesel sunt mai ieftine decat cele pe benzina. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now