Jump to content

Mai Este Dieselul O Afacere?


sebian

Recommended Posts

Uite de-aia imi plac mie tarile din afara Europei, numai pe continentul asta e durere mare daca ai mult de 4 cilindri, in rest, in America si Australia nu se mai uita la consum. Si nici la diesel. N-am auzit pe nimeni sa-si ia diesel fara sa nu se uite in primul rand la avantajul consumului.

Link to comment

Ala e pretul de referinta. Eu stiu doua gazarii care merg sub pretul respectiv. Ultima oara am luat cu 0.47 de la Q8 (aral, cred). Duminica trecuta am luat de la Total cu 0.44. Chestia e valabila si la benzina si motorina, exista benzinarii care merg sub pretul de referinta.

In schimb in Franta si Germania cred ca e subevaluat pretul ala... Eu nu am vazut nicaieri sub 0.6E in Franta si 0.7 in Germania... de asta spuneam ca in Germania as prefera un multijet :)

Edited by mr_
Link to comment

PRobabil. Oricum, eu numai il cumpar, nu-l produc si nici nu-l vand :D In schimb hotii aia de francezi fac bisnita cu el :) )

Stai sa vezi ce preturi au in Luxemburg... Ieftin ca braga, comparativ chiar si cu Belgia...

Probabil Total, Q8 sau luxemburghezii il fura din conducta care se duce din Norvegia in Franta :) )

Edited by mr_
Link to comment

Gasesc excelente comentariile lui Sebian. Desi se fereste sa comenteze, este evident unde tinteste. In final, cred ca ramane totusi o chestie de gusturi, care stim ca nu se discuta. Asa cum unii se duc la petreceri in costume iar altii in jeans, asa unora le place benzina iar altora motorina.

Link to comment

Mai Pufosule si daca masina are 1.5T este afacere sau nu ??

Eu zic ca DA ...pt mine cel putin care merg aproape 1000km/saptamana zic eu ca este afacere ...oricum diferenta de la Espero la Golf IV va fii amortizata peste fix 9 luni la cit merg eu ...adica 35.ooo km /an adica in aproape 18 luni .

Link to comment
Eu zic ca DA ...pt mine cel putin care merg aproape 1000km/saptamana zic eu ca este afacere ...oricum diferenta de la Espero la Golf IV va fii amortizata peste fix 9 luni la cit merg eu ...adica 35.ooo km /an adica in aproape 18 luni .

Calculul e pt motorina de la locomotive/vapoare/tractoare/etc sau peco?

Cat de exact poti face consumul daca alimentezi cu galeata?

 

Si o chestie offtopic: cum poti sa te autosuspenzi singur?!?

Edited by Esperatul
Link to comment

Parerea mea si doar a mea diesel-ul este o afacere pentru cine merge peste 15.000 km pe an cine isi ia diesel sa mearga 5.000 pe an ma bine isi ia una pe benzina ca iese mai ieftin, din ce stiu eu de pe la service reviziile costa mai mult la un diesel decat la cele pe benzina si daca e sa facem un calcul la o masina chiar daca nu mergi prea mult cu ea tot trebuie sa ii schimbi anumite filtre uleiuri cel putin odata pe an, ca sa nu mai vorbim ca atunci cand masina este in garantie daca nu te duci odata pe an la revizie fie ca ai facut doar 5000 de km pierzi garantia din ce stiu eu

Link to comment
Calculul e pt motorina de la locomotive/vapoare/tractoare/etc sau peco?

Cat de exact poti face consumul daca alimentezi cu galeata?

 

Si o chestie offtopic: cum poti sa te autosuspenzi singur?!?

 

Motorina de la ce prind(locomotiva nu am incercat inca ) sau peco -19% ...adica TVAul ...media iese pe la 24500lei/l la benzina nu puteam sa deduc TVAul ...eu avind un prieten care are firma de transport ...si TIRurile lui merg cu motorina nu cu benzina ...si pretul este de 3.2RON -TVA .

Calculul consumului este foarte exact ...bag pina da pe afara si tot asa ...intr-o luna bag cam 240L si merg cam 3500km sau 4000km depinde de luna deci consumul variaza intre 6% si 6.85% ...este vorba de consum mediu ...in oras ajung si la 10% ...dar si la 7% in functie de stilul de condus ,aglomeratie,AC etc etc ,afara chiar se poate merge cu 4% cum zice fabricantul dar constant cu 90km/h ...dupa cite accidente am vazut saptamana trecuta nu am mai sarit de 100km/h afara .

 

OFFTOPIC...adica promit ca ma trag de urechi daca ma mai bag peste topicurile din bursa ...aiurea :uff: .

Edited by BogdanG
Link to comment

@Bogdan

 

Azi am bagat gaz cu 0.439 :banana: la Q8. Probabil la Total e si mai ieftin. Se lauda ca e promotie, cu 0.05€ sub pretul de referinta care e 0.489. Insa nici 0.489 nu seamana cu cel din tabelul tau... am senzatia ca ceva ne scapa aici... Din pacate habar n-am ce inseamna exact pretul asta de referinta.

 

 

PS Aia de la Q8 au facut si cinste cu un Ice Tea, pe langa promotia la gaz :D

Edited by mr_
Link to comment

Nu pot spune decit UAU ,este chiar ieftin GPLul pe la voi ,totusi am o vaga impresie ca dieselele nu prea sunt agreiate prin Belgia si de aia este pretul la GPL asa de mic .

Aici GPLul ajunge la 0.56E si tot este convenabil dar la noi marile probleme sunt instalatiile de generatia -3.5 care se gasesc pe piata si cunostintele nule ale unor experti montatori de GPL care lucreaza ca pe vremurile apus sub stindardul "merge si asa"

La noi taximetristii au ajuns experti in reglarea GePeLeului sa-i vezi pe marginea drumului cu surubelnita in plaman cum regleaza ei pe acolo ca niste adeverati "ceasornicari" =))

Link to comment

Intr-adevar, nu prea l-au agreat, un diesel mititel si slabanog era taxat ca un benzinar tapan. Intre timp s-au mai schimbat regulile si acum nu mai exista discriminearea asta, insa pana acum GPL-ul a reusit sa se impuna, mai ales ca a fost incurajat. De exemplu, motarea instalatiei e cam 2200€ insa primesti la impozite aproape 2000 inapoi. Sau primeai, ca de la 1 ianuarie s-a schimbat legea si nu mai stiu cum e.

 

Insa tot nu pricep cum pretul ala de referinta e sub pretul de achizitie din tabelul tau... subventionat, nu cred totusi sa fie.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...