BogdanG Posted April 25, 2006 Share Posted April 25, 2006 (edited) Pe ce masina ai acest motor ? Cumva pe Doblo ? Si la mine daca schimb sub 2500 rpm ma cam tarai cu masina daca schimb la fix 3000 ajung in 2000rpm si recuperez foarte repede dar costurile mersului sportiv sunt mari ,eu nereusind sa scad sub 7,5% in nici un fel de conditii ,daca merg subturat ajung la 7,5-7,7 daca merg sport cam 8-8,5% daca merg Shumimod ajung la 9% maximul absolut fiind de 10,5% acum o luna Dar oricum la diesel cutia este foarte lunga cam 1000rpm intre trepte ,daca ti TDul sub 2000rpm si dai talpa o sa vezi un mare fum in spate si o sa auzi cum se chinuie turbina ,eu in oras rar ajung in treapta a 4-a ,de obicei numai cu a 3-a la 60km/h si fix 2000rpm . In concluzie dieselul modern trebuie condus ca o benzinara ,adica in ture ,daca vrei sa tina mult turbina si ceva senzatii tari @Tommy ai c-am dat-o in bara 1.3 Multijet pe GrandePunto de 1200kg si 11.9sec suta eu zic ca este ok Edited April 25, 2006 by BogdanG Link to comment
Vlad Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 fratilor in strainatate cererea de masini diesel e in mare scadere! asta pt. ca lumea incepe sa zica ca e prea poluant...de ex. in Berlin se gandesc sa interzica dieseulul. Oricum au niste taxe mult mai mari ca pe benzina! si vor sa mai bage taxe!au luat-o razna europenii dupa parerea mea! Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Este parerea ta si atit ,uite ce zic alti : The latest quarterly pricing survey by Pricewaterhouse Coopers and eurocarprice.com finds that diesels accounted for 49% (7,415,198 units) of the total European car market at the end of 2005. That represents a 7% increase in annual sales volume over the prior period. Citeste asta : http://www.greencarcongress.com/2006/01/diesel_auto_sal.html http://pwc.com/cz/eng/about/press-rm/2006/pressrm05_06.html Link to comment
Tommy Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 (edited) Bogdane, nu stiu de unde ai scos tu 11.9 ala, eu am zis de ala de 75 cai (16v) care are 13.6 suta si top speed 165. Si la 50-60k km cam ai de umblat la el. Nici italienii nu cred in fiabilitatea Fiat, nu stiu de ce aici se vehiculeaza ideile astea, cand vanzarile din europa il plaseaza pe ultimele locuri. Am vorbit cu cineva care lucreaza in domeniu un italian, mi-a zis ca singura masina italiana adevarata e Lancia. Si relativ la dieseluri in general, parerea mea e ca cele care merita sunt de la 1.8-1.9 in sus, restul sunt compromisuri. PS> cel de 90 cai .. go ahead Edited April 26, 2006 by Tommy Link to comment
Gica Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 In general dieselurile de la Fiat stiu ca sunt printre cele mai bune si apreciate, de altfel acest Multijet de care pomeneam mai sus este mai silentios decat ma asteptam si eu sunt exigent la zgomotul motorului... vom vedea si la fiabilitate. De acord ca atunci cand sunt de capacitati mai mari, motoarele sunt mai puternice, mai rapide, dar acest micut 1.3 are avantajul consumului redus (cat am mers cu el, pe-aici prin oras, BC-ul mi-a aratat o medie de 5.0l/100km) si probabil ca este si mai usor (masina are in jur la 1 t). Ca idee, aceste motoare, ca si multijetul de 1.9 se pun si pe Opel, nu stiu daca GM ar fi continuat cu motoare de la Fiat dupa ce si-a vandut participarea sa in actionariatul lui Fiat daca nu erau multumiti de motoare, eu asa gandesc. Sa nu crezi ca sunt un fan al dieselelor fiat, dar ma declar multumit de comportamentul masinii pana acum. Bogdan, nu e Doblo, ci Punto. Link to comment
Satori Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Panorama aia sau panorama, ce o fi, e la mine Bogdane. Inca nu am testat-o dar am stat in masina. Ce pot sa zic este ca schimbatorul si ambreiajul dardaie deja RAU (mai rau decat la Mitsu al lui alx) si masina are Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 HA HA HA cita rautate mai Satori si apropo si TANKU lui ALX tot diesel este . @Tommy e vb de GrandePunto cu 1.3 @90CP ala are 11.9 sec suta @Gica eu zic ca 5% la o masina de 1T este mai mult decit acceptabil ,ia orice masina pe benzina cu un consum de 5% si sa vezi ce sportiva este . Link to comment
mr_ Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 (edited) @Tommy Mie fiat mi-au oferit la un Punto2 cu multijetul de 1.3 si 70CP garantie 250.000km >- In mod normal asta era o optiune care costa vreo 450 euro in plus, insa daca bateam palma cu ei la respectivul autoshow (in Nice nu unul celebru ca Geneva ) o aveam gratis. Punto nu mai e demult in subsolul clasamentelor de fiabilitate. In plus, daca luam orice Fiat, imi "vindeau" si un scuter Piaggio de 49cm3 cu 1Euro Practic, la 11.001 euroi aveam un Punto Multijet full si bodykit sport, garantie extinsa la 6 ani sau 250.000km si un scuter piaggio... Daca aveam garantia ca gasesc job dupa ce imi expira contractul atunci, l-as fi luat. In plus dealerul din Nice era foarte simpatic, si mi-a oferit si un testdrive ad-hoc cu o Alfa GT de 240CP... Dealerul Fiat din Liege insa e un handicapat Edited April 26, 2006 by mr_ Link to comment
Tommy Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 In romania iti da motorina sa faci 2 plimbari vara, drept reducere. Si-apoi.. la cat de urat e Punto ala, poate sa-mi dea si garantie pe viata ca nu-mi trebe. Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 S-o ia pe a mea > . 5% URBAN nici in visele tale cele mai frumoase Link to comment
madkat Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 nu pot spune ca sunt fan diesel sau benzina - am de amandoua (a se vedea profilul) un lucru mi-e foarte clar - Alfa din profil ia cam 6% afara (si nu mers usor) si pana in 10 in oras - in conditiile unei masini de 1300kg - iar demarajele si comportamentul motorului face de rusine multe benzinare (motorul este JTD de 115cp) acelas consum il am si cu Supernova - care e o masina pe benzina economica - si nu se misca la fel de bine dieselul cred ca este un bun compromis performante/consum - iar la costuri de intretinere nu este mult mai scump - pentru ca si motoarele pe benzina sunt din ce in ce mai sofisticate si mai pretentioase la consumabile si carburant (a se vedea FSI-urile de VW de exemplu) Link to comment
Satori Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Punto Multijet full si bodykit sport Uite un gand care imi provoaca Ma gandesc ca e ok daca ii pui niste chestii sa nu mai tremure nimic pe ea si antifonare perfecta sa nu auzi deloc motorul... Dar stai, la masinile sport ideea este sa auzi motorul.. Pui si tu o caseta cu sunet de motor de Ferrari si s-a rezolvat. Ok, sunt convins, good deal >- Link to comment
mr_ Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Asta nu inseamna decat jenti din aliaj, si spoilere si praguri la aceeasi culoare cu masina... Nu-ti inchipui vre-un eleron care sa mai eutanasieze 30 din cei 70 ponei amarati. Una peste alta, nu arata rau iar pretul era tentant. Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Stim mai Satori parerea ta despre diesele ,nici macar un A6 ABT de 280CP nu te-ar coafa NU ? @Madkat ,nu este chiar asa ,desi sunt fan diesel recunosc un lucru ,o benzinara este mai ieftina de intretinut dar placerea de a conduce un diesel in fiecare zi ma face sa uit acest mic inconvenient FSI este mai ieftin de intretinut decit TDI PD . Link to comment
Satori Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Ba m-ar coafa. Dar sa nu tremure Orice diesel peste 2l si 150CP mi-ar placea, cu conditia sa nu se auda prea rau si sa nu tremure. Link to comment
Wolfman Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Mi-ai luat vorba din gura, desi am alergie la Diesel am condus deunazi un A4 2.5 TDI QUATTRO de 180 CP care isi merita motorul, cel din dreapta nu reusea sa se apropie de bord cand acceleram asa tare il lipeam de scaun, ce sa mai spun ca am scapat de sunetul de tractor dand CD-playerul ceva mai tare...N-am reusit sa-i dau mai mult de 210 pe drumul spre Roman ca imi bipaia detectorul si nu luasem inca salariul ) . Link to comment
laurentziu83 Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Da, dar la cilindreea asta deja nu mai vorbim de diesel ca motor economic. Link to comment
madkat Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 @laurentziu - te contazic oleaca - se poate considera economic pentru ca la 210km/h (de exemplu) consuma 2/3 (ca sa nu zic 1/2) din cat consuma la aceeasi viteza un benzinar comparabil. Link to comment
mr_ Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Nu-i chiar asa. In forja, consuma si dieselele sanatos. Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 (edited) Consumul meu pe DN1 la o medie de 180km/h a fost de 12% maxim 205 km/h si mers mult in accelerari 160-200km/h deci dieselul consuma nu gluma la mers blana ,dar la un mers constant cu 160km/h ajungi la un 8% ,deci fac o economie de 4L si pierd numai 4 minute stupid nu la un drum de Dedulesti am o medie de fix 6.5% la mers forja si 5.5% la mers uman cu max 160kmh ,eu zic ca este super pentru o masina de 1,5 T cu sofer cu tot . La Espero la 180km/h aveam un consum de 15% si constant la 160km/h cam 10% si combinat la un drum de Cta scoteam un 8.5 % deci mai mult decit cu Golf 4 care este mai grea cu 250kg ,oricum diferenta mare era in oras adica de la 13% la 8 % acum cu dieselul mers normal . Edited April 26, 2006 by BogdanG Link to comment
mr_ Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 (edited) Tot cam atat ia si Nubira mea pe GAZ, la vitezele alea. Undeva intre 12 si 13, pe masurate. Problema mea e ca nu consuma semnificativ mai putin nici daca merg mai civilizat. Insa Nubira e totusi o masina pacalita. 0.32 coeficient aerodinamic e penalizant la viteze mari. Sunt convins ca o Honda Accord pe benzina de ex e mai economica la viteze mari. Eu astept cu interes un motor gandit din start pentru gaz, nu un benzinar convertit. Edited April 26, 2006 by mr_ Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Pai deja ma gandesc ca daca au aparut din fabrica BiFuel trebuie sa fie mai bune decit cele aftermarket ,si nu ma refer aici la Cielo LPG de pe la noi ci la Golf 4 Variant BiFuel sau Punto Natural Power etc etc . Link to comment
ovi_jer Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Problema ta la consumul gpl ti-a fost pusa pe tava.Motorul tau nu trebuie sa consume mai mult de 10-11l/100km la viteze de 180-190 km/h .Cat priveste motoarele alimentate dual benzina/gpl nu suporta absolut nici o modificare fizica nici macar din fabrica. Link to comment
mr_ Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 (edited) Ce problema a fost pusa pe care tava?! Eu nu m-am referit la motoare alimentate dual cu gaz/benzina, ci pe dedicate pentru gaz. Gazul arde alfel, motorul ar trebui sa aiba alt raport intre cursa si alezaj, alta diagrama de distributie. Tocmai am vazut intr-o revista o masina cu doua locuri cu gaz natural, care prinde 130km/h si care consuma 2.5L GAZ/100km. Insa e gaz natural, nu GPL. Jucaria se cheama "clever" Edited April 26, 2006 by mr_ Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now