BogdanG Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 (edited) OOPS iar am dat-o in bara ,ai dreptate Esperatul-e Ce vrei obsesia pt VW este prea mare ,cred ca viitoarea masina va fii BMW ) Edited May 22, 2006 by BogdanG Link to comment
arp Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 (edited) JTD de pe Alfa si Fiat = CDTI de pe OPEL = DI de pe SAAB toate 16V si toate la 150CP. Urmeaza intr-adevar CDZI de 180 cp, probabil doar soft modificat, ceea ce o sa fac si eu cand o sa ating 20000km. PS: motoarele de mai sus nu sunt 100%Fiat sunt dezvoltate de GM Powertrain&Fiat pe vremea cand GM avea actiuni la Fiat. Pana in 2 l, ca sa nu o dam in SF-uri, cred ca ordinea pe piata este: 1. BMW 2.0d 163cp 2. GM/Fiat -1.9 150cp 3. PSA&Ford 2.0HDI/TDCI - 138cp 4. TDi-urile de 140 cp (nu am vazut inca la lucru tdi-ul de 170). La fel, nu stiu de Dci-ul Renault de 2.0 si 170cp, pe hartie arata foarte bine. Edited May 22, 2006 by arp Link to comment
mr_ Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 GM s-a insurat cu Fiat din interes... taman pentru diesel. Si n-au ales prost deloc. Common railul e patentat de magnetti marelli pe vremea lui Ceausescu, insa erau in kko si l-au vandul lui Bosch. Insa tot Fiat a iesit primul pe piata cu diesel common rail, tot ei au scos si folosit primii injectoarele piezo, iar ideea multijetului mi se pare inca o idee mai buna decat a concurentei indiferent de ce generatie se lauda ca au ajuns. GM nu s-au orientat deloc prost... Poate pune multijetul si pe Nubira Si motorasul de 1.3 e folosit si de fiat, si de opel si de suzuki. Se pare insa ca multijetul V6 de 3L si 300CP e made in USA. LA fel si benzinarele JTS de la V6 in sus. BMW nu m-au convins inca la diesel. Motoarele lor de 2.0L au fost implicate cam des in dispute legate de fiabilitate (prin 2000 chiuloasa, apoi mai recent turbina) asa ca faptul ca au 163CP nu ma impresioneaza, iar ca tehnologie mi se pare mai avansat multijetul. Parere pur personala TDI-ul chiar daca nu e CR nu inseamna ca sunt cocotati. La urma urmei injectia se face chiar la presiuni mai mari decat la CR si impreuna cu injectoarele piezo rezultatul nu e rau, chiar daca unora li se pare primitiva solutia tehnica. dCI au avut probleme sistematice la cele de 1.5, celebra serie Alizee cu pompe delphi.. apoi la cele de 1.9 e procesul scandalul e in toi cu defectele sistematice si despagubirea dubioasa a proprietarilor. Cel de 2.2 n-are nici ala o faima mai buna. ASa ca nu stiu, insa parca nici 2.0 nu m-as arunca, cel putin cativa ani pana nu se descopera toata bubule asa cum s-a intamplat la 1.5 si 1.9. De hdi nu mai zic nimic, poate colaborarea cu ford si toyota ii scoate din subsolul clasamentelor de fiabilitate. Cum ultimile doua modele la fiabilitate la topgear sunt peugeot, si la reliabilityindex sunt tot in ultima treime a clasamentului, nici cu astia nu m-as incurca. Se pare ca in afara de preturi minime la subansamble, la altceva nu-i mai duce capul. Pana si conceptia e facuta de firmulete care angajeaza in general debutanti, asa ca nu ma mira ca-s la furat cu fiabilitatea. Toyota abia acum au un diesel la inaltime, cel de 177CP insa pretul e criminal... Honda sunt in urma la performante... 2.2 140CP nici nu e foarte puternic si e si dezavantajos fiscal. Nu prea stiu insa mare lucru de cel de 1.5 110CP de la Kia/Hyundai. Asa ca optiunile mi se par restranse, la grupa de diesele umane la peste 100CP. Link to comment
arp Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Da, mr_ tu ai pus problema global, eu am facut un clasament strict tehnic/rafinament/placere in conducere, nu am luat in calcul fiabilitatea despre care imi e greu sa ma pronunt pentru ca ea rezulta totusi dintr-un cumul de factori mult mai greu de "atins" decat restul de caracteristici... Ordinea de mai sus este o parere strict personala din experienta pe care am avut-o, ma repet, personal cu motoarele respective, conducandu-le pe toate pe care le-am introdus in clasament, mai multi sau mai putini km..Experienta de lunga durata am avut cu HDI (fara probleme de fiabilitate la motoare, picau altele inainte de motor atat pe Citroenul meu cat si pe al doilea care e inca in familie), Seria 3 care m-a impresionat mai mult ca masina in ansamblu decat luat ca motor separat (CDTI-ul meu mi se pare mai "intepat", poate si cele 100kile in minus ale masinii, poate modul SPORT si felul in care raspunde instant la acceleratie) si CDTI ( o experienta cat mai indelungata sper eu)...TDI-ul mi s-a parut zgomotos si inducea foarte multe vibratii, dar felul in care tragea era ok...si atat. Link to comment
mr_ Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 ...Ordinea de mai sus este o parere strict personala ... Si la mine la fel E o parere strict personala. LA un diesel mi se pare foarte importanta fiabilitatea. Daca scartaie la capitolul asta, se duce naibii toata economia. Link to comment
Gica Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 (edited) Cel de 2.2 n-are nici ala o faima mai buna. Foarte bine punctat de voi, eu atat as mai adauga ca sa completez ceva ce e scris mai sus : se pare ca 2.2 dCi al lui Reno a fost cel mai slab motor diesel d.p.d.v. al fiabilitatii, cunosc pe cineva care si-a dat cu pumnii in cap de cate belele avea la modelul ala de Laguna, ma rog una din cele majore era si cutia de viteze... Daca nu ma insel nici nu prea se mai cere... Edited May 22, 2006 by Gica Link to comment
BogdanG Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 @MR atentie TDI inseamna si Common Rail ,vezi noile motoare AUDI de 2.7L ,3.0L si 4.2 L .Si nu numai ca sunt CR sunt chiar generatia a 3 a . Mie personal i-mi place multijetul de 1.3 L de la Fiat ,chiar este reusit acest motoras mult peste 1.4TDI de la VW care este dezechilibrat din nastere ) BMW nu am auzit sa aiba probleme la diesele ,am mai multi prieteni cu BMW uri noi diesel si sunt foarte incantati de motor ,mai putin de masina care nu mai este fiabila deloc . Link to comment
mr_ Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Stiu, am si precizat mai sus ca VAG a pastrat PD pentru motoarele mici si a trecut la CR la cele mari. Eu am auzit de problemele de mai sus la BMW, printre cunoscuti. Cel cu chiuloasa a fost insa despagubit integral de bmw, desi masina era sh si iesita din garantie. Fiind considerat defect sistematic din vina constructorului, e o practica obisnuita sa fie platatita partial reparatia de constructor chiar si daca masina e iesita din garantie. Cu turbina, a patit-o un amic cu un Rover cu motor BMW. N-a fost foarte grav, vreo 800E reparatia, insa destul cat sa-l convinga s-o marite, fiind al doilea defect pe care il avea in cateva saptamani. El a facut sapaturi si a aflat ca exista si probleme mai urate la modelul lui de motor cu turbina, chestie care l-a convins sa o vanda si sa ia VW Link to comment
Pedala Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Lasand la o parte diesel-urile moderne... Mai stiti BMW E36 324td? A avut un prieten de-al meu una si era dementiala masina. Asta acum un an. Foarte silentioasa si plina de nerv. Link to comment
BogdanG Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 (edited) Am constatat ieri ca nu este dieselul TDI asa de zgomotos in comparatie cu 1.6 i de pe Bora lui Vlad .Este adevarat ca BORA vibra mai putin dar zgomotul esapamentului era mai mare ca la TDI .Bine ca era o mica diferenta, Bora avea 46k km iar Golful meu are de 5 ori mai mult ) Asa ca mitul ca dieselul e zgomotos a picat .Nu mai zic de masinutele cu evacuare sport gen TICO care sunt mult mai zgomotoase decit TDI ul meu . Edited May 26, 2006 by BogdanG Link to comment
Mad MAX Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 n-a zis nimeni ca gmomotul de evacuare e problema. Zgomotul efectiv al motorului + vibratiile(nu numai la relanti). O avea dieselul avantaje(desi devin din ce in ce mai putine), dar nivelul decibelilor si vibratiile sunt un dezavantaj. Link to comment
BogdanG Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 @Tolin, marfa explicatia ) ,atunci cum explici ca tocmai motoarele galagioase sunt cele economice MAD-ule vezi ca iar esti pe aratura ) noile motoare CR nu mai vibreaza si sunt super silentioase ,ce zici de asta ? Zgomotul evacuarii se aude predominant in orice masina ,nu cel am motorului ) Link to comment
tolin Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Simplu, motorina dezvolta mai multa energie prin ardere. Link to comment
ovi_jer Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Tractoristule iar compari mere cu prune?Stii ca vag nu o faca motoare bune otto.Vrei sa nu mai vanda tractoare? Link to comment
alx Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Din cate vaz maiself se pare ca odata cu cresterea inglobarii de tehnologie noua in motoare (nu ma refer neaparat la electronica) fiabilitatea a inceput sa scada dramatic. Auzim de o gramada de producatori mari cu probleme de fiabilitate ale motoarelor (otto sau diesel) BMW, Mercedes, VAG... Stiu caz de ML otto cu consum de ulei 1l la mia de km la 65k km si X5 3.0 benzina cu consum 0.5l la mie. Se cam pare ca sutele de mii de km de motor nedesfacut a ramas tot pt tehnologiile anilor '80, 8v, tdi, si asa mai departe. Se pare ca mai tot ce e nou - anii 90 sau 00 - au diferite probleme cu probabilitati de aparitie mult mai mari decat la alea vechi. Hac, parerea mea. Link to comment
BogdanG Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 (edited) Tractoristule iar compari mere cu prune?Stii ca vag nu o faca motoare bune otto.Vrei sa nu mai vanda tractoare? Asta s-o crezi tu ) Pai hai sa enumeram ce motoare nu stiu sa faca si incepem cu anii 80 de exemplu . 1.6 GTI =110CP 1.8 GTI =112CP 1.8 G60=160CP 1.8 G60 LIMITED=210CP Anii 90 2.0 16v=150CP 2.8 24V=174CP 2.9 24V=190CP Anii 00 peste 30 motoare benzina cu puteri cuprinse intre 75CP si 241CP . Daca VAG nu stie sa faca motoare pe benzina de ce face totusi atitea ? ) Nu am zis nimic de noile motoare TFSI care au cistigat numeroase premii internationale . Edited May 26, 2006 by BogdanG Link to comment
ovi_jer Posted May 26, 2006 Share Posted May 26, 2006 Premii pentru cele mai mari consumuri de ulei si cele mai multe probleme din cauza aluminiului ieftin? Nu am zis ca nu poate sa faca motoare bune otto ci faptul ca nu vrea sa piarda pestele din undita adica piata tractoristilor. Deci daca tu lauzi motoarele astea care au foarte multe probleme si mi le-ai confirmat inseamna ca tractoarele sant terminate de tot ) Link to comment
gonty Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Din cate vaz maiself se pare ca odata cu cresterea inglobarii de tehnologie noua in motoare (nu ma refer neaparat la electronica) fiabilitatea a inceput sa scada dramatic. Auzim de o gramada de producatori mari cu probleme de fiabilitate ale motoarelor (otto sau diesel) BMW, Mercedes, VAG... Stiu caz de ML otto cu consum de ulei 1l la mia de km la 65k km si X5 3.0 benzina cu consum 0.5l la mie.Se cam pare ca sutele de mii de km de motor nedesfacut a ramas tot pt tehnologiile anilor '80, 8v, tdi, si asa mai departe. Ce sa-i faci... societate de consum + mana de lucru ieftina . Pai ce rost mai are sa faca motoare scumpe si fara moarte? Asta este... Link to comment
BogdanG Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 OVI m-ai tirit intr-o discutie in care am ajuns sa laud motoarele pe benzina Revenind la topic ,tot dieselul consuma mai putin ) Link to comment
laurentziu83 Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 (edited) D-aia a trecut Passat-ul lui unchi-miu 2.0 pe benzina la numai 24 de mii de km in regim de 2 timpi? Adica mai papa si ulei dupa ce ca papa 11% afara? Cand ar trebui sa aiba exact consum de Leganza, la cei 130 cp cat poseda. Ca sa nu mai zic ca de la 2800 de ture in sus parca harcai rugina din motor iar puterea parca se simte mai bine la PD-ul meu de 100 de CP? Masina germana... Da, intr-adevar, e mai bun un Tdi de la VAG decat un benzinar de la VAG. Edited May 27, 2006 by laurentziu83 Link to comment
BogdanG Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Depinde de benzinar mai Laurentiu ,VW face si motoare pe benzina foarte performante care nu au nici un fel de problema .Ma refer la 1.8T , 2.3 V5, 2.8 V6 si 4.0 W8 ,motoare foarte performante si fiabile .Cele mai proaste au fost 1.8 20V si 2.0 20V motoare care dupa 150.ooo km le poti arunca la gunoi ) Sunt cunoscute problemele acestor motoare mai ales ale defunctului 1.8 20V care este o mare porcarie de motor ,mai galagios si mai murdar ca un TDI . Unchiul tau a optat pentru o varianta low budget ,adica o masina ieftina care pe hartie consuma putin .Eu am avut inainte de Espero un Passat B5 (1998) 1.8 20V care mi-a facut numai probleme la motor ,toti prietenii au ramas stupefiati cind m-au vazut trecind de la Passat la Espero .Si Espero consuma ulei si avea doar 65k km dar era acceptabil un consum de 1L /5000km fata de 1L/1000km . Link to comment
ovi_jer Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 OVI m-ai tirit intr-o discutie in care am ajuns sa laud motoarele pe benzina Asta era scopul .Ai cazut in capcana ta. Despre ce masina ieftina vorbesti la vw?Sau apucat de biciclete si nu stim noi ? Link to comment
BogdanG Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 Mai nenea ,deci o masina de 20k E ,care se vrea limuzina nu este deloc scumpa ,dar daca alegi la aceasta limuzina un motor de scooter este problema celui care cumpara . Adica un Passat B6 cu motor de 1.6 @102 CP costa 17kE CIP iar un motor adevarat de 2.0 @150CP este 20k E CIP deci pentru o diferenta de doar 3000E sa-mi iau masina cu motor de trotineta ??? Eu asta zic ,nu se justifica sa-ti iei ceva din clasa mare cu motor mic .Dar in RO unde nu conteaza ce ai sub capota ci cite locuri de parcare ocupi ,merge un Passat cu motor mic ) Link to comment
ovi_jer Posted May 27, 2006 Share Posted May 27, 2006 De la a se vrea pina la a fi limuzina e distanta mare cum e si cazul masinii tale la care se vrea a avea 120 cp Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now