Jump to content

Mai Este Dieselul O Afacere?


sebian

Recommended Posts

Din cate aud in jurul meu, mai toate Fiaturile is masini "de showroom".

Legendarul Ducato al firmei si-a prapadit electromotorul la 3000 km (trei mii km).

Link to comment

@Zmeu: dupa cat timp mi-am petrecut NUMAI cu problema cu servodirectia in service pot spune cu mana pe inima ca NU voi mai cumpara vreun fiat(sau surate) vreodata. Serviceul este varza, preturile pieselor sunt MARI (coloana volan cu servodirectie cu tot schimbata sarea de 1500eur).

Link to comment

Aici ai dreptate, FIAT a avut, intotdeauna, in RO service-uri proaste si preturi nesimtit de mari la piesele de schimb. Toata distributia si service-ul este pe mana unor excroci. Ca orice producator cu actionar majoritar, pentru multa vreme, statul, coruptia este la ea acasa la FIAT. Pacat, au facut si fac masini de legenda.

Link to comment

tolin, problema cu dealerii Fiat nu e doar in Romania. Eu am avut Lancia lovita (de altul, vina lui) aici (in Cehia) si am zis sa o duc la dealer, ca fac ei si dreg ei. Impact lateral in roata stanga-fata (in spatele osiei, cum ar veni, inspre usa) cu un Mondeo - neacordare de prioritate. Indoite aripa, prag, usa, pleznit farul stanga-fata (ala era crapat dinainte, da' nu stia nimeni :) ), indoit ceva pe la suspensie & directie la roata respectiva.

Rezultate:

- cost reparatie: 2800 EUR

- exterior foarte ok, schimbat aripa + usa + prag si vopsit.

- suspensie + directie OK, din ce pot eu sa-mi dau seama, dar nu sunt vreun cunoscator.

- chestia de plastic din interior care acopera pragul mi-au lasat-o neprinsa, o mai agat cu piciorul cand urc in masina.

- mi-au stricat capacelele care acopera suruburile usilor (scoase cu surubelnita!), pe unul au "uitat" sa il inlocuiasca.

- au lasat-o cu o eroare care apare cand si cand pe display - Defective Electrical Connection. I-a durut fix in cur, scuzati expresia. Eroarea nu era acolo inainte de accident.

 

De atunci n-am mai calcat la ei. Prefer sa o repar la un mecanic individual, care taxeaza la jumatate, rezolva relativ repede si face treaba. In rest, despre masina, numai de bine. Pe benzina e racheta, pe GPL motoreta. Dar o motoreta confortabila. :) )

Link to comment
In rest, despre masina, numai de bine. Pe benzina e racheta, pe GPL motoreta. Dar o motoreta confortabila. :) )

 

Pai stai asa domnule, ce zici tu acolo?! Vrei sa spui ca pe GPL e racheta, cu siguranta! Eu asa am invatat aici, pe forum, ca motorul trage mai bine pe GPL... Chiar ma gandeam sa le scriu celor de la Ford Australia, sa-si corecteze specificatiile la modelele cu GPL din fabrica. Conform datelor lor modelul pe GPL pierde cca 20% din putere. Se vede ca nici ei si nici tu mai draga airwave88 nu cititi forumul asta cum trebuie :D

Edited by wallaby
Link to comment
Vrei sa spui ca pe GPL e racheta, cu siguranta! Eu asa am invatat aici, pe forum, ca motorul trage mai bine pe GPL... Chiar ma gandeam sa le scriu celor de la Ford Australia, sa-si corecteze specificatiile la modelele cu GPL din fabrica. Conform datelor lor modelul pe GPL pierde cca 20% din putere.

Gresesti, intre 30-50% din putere se duce pe geam. Noi astia pe GPL abia ne taraim pe aici pe colo si incurcam tractoarele chipuite in trafic cand se intrec cu porsche-urile :| .

Edited by andreib
Link to comment

Acum au dat teste 0-100 pe carbotv:

Logan dci 85 de cai: 13.39

Ceed crdi 90 de cai: 13.4

 

La cielo de 85 de cai aveam 12.3 sec.

 

Deci.. fasneala cuplului mirific.. unde e?

 

O secunda inseamna mult.

Link to comment
Deci.. fasneala cuplului mirific.. unde e?

Da, in consum e. Cu tot cuplul ala mirific, nici un diesel (fie el si v12) nu va pleca de pe loc cum pisti acceleratia la fel ca un benzinar. Tot trebuie sa astepti pana ajunge in zona de 2000 de ture ca sa traga si el.

Link to comment

Not true. Exista diesele la care cuplul incepe pe la 1500 rpm.

 

In alta ordine de idei, vorbeam cu ceva timp in urma de alegerea pe care am facut-o eu:

Auto: Lacetti sedan 1,8 benzina vs Lacetti sedan 2.0 diesel

Motor 1799 cmc Benzina 1991 cmc diesel

Putere max 122 CP la 5800 rpm 121 CP la 3800 rpm

Cuplu maxim 169 nm la 3600 rpm 280 nm la 2000 rpm

0-100 kmh 10,4 sec 9,8 sec

Vit. max. 194 kmh 186 kmh

Consum:

Oras 9.9 l 7,2 l

Extraurban 5,9 l 5,3 l

Mixt 7,4 l 6.0 l

Emisii de CO 183 g/l 155 g/l

 

Bun, acum imi spune cineva de ce as fi ales benzina? Repet, vorbim despre alegeri rationale, nu despre basme, tuninguri si alte nebunii. Ascult. Ma rog, citesc :D

 

PS: sursa datelor tehnice.

Edited by Mircea
Link to comment

@Mircea. Intr-o discutie despre afaceri pana la urma totul se reduce la bani. In comparatia ta tocmai banii lipsesc. De curiozitate am cautat pe net pe la dealerii de la noi dar din nefericire modelul diesel nu pare a exista pe la noi (stiu ca tu ai luat una dar pe site chevrolet.ro nu apare nimic) iar preturile nu prea exista iar unde am gasit erau amestecate niste promotii mari. Chiar sunt curios cat e diferenta de bani intre cele 2 modele.

In plus romanii dau pt. modelul 1.8 benzen timpul de 9.5 sec la 0-100 km spre deosebire de colegii teutoni cu 10.4 sec.

In alta ordine de idei ma mai framanta o idee mi-a venit de aici dar parca merge mai bine la otto vs diesel. Dar o sa pun intrebarea oricum si vedem daca e de mutat sau nu. Deci ma intreb care este un cuplu minim necesar pentru o masina sa zicem compacta pe la 1.2-1.4 tone pentru a nu o declara lenesa si totodata care este puterea minima la care putem afirma acelasi lucru?

Si inca ceva. Cred ca ar fi util sa punem unul langa celalalt 2 grafice cu putere/cuplu/rpm si sa ne uitam pe unde mergem in mod curent - adica plaja de turatii 1.500 - 3.500 rpm. Nu gasesc momentan dar aveam asa ceva la masina mea si am fost surprins la ce cifre mergeam de fapt - ceva gen 30-40 CP (de altfel cei 110 CP ai masinii nu cred ca i-am gustat vreodata in totalitate) si la cuplu ceva asemanator.

Link to comment

Daca pun si preturile...

Benzina 1.8 platinium - 14439 + 280 Euro vopseaua metalizata total 14.710 euro. Varianta Premium ca a mea nu este disponibila cu motorul de 1,8. Garantia la acest model este 2 ani. Pentru inca 3 ani de garantie se platesc in plus 580 de euro.

Modelul meu a costat 14339 inclusiv vopseaua metalizata. Daca era sa iau platinium era cu 500 euro mai scump, adica 14839. Garantia la diesel este de 5 ani. Daca scazi cei 580 de euro aferenti garantiei extinse de 3 ani, ajungi la 14309 euro

Tragand linie, lacetti 1,8 benzina cu vopsea metalizata - 14710 euro, diesel in aceleasi conditii - 14309., asta la garantie 3 ani.

La 5 ani garantie, benzinarul costa 15290, dieselul 14839.

Concluzia? In cazul Chevrolet lacetti avantajul net e la diesel. Si din cifre reiese si ca este mai putin poluant :D

Link to comment

Referitor la acceleratii... un diesel are treptele mai scurte raportate la turatie. Din cauza asta un diesel normal nu scote un timp bun 0-100km/h. Dar la reprize sparge un benzinar de aceeasi putere.

Link to comment
Tragand linie, lacetti 1,8 benzina cu vopsea metalizata - 14710 euro, diesel in aceleasi conditii - 14309., asta la garantie 3 ani.

La 5 ani garantie, benzinarul costa 15290, dieselul 14839.

Concluzia? In cazul Chevrolet lacetti avantajul net e la diesel. Si din cifre reiese si ca este mai putin poluant :D

 

In conditiile astea nu prea mai e de discutat. Clientii pentru benzinar nu ar trebui sa fie decat cei care au probleme cu zgomotul/vibratiile diesel-ului. Altfel...diesel fara discutie. Oricum cazul de mai sus e destul de rar pe la producatori si apare in general la modele premium si la motoare mari (ma refer ca diesel-ul sa fie mai ieftin ca benzina pe la aceleasi puteri/performante).

Link to comment
Si inca ceva. Cred ca ar fi util sa punem unul langa celalalt 2 grafice cu putere/cuplu/rpm si sa ne uitam pe unde mergem in mod curent - adica plaja de turatii 1.500 - 3.500 rpm. Nu gasesc momentan dar aveam asa ceva la masina mea si am fost surprins la ce cifre mergeam de fapt - ceva gen 30-40 CP (de altfel cei 110 CP ai masinii nu cred ca i-am gustat vreodata in totalitate) si la cuplu ceva asemanator.

 

Eu am propus asta inca de la inceputul discutiei si am pus si un xls care sa o faca...

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...6109&st=100

cuplul LA ROATA functie de viteza. CA sa se mai darame din miturile cuplului la flansa care propulseaza dieselurile pe culmile sportivitatilor extreme. Din pacate nu s-au inghesuit prea multi care sa o faca...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...