Mircea Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Of! Wallaby, ai un benzinar de 1.8 acasa si un dieselar de 1.9. Costuri de exploatare pe ambele, raportat la km. Asta inseamna "afacere" Raportat in formule ingineresti ar veni cam asa: iei o perioada de 2 ani si pui "(cost revizie+cost combustibil)/nr de km" si afli costul pe km. Si de aici faci calcule mai departe daca merita diferenta de pret. Asta inseamna "afacere". Restul, sunt chestii subiective, raportate la ce vrea fiecare de la o masina, respectiv relaxare in coducere, cuplu mare sau ture multe, zgomot etc. Link to comment
andreib Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Care era titlul acestui topic? Poti sa urmaresti o idee domnu injiner? E o afacere? De ce (asta in contextul motorinei cu 10% mai scumpe decat benzina)? Mai exista vreun avantaj FINANCIAR din a cumpara un diesel? Refacem calcule sau de acum inventam argumente pentru placerea extraordinara a condusului de diesel? Satisfactia obtinuta din consum sau utilitatea este un concept introdus de Scoala Austriaca ce a incercat sa demonstreze ca economia este o stiinta exacta. Multi de atunci i-au contrazis dar a ramas efortul lor ca un exercitiu frumos de logica. Tu incerci sa duci aceasta teorie un pas inainte? Link to comment
wallaby Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Stai linisiti, am facut si chestia asta. Stiu cat ma costa km parcurs cu Diesel sau cu Lacetti. Stii doar ca nici o masina nu e o "afacere", pana la urma tot pierzi bani cu ea. Dupa ce intelegi si accepti treaba asta, cauti sa pierzi cat mai putini bani si in mod cat mai placut. Mie-mi place Diesel si basta. Sigur, nu e pentru oricine, fiecare cu gusturile lui, dar mie Astra asta imi da cam tot ce vreau: e rapida, economica, foarte stabila pe gumele alea de 18" si arata bine. Intretinerea ma costa tot atat cat m-a costat Astra H wagon dinainte de asta. ca idee, am platit ieri revizia de 40,000 de la Lacetti, m-a costat cca. 220 Euro. Acum o luna revizia de 30,000km la Astra a costat cam 260 Euro. Nu ca-s putred de bogat da' cu aia 40 de Euro sau fara tot un drac... In ziua de azi nu fac macar un plin cu ei, indiferent de ce zeama bag in rezervor. Vorbim de avantaj financiar la Diesel? Daca-i asa, explica-mi te rog de ce o Honda Civic de 140CP pe benzina, care costa mai mult ca CDTi-ul meu dar e mai lenta in timp ce consuma mai mult si, dupa opinia mea, arata mult mai posac, e o afacere mai buna? Pentru ca suna frumos la 6,000rpm? Motorina e mai scumpa cu 15% daca vrei si tot iesi mai bine daca te rezumi strict la consum. Oh, ai vazut ce costuri de intretinere au japonezii? Edited July 24, 2008 by wallaby Link to comment
Satori Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 wallaby, nu logica te-a facut sa raspunzi, avand in vedere raspunsul. Doi vanzatori de pantofi se duc in Africa. Primul se intoarce super super trist: - Nimeni nu poarta pantofi in Africa, nu exista piata. Al doilea nu isi mai incape in piele de veselie: - Nimeni nu are pantofi in Africa, potentialul este imens!!! Asa si tu, vezi doar o parte a monezii. Cica marketing la Honda... de ce nu ar fi marketing la cei ce folosesc admisia fortata? Nu este la moda sa devii comod, sa nu mai gandesti, sa lasi obiectele sa faca efortul pentru tine (a nu se citi sa te prostesti, ar fi prea corect)? Pai, atunci, hai sa punem turbina, sa nu trebuiasca sa o tina in ture, e greu si o sa o vanda repede cand o sa vada ca necesita efort conducerea. Bineinteles, exista si varianta doi: am smuls tot ce se poate din motorul asta aspirat, ne trebuie o turbina sa obtinem mai mult. Unde este marketingul? Nu cumva peste tot? Analizand putin ultima parte a postului tau, ar trebui sa imi retrag afirmatia conform careia tu vezi doar o parte a monezii, cred ca nici macar nu stii unde este aceasta. Imi spui ca TypeR este nasoala ca este o exceptie, dar exceptia de la supercars (R8 afumat) este buna tocmai pentru ca este o exceptie?! Da, da, logica te-a facut sa raspunzi... Link to comment
andreib Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Dom'e, e simplu? Din pdv FINANCIAR mai merita sa iti cumperi diesel daca motorina e cu peste 10% mai scumpa decat benzina? Cat despre placere de diesel: hai sa lasam prostiile. Iti iei un benzinar de putere similara (turbo, ca tot iti place tie lag-ul) si iti ofera un feeling similar fara vibratii si fum. Cat despre civic: motorasul ala pe benzina aspirat are un raspuns ELECTRIC la acceleratie, indiferent de turatie. E simplu, apesi acceleratia si pleca, instant (Daca vrei mai repede o tii mai sus in ture si gata). Sau tie iti place sa astepti putin inainte, ca asa e mai sporty? Edited July 24, 2008 by andreib Link to comment
wallaby Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Ar trebui sa stii deja ca un turbodiesel modern, cu turbina cu geometrie variabila, nu are lag. Sigur, poti fi off boost, dar aia e alta poveste. Daca e sa comparam un turbo benzina echivalent cu a mea, vedem cum diferenta de consum e de 30-40%, asa ca pretul mai mare al motorinei e anulat fara probleme. Civic-ul are raspuns electric? Adica are cuplu maxim la turatii joase, ca motoarele electrice? Mai sa fie... Pleci la stop si o zbugheste propulsata de toti cei 192 Nm, cand? Oh, stai ca tre' sa ajunga la peste CINCI MII DE TURE pentru asta! Lag? Ce vrei mai lag decat asta? Uite, ma dau batut si spun ca Diesel-ul nu e o afacere. Intotdeauna va exista o masina pe benzina care sa coste mai putin la dealer si la pompa decat un Diesel. Am vazut, in sfarsit, lumina. Trebuia sa-mi iau un Aveo... Edited July 24, 2008 by wallaby Link to comment
Satori Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Civic-ul are raspuns electric? Adica are cuplu maxim la turatii joase, ca motoarele electrice? Mai sa fie... Pleci la stop si o zbugheste propulsata de toti cei 192 Nm, cand? Oh, stai ca tre' sa ajunga la peste CINCI MII DE TURE pentru asta! Lag? Ce vrei mai lag decat asta? Vai, se poate? 5000 de ture?! 5 mii?! Inca nu te-ai pus la punct cu ce inseamna cai putere si ce inseamna cuplu si ce rol joaca turatia in povestea asta? Asta e ca si cand te-ai mira ca trebuie sa te dezbraci ca sa faci sex. Link to comment
Tommy Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Tu nu ai auzit? Lui ii place astra lui si cu asta basta, restul sunt cacaturi. Pentru el motorul ala de 1.9 e supremum, daca ii spui de un motor diesel mai mare iti va aduce din nou diuscutia la 1.9, atat stie si atat accepta. Link to comment
wallaby Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Ok Satori, ia completeaza matale fraza urmatoare: pentru a progresa rapid treapta de viteza se schimba, de preferinta, in zona de ... maxim. Edited July 24, 2008 by wallaby Link to comment
Satori Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Scopul fiind? Daca este sa accelerezi (a progresa? ) cat mai repede, nu pot sa o completez, e gresita. Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Pe care cutie de viteze? Stii la cat schimba cutiile secventiale singure atunci cand le comuti pe modul sport (care au asa ceva)? Oare de ce? Link to comment
wallaby Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Cum nu poti? Stii doar ca ai numai doua optiuni. Ai dreptate Zmeule, secventialele schimba mai sus ca dupa angajarea treaptei superioare ce duce la o cadere a turatie motorul sa se gaseasca in zona de ... maxim. Edited July 24, 2008 by wallaby Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 RAspunde-mi te rog si mie! Link to comment
Tommy Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Wallaby.. ia completeaza matale fraza urmatoare: "viteza maxima atinsa de mine este.. " 120kmh la 200 de cai Link to comment
Satori Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Shut up, tocmai era sa ne povesteasca cum schimba el vitezele exact cand ajunge la cuplul maxim Link to comment
wallaby Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Wallaby.. ia completeaza matale fraza urmatoare: "viteza maxima atinsa de mine este.. " 120kmh la 200 de cai =Om cu mintea la cap Link to comment
Satori Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Cum nu poti? Stii doar ca ai numai doua optiuni. Nu pot, frate, prefer sa gandesc Treapta nu se schimba cand ajungi la cuplul maxim, cum ai vrea tu sa insinuezi, ci superior, pentru a cadea pe cuplul maxim. Stii cat valoreaza impresiile tale despre masini in momentul asta? Tu nici macar nu stii sa schimbi treapta de viteza! Link to comment
Tommy Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Shut up, tocmai era sa ne povesteasca cum schimba el vitezele exact cand ajunge la cuplul maxim hai bre ca stim, la 2 mii maxim 2500 de ture, doar e om cu scaun la cap ) wallaby.. si ce nevoie ai omule de putere daca tot nu mergi tare.. faci liniute la semafor? Link to comment
wallaby Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Pai de ce trebuie sa cazi pe zona de cuplu maxim daca oricum cuplul nu conteaza? Impresiile mele sunt sub influenta motorului meu care e turbo, cu plaja de max intre 2,000-4,000, deci se conduce putin altfel decat atmosfericele pe care le stii tu. @Tommy: daca vrei sa vezi de ce-mi trebuie putere si cuplu ca sa merg cu doar 120 km/h, uita-te la video-ul asta. Sa te vad eu cum ai merge cu 190 km/h in Corolla ta pe un drum ca asta. Edited July 24, 2008 by wallaby Link to comment
Zmeul cel rau Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Ai dreptate Zmeule, secventialele schimba mai sus ca dupa angajarea treaptei superioare ce duce la o cadere a turatie motorul sa se gaseasca in zona de ... maxim. Pai tu ai vrut sa scrii altceva mai sus. Si, daca stai un pic sa te gandesti, difera de la masina la masina, de cum are fiecare cutie facuta etajarea treptelor de viteze. O afirmatie ca cea insinuata de tine (in cele doua variante diferite) este la fel de inginereasca ca alta de o auzisem de la mai multi acum ceva vreme "consumul minim al unei masini este la viteza cand acul vitezometrului sta vertical". Link to comment
Tommy Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Pai de ce trebuie sa cazi pe zona de cuplu maxim daca oricum cuplul nu conteaza? Impresiile mele sunt sub influenta motorului meu care e turbo, deci se conduce putin altfel decat atmosfericele pe care le stii tu. Domnu inginer.. Domnu inginer .. ca sa traga Domnu inginer .. Stim toata tara ca motorul tau e turbo si ca asta excita... dar vorbim de aspirate fara sa stim macar cum se conduce turbo.. Domnu inginer Link to comment
Satori Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 Pai de ce trebuie sa cazi pe zona de cuplu maxim daca oricum cuplul nu conteaza? Impresiile mele sunt sub influenta motorului meu care e turbo, deci se conduce putin altfel decat atmosfericele pe care le stii tu. Pune mana si citeste la ce e bun cuplul si la ce sunt buni caii putere. Ai putea sa citesti si topicul asta, ti s-a explicat de sute de ori. Impresiile tale sunt un mare 0. Nu vrei sa intelegi notiuni de fizica de baza si nu stii sa iti conduci masina. Discutia asta nu mai este nici macar distractiva. Link to comment
wallaby Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Nah, mie nu-mi pasa de consum, zau. Vorbeam de demaraj rapid si voiam sa spun exact asta, ca trebuie sa cazi in zona de cuplu maxim dupa schimb. Din cate-mi aduc aminte Civic-ul are cuplu maxim, atata cat are saracu', pe la 5,600 rpm. Asta inseamna ca schimbi la cat, catre 7,000 rpm? Pe de alta parte, motoarele turbo fie ele pe benzina sau Diesel, sunt facute pentru comozi. Nu e nevoie sa turezi prea mult ca deh, schimbi putin mai repede sau mai tarziu, tot pici undeva pe palierul de cuplu maxim. Chiar am citit undeva pe un site american o comparatie intre BMW 630i si 635d. Omul spunea ca nu-i place Diesel-ul pentru ca nu te "involve" ca benzina cand conduci pe serpentine de exemplu. Culmea, desi Diesel-ul era mai rapid, lipsea dramatismul si urletul motorului, iar in plus Diesel-ul era mult mai iertator cu greselile la schimbarea vitezelor. Experienta era mai putin placuta din cauza asta din punctul lui de vedere. Eh, fiecare cu gustul lui. Satori, timpul meu la 100 km/h masurat pe Beltronics e un fapt, nu o impresie. In alta ordine de idei, explica-mi te rog de ce trebuie sa cazi pe zona de cuplu maxim dupa schimbul de viteza. Edited July 24, 2008 by wallaby Link to comment
Satori Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 ...voiam sa spun exact asta, ca trebuie sa cazi in zona de cuplu maxim dupa schimb. Din cate-mi aduc aminte Civic-ul are cuplu maxim, atata cat are saracu', pe la 5,600 rpm. Asta inseamna ca schimbi la cat, catre 7,000 rpm? Nu, mai sus sustineai altceva, ai putina integritate si nu te fofila. Pe de alta parte, du-te la psiholog si rezolva-ti problema asta cu frica de ture (presupun ca stii unde este limitarea la TypeR, nu?), sa stii ca nu musca "> Link to comment
wallaby Posted July 24, 2008 Share Posted July 24, 2008 (edited) Nu mi-e frica de ture ci pur si simplu nu le vad rostul pe la 7 mii intr-o masina ca ale noastre. Imi raspunzi la intrebarea despre relatia dintre schimbul vitezelor si cuplul maxim? Edited July 24, 2008 by wallaby Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now