TitvsCaivs Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 (edited) Nu am cartea la indemana dar cred ca 11,3-4, ceva de genu. Indiferent, pentru ca nu stiu ce conteaza 0-100 cand eu vorbeam de cuplu. Daca ai de tras o rulota, nu te intereseaza in cat timp faci 0--100, te intereseaza sa nu-ti bulesti cutia la pornirile de pe loc. Am dat drept exemplu calatoria mea si daca ai fost candva pe transfagarasean stii ca pe serpentinele alea, iei curbele cu a doua si esti la turatie mica, prin urmare conteaza mult ce cuplu ai. Cat tine despre diesel vs. benzina, nu ai cum sa vorbesti fara a fi subiectiv, asta se vede bine din posturile tale. Apropo, ai condus un Diesel de generatie mai noua, sau tu ai in minte dieselurile alea de 20 de ani? p.s. cat tine de aceste "invataturi" pe care incerci sa le aplici (care sunt de doi bani), ca sunt nou venit pe acest forum, tin sa te anunt ca sunt nou venit doar pe acest forum si nu ca sunt habarnist, deci te rog frumos sa nu ma iei cu chestii din astea Edited November 16, 2007 by TitvsCaivs Link to comment
Tommy Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 D5 Volvo e destul de nou? Atunci V6 VW e destul de nou? Pe linga astea TDI-ul tau e tractor, si e de generatie 1900 toamna ) Ca sa iti explic in putine cuvinte.. cuplul motor se traduce in acceleratie motor, puterea motor se traduce in viteza motor. Te-am intrebat cat e acceleratia ca sa vezi ca nu e dubla fata de un motor pe benzina desi are cuplu dublu, in definitiv ceea ce conteaza e puterea nu cuplul. Si nu te-am trimis sa citesti cele 45 de pagini ca sa iti spun ca nu le stiai, ci doar ca sa vezi ca nu spui nimic nou sau irefutabil Si pentru cultura ta generala, ca sa nu spun daca ai condus vreun benzinar adevarat, sunt benzinare cu plat de cuplu de la 2 la 6500 de ture Link to comment
Brainiac Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Tommy said: Si pentru cultura ta generala, ca sa nu spun daca ai condus vreun benzinar adevarat, sunt benzinare cu plat de cuplu de la 2 la 6500 de ture 6.800. Civic Link to comment
Lucian M Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Am vazut ca asigurarea la un 1,9 e doar vreo 750 ron... Se deduce din economia de carburant, oricum. A mea nu stiu cum a scazut la 8 litri consum mediu. Link to comment
Leutzu Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 (edited) Brainiac said: 6.800. Civic 7800 -8000 Lancer (atunci taie injectia) Edited November 16, 2007 by Leutzu Link to comment
wallaby Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Tommy said: ... sunt benzinare cu plat de cuplu de la 2 la 6500 de ture Foarte adevarat, doar ca graficul ramane cam aproape de axa orizontala, hahaha! Pentru cultura ta generala, ceea ce conteaza e puterea SI cuplul. Ia, ca idee, spune repede ce putere si ce cuplu are o masina din WRC. Link to comment
Leutzu Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Ford Focus WRC RS04 motor 2L 16V 300Cp la 6000rpm si cuplu 550 Nm la 4.000 rpm... Am fost destul de rapid??? Care e premiul Link to comment
wallaby Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 (edited) Multumesc, ai fost intr-adevar rapid De unde se vede ca o masina sport serioasa are un cuplu undeva la dublul puterii. N-am vazut nimic de genul asta de la Honda in modelele curente. De la Toyota nici atat. Edited November 16, 2007 by wallaby Link to comment
Satori Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Incearca sa deschizi ochii, poate asa merge. TIP MOTOR DOHC i-CTDi CILINDREE 2204 cmc PUTERE MAXIMĂ 140 CP/ 4000 rpm CUPLU MAXIM 340 Nm / 2000 rpm Link to comment
Tommy Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 (edited) @wallaby , Bre aia are Garrett .. poate ai auzit ce inseamna ) Uite unde am ajuns.. WRC versus masini de strada Edited November 16, 2007 by Tommy Link to comment
wallaby Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Satori said: Incearca sa deschizi ochii, poate asa merge. TIP MOTOR DOHC i-CTDi CILINDREE 2204 cmc PUTERE MAXIMĂ 140 CP/ 4000 rpm CUPLU MAXIM 340 Nm / 2000 rpm Pai tocmai aici am vrut sa ajung. Motorul ala nu-i pe benzina nenea... Nu-i prea rapid ca are doar 140 CP, da' altfel e sprinten, n-ai tu grija Link to comment
Satori Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Oh, acum am inteles ce ai vrut tu sa spui. Sintetizez, poate gresesc iarasi si cine stie, combat propriile mele idei gresite. Tu zici ca doar cuplul conteaza. Si ca masina se poate numi doar ceva ce are cuplul de doua ori cat CP? Corect? Link to comment
Brainiac Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Este adevarat ca motoarele de WRC au cuplul ridicat, insa il au din cauza faptului ca le ajuta ceea ce un benzinar obisnuit, de strada, nu prea are (aka TURBINA). Pune turbina pe orice benzinar si o sa ai si cuplu si putere... Dezavantajul va fi legat de costurile marite, dar...asta e alta mancare de peste. Link to comment
wallaby Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 (edited) Daca citesti ce spuneam mai sus vezi ca, in opinia mea, ambele sunt importante. Un motor care are cuplu monstru dar puterea modica e undeva pe un camion sau pe un buldozer. Alea care au 200 CP si cuplu de 190 Nm sunt in asa zisele sportive, gen Civic Type R. Masinile de strada serioase, gen WRX STi si EVO X, au cuplul si puterea la valori apropiate de cum aratam mai sus. Edited November 16, 2007 by wallaby Link to comment
Brainiac Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Revin: AMBELE AU TURBINA! Ambele au niste suspensii care-ti distrug rinichii dupa cativa km prin Bucuresti. Ambele au un comportament rigid in exploatarea zilnica. Alea nu prea sunt masini de strada, chiar daca le poti vedea si acolo. Sunt, intr-adevar masini sportive, dar sa mergi zilnic cu asa ceva este un chin. Iar pe circuit cu siguranta ar face franjuri orice diesel cu capacitate cilindrica echivalenta... Link to comment
Satori Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Exista o ordine a importantei acestora si este simplu de obtinut, iti vine chiar din definitia celor doua dimensiuni de masurare a performantei unui motor. Sa o luam in ordine. Cuplul este unitatea de masura a fortei pe care o poate produce motorul la un moment dat. Corect? Caii putere sunt unitatea de masura a capacitatii motorului de a dezvolta o anumita valoare a cuplului in unitatea de timp. Corect? La ce bun sa dezvolt foarte multa forta daca nu pot sa repet experimentul in timp suficient de rapid? La nimic, in afara de a cara. Plug, nisip, varza, ceapa, 80 de oameni ce au intarziat la munca, ... wallaby said: Alea care au 200 CP si cuplu de 190 Nm sunt in asa zisele sportive, gen Civic Type R. Type R, o asa zisa sportiva? Ai inhalat prea multi vapori de diesel? Sau o fi de la vibratii? Scuza-ma, chiar am avut impresia ca te pricepi cat de cat la masini. Link to comment
Tommy Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Alo, ce pricepere omule .. ai uitat ca ai lui colegi cu WRX si EV0 is invidiosi pe astra lui? ) Link to comment
tolin Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Cand aud de motor 1,9L turbo-Diesel imi vine sa-l compar imediat cu asta: http://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Coup%C3%A9 Chiar si cand aud de motor Diesel tunat, tot aici gasesc comparatia (260 CP/2L). Iar masina-i una de strada, se poate vedea si prin B. Link to comment
wallaby Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 (edited) Macar suntem de acord ca pentru a avea performanta ai nevoie de turbina, atat la Otto cat si la Diesel. Normal, asta doar daca rezumam discutia la masini relativ accesibile, fara Lamborghini, Ferrari sau RS4... Prin urmare, sa zicem ca vrei o masina de toata ziua, in care faci naveta, mergi in concediu si mai stiu eu ce si faci cam 20k km/an. Vrei sa aiba si ceva performanta, sa zicem un 0-100 km/h pe la 7.5 secunde. Ce alegi intre Golf GTI si un BMW 123d? Hai sa pretindem ca pretul nu intra in ecuatie, da' esti ingrijorat de ce se intampla cu pretul barilului. Ei? Sorry Satori, dar Type R asta nou, cu puntea aia rigida pe spate si lipsa aia de cuplu e mult sub Golf-ul GTI cu care se bate. @tolin: Fiat Coupe-ul ala e superb, mi-as da Astra pe una din aia instantaneu Edited November 16, 2007 by wallaby Link to comment
closchkutza Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 (edited) Nu, la diesel, mai ales cele mici, ai nevoie de turbina sa te misti cat de cat. Ce as alege eu...Honda Civic Type R Edited November 16, 2007 by closchkutza Link to comment
BogdanG Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Tommy iti recomand sa nu arunci gunoiul in fata altor usi, arunca-l in fata usii tale. Tu chiar crezi ca ai vreun super motor sub capota? Link to comment
Satori Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Aleg service, look, taxe mai mici, fiabilitate... Aleg alte chestii. Credeam ca vorbim de performanta. Intre tine, cel cu Astra 1.9CDTI, o masina care ar trebui sa fie doar decenta din punct de vedere al performantelor/consum/pret de achizitie si unul care isi ia Logan si apoi il "tuneaza" nu exista diferenta decat de banii disponibili pentru achizitionarea vehicolului. In rest, e aceasi filozofie, iei un tantar cu carje si incerci sa il faci racheta. PS: In timp ce tu stai in parcare sa racesti turbina (n.a. carja aia indispensabila unui motor facut pentru a ara, de fapt) ala cu CTR este deja sus, la birou, a inceput ziua de munca. Si mai are si un zambet pe fata. Nu a trebuit sa intoarca fata de rusine la stop ca ii auzea blonda aia superba sunetul de tractor si nici nu face linii in calendar sa vada cate zile il mai tine carja. BogdanG said: Tommy iti recomand sa nu arunci gunoiul in fata altor usi, arunca-l in fata usii tale. Tu chiar crezi ca ai vreun super motor sub capota? Acum, sincer, nu face decat sa il arunce inapoi, din pacate. Dieselul pe masinile noastre merita pentru ca consuma putin. Punct. End of story. Sa lasam visele. Link to comment
steph Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 Doaaaaaamne Golf GTI sub Type R Link to comment
Brainiac Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 (edited) wallaby said: Prin urmare, sa zicem ca vrei o masina de toata ziua, in care faci naveta, mergi in concediu si mai stiu eu ce si faci cam 20k km/an. Vrei sa aiba si ceva performanta, sa zicem un 0-100 km/h pe la 7.5 secunde. Eu am facut (si fac in continuare naveta), fac 30k km/an si as fi vrut si ceva performante. Am avut o Fiesta TDCI (e adevarat ca performantele erau precare), insa acum am optat pentru Civic. De ce? Pentru ca m-a imbolnavit masina asta. Daca privesti problema strict din punctul de vedere al costurilor...nu incape in situatia mea discutie intre trecut si prezent. Ma ustura in fiecare luna buzunarul cand alimentez, pentru ca numarul de km parcursi in medie/zi a ramas cel putin la fel. Dar...iti spun ceva: sunt FERICIT TypeR-ul este sub GTI doar la liniute probabil, insa nu uita ca GTI-ul are turbina pe cand TypeR-ul e aspirat. Insa pe circuit s-a vazut clar cum sta treaba "> Edited November 16, 2007 by Brainiac Link to comment
Tommy Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 BogdanG said: Tommy iti recomand sa nu arunci gunoiul in fata altor usi, arunca-l in fata usii tale. Tu chiar crezi ca ai vreun super motor sub capota? Bre, am zis eu de comparatii cu EVO si WRX? Am zis eu de comparatii cu masini de WRC? Am zis ceva de tine? Take it easy Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now