hitman Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Acest topic vad ca s-a transformat intr-o confruntare 'posesorul de diesel impotriva posesorului de benzinara'. La ce va trebuie atitia steroizi 150, 180...200 CP? Ca sa ajunge-ti 'in siguranta' la destinatie? Link to comment
Lucian M Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Nu, bre: ca sa "te bage in scaun". Acum: atentie mare la tipul de scaun. Daca e tare- puteti capata leziuni. Daca e moale- iese cu scandal. Dieselul e pentru economie si cuplu, benzina e pentru placerea condusului sportiv. ATENTIE: benzinarele de 1,4, 1,6 si 1,8 fara turbine nu prea-s considerate sport . Link to comment
tolin Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 ... La ce va trebuie atitia steroizi 150, 180...200 CP? ... Este similar concursului "Care urineaza mai sus ?", un fel de uriliniuta. Link to comment
Mircea Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Nu, bre: ca sa "te bage in scaun". Acum: atentie mare la tipul de scaun. Daca e tare- puteti capata leziuni. Daca e moale- iese cu scandal.Dieselul e pentru economie si cuplu, benzina e pentru placerea condusului sportiv. ATENTIE: benzinarele de 1,4, 1,6 si 1,8 fara turbine nu prea-s considerate sport . Bre, nu prea esti consecvent in declaratii.. Bate rau vantul pe la tine? Sau planuiesti sa intri in politichie si te antrenezi? Link to comment
bebelushu Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Cam in doua saptamani ajung la 150 la ora... fftopic: Si eu care vroiam sa-mi vand Ligheanu dizel si sa-mi cumpar un Aveo cu 16V (16 valve sau 16 in V). Scuze, dar nu m-am putut abtine. Link to comment
Tommy Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Poate muta totusi cineva topicul asta la cafenea Nu de alta, dar poate ii schimba si numele.. coaja mea e cea mai tare si mai lunga.. si mi-am tatuat pe ea una si mai mare Link to comment
wallaby Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 (edited) @tolin, @hitman: Sa inteleg ca, in opinia voastra, motoarele cu mai multa putere decat un Kalos nu au nici un sens?! Mi-e greu sa cred ca cine are bugetul auto ceva mai larg, ca sa incapa un Civic sa zicem, ar cumparat tot Kalos. La urma urmei asta e un forum auto, de aia presupun ca suntem cu totii pasionati de masini si motoare, cu totii vrem mai multa putere ca sa demaram mai rapid. Da' poate gresesc... @hitman: Vezi ca se scrie "ajungeti", nu "ajunge-ti". Scuze, nu m-am putut abtine Inapoi pe topic: Da, Diesel-ul este o afacere. Cu aceiasi bani pe care i-am dat pe CDTi-ul meu as fi putut cumpara varianta 2.0 Turbo pe benzina de 200 CP. Nu regret deloc faptul ca am ales Diesel. Am aceiasi performanta pe jumate din consumul benzinarei! Zau ca nu inteleg ce aduc bun in discutia asta oamenii care critica Diesel-ul folosind stereotipuri vechi de 20 de ani. Portret robot: conduc o benzinara mica-mica (treaba lor de ce) si n-au avut ocazia sa stea la volanul unui Diesel performant. Da tovarasi, asa ceva chiar exista in secolul XXI Eu unul am si benzinara si tractor. Le iubesc pe amandoua, ca-s ale mele, da' recunosc faptul ca sufar cand fac schimb de masini cu sotia, hahaha Edited November 28, 2007 by wallaby Link to comment
Mircea Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 N-ai aceiasi performanta, nu te mai lauda si tu aiurea. Ce va mai place sa exagerati, si unii si altii... Link to comment
wallaby Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Nu ma laud deloc. Verifica timpii 0-100 km/h la un Astra AH 1.9 CDTI si 2.0 Turbo. Ai sa vezi ca nu-i mai mult de cateva zecimi intre ele. Fa un remap la Diesel si castigi cca o secunda, deci mai rapid ca benzinara stoc. Sigur, nu te opreste nimeni sa faci remap la benzinara, dar nu te astepta sa mai ai acelasi consum. In schimb, din cate am vazut in ultimii 17,000km, tuningul la Diesel nu afecteaza vizibil consumul. Link to comment
tolin Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 La ce te ajuta cuplu si puterea cand te deplasezi cu o medie de 10-15 km/h ? Link to comment
wallaby Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 (edited) Poate stii ca nu locuiesc in Bucuresti Viteza mea medie pe primii 15,000 km, parcursi toti in zona urbana (deci nu Adelaide-Darwin, 3,200 km hehe) a fost 44 km/h. Nu-i rau deloc. In general am drumuri cu limita maxima 80 km/h cand fac naveta, cu o multime de semafoare. Cuplul si puterea ma ajuta sa demarez rapid la viteza maxima si sa speculez orice spatiu dintre masini pe cele 3 benzi ale soselei. Crede-ma, in conditiile astea, Diesel-ul meu e formidabil. Stie toata lumea ca un cuplu sanatos iti permite sa accelerezi foarte rapid de la 80-120 km/h intr-a 4-a. Exact de asta ai nevoie ca sa te strecori in traficul de aici. Uite aici un filmulet, sa-ti faci o idee despre trafic: sari pe youtube Edited November 28, 2007 by wallaby Link to comment
tolin Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Nu ma refeream la persoane aflate in alte zone folclorice sau care au mai multe masini sau care isi cumpara mai multe masini pentru placerea de a conduce. Cazul celor care locuiesc in B este semnificativ, mai ales cand in weekend ti se ofera un calvar de cel putin 4h pentru a strabate 160 km spre o zona de recreere la munte. Este una sa ai o masina de transport zilnic la serviciu si/sau la shopping si una de deplasari pe sute sau mii de km pe drumuri europene. Eu imi mentin parerea de irationalism in a utiliza o masina cu motor turbo Diesel pentru deplasarea la si de la serviciu intr-un sarpe ce se deplaseaza cu 10-15-20 km/h. Link to comment
wallaby Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 (edited) Cu totul de acord tolin. In conditiile din Bucuresti nu merita sa conduci nimic, mai bine folosesti transportul in comun Am doua masini pentru ca ne trebuie doua, nu e un moft. Naveta mea e aproape 60 km/zi, distantele au cu totul alt ordin de marime comparativ cu Europa. Orasul are cca 1 milion de locuitori, 80 km N-S si cca 50 km E-W. Iar pentru ca aproape toata lumea conduce transportul public e aproape inexistent... Edited November 29, 2007 by wallaby Link to comment
Cumnatu Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 (edited) @Wallaby, ce rau imi pare ca nu am o camera de luat vederi sa iti arat cum fac eu primul km de acasa catre munca in 40 minute ( 1 km = 40 minute ) si asta cu suit pe trotuar, mers prin parcari samd. In zilele noastre Bucurestiul este in 80% din timp cea mai blocata parte carosabila din lume. Practic daca pleci de la mine de acasa tu pe jos si eu cu masina, dupa 10 km diferenta este ca tu ai mers prin vant si ploaie si ai ajuns cu maxim 5 minute mai tarziu ca mie iar eu am tocat 10-15 RON pe benzina si mi-am facut nervi. Practic daca ai merge in continuu o saptamana ( exceptand intervalul 01-05 dimineata ) prin Bucuresti ai avea o medie de 5-6km/ora. Deja devine aproape irelevant ce fel de masina conduci, eu am ajuns la concluzi ca daca tot stau pe loc in trafic sa stau in fotoliu de piele incalzita arzand benzina ca o camila in calduri( 22%). Sincer incep sa cred masiv nu numai ca avem niste lideri incapabili pe care ii doare in co si nici macar acolo, ei nu stiu ca existam ca deh, pt ei exista caschete in intersectii si coloane ce fac loc prin trafic, dar si benzinariilor le convine consumul. Practic din cauza congestionarii benzinariile si-au crescut vanzarile fara sa faca absolut nimic, tocmai d-aia s-au si inmukltit ca ciupercile. .Inainte erau mai putine ca deh, daca mai aveai 2-3L in rezervor ajungeai pana la aia de peste 3-4 km. Acum cu 2-3L in rezervor nu sti daca poti sa iesi din parcare. Da, motorina e mai avantajoasa prin consum pretul ei fiind acum la fel ca al benzinei cat despre cuplu samd, cuplu sa il folosesti unde ? Cand stai cate 12-16 minute pe loc ? Dezavantaj mare motorina pe timp de iarna: se incalzeste greu si cu exceptia masinilor de top, face ca un tractor cu guturai. Edited November 29, 2007 by Cumnatu Link to comment
wallaby Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Am gustat si eu din deliciile traficului bucurestean,n-ai tu nici o grija... In Decembrie 2002 mi-a luat o ora jumate sa ajung de la Romana in Unirii. M-am speriat asa de tare ca in Martie 2003 m-am suit in avion si dus am fost! Link to comment
hitman Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 @tolin, @hitman: Sa inteleg ca, in opinia voastra, motoarele cu mai multa putere decat un Kalos nu au nici un sens?! Mi-e greu sa cred ca cine are bugetul auto ceva mai larg, ca sa incapa un Civic sa zicem, ar cumparat tot Kalos. La urma urmei asta e un forum auto, de aia presupun ca suntem cu totii pasionati de masini si motoare, cu totii vrem mai multa putere ca sa demaram mai rapid. Da' poate gresesc... @hitman: Vezi ca se scrie "ajungeti", nu "ajunge-ti". Scuze, nu m-am putut abtine Cred ca masina cea mai buna pentru Bucuresti pe benzina ar fi Toyota Prius sau Honda Hybrid. Una costa 26.000 iar cealalta parca 23.000 Euro. Ma intreb de ce nu au pus un diesel pe hybridele respective? (ambele au motor pe benzina: 1.5 si 1.3) Offtopic: @ wallaby Scuze pentru greseala gramaticala! Apropo, se zice 'ar cumpara' nu 'ar cumparat'. Scuze, nu m-am putut abtine Faptul ca am o masina care are 80 CP asta nu inseamna ca nu sint pasionat de masini si motoare. Conform teoriei tale ar trebui sa am cel putin 150 CP ca sa ma declar pasionat? Link to comment
wallaby Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 (edited) Hibridele Diesel nu sunt inca pe piata pentru ca un motor cu compresie face mai urat decat unul cu scanteie la pornire. Eh, se scutura putin acolo, nu-i mare lucru, o chestie mai mult "cosmetica". Dupa cum stii, un Prius opreste motorul destul de frecvent. Se pare insa ca Peugeot a gasit solutia. Mai mult, prototipuri cum ar fi Volt de la GM, care au propulsia integral electrica, folosind motoarele termice doar pentru a genera electricitate, rezolva elegant problema pornirii Diesel. @ hitman Dupa mine esti pasionat de masini atunci cand conduci un Trabant din anii '70, asta pentru ca doar atat iti permiti, dar visezi si faci tot ce-ti sta in putere ca intr-o zi sa stai la volanul unei legende. Cand citesc pe unii care spun "Ce-ti trebuie dom'le 200 CP?" mi se face rau Edited November 29, 2007 by wallaby Link to comment
andreib Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 1. tu nu ai 200cp, credeam ca am lamurit problema asta acum cateva pagini. 2. diferenta dintre diesel si 2.0 benzina e 1s/100km/h si 20+km/h la viteza maxima. Tu prin atitudine si stilul subiectiv de a scrie nu vei avea niciodata credibilitate... Link to comment
Tommy Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 (edited) Wallaby, eu ti-am zis ca "ti-ai tatuat pe .. saxofon un saxofon mai mare", dar tu nu vrei sa ma crezi. Ia frate o lamaie poate iti trece raul si te trezesti din vise. Si apropo.. ai pus dyno ala pe aici? Dar nu alea masluite cu date schimbate. Edited November 29, 2007 by Tommy Link to comment
wallaby Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 (edited) @andreib Ma faci sa rad de nu mai pot, zau asa! Uita-te ce scrii la punctul 1. si apoi afirmi ca sunt subiectiv si ca de aia nu am credibilitate Nu stiu ce problema ai lamurit si cum. Eu unul mi-am pus masina pe banc. Rezultatele alea, asa cum sunt, neverificate de Institutul de Metrologie din Babadag, sunt mai obiective decat ce spun eu sau ce afirmi tu. Inca astept sa vad rezultatele dyno ale unui motor convertit pe GPL. Atitudinea mea si stilul subiectiv ma indeamna sa scriu ca un motor pe GPL are mai putina putere decat avea cand ardea benzina. Pana vad grafice ramane stabilit ca e asa cum zic, de acord? Cat priveste timpii 0-100 km/h, ai dreptate andreib. GM declara timpul CDTi 8.9s, 7.9s la Turbo 2.0. Teste facute de publicatii europene arata ca diesel-ul ajunge la 100 km/h in 8.2-8.4 secunde, in timp ce benzinara e intr-adevar pe la 7.9 secunde. De ce GM declara un timp mai mare te las pe tine sa speculezi... @Tommy Sper sa nu mi-o iei in nume de rau, e o gluma ce o sa scriu acuma. Exista o vorba in lumea impatimitilor de masini, cum ca nu esti devotat cu adevarat cauzei daca nu ai avut macar o Alfa Romeo. Stii cum e, se defecteaza la fiecare 7 km, nu porneste dimineata, consuma cat un camion samd. Ei, dar cat stil, cat fler italian si ce prezenta are masina aia, e visul oricarui "petrolhead". Na, acuma cand scriu, imi dau seama ca motor ca al meu vibreaza si in doua modele de la Alfa... Bat in lemn, totul OK pana acum... Sau nu se pune, ca-i Diesel? Deci, conform teoriei de mai sus, pasionat auto = posesor minim o Alfa, candva. Stii care e antiteza? TOYOTA Edited November 29, 2007 by wallaby Link to comment
tolin Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Referinta afirmatiei de mai jos: http://www.youtube.com/watch?v=Sht7TSCC6Ls ...Wallaby, eu ti-am zis ca "ti-ai tatuat pe .. saxofon un saxofon mai mare"... Link to comment
wallaby Posted November 29, 2007 Share Posted November 29, 2007 Ce ziceti de tractorul asta? Astra Thurlby T9 Link to comment
BogdanG Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Dle Tolin chiar credeti ca este obligatoriu pt un locuitor al Bucurestiului sa circule 80% numai in oras??? Eu circul taman invers, adica 80% afara si 20% in oras. Bebelusule ce fraier esti, in locul tau imi luam 2 kalosi cu 16V si faceam 32V ) Mircea vad ca tot cu ursu o dai, exlica-mi si mie de ce ti-ai luat diesel? Wallaby nu te mai stresa oricum nu o sa inteleaga lumea care e treaba cu dieselul . Pt cei cu strugurii acrii, vedeti ca este o singura masina pe benzina care se apropie de consumul dieselului si este mai accesibila, AVENSIS 1.8 VVTI, asta chiar consuma 10% urban fata de 8% dieselul si ca performanta este asemanatoare. Link to comment
claz Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Foarte scurt si la obiect, ca raspuns la intrebarea din titlul topicului: mi-am luat Diesel pentru ca nu-mi mai permiteam Otto. 1,3 CDTI, 90 CP, cutie in 6+1 trepte Link to comment
andreib Posted November 30, 2007 Share Posted November 30, 2007 Am mutat topicul la cafenea pentru ca nu mai este nici o stire iar cantitatea de informatie tehnica din el nu-l califica pentru alt sub-forum. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now