Lucian M Posted December 12, 2007 Share Posted December 12, 2007 (edited) Esti culmea-cand pornesti iti cere driver pt device: please insert driver cd or search via web. Cand opresti motorul, iti arata pe ecran: are u sure?! Do u really want to cut-off the pleasure?! Oricum- m-ai spart- nu ma gandeam la asa raspuns. Edited December 12, 2007 by Lucian M Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Frate.. ne mai bati mult la cap cu cuplul la flansa??? Frate cu tine nu-s mai Tommy, ca ai Toyota si deja stii parerea mea despre masinile lor Poftim, uite mai jos graficele unui CDTi de 1.9 150, inainte si dupa tuning, la roata Putere Cuplu (in lbft) Edited December 13, 2007 by wallaby Link to comment
andreib Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Domnu ex-pert, vreau sa te anunt ca difera cuplul la roata in functie de treapta de viteza. Multumim pentru cele doua grafice inutile. Sau poate tu ai raport de transmisie 1:1 de randament perfect si o singura treapta de viteza. Le-ai luat tot de pe rezistentelacutiedetuning.com ? Edited December 13, 2007 by andreib Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Mda, se vede ca n-ai dus-o pe a ta la dyno niciodata nea andreib. Ia uita-te bine la graficul ala, in stanga jos ai un "ratio 3.49". In plus, unde ai vazut tu grafic de cuplu pe fiecare viteza? Si un novice stie ca se masoara in treapta 3! Graficele sunt de pe un forum din UK, unul din cele mai mari comunitati Astra de pe net. Renunt sa mai raspund la mitocaniile despre rezistente. Googleaza "diesel digital tuning box", documenteaza-te si daca vrei discutam mai incolo. Link to comment
andreib Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Eu nu am nevoie de dyno: masina mea are fix cati cai a zis fabrica, cu cativa mai putin pe gpl (cca10%). Masina mea este o masina, comuna, normala si nu incerc sa demonstrez nimic, spre deosebire de tine care crezi ca ai cea mai puternica si economica masina din isorie (aaa...si cea mai tunata). Cat despre cutiuta cu rezistente... Exista echivalentul si pt benzina, lambda tuning si face fix pix (pardon, creste consumul si scurteaza semnificativ viata motorului). Asta nu inseamna ca tot ce gasim pe gugal e real, pentru asta avem cap pe umeri: sa selectam informatia. Ce crezi tu ca face concret (ce altereaza, cum si de ce) aceasta cutie miraculoasa? Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Masina ta avea fix pix cat scria din fabrica, acum ceva ani. Mai mult, daca te uiti pe site-ul ala cu multe curbe dyno, ai sa vezi ca in general producatorul e cam optimist, cel mai adesea cu 5-10%. Daca iei in considerare vechimea motorului si eroarea producatorului si apoi scazi 10% din cauza de GPL, cu cat ramai? Cred ca ar trebui sa-ti ajustezi sig-ul... Uite de aia ai nevoie de dyno, ca sa stii cum stai. Cand schimbi ceva la masina, evacuare, inductie sau remap sau, dupa caz, convertesti pe GPL, o pui pe banc sa vezi ce-a iesit, nu? Eu unul nu incerc sa demontrez nimic. Masina mea e o banala Astra turbodiesel, cu ceva tuning si kit de inductie sport. Relativ puternica in lumea hatch-urilor de pana-n 18,000 EURO, economica asa cum sunt mai toate diesel-urile de ultima generatie. Atata tot. Normal ca mi-e drag de ea, asa cum ti-e si tie de gazoasa ta. Daca nu ar fi asa nici unul din noi n-am scrie aici, nu? Din cate spui tu ar trebui sa intelegem ca nimic din ce e pe google nu e real. Chiar nu e in search-ul ala absolut nici o informatie serioasa pe subiectul cutiilor de tuning? Deductia logica ar fi ca tot, inclusiv posturile tale, nu sunt adevarate. Cat despre ale mele ai stabilit deja ca nu-s Edited December 13, 2007 by wallaby Link to comment
ovi_jer Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Daca a lui andreib are fix pix atunci cloncanitorul tau cu mape desenate de Picasso in paint are fix zero. Inca nu ai demonstrat puterea masurata pe motorul tau si le ceri la altii sa masoare?Nu e logic sa masoare cine crede sau sustine ca are mai multi CP? P.S. Schimba resistentele din cutia aia pentru ca din graficul ala reiese ca masina aia merge in suturi,galopeaza,schioapata si in curand o sa necheze. Link to comment
alx Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Ia ziceti-mi si mie care e diferenta ded cuplu la roata si la flansa? Si a doua intrebare: difera DIFERENTA (valoare procentuala) intre cuplul la roata si cuplul la flansa de la o masina diesel la una pe benzina? Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) ovi_jer: Zici ca al tau are 133 CP? Pe GPL? rototest.com zice ca mai mult de 117 nu scoate. Asta pe benzina. Discrepancy (measured/stated) Power / Torque -12.5% / -9.5% Curbele alea de mai sus nu-s ale mele, am spus-o deja.Nu-s netede ca-n brosuri ca deh, asa sunt in realitate. Ai vazut vreodata un test dyno "pe viu"? Edited December 13, 2007 by wallaby Link to comment
ovi_jer Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Chiar crezi ca ma intereseaza ce spui tu sau ce deseneaza altii? Atita timp cat nu ma poate depasi nici un cloncanitor cu mai putin de 150 cp nici la start si nici la viteza maxima inseamna ca e cea ce spune constructorul si cea ce imi doresc. Daca as fi in australia si as vedea ca ma depaseste orice cangur la startul de pe loc atunci sigur o sa caut un otto turbo cu peste 200 cp si 250 Nm masurati la arborele cotit si nu pe role la roata intr-o treapta de viteza. Edited December 13, 2007 by ovi_jer Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 M-ai data gata cu argumentu' asta! Tu sa fii sanatos... Cloncanitoarea mea are mai putin de 150 CP stoc. Are doar 133 CP din cate se vede in grafic, eu unul cred mai degraba in teste decat orbeste in ce scrie producatorul ca sa-si vanda marfa. Tocmai asta e rolul unui site ca rototest. Spui ca nu te intereseaza ce deseneaza ei acolo. Ma intreb, daca aratau un +10%, ce-ai fi spus de ei? Link to comment
Tommy Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) @wallabi, da cum de ai ajuns in tara cangurilor rasare si printre colegii tai cu evo si wrx ai numa' turbo dieselul ala de 1.9? Asa prost sunt platiti romanii comparativ cu bastinosii de acolo sau doar tu? Si apropo, in romania ce jaguar aveai de esti asa incantat de astra aia. Edited December 13, 2007 by Tommy Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Ia ziceti-mi si mie care e diferenta ded cuplu la roata si la flansa? Si a doua intrebare: difera DIFERENTA (valoare procentuala) intre cuplul la roata si cuplul la flansa de la o masina diesel la una pe benzina? Pierderile prin transmisie sunt de 7-10% la cutiile manuale. Producatorul da de regula cifra de la flansa ca fiind de fapt la roata, de aici abaterile de 5-10% intre brosura si testul dyno. Din cate am citit regulile din UE admit o abatere de +/-5%. Nu cred ca-i prea mare diferenta intre diesel si benzina cand vine vorba de cuplul la roata sau la flansa. Pierderile tin de transmisie si cutia de viteze, nu de natura motorului. @Tommy: in viata sunt lucruri mai importante decat masina. Am salar bun, n-ai tu nici o grija. Pe langa Astra platesc o casa si mai am un copil care merge la scoala privata. Un WRX m-ar fi costat doar cateva mii de Euro in plus, da' e cam comun aici. Iar asta nou arata ca un lanos din mileniul trecut. Mult mai interesant sa ai un diesel in Australia In Romania am avut asa: Dacia 1310, Cielo 1.5 cu AC, Nubira 1.6, Clio Symbol. Saltul de la Dacia la Cielo mi-a ramas intiparit in minte pe vecie, asa ca prima masina cumparata aici a fost tot un Daewoo, Lacetti 1.8. Edited December 13, 2007 by wallaby Link to comment
Tommy Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Da-ma drequ.. cum naiba e mai interesant un astra diesel decat un wrx? Prin ce sustii asta? Daca aud iar consumul arunc calculatorul pe geam. Dar de asta ce zici: in australia e mai interesanta o manea decat un vivaldi? (ca banui ca nu sunt multi cu maneaua pe acolo) Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Tommy, Tommy... Nu poti sa arati cu degetul nici o masina de la volanul unei Corolla de 1.6... Sunt prea "senior" pentru WRX. Ca sa arati bine la volanul unui Rex trebuie sa 21 de ani, sa fii cam sarit de pe fix si sa-ti porti sapca cu cozorocul la spate. Eu n-am nici una din calitatile alea. Pare ciudat ce spun, dar asta e adevarul: o Astra Diesel, model lansat in Iunie 2006, e mai exclusivista decat un WRX. GM n-a avut un model diesel in Australia de 25 de ani. Pe de alta parte WRX-uri sunt destule pe strada, ca Passat-urile TDI bengoase din Romania Din fericire nu e nimeni cu maneaua aici. In cei aproape 6 ani de cand sunt in Oz n-am vazut un rrom. Nici unul. Manele in schimb am auzit, la cinema, cand am vizionat aventurile lui Borat. Edited December 13, 2007 by wallaby Link to comment
Tommy Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Omule, nu conteaza ce masina am eu. Poate am matiz, care e problema ta? Vorbim de diesel si otto in general aici, nu de masina mea a lu' bunicamiu sau a lu' mama lu stefan cel mare, da? Nu am aratat cu degetul spre masina ta.. am intrebat.. cum e oare mai interesanta o astra decat un wrx??? Nu intelegi sau te faci ca nu intelegi. Zi-mi in cifre. Mai ales ca inteleg ca esti o persoana responsabila, si te poti exprima coerent si opulent. Pare ciudat ce spun, dar asta e adevarul: o Astra Diesel, model lansat in Iunie 2006, e mai exclusivista decat un WRX. Nu pare, chiar e ciudat. Si mai ales ilogic. Tommy, Tommy... Nu poti sa arati cu degetul nici o masina de la volanul unei Corolla de 1.6... Asa e, dar de la volanul unei astra te uiti de sus la wrx Edited December 13, 2007 by Tommy Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Habar n-am de ce le-am compara, da' hai sa vedem: WRX vs CDTi Tommy, cand vorbeam de exclusivitate ma refeream la conditiile australiene, evident. Masina superba din multe puncte de vedere Rex-ul, da' eu unul n-as da banii pe ea, din motivele aratate mai sus. Interiorul e cam nasol, incomparabil mai slab decat al Astrei. Si fie vorba-ntre noi, nici prea aratoase nu sunt. Cand vine vorba de performante insa, tot respectul. Nici vorba sa ma uit de sus la ele... Edited December 13, 2007 by wallaby Link to comment
Tommy Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Deci recunosti ca ai gresit melodia. Iertate-ti fie tie greselile. Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Daca tot vorbiram de masini de genul WRX, eu unul sunt mai degraba fan Evo. Modelul asta nou, X adica, il gasesc aproape irezistibil... In 2 ani oricum schimb masina si intru in zona "mid life crisis", asa ca s-ar putea sa switch pe benzina prin 2010. Multa, foarte multa benzina Link to comment
Tommy Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Poate acolo la tine e cool, dar aici in romania e mai exclusivist sa ai logan dci lansat in 2006 decat evo. Asta n-are nici o legatura cu faptul ca asa cum loganul e masina saracului al noi, astra e masina saracului la nemti. Edited December 13, 2007 by Tommy Link to comment
Lucian M Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Pare ciudat ce spun, dar asta e adevarul: o Astra Diesel, model lansat in Iunie 2006, e mai exclusivista decat un WRX. Moaaaama, ce inapoiati is restul haustralienilor... Pe de alta parte WRX-uri sunt destule pe strada Mda, cam ca trabantul pe vremea daciilor 1100. Daca tot vorbiram de masini de genul WRX, eu unul sunt mai degraba fan Evo. Acum o rasuceste, Ploiesti style. Poate acolo la tine e cool, dar aici in romania e mai exclusivist sa ai logan dci lansat in 2006 decat evo.Asta n-are nici o legatura cu faptul ca asa cum loganul e masina saracului al noi, astra e masina saracului la nemti. Stie el Tommy ce vorbeste. Edited December 13, 2007 by Lucian M Link to comment
laurentziu83 Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Mda, se vede ca n-ai dus-o pe a ta la dyno niciodata nea andreib. Ia uita-te bine la graficul ala, in stanga jos ai un "ratio 3.49". In plus, unde ai vazut tu grafic de cuplu pe fiecare viteza? Si un novice stie ca se masoara in treapta 3! Graficele sunt de pe un forum din UK, unul din cele mai mari comunitati Astra de pe net. Mai, ce turatie ai la 100 la ora? cumva in jur de 2000 de ture? Se cheama cumva ca esti la cuplu maxim? Atunci de ce mama naibii daca retrogradezi in a 4-a (si ajungi pe la 2800-3000 de ture, deci la cuplu mai mic) are mai multa vlaga motorul? Chiar nu simti asta? Asta se cheama cuplu, cu cat ai cuplu mai mare la o anumita turatie (si se mentine in plaja aia de turatii), cu atat vei avea acceleratia mai buna. Ce vezi prin reviste e doar amaratul de cuplu motor, masurat cu motorul pe banc, care nu are nici o relevanta in realitate, decat sa-ti arate de la ce turatie nu mai ai vlaga (ma refer la diesel), in realitate conteaza demultiplicarea la cutia de viteze, deoarece cuplul nu e ca puterea, sa se mentina constant indiferent de raportul de transmisie. Cuplul se modifica in al doilea caz, lucru sesizat foarte bine de sofer. Daca ne luam dupa cuplul motor de pe graficele publicate peste tot, ar insemna ca, mergand cu a 4-a la 90 la ora, avand vreo 2500 de ture, sa trecem repede la a 5-a, sa ajungem la aproape 2000 de ture, ca avem cuplu mai mult. O laie, avem doar fum mai mult. Auzi, dar daca iti spun ca un matiz in treapta 1 are la un moment dat un cuplu mai mare decat cei 200 nM ai tai de la Astra, te oftici? MR_, ai pus pe undeva niste grafice cu evolutia cuplului motor in functie de treapta de viteza, indiferent daca era benzina sau diesel. Se poate sa le mai aduci odata, sa le punem sticky pentru dieselarii care mai cred in vrajeala "cuplu maxim la 2000 de ture". A, si dieselul e penalizat de imposibilitatea controlarii aprinderii, de aici si "lenea" lui (in lipsa turbo). La benzinar poti sa controlezi momentul in care da scanteia bujia (de exemplu la 27 de grade inainte de PMS, in compresie, la 3000 de ture), pentru a avea maximum de putere. La diesel nu poti sa o controlezi, amestecul carburant se va aprinde doar cand vei avea compresie maxima. Link to comment
wallaby Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 (edited) Hai dom'le, chiar asa, Matizu' bate un turbodiesel de 150 CP! Te pomenesti ca de aici i se trage porecla de "micul gigant"! GM da cuplul maxim intre 2,000-2,750 rpm la motorul asta. La 100 km/h in treapta 5 am cam 2,200 rpm. Ce n-am e absolut nici un motiv sa retrogradez in 4. Pur si simplu accelerez si se duce. Atata timp cat esti intre 2,000 si 3,000 rpm motorul trage sanatos. La drum intins, pe cruise control fixat la 120 km/h, retrogradez doar in depasiri, din 6 in 5, ca sa fac manevra rapid. Treapta 6 e intr-adevar doar pentru autostrada, fiind extrem de lunga. La 120 km/h in 6 motorul toarce linistit in jur de 2,200 rpm dar nu accelereaza la fel de bine ca in 5. Chestie de etajare a treptelor de viteza zic eu. Imi bat capul acuma cum sa montez o camera in masina sa filmez turometrul si vitezometrul. Poate asa intelegeti ce vreau sa spun Edited December 13, 2007 by wallaby Link to comment
andreib Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Care este rolul cutiei de viteze dupa tine? Deci masina ta trage exact la fel in toate sase treptele, in special la 2000rpm unde ai cuplu maxim. Stii tu, in Romania ARO a devenit o masina exclusivista, putini mai au. Cred ca o fi mai buna decat passat-urile care le intalnesti peste tot. Link to comment
Zmeul cel rau Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 @wallaby" Tu cred ca nu stii ce inseamna de fapt cuplu, fizic vorbind. Da o tura pe wikipedia! Ca sa iti dau un exemplu mai concret, cuplul la roata difera cu raza rotii. Ce ai tu in graficele alea tot cuplu la motor e, doar ca l-au calculat tipii de la dyno cu ajutorul raportului de transmisie (desi ei masoara cuplul la roata). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now