Jump to content

Mai Este Dieselul O Afacere?


sebian

Recommended Posts

@BogdanG:Eu momentan cumpar cumpar GPl cu 17100/l, deci 0.49 EURO; probleme cu instalatia de gaz n-am avut, merge perfect la -20 grade ca si la +35 si-mi convine s-o calc fiindca nu ma arde la consum, cel mai mult mi-a consumat 12% extraurban in regim de iarna cu forja maxima (viteza de croaziera 140-160 cu varfuri de 195) pe ruta Bacau- Focsani cu masina incarcata la maxim... Pentru mine GPL-ul reprezinta o solutie atat timp cat nu pui orice pocnitoare de instalatie! La drum intins mi-a consumat minimum 7% cu instalatia setata pe economie si mers constant cu 90-100 pe ruta Bacau-Iasi si retur...

Asa ca, pentru mine cel putin, mult mai convenabil e sa merg pe GPL decat pe motorina; am un prieten ce detine un Passat TDI din '99 cu 130 CP, cand trage linia la cheltuieli iese mult mai scump decat mine, si nu iau in considerare piese de schimb ci doar consumabile (combustibil, ulei, filtre).

Link to comment

Pai normal ca iese mai scump ca tine ca el are TDI PD si probabil ca nu gaseste ulei pt PD mai ieftin ,oricum acel mult mai scump eu nu prea il inteleg ,deci ulei=4l=220RON +Filtru Ulei Mahle=25RON+Filtru motorina Mahle=65RON+Filtru polen carbon activ Mahle=65RON +Filtru aer Mahle=45RON .TOTAL=400RON cea mai scumpa varianta daca mergi pe filtre ieftine -50RON daca mergi pe ulei ieftin Delvac -60RON deci 290RON .

La Leganza toate filtrele costa cam 200-250RON deci diferenta nu este fantastica ,nu cred ca 100-150RON in plus este un capat de tara.

 

Acum revenind la masina ta ,tu ai instalatie GPL cu LCS care este mult mai rafinata decit o instalatie ietina si dar pina ai reglat-o ti-au mai aparut citiva peri albi :D ,dar daca aveai o instalatie proasta? Dar daca nu aveai softul pt LCS? Daca erai un utilizator normal si mergeai toata ziua la niste "incapabili" sa-ti regleze instalatia? Cred ca albeai de tot pina acum :P .

 

Si eu daca eram asa pasionat de surubarit la GPL probabil ca ramaneam cu Espero si nu-mi luam tractor dar sincer consider GPLul periculos ,poate ca nu este .

 

Oricum prefer sa am cuplul la 1900 rpm si sa simt cum "rup asfaltul" decit sa ma tarai pina la 5000rpm cind urc un deal .Si asta vad mereu la Dedulesti de aia am consum de OTTO prin partile alea =))

Link to comment

Nu stiu datele la anumite turatii cum cere tabelul facut de tine dar stiu ca am 275 Nm la 1800RPM si 120CP@4000RPM ,pentru mine este reteta ideala pt liniute si urcat dealuri cu X% inclinatie fara sa tot schimb vitezele :P

Link to comment

Nu-i nevoie sa la pui la turatiile de acolo, pune doar 5-6 valori pe care le stii intre 1500 si 4500 rmp. Deja stii cuplul la 1900rpm, si la 4000rpm (il poti calcula din putere). Trebuie doar sa copii apoi utimile valori cuplu-turatie pana la capatul tabelelor.

Demultiplicarile le stii? :)

 

PS Mi-ai aratat la un moment dat un dynotest facut de cineva dupa schimbarea injectoarelor. Pune de acolo cateva valori cheie :)

Edited by mr_
Link to comment

Motorul meu nu mai este stock fiind chipuit si pina nu merg la dyno degeaba imi dau cu parerea pot spune ca am scos 7sec 80-120 dar mai multe nu mai stiu .

Dupa ce trec la stage 2 adica 150CP o sa fac si dyno pina atunci nu mai fac nimic la masina .

Link to comment
Pai normal ca iese mai scump ca tine ca el are TDI PD si probabil ca nu gaseste ulei pt PD mai ieftin ,oricum acel mult mai scump eu nu prea il inteleg ,deci ulei=4l=220RON +Filtru Ulei Mahle=25RON+Filtru motorina Mahle=65RON+Filtru polen carbon activ Mahle=65RON +Filtru aer Mahle=45RON .TOTAL=400RON cea mai scumpa varianta daca mergi pe filtre ieftine -50RON daca mergi pe ulei ieftin Delvac -60RON deci 290RON .

La Leganza toate filtrele costa cam 200-250RON deci diferenta nu este fantastica ,nu cred ca 100-150RON in plus este un capat de tara.

 

Acum revenind la masina ta ,tu ai instalatie GPL cu LCS care este mult mai rafinata decit o instalatie ietina si dar pina ai reglat-o ti-au mai aparut citiva peri albi :D ,dar daca aveai o instalatie proasta? Dar daca nu aveai softul pt LCS? Daca erai un utilizator normal si mergeai toata ziua la niste "incapabili" sa-ti regleze instalatia? Cred ca albeai de tot pina acum :P .

 

Si eu daca eram asa pasionat de surubarit la GPL probabil ca ramaneam cu Espero si nu-mi luam tractor dar sincer consider GPLul periculos ,poate ca nu este .

 

Oricum prefer sa am cuplul la 1900 rpm si sa simt cum "rup asfaltul" decit sa ma tarai pina la 5000rpm cind urc un deal .Si asta vad mereu la Dedulesti de aia am consum de OTTO prin partile alea =))

 

 

Deci la PD cea mai scumpa varianta e 420 RON nu 400(220+25+65+65+45) iar la Leganza e maxim 200 (150ulei+38filtru habitaclu+10filtru aer), ca filtrul de benzina il schimb la 200K pen' ca circul pe GPL... Deci se poate spune "mult mai scump" cand este vorba de dublu!

 

Cat despre instalatia mea, nu mi-a scos peri albi ci mai degraba oamenii care au instalat-o, dar aste e o problema cvasigenerala in RO unde iei teapa daca nu-ti faci bine lectiile, indiferent ce cumperi!

Link to comment

Viorel dar tu nu schimbi si filtrul de ulei ? Nu de alta dar la mine la Espero revizia era 250RON iar acum la diesel este cam 300RON ca deh am filtru de polen carbon activ :D iar toate filtrele sunt MANN sau MAHLE si uleiul TXT Softec .

De asemenea pentru un randament bun cu GPL trebuie si niste buji mai scumpe deci iarasi un cost in plus .

Si chiar vrei sa te cred ca fara softul pt GPL erai multumit 100% de instalatie ,nu prea cred :P

Link to comment

Corect, am uitat de inca 8-10 RON filtrul de ulei, insa tot iese mai mult decat dublu :P . Cat despre soft, ala a venit oricum cu instalatia, mai greu a fost cu interfata, noroc de Tolin!

Link to comment

Nu stiu care sunt preturile pe la Bacau dar aici pretul este intre 290RON cele mai penale consumabile si ulei Delvac si 400RON cu filtre MANN si ulei Castrol 505.01 sau +100RON pt ulei LL 506.01 , deci nu e dublu este doar cu 91% mai scump pt varianta cea mai buna :D

La VAG TDI filtrul de aer se schimba la 30k km deci mai putem scadea acolo un 30 RON :) )

 

PS> daca vecinul tau nu face 30k km an ,sa-i spui sa merga in targ sa vanda masina ,doar daca faci 30k km/an amortizezi kitul de distributie care este numai 1200RON :thumbl:

Edited by BogdanG
Link to comment

@Bogdan

Nici pe tine nu te-ar fi satisfacut TDI-ul fara chip si fara ale elemente de tuning ;) Taman tu te-ai gasit sa te iei de astia care mai "surubaresc" cateva setari printr-o interfata? :) )

Link to comment

@Senna nu mai dezinforma lumea ,se schimba cel din fabrica la 90k km sau la 120k km in functie de tipul motorului ,cel aftermarket se schimba la 60k km ,nu prea gasesti aftermarket kit care sa tina 90k km si oricum nu-ti garanteaza nimeni ca tine atit ,eu am scris pe foaia de garantie 60k km pt piese si 3 luni pentru manopera .

@MR si ce-ai fi vrut sa zic oricum imi place sa am caluti sub capota si apropos cum mai stai cu consumul pe GPL ? vad ca se apropie de 0 =))

@Wolf imi pare sincer rau pentru prietenul tau ,si-a luat Passat TDI degeaba ,VAG urile sunt masini care tin mult dar daca te ocupi de ele ,eu pana acum am bagat in piese fix 424RON macara geam care pica frecvent la G4 400RON si 24RON bucsi bara stabilizatoare dar in consumabile peste 1800RON adica 1200RON distributia si 610RON 2 revizii de 10oookm ,eu am facut un calcul inainte sa ma inham la G4 si am zis ca pe an trebuie sa ma incadrez in 1500RON ca sa fie rentabila achizitia si se pare ca asa a fost..

Nu mai zic de faptul ca bucsaraia de la suspensia multilink de pe Passat costa 2000RON asa ca prietenul tau trebuie sa mearga tiptil cu masina .

Si inca ceva daca vei avea curiozitatea sa ridici capota la acel Passat o sa vezi in stanga fata turbina si racordurile de la InterCooler cum baltesc in ulei :D

 

PS> Passat B5 1.8 20v din 98 am avut inainte de Espero si era prastie asa ca Leganza ta ii da clasa :D

Edited by BogdanG
Link to comment

Ei, inca nu e asa grav... inca :D . Se pare ca s-a rezolvat un un simplu tras de fire.

Consumul meu e foarte bun. Merg cu 120-130, 10-11l/100km. Merg cu 180-190, in jur de 12-12.5 (pe verificate, facut 88km intre Bruxelles si Liege in 30 min)... Cu asemenea consum la asemenea viteze, e musai sa-mi iau antiradar :D

 

 

Apropo, pe portiunea asta de autostrada am incercat sa ma tin dupa... tren :D Si n-am reusit :( Tipul mergea constant cu 200 si la mine a intrat in actiune limitatorul de viteza din dreapta...

Link to comment

Adica tren te referi la TGV sau la vreo locomotiva diesel-electrica ?

 

Nu-mi spune mai multe de GPL ca iar rad de fiabilitatea acestor instalatii facatoare de economie si de nervi :D

Ar fii bine sa o lasi mai incet ,trenul are drumul lui iar tu il imparti cu citeva mii de masini .

Link to comment

Gazul la motoarele cu ardere interna ptr. automobile ar fi fost cea mai buna alternativa, motoare exclusiv pe gaz. Dar asa-i decand lumea, lacomia unora dicteaza cursul istorie. Oricum, istoria Diesel pe autoturismele urbane e la fel de neagra si toxica precum fumul ce-l scot.

Ha, ha, ha. Astia zic ca fac Paradisul Verde in nordul capitalei si lumea se inghesuie sa cumpere in draci, intre doua aeroporturi, un bushon national zis E1 si o viitoare autostrada zisa A0 (zero de la viitorul ei)!

Link to comment

@Bogdan

Tren clasic, nu TGV. Insa electric (fara diesel :D ). Face de la Liege la Leuven, 75km in 30 minute, cu tot cu pornire, oprire. Merge 14 km pana la Ans ca un personal romanesc, apoi urmatoarii 61km ii face vreo 15-20 minute. Pe portiunea aia, TGV-ul merge cu 300km/h, asa ca nici nu incerc sa ma intrec cu el... inca :D .

Era noaptea si nu era aglomeratie, cand e aglomerat prefer sa merg cu viteza traficului si pastrez distanta intre masini ca sa nu-mi fac nervi inutili. N-are rost sa dai talpa pentru ca intotdeauna se gaseste unul care sa schimbe banda fara sa caste ochii sau sa mearga pe banda a 3-a in dreptul si cu aceeasi viteza cu unul de pe banda 2.

 

Instalatiile nu sunt chiar super-fiabile, insa nici nu sunt scump de intretinut. Prefer sa schimb o data pe an ani o sonda de 10E sau sa fac un reglaj de 15E decat o singura turbina sau o pompa de injectie la un diesel...

 

@Tolin

Am inteles ca exista deja motoare care merg exclusiv cu gpl, iar injectia se face direct in cilindri cu gaz lichid.

Edited by mr_
Link to comment

Solutii se gaseau imediat, doar sa fi bagat banii in cercetarea asta. Mi-a placut gandirea lui Patriciu, a zis (in vremea cand putea sa se gandeasca la viitor cu incredere) ca baga castigurile din petrol in productia de gaz. In 5 ani, intreprinderea asta (fapta) o sa aiba profit neimaginat alta data.

 

Fiabilitatea instalatiilor antice si low-cost care se carpesc aici total neprofesional peste un motor gandit sa mearga pe benzina nu este solutia normala, doar una de conjuctura. Astept cu nerabdare inventica romaneasca in actiune continuua si nestavilita, instalatii de gaz pe motoarele LGN dci.

Link to comment

Frati tractoristi ( pt. a fi in asentimentul lui bogdan care e "Sef"... :) ), am luat azi un pic la plimbat Multijetul 1.3 pe care ni-l-am luat recent la firma. Eu ma gandeam diesel, cuplu bun de la turatii mici, inseamna ca va fi scula ! Insa nu prea semana cu ce ma asteptam (e adevarat doar 2 dieseluri am mai condus). Adica masinuta merge bine intr-un regim de turatii mai mari decat Nubira mea ce e benzinara totusi. Adica daca schimbi treapta sub 2500, va rezulta un mers total neconcludent, adica masina se chinuie sa mai accelereze in treapta imediat superioara. Insa daca merg spre 3000 de ture si apoi schmb se comporta chiar bine. In concluzie masina trebuie tinuta chiar si in oras undeva 2200 - 3000 rpm. Ca fapt divers eu cu Nubirika merg in traficul din Bucuresti cam in regimul 1500-2500 rpm (exceptand cazurile cand e nevoie sa ma infig).

 

Eu am gandit aceast comportament al Fiatelului ca fiind urmarea unei cutii de viteza lungi (nu m-am uitat in datele tehnice), abia acum vazand avantajele (nu ca nu ar fi si dezavantaje) unei cutii scurte.

Edited by Gica
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...