tolin Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 (edited) Bre, mersul in tandem este o arta, cel din fata trebuie sa gandeasca pentru ambele masini, iar cel din coada trebuie sa se lipeasca la aspiratie de prima masina. Totul se face printr-un cod prestabilit de semnalizari (urmeaza frana ... nu te baga, nu incapem amandoi ...). Schimbarile la conducere sunt dictate de catre cel din frunte, fiecare sa conduca pe portiunile pe care este mai rapid si mai odihnit. Edited January 7, 2008 by tolin Link to comment
Satori Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 You are preaching to the wrong choir, Tolin. Link to comment
laurentziu83 Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Cat ar trebui sa consume a mea, dupa parerea ta? Are un consum cam minuscul a ta la regim de autostrada. Link to comment
Satori Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Se poate si mai bine! Daca nu treci de 130kmh e chiar penal consumul Link to comment
hawkeye Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 @hawkeye: scuza-ma, dar unde reuseste consum de 10% la motor de 4.2 benzina pe soselele romanesti? Mie mi-ar lua 7%, la un motor cat motorasul de la stergatoarele lui. Si eu am ramas foarte surprins, drumul a fost Bucuresti - Craiova prin Pitesti cu sprinturi la 220 pe autostrada (putine ce-i drept, vreo 4-5) iar viteza medie pe tot traseul de ~ 75km/h. Si nu, nu sunt genul care sa conduca diesel si sa sustina ca-i ia 6 in oras, am admis de fiecare data ca Epica imi ia 16 in Bucuresti. Si la fel si 4.2-ul ia lejer 25 in Bucuresti in trafic foarte aglomerat si zilele trecute, la 5 dimineata pe un traseu Dristor - Colentina - Otopeni a indicat un consum de 13,ceva. Nu stiu daca are relevanta foarte mare dar are garda la sol de maxim 10cm si e foarte joasa. Link to comment
Lucian M Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Pai nu e rau- merge lumea in spatele tau pe zapada netezita. Un plug- ceva- in fata? Ca la motorul ala- se poate si ara cu el... joke Link to comment
Tommy Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 You are preaching to the wrong choir, Tolin. Am un prieten impreuna cu care mergem asa, e foarte rapid, distractiv si odihnitor. (evident fan cutie manuala si el ) Si cu cativa de aici am mers foarte frumos Am intalnit si pe traseu, soferi cu care am mers superb, e drept mult mai putini ca cei care m-au enervat ) Link to comment
hawkeye Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Pai nu e rau- merge lumea in spatele tau pe zapada netezita. Un plug- ceva- in fata? Ca la motorul ala- se poate si ara cu el... joke Prin zapada proaspata se poate merge fara problema dar daca s-a intarit la revedere. Spre exemplu acum nu mai pot merge decat pe strazile dezapezite complet, pe cele pe care sunt urme de roti si cu zapada intre ele nu pot intra deoarece dau cu toata burta Cred ca sunt singurul om de pe planeta asta care ar vrea sa-si inalte garda la sol dar din pacate cred ca e mult prea scump sa schimb toata suspensia. In alta ordine de idei, un fost proprietar de F150 (motor de 5L,benzina) mi-a zis ca putea sa-si cumpere ca optional de fabrica plug complet! ) Cica intr-o iarna mergea pe o strada laturalnica si arunca zapada peste gardurile oamenilor, avand in vedere ca grila de la radiator era la aceeasi inaltime cu plafonul de la audi. Deci plugul era bun doar daca vroiai sa faci fapte bune si pentru ceilalti, ca tu oricum treceai peste cam tot. Ce m-a uimit a fost faptul ca stateam la volan perpendicular pe strada si am vazut un tico cum a venit din stanga, a disparut in fata capotei si a reaparut prin dreapta. Aia nu prea e masina de oras In concluzie, nu stie nimeni cat consuma in oras si afara motoarele diesel mari? Link to comment
Tommy Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Pot sa-ti spun la toureg 3L V6 diesel 2.4t.. cam 15 cu 10-11. La talpa si mai mult afara. La volvo s80 2.5D.. cam 7 oras si 5-6 afara. (e o masina relativ usoara la dimensiunile sale vreo 1.5-1.6t) Link to comment
EM!L Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 A6, 3.0 V6 diesel - 14 urban - 8.5-9% extra, Touareg V8 TDi ~17% urban si 10 extra Link to comment
BogdanG Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Hyundai Terracan 2.5T 2.9 CRDI consum urban 10.7% minim si 14% maxim Asta da consum pt 2.5T si 2.9 L . Link to comment
Mircea Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Relativ la consumuri, un touareg cu 4,2 l tdi si tiptronic -14-15 l % in Bucuresti, 9-10% in afara. De ce mai merita dieselul: De mentionat diferenta de putere intre benzinarul si dieselul din test! Link to comment
wallaby Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 @Mircea, iti pierzi vremea de pomana aici dand exemplul ala. Am facut-o si eu acum cateva mii de posturi... Spuneam atunci ca nu vad de ce as cheltui dublu pe combustibil si semnificativ mai mult pe masina si asigurare doar ca sa conduc un turbo benzina, cand pot avea aceleasi performante intr-un turbodiesel bun. VXR-ul are 240 CP si 320 Nm, 888-ul 200 CP si 400 Nm. Din cate se vede ai nevoie si de putere si de cuplu ca sa fii rapid. @Satori: sincer, nu inteleg cum a consumat A3-ul ala asa de mult. Ceva nu e in regula. Daca le-ati fugarit amandoi, as intelege, da' atunci consumul tau ar fi mai mare. Gandeste-te la un lucru: ce turatie are motorul tau la 120 km/h? Compara turatia cu a TDI-ul, ai sa vezi unul din motivele pentru care consuma mai putin. In plus,n-am citit pana acum nicaieri cum ca motoarele de 1.8 de la Honda sunt la fel de economice ca un turbodiesel. Daca ar fi asa, la ce s-ar mai obosi Honda cu motorul ala diesel de 2.2? De curiozitate, cum ati masurat consumul? Citind BC-urile sau masurand la pompa? Stii doar cata incredere poti sa ai in ele... Link to comment
andreib Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Daca nu poti avea incredere in BC de ce tot tii sa postezi poze cu consumul tau mediu dat de acesta? Ce legatura are numarul de rpm cu cat consumi? Diferenta de consum TD-benzina vine din randamentul diferit al motorului (mai putina energie risipita prin caldura), nu are vreo legatura cu numarul de rpm. Dupa logica ta cele mai economice motoare ar fi cele de pe vapoare. Link to comment
Tommy Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Passat 2.0 TDI, 140 hp, medie 87kmh, consum 8.3. @Satori: sincer, nu inteleg cum a consumat A3-ul ala asa de mult. Eh, nu mereu intelegem totul, ne-ar abrutiza Link to comment
BogdanG Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Imi este foarte greu sa cred ce scrie Sato mai sus, este imposibil ca cele 2 masini sa consume la fel . TDIul poate consuma 7% afara numai daca este alergat dar Civicul nu poate consuma 7% decit daca este impins Link to comment
Mircea Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 @Mircea, iti pierzi vremea de pomana aici dand exemplul ala. Am facut-o si eu acum cateva mii de posturi... Spuneam atunci ca nu vad de ce as cheltui dublu pe combustibil si semnificativ mai mult pe masina si asigurare doar ca sa conduc un turbo benzina, cand pot avea aceleasi performante intr-un turbodiesel bun. VXR-ul are 240 CP si 320 Nm, 888-ul 200 CP si 400 Nm. Din cate se vede ai nevoie si de putere si de cuplu ca sa fii rapid. Nu cred! Imi pierd vremea p-aci de aproape 3 ani si inca mai am incredere in puterea de judecata a companionilor mei Ce era de vazut acolo este ca dieselul, in ciuda diferentei de 40 CP s-a tinut aproape la startul de pe loc, la finalul cursei benzinarul avand o jumatate de lungime de masina in fata, in schimb la trecerea lansata dieselul s-a dus clar in fata de la inceput pana la sfarsit. Diferenta de pret, daca pui in balanta performantele celor doua motoare, nu se justifica. Bine, exista fani diesel si fani benzinare, dar intre a gasi argumente puerile doar ca sa justifici alegerea facuta si a recunoaste franc ca nu ti-ai lua diesel/benzinar nici in ruptul capului pentru ca ''asa vrea muschii tai'' e o diferenta mare. Eu am spus de multe ori de ce am ales diesel. Consumul mai mic raportat la performante similare. Daca gaseam un lacetti cu GPL in standard, as fi condus cu siguranta un astfel de autoturism acum. Link to comment
VAXXi Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 TDIul poate consuma 7% afara numai daca este alergat Se pare ca Audi avea niste probleme tehnice totusi Link to comment
Satori Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 @Satori: sincer, nu inteleg cum a consumat A3-ul ala asa de mult. Ceva nu e in regula. Tu nu intelegi nici ce inseamna cuplul, ca notiune. Probabil asta e in neregula. Daca le-ati fugarit amandoi, as intelege, da' atunci consumul tau ar fi mai mare. Pentru mine fugarit inseamna mersul pe serpentine/circuit. Aici vorbim de mers pe autostrada. Nu am fugarit nimic. Gandeste-te la un lucru: ce turatie are motorul tau la 120 km/h? Compara turatia cu a TDI-ul, ai sa vezi unul din motivele pentru care consuma mai putin. Ma gandesc. In ce treapta? Si cu ce te ajuta? De notiune de "sarcina" ai auzit? In plus,n-am citit pana acum nicaieri cum ca motoarele de 1.8 de la Honda sunt la fel de economice ca un turbodiesel. Daca ar fi asa, la ce s-ar mai obosi Honda cu motorul ala diesel de 2.2? Tu crezi tot ce citesti? Sa fie oare ca au vrut sa vanda si unora ca tine? Sau ca acel motor este putin mai rapid ca al meu? De curiozitate, cum ati masurat consumul? Citind BC-urile sau masurand la pompa? Stii doar cata incredere poti sa ai in ele... Am spus, CB la amandoua. Nu pot sa am incredere in al meu, dar nici in al lui. Deci e egalitate. Imi este foarte greu sa cred ce scrie Sato mai sus, este imposibil ca cele 2 masini sa consume la fel . TDIul poate consuma 7% afara numai daca este alergat dar Civicul nu poate consuma 7% decit daca este impins Asa credeam si eu. Se pare ca Audi avea niste probleme tehnice totusi Da. A ramas fara antigel prin Austria. Link to comment
ovi_jer Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 De curiozitate, cum ati masurat consumul? Citind BC-urile sau masurand la pompa? Stii doar cata incredere poti sa ai in ele... Si atunci de ce aduci povesti din astea pe aici cum ca masina ta ar fi economica? Cad scrie cineva despre consumuri mari la diesel pe BC nu e bine dar cand scrii despre al tau atunci e real? Link to comment
BogdanG Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 )"> Se pare ca Ovijer are dreptate se vede de la o posta ca Wallaby cam exagereaza cind vorbeste despre consum. Totusi Satori trebuia sa spuna ca acel AUDI avea ceva probleme, oricum chiar si 7% este un consum ok . Masina mea vede frecvent peste 7% in afara orasului iar in oras 10% singura problema este stilul de condus . Link to comment
Satori Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Totusi Satori trebuia sa spuna ca acel AUDI avea ceva probleme... Nu am ce probleme sa zic ca are... Are 20kkm in bord, e cumparata de noua. In Austria a dat eroare "cooling agent". Nu am de unde sa stiu daca l-a papat pe tot in acest drum sau fenomenul s-a produs in timp. ...oricum chiar si 7% este un consum ok... Sunt de aceiasi parere. In plus, cred ca in oras "ma face" cand vine vorba de consum. Link to comment
Mircea Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Te cam face In oras si 2.0 de pe lacetti te face Link to comment
Satori Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Cel mai probabil! Ai bagat un plin deja in Bucuresti? Cat consuma? Link to comment
tolin Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Gandeste-te la un lucru: ce turatie are motorul tau la 120 km/h? Compara turatia cu a TDI-ul, ai sa vezi unul din motivele pentru care consuma mai putin. Nu pot sa cred ca avem de-a face cu unul din cei care cred ca turatia genereaza consum, iar cuplul mare genereaza economie. Consumul mai mic la un motor Diesel se datoreaza randamentului mai mare (cand se afla la cuplu maxim) si datorita diferentei de energie calorica dintre 1L de motorina si 1L de benzina. A compara consumurile in L la combustibili diferiti este o prostie. Daca s-ar compara la energia dezvoltata, asa cum tind petrolistii sa pretuieasca si sa preteluiasca combustibilii, s-ar vedea altfel lucrurile. Altfel, orice motor termic consuma atata benzina cata masa (greutate) de aer introduci in el. Adica, nu vad vreo diferenta intre cantitatea de aer aspirat de un benzinar la 3000 rpm si cea turbo-aspirata de un dizelar la 2000 rpm. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now