Mircea Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Sa nu turezi excesiv un motor rece in mers e una, sa stai pe loc si sa-l incalzesti infundand catalizatorul, spaland uleiul de pe camasi si contaminandu-l, e alta. Si e o mare prostie. Dieselul in mod special e bine sa nu-l accelerezi cateva secunde dupa pornire pentru a permite turbinei sa-si ia ulei bine si sa-l lasi cateva secunde la relanti inainte de a-l opri, din acelasi motiv. Si atat. Link to comment
VAXXi Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 Pentru asta exista Spitalul #9, fie pentru cine spune, fie pentru cine asculta si da mai departe. Chiar exista, nu e de #9, am vazut si eu pe M5. Aici se zice si in scris: A very cool touch is the variable redline indicator, which moves around the outside rim of the tachometer, starting at about 6,500rpm when the engine is dead cold and moving to its fully ready position around 8,000rpm once the engine warms up. Gata cu offtopicul, am tacut. Link to comment
tolin Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 (edited) ... Un prieten imi povestea despre masina lui ca are in bord un martor care-i spune cand poate sa plece de pe loc. Vara se stingea dupa cca. 2 minute ... 2 minute sa incalzesti motorul pe loc, vara ! Statul la ralanti e cel mai prost regim pentru un motor. Nici pe gerul cel mai mare nu se sta mai mult decat pana cand n-a ajuns turatia la cea de ralanti. Limitarea turatiei maxime pana cand ajunge motorul la temperatura de regim este o optiune corecta. Edited January 12, 2008 by tolin Link to comment
Tommy Posted January 12, 2008 Share Posted January 12, 2008 (edited) Inca doua exemple de consum la diesel, urban: Yaris 1.4: 8.5 C4 2.0: 9 Dialogul surzilor...sa-si conduca in continuare fiecare masina cum vrea. Eh, dialogul e doar o mreaja a jocului, o fata(face?) a fetei morgana Edited January 12, 2008 by Tommy Link to comment
wallaby Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Rusine oameni buni, am lasat thread-ul asta interesant sa moara... Ca sa revigoram dezbaterea, va propun urmatoarea formula de calcul a "placerii la volan": FUN = (Putere X Demaraj) / (Consum X Pret Achizitie) unde Putere: puterea masinii data de producator in CP Demaraj: diferenta dintre 15 secunde si timpul 0-100km/h dat de producator; o masina cu 0-100km/h de 10 secunde va avea coeficient 15 - 10 = 5 Consum: cosumul mediu indicat de producator in l/100km; cifra va fi majorata cu 10% pentru benzina premium si cu 15% pentru diesel Pret Achizitie: pretul recomandat de producator cu TVA, de preferinta fara optionale care nu cresc performanta, exprimat in fractiuni de 100k Euro. O masina de 15,000 Euro va avea coeficientul de 0.15. Prin urmare, o masina are un FUN mai mare cu cat e mai puternica si mai rapida, logic. Pe de alta parte, costul de achizitie si consumul reduc dramatic rezultatul. Astra mea Putere: 150 CP Demaraj: 8.9 secunde, deci folosesc in ecuatie 15 - 8.9 = 6.1 Consum: 6 X 1.15 = 6.9 Pret achizitie: 18,000 Euro, deci coeficient 0.18 Asadar FUN Astra CDTi = (150 X 6.1) / (6.9 X 0.18) = 737! (rotunjit la numar intreg) De acord, e o formula extrem de simplista, care nu tine cont de chestii subiective gen brand, sunet dulce de toba si motor la 7,000rpm, dotari lux si alte alea. E strict un indicator destul de grosolan al performantei/euro. Costurile de intretinere nu sunt nici ele luate in calcul, insa de regula o masina mai scumpa e mai costisitoare la service decat una ieftina, nu? Ne-am putea juca cu formula si sa includem chestii de genul valoare de revanzare sau greutatea masinii sau ce orice altceva va vine prin cap. ce ziceti? Link to comment
Tommy Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Hahhahahahhaha, buna dimineata ) Numai tu puteai sa inventezi asemenea formule (110*10.2)/(7*0.16) = 1001.785714 Link to comment
Satori Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Eu zic ca e super. Ma apropii de 4800 cu CBR-ul conform formulei Link to comment
wallaby Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Mai Tommy, tu mergi pe nitro cu Toyota aia a ta? Prinzi suta in 4.8 secunde? Link to comment
Satori Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Hahhahahahhaha, buna dimineata ) Numai tu puteai sa inventezi asemenea formule (110*10.2)/(7*0.16) = 1001.785714 Bah... da-o naiba... vezi ca ai gresit ceva! Link to comment
Tommy Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Pai nu stiu ce 15 secunde ai bagat tu acolo eu am inmultit cum ai zis tu.. 10.2 e 0-100, putere * demaraj / (consum *pret) Link to comment
hitman Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 (edited) (110*10.2)/(7*0.16) =1001.785714 Tommy, presupind ca alea care le-ai introdus in ecuatie sint valoriile de la masina ta inseamna ca,,,,,cu cit e mai mic rezultatul, cu atit e mai bine! Deci 1001 nu e mai bun e mai rau ) Edited July 23, 2008 by hitman Link to comment
closchkutza Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 (edited) Tommy, iti cam da cu vigula. Timpul 0-100 se scade din 15 secunde iar rezultatul acestei scaderi se inmulteste cu puterea(deci ai 110*(15-10.2), nu 110*10.2 ca masina ta nu face suta in 4.8 secunde..). La tine iese cam 471.42857142857142857142857142857, asta daca numai aceasta a fost greaseala. Edited July 23, 2008 by closchkutza Link to comment
Tommy Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Demaraj: diferenta dintre 15 secunde si timpul 0-100km/h dat de producator; o masina cu 0-100km/h de 10 secunde va avea coeficient 15 - 10 = 5 pai de unde ai scos subformula asta? La matiz nu-mi da negativ? Link to comment
Satori Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Eu propun sa impartim rezultatul si la 5 min minus timpul in care ar avea orgasm o femeie care foloseste schimbatorul de viteze pe post de vibrator. Mai trebuie introdusa in ecuatie si grosimea schimbatorului, dar nu stiu care sa fie standardul. Link to comment
wallaby Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Am fi putut pune timpul la numitor dar am considerat ca e mai interesant sa-l avem alaturi de putere. cele 15 secunde le-am ales din considerentul ca nu ar trebui sa existe masina mai lenta de atat in ziua de azi, hehehe. Link to comment
Tommy Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 (edited) Mai trebuie introdusa in ecuatie si grosimea schimbatorului, dar nu stiu care sa fie standardul. Nu stiu grosimea dar stiu lungima Ce e alba si are 30 cm?Nimic, toti stim ca daca are 30 cm este neagra! wallaby, ca de obicei .. ai incurcat numitorul cu numaratorul Edited July 23, 2008 by Tommy Link to comment
VFX Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 ...dar nu stiu care sa fie standardul. Evacuarea de Civic... Link to comment
Satori Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Evacuarea de Civic... Asta-i din seria "e fata mare sau galeata".... Link to comment
Tommy Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 (edited) Baaaai.. footurati topicul favorit al lui wallaby Si nimeni nu a apucat sa-i spuna bun venit la .. asta Iar am luat omu pe nerasuflate, insa e pentru un scop nobil, tine de lantul trofic Edited July 23, 2008 by Tommy Link to comment
Satori Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Bai, Tommy, fii serios, ce naiba. Omul a propus o formula. E un punct de plecare bun si trebuie sa mai adaugam variabile. O sa iasa bine. Link to comment
Tommy Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 ca sa iasa raportul bun, data viitoare sa comandam o masina fara scaune.. iese mai ieftina si se si conduce din picioruse.. atunci .. FUUUN Link to comment
wallaby Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 (edited) Ma bucur sa vad ca ati ramas la fel de seriosi Da Tommy, le-am incurcat da' nu in formula, deci nu se pune. PS: stai asa ca n-am incurcat nimica... Edited July 23, 2008 by wallaby Link to comment
Satori Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 Ma bucur sa vad ca ati ramas la fel de seriosi Hai, omule, cheer up. E ca in bancul cu tuningul Trabantului: Cine a inceput?! Link to comment
Tommy Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 (edited) Ma bucur sa vad ca ati ramas la fel de seriosi Da Tommy, le-am incurcat da' nu in formula, deci nu se pune. PS: stai asa ca n-am incurcat nimica... Nu-i problema, cui crezi ca-i pasa, doar stii ca nu te ia nimeni in serios Dar zi-ne.. cat timp a luat dezvoltarea formulei, la OTV se fac angajari Edited July 23, 2008 by Tommy Link to comment
wallaby Posted July 23, 2008 Share Posted July 23, 2008 (edited) Stai linistit Satori, totul cool aici. Fiind un inginer sadea incerc sa pun lumea in ecuatii, ce sa-i faci Tommy, am un job destul de bun aici unde sunt. Multumesc oricum de sugestie. Cealalta masina din dotare, Lacetti sedan 1.8L manuala Putere: 122 CP Demaraj: 15 - 9.5 = 5.5 Consum: 7.4 Pret: 0.11 Lacetti FUN: (122 X 5.5) / (7.4 X 0.11) = 824 Inca o dovada ca Lacetti e o masina cu un raport performanta/pret extrem de bun! Edited July 23, 2008 by wallaby Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now