Jump to content

Mai Este Dieselul O Afacere?


sebian

Recommended Posts

Sa nu turezi excesiv un motor rece in mers e una, sa stai pe loc si sa-l incalzesti infundand catalizatorul, spaland uleiul de pe camasi si contaminandu-l, e alta. Si e o mare prostie.

Dieselul in mod special e bine sa nu-l accelerezi cateva secunde dupa pornire pentru a permite turbinei sa-si ia ulei bine si sa-l lasi cateva secunde la relanti inainte de a-l opri, din acelasi motiv. Si atat.

Link to comment
Pentru asta exista Spitalul #9, fie pentru cine spune, fie pentru cine asculta si da mai departe.

 

Chiar exista, nu e de #9, am vazut si eu pe M5. Aici se zice si in scris: A very cool touch is the variable redline indicator, which moves around the outside rim of the tachometer, starting at about 6,500rpm when the engine is dead cold and moving to its fully ready position around 8,000rpm once the engine warms up.

 

Gata cu offtopicul, am tacut.

Link to comment
... Un prieten imi povestea despre masina lui ca are in bord un martor care-i spune cand poate sa plece de pe loc. Vara se stingea dupa cca. 2 minute ...

2 minute sa incalzesti motorul pe loc, vara ! Statul la ralanti e cel mai prost regim pentru un motor. Nici pe gerul cel mai mare nu se sta mai mult decat pana cand n-a ajuns turatia la cea de ralanti. Limitarea turatiei maxime pana cand ajunge motorul la temperatura de regim este o optiune corecta.

Edited by tolin
Link to comment

Inca doua exemple de consum la diesel, urban:

Yaris 1.4: 8.5

C4 2.0: 9

 

Dialogul surzilor...sa-si conduca in continuare fiecare masina cum vrea.

Eh, dialogul e doar o mreaja a jocului, o fata(face?) a fetei morgana :)

Edited by Tommy
Link to comment
  • 6 months later...

Rusine oameni buni, am lasat thread-ul asta interesant sa moara... ;)

Ca sa revigoram dezbaterea, va propun urmatoarea formula de calcul a "placerii la volan":

 

FUN = (Putere X Demaraj) / (Consum X Pret Achizitie)

unde

Putere: puterea masinii data de producator in CP

Demaraj: diferenta dintre 15 secunde si timpul 0-100km/h dat de producator; o masina cu 0-100km/h de 10 secunde va avea coeficient 15 - 10 = 5

Consum: cosumul mediu indicat de producator in l/100km; cifra va fi majorata cu 10% pentru benzina premium si cu 15% pentru diesel

Pret Achizitie: pretul recomandat de producator cu TVA, de preferinta fara optionale care nu cresc performanta, exprimat in fractiuni de 100k Euro. O masina de 15,000 Euro va avea coeficientul de 0.15.

 

Prin urmare, o masina are un FUN mai mare cu cat e mai puternica si mai rapida, logic. Pe de alta parte, costul de achizitie si consumul reduc dramatic rezultatul.

 

Astra mea

Putere: 150 CP

Demaraj: 8.9 secunde, deci folosesc in ecuatie 15 - 8.9 = 6.1

Consum: 6 X 1.15 = 6.9

Pret achizitie: 18,000 Euro, deci coeficient 0.18

 

Asadar FUN Astra CDTi = (150 X 6.1) / (6.9 X 0.18) = 737! (rotunjit la numar intreg)

 

De acord, e o formula extrem de simplista, care nu tine cont de chestii subiective gen brand, sunet dulce de toba si motor la 7,000rpm, dotari lux si alte alea. E strict un indicator destul de grosolan al performantei/euro. Costurile de intretinere nu sunt nici ele luate in calcul, insa de regula o masina mai scumpa e mai costisitoare la service decat una ieftina, nu? Ne-am putea juca cu formula si sa includem chestii de genul valoare de revanzare sau greutatea masinii sau ce orice altceva va vine prin cap.

 

ce ziceti? :)

Link to comment
Hahhahahahhaha, buna dimineata :) )

Numai tu puteai sa inventezi asemenea formule =))

(110*10.2)/(7*0.16) = 1001.785714

 

Bah... da-o naiba... vezi ca ai gresit ceva!

Link to comment
(110*10.2)/(7*0.16) =1001.785714

Tommy, presupind ca alea care le-ai introdus in ecuatie sint valoriile de la masina ta inseamna ca,,,,,cu cit e mai mic rezultatul, cu atit e mai bine! Deci 1001 nu e mai bun e mai rau :) )

Edited by hitman
Link to comment

Tommy, iti cam da cu vigula.

Timpul 0-100 se scade din 15 secunde iar rezultatul acestei scaderi se inmulteste cu puterea(deci ai 110*(15-10.2), nu 110*10.2 ca masina ta nu face suta in 4.8 secunde..).

La tine iese cam 471.42857142857142857142857142857, asta daca numai aceasta a fost greaseala.

Edited by closchkutza
Link to comment
Demaraj: diferenta dintre 15 secunde si timpul 0-100km/h dat de producator; o masina cu 0-100km/h de 10 secunde va avea coeficient 15 - 10 = 5

 

pai de unde ai scos subformula asta? =))

 

La matiz nu-mi da negativ?

Link to comment

Eu propun sa impartim rezultatul si la 5 min minus timpul in care ar avea orgasm o femeie care foloseste schimbatorul de viteze pe post de vibrator. Mai trebuie introdusa in ecuatie si grosimea schimbatorului, dar nu stiu care sa fie standardul.

Link to comment

Am fi putut pune timpul la numitor dar am considerat ca e mai interesant sa-l avem alaturi de putere. cele 15 secunde le-am ales din considerentul ca nu ar trebui sa existe masina mai lenta de atat in ziua de azi, hehehe.

Link to comment
Mai trebuie introdusa in ecuatie si grosimea schimbatorului, dar nu stiu care sa fie standardul.

 

Nu stiu grosimea dar stiu lungima =))

Ce e alba si are 30 cm?

Nimic, toti stim ca daca are 30 cm este neagra!

 

wallaby, ca de obicei .. ai incurcat numitorul cu numaratorul =))

Edited by Tommy
Link to comment

Baaaai.. footurati topicul favorit al lui wallaby =))

 

Si nimeni nu a apucat sa-i spuna bun venit la .. asta :D

 

Iar am luat omu pe nerasuflate, insa e pentru un scop nobil, tine de lantul trofic =))

Edited by Tommy
Link to comment

Bai, Tommy, fii serios, ce naiba. Omul a propus o formula. E un punct de plecare bun si trebuie sa mai adaugam variabile. O sa iasa bine.

Link to comment

:thumbl: Ma bucur sa vad ca ati ramas la fel de seriosi :thumbl:

 

Da Tommy, le-am incurcat da' nu in formula, deci nu se pune.

 

PS: stai asa ca n-am incurcat nimica...

Edited by wallaby
Link to comment
:thumbl: Ma bucur sa vad ca ati ramas la fel de seriosi :thumbl:

 

Da Tommy, le-am incurcat da' nu in formula, deci nu se pune.

 

PS: stai asa ca n-am incurcat nimica...

 

Nu-i problema, cui crezi ca-i pasa, doar stii ca nu te ia nimeni in serios =))

 

Dar zi-ne.. cat timp a luat dezvoltarea formulei, la OTV se fac angajari :D

Edited by Tommy
Link to comment

Stai linistit Satori, totul cool aici.

Fiind un inginer sadea incerc sa pun lumea in ecuatii, ce sa-i faci :)

 

Tommy, am un job destul de bun aici unde sunt. Multumesc oricum de sugestie.

 

 

Cealalta masina din dotare, Lacetti sedan 1.8L manuala

Putere: 122 CP

Demaraj: 15 - 9.5 = 5.5

Consum: 7.4

Pret: 0.11

 

Lacetti FUN: (122 X 5.5) / (7.4 X 0.11) = 824

Inca o dovada ca Lacetti e o masina cu un raport performanta/pret extrem de bun!

Edited by wallaby
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...