wallaby Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 (edited) Ce te face sa crezi ca un diesel are nevoie de 6,000 rpm ca sa faca treaba? Al meu e chiar limitat in ECU in treapta 6 la 4,400 rpm. Eh, acolo are deja 207 km/h, suficient pentru un hatch amarat. In toate celelalte viteze urc la 5,000rpm daca tin mortis s-o turez, da' ce rost are din moment ce demarajul la suta cel mai rapid il obtin schimband la 4,200?! Espero al tau o urca la 6,000 rpm, sa fii sanatos. Asa scoti ceva performanta din motorul ala deci e normal sa-l turezi asa. La fel de normal e sa n-ai nevoie de atatea ture la diesel ca sa te misti repejor. Si? Chestia e ca motoarele pe benzina adevarate stiu sa plece si de la 1,000 rpm in treapta 5 sau chiar 6. Am facut-o acum cateva luni cu un V8 de 6.0 litri. Cam de asta are nevoie Otto sa fie in stare de acelasi giumusluc ca motorul lui Mircea sau al meu... Edited August 12, 2008 by wallaby Link to comment
Dj_Dark Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Asta e viziunea ta. Si tot nu mi-ai raspuns la intrebare. Mie mi-ar placea un motor de maxim 2l benzina turbo si atunci te-as invita la o proba de accelelratie, v-max, ce vrei tu, insa nu stiu daca merita. PS. Espero stock ia 200 deci...mai conteaza si altceva la o masina, nu numai puterea. Si nici nu am 6000 ture atunci. Link to comment
wallaby Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Hai ca deja o iei pe aratura. ce crezi tu ca poate face un Otto turbo la 1,000 rpm?! Ai nevoie de displacement ca sa ai cuplu cat de cat la turatii atat de joase. De asta un V8 mare poate pleca in orice treapta de la relanti. Un 2.0 turbo din pacate nu-i mai breaz decat orice alt motor in 4 cilindri. Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Sincer, Espero are cuplu maxim la 2700, o urc la 6000 pentru ca pot. Link to comment
papie Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Fum albastrui = ulei ars respectiv motor cu defecte (cuzineti, segmenti, ghiduri/simeringuri supape, etc) si apare indiferent de tipul motorului. Fum negricios = combustibil nears (aprindere defectuasa, supape care nu inchid bine si bineinteles accelerare brusca - "blana" ) apare mult mai putin la benzina deoarece aceasta este mult mai volatila. PS. Cielo demareaza si cu a 5 -a de la 1000 rot/min (fara specificatii demaraj/timp, dar iti spun pe incercate). Link to comment
EM!L Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Hai ca deja o iei pe aratura. ce crezi tu ca poate face un Otto turbo la 1,000 rpm?! Sincer nu inteleg ce e asa mare smecherie sa ai cuplu la 1500-1900-2000 rpm? Daca tot va e "lene" sa urcati in ture de ce nu va luati una cu cutie automata? Merg destul de des cu diesel si nu vad nici o placere ca in oras sa faca spume in treapta 2a la 45-60 La fel ca Zmeul zic si eu, urc la 6000 pt. ca se poate Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Ah, si imi pleaca si mie intr-a cincea. Si Matizul pleaca. Mai greu dar pleaca. Link to comment
wallaby Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 (edited) Am avut si eu Cielo candva dar nu-mi aduc aminte sa fi fost chiar atat de elastic... Vrei sa spui ca pleaca de pe loc cu ambreiaj patinat in 5 sau cum? Fa testul urmator: la 60 km/h pune-o in 5 si apoi lasa apoi motorul sa coboare pana la relanti. Nu atinge nici ambreiaju si nici acceleratia. Mergi asa o suta de metri si apoi accelereaza, daca nu a murit deja. Daca merge imi vand diesel-ul maine si-mi iau Cielo Edited August 12, 2008 by wallaby Link to comment
EM!L Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 PS. Espero stock ia 200 deci...mai conteaza si altceva la o masina, nu numai puterea. Si nici nu am 6000 ture atunci. Pai da, are un pic peste 5000 (parca). Link to comment
Zmeul cel rau Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 In primul rand ca motorul nu coboara pana la relanti. In al doilea rand: nu moare. Ai putea sa iti depui deja banii la CEC pentru un Cielo. ) Link to comment
VFX Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 La fel ca Zmeul zic si eu, urc la 6000 pt. ca se poate Eu fac si pentru ca-mi place cum suna...acolo se simte cel mai bine...de fapt de pe la 4000rpm in sus... Am avut vre-o doua momente cand in tr. 1 si 2 am lasat-o la "relanti" din cauza calitatii drumului si tragea frumos si constant...daca ma infigeam in pedala nu se intampla nimic spectaculos...incepea sa urce usor si constant in ture... Link to comment
wallaby Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 In primul rand ca motorul nu coboara pana la relanti. In al doilea rand: nu moare. Ai putea sa iti depui deja banii la CEC pentru un Cielo. ) Zau? Pai cat de jos coboara in viteza 5 fara sa apesi acceleratia? Hm, ia sa vad daca ghicesc... Zero? Link to comment
EM!L Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Fa testul urmator: la 60 km/h pune-o in 5 si apoi lasa apoi motorul sa coboare pana la relanti. Nu atinge nici ambreiaju si nici acceleratia. Sa fim seriosi (daca zici ca ai avut Cielo). Nu ajunge la ralanti in treapta 5a (asta 1st), iar de la 1000 rpm in treapta 5a accelereaza fara probleme (normal, ca melcul dar se poate... daca o dam in "extremitati" de genul asta) Link to comment
closchkutza Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Am testat la greu cu masina in spate toate situatiile posibile, inclusiv plecat cu a 5-a de la 60 kmh si 1000 rpm cu pedala la blana, nu da fum nici s-o bati. Tare as fi curios sa vad benzinaru oricui de aici ce fum ar scoate la blana 1,000 rpm in treapta 5. Din pacate n-am sa vad niciodata asa ceva din moment ce da in nas si crapa, hahaha! Deci..cine spunea ceva de plecatul de pe loc? La mine, la matiz, la 1000rpm in treapta 5 am cam 30km/h. Sunt ferm convins ca pot accelera de la viteza asta in treapta 5. Referitor la plecatul de pe loc: am plecat cu treapta 3 de pe loc, fara sa ma chinui. Mai mult, masina era noua-nouta, abia iesisem de pe poarta dealerului si am incurcat treapta 1 cu treapta 3 cand am vrut sa plec de pe loc. - Matizul pleaca fara acceleratie de pe loc si poate mentine o viteza mica, pe drum drept, fara sa apesi acceleratia. Link to comment
EM!L Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 (edited) Zau? Pai cat de jos coboara in viteza 5 fara sa apesi acceleratia? Hm, ia sa vad daca ghicesc... Zero? WOW! Fantaaaastic! Pana la 0 Rpm coboara? Sa dam naiba ECM-u' jos, ca e in plus din cate se pare Absolut, si Matizul pleaca de pe loc fara acceleratie, si la fel poti schimba in toate treptele fara sa "moara". Edited August 12, 2008 by EM!L Link to comment
VFX Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Zau? Pai cat de jos coboara in viteza 5 fara sa apesi acceleratia? Hm, ia sa vad daca ghicesc... Zero? Nu...undeva pe la 1000 putin si peste...sa fie peste turatia de relanti ca motorul sa ramana un pic "in tensiune"... Link to comment
papie Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 @Wallaby Este vorba de a doua varianta (bineinteles) si la 1000 ture, acuma imi spui de relanti (850 ture) spune toate variantele (daca sunt mai multe). Link to comment
wallaby Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 (edited) Oameni buni, sincer nu-mi mai aduc aminte la cat avea Cielo relanti-ul si nici cat de jos putea sa cada turatia. Aveti dreptate probabil, motorul ramane undeva in jur de 1,000rpm. Diesel-ul meu are relanti la 840rpm si in 6 coboara pana acolo in timp ce merg cu 50 km/h. Edited August 12, 2008 by wallaby Link to comment
tolin Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 (edited) Tare as fi curios sa vad benzinaru oricui de aici ce fum ar scoate la blana 1,000 rpm in treapta 5. Din pacate n-am sa vad niciodata asa ceva din moment ce da in nas si crapa, hahaha! Hai ca deja o iei pe aratura. ce crezi tu ca poate face un Otto turbo la 1,000 rpm?! Ai nevoie de displacement ca sa ai cuplu cat de cat la turatii atat de joase. De asta un V8 mare poate pleca in orice treapta de la relanti. Un 2.0 turbo din pacate nu-i mai breaz decat orice alt motor in 4 cilindri. Tu ai o problema cu turatia, banuiesc ca judeci astfel: daca am 1800 rpm la Diesel, motorul este supus la un stres mai mic decat la 4.000 rpm, la un benzinar. Nimic mai fals. Bataile si zgomotul unui Diesel spun clar ce se petrece inauntru, motiv pentru care trebuie supradimensionat totul de se ajunge sa mergi cu tancul la cumparaturi, lucru care poate fi facut si cu un benzinar de 0,8L. Edited August 12, 2008 by tolin Link to comment
wallaby Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 (edited) La cumparaturi merge doar sotia, ca de aia o am, nu? Niciodata cu diesel-ul ci cu Lacetti, care are un litru peste ce recomandai tu. tolin, n-am nici o problema cu turatia. Cred ca suntem de acord ca turatia nu e un indicator absolut al puterii sau al cuplului. Ce conteaza pana la urma e demarajul 0-100km/h, 80-120 km/h in treptele 3,4 si 5 s.a.m.d. O rasnita se poate tura la 20,000 rpm da' n-o punem sub capota unei masini sport. Edited August 12, 2008 by wallaby Link to comment
tolin Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 (edited) Vad ca ineficienta merge mai departe: o menajera este suficient s-o platesti, nu trebuie s-o iei de nevasta, costurile finale sunt mai mici. Trecand peste gluma, eu sunt de vreo 36 de ani pe sosele si n-am inteles: la ce conteaza demarajul 0-100 km/h la o masina, deplasarea intre celebrele puncte A si B mai reprezinta si altceva decat o deplasare rapida, sigura, ieftina si comoda ? Daca vorbesti despre masini sport, masina pe care o conduci este la polul opus. Edited August 12, 2008 by tolin Link to comment
wallaby Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Aia nu e o gluma ci mitocanie, pur si simplu. Intre A si B te poti deplasa chiar mai ieftin si mai comod decat cu o mini cu motor de juma' de litru: autobuz, bicicleta, trotineta, ce mai, o multime de posibilitati. Cat despre masina mea, zau ca nu stiu de unde ai tras tu concluzia ca e la polul opus. Nu-i M3 sau RS4 da' e mai aproape de ele decat de un Kalos Link to comment
closchkutza Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Mitocania a fost spusa de tine..dar esti prea "afumat" de diesel sa-ti dai seama. La cumparaturi merge doar sotia, ca de aia o am, nu? Link to comment
wallaby Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Cum si ce vorbesc despre sotia mea, glumind desigur, e treaba mea. Nu mi-as permite sa fac remarci de genul celei faucute de tolin la adresa nimanui. Ma rog, oi fi plecat din tara de prea multa vreme ca sa mai fiu la curent cu standardele bunului simt dambovitean... Link to comment
tolin Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 (edited) Offtopic: La cumparaturi merge doar sotia, ca de aia o am, nu? ... Mitocania este cumva in textul de mai sus ? Cine a vorbit despre Kalos ca despre o masina sport ? Cred ca ti s-a spus de la inceput de catre un coleg de-al meu ca locul laudarosilor este in alta parte, nu pe acest forum. Pentru cei care isi cumpara un Diesel ieftin, il tuneaza sa faca scart la semafoare si se cred intr-o masina sport exista atatea alte spatii de desfasurare. Aici este spatiul unei comunitati care au investit sume modeste in mijloacele lor de deplasare pentru ca nu vor sa se remarce pe drumurile publice cu veleitati sport. Edited August 12, 2008 by tolin Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now