ovi_jer Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Vaporizatorul rece este problema.Deci cum spuneam : la gpl nu trebuie sa difere nimic.Vorbim strict de gpl si nu de alte gaze. Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Problema este ca OVI nu-l iubeste pe dizelache al meu care l-a afumat odata la propriu ) Masini numai pe gaz nu stiu daca sunt viabile ,nu peste tot gasesti statii de GPL si din cite stiu sunt 2 tipuri de mufe de alimentare GPL la masina ,deci la un tur de Europa s-ar putea sa nu ai de unde sa alimentezi Link to comment
ovi_jer Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Prin europa pe unde am umblat singura tara unde nu am gasit gpl a fost spania in rest gasesti peste tot.Cat piveste mufele de alimentare numai standardul olandez este diferit dar exista adaptoare pentru asa ceva deci nu sant probleme.Nu am zis ca nu imi place dieselul dar consider ca locul lui este numai pe autoturisme grele cu transmisie automata-quatro,suv-uri,utilitare,camioane si TRACTOARE . P.S. Specifica ca fumul la tractorul tau era de la faptul ca nu putea urca pe o bordura ) Link to comment
BogdanG Posted April 26, 2006 Share Posted April 26, 2006 Bine mai OVI atunci o sa ma conformez in toamna la cele spuse de tine oricum urmatorul pas este A6 ,acum sa vedem ce motorizare . Link to comment
mr_ Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 @Ovi Mie vaporizatorul ala mi se incalzeste, insa greu. Fierbinte e abia dupa vreo ora de mers. Chiar daca merg si 4 ore, tot nu se modifica consumul semnificativ. Oricum, trebuie sa ma inarmez cu rabdare si sa verific furtunele. Daca problema e insa de reglaj, atunci trebuie musai sa merg la doctor, iar daca el nu e profesionist am pus-o, pentru ca n-am cum sa-l ocolesc. Exemplul cu "clever" n-are neaparat legatura cu discutia asta, era doar un exemplu de un MAS cu un combustibil cu entalpie libera mica care e totusi economic fara sa scoata si fum ) GPL-ul are cifra octanica mai mare decat benzina -> pare tentant un motor cu raport de compresie mai mare si alta distributie. In plus, unii au analizat arderea (nu mai stiu cine ) si spuneau ca e mai rapida decat pe benzina, si ca in motoarele "convertite" presiunea (sau temperatura, sau amandoua, am uitat si asta ) e prea scazuta spre sfarsitul cursei de detenta, fiind din nou necesara alta diagrama de distrubutie si poate chiar alta geometrie a camerei de ardere, care sa fie optimizata pentru gpl. Baietii de la Saab tot studiaza motorul cu raport de compresie variabil (am vazut si un studiu Dacia pe tema asta ). Ideea lor e legata de turbo, adica sa creasca raportul de compresie cand motorul merge in regim aspirat si sa-l scada cand intra turbo serios. Insa ma intreb daca n-ar fi o idee buna sa fie folosita smecheria asta si pentru GPL... sa scada raportul de compresie cand e pe benzina si sa-l creasca cand intra pe gaz... Asta plus un sistem VTEC care sa aiba si el doua moduri de functionare, gpl si benzina. Bag si linkurile http://www.saab.co.uk/main/GLOBAL/en/vepsilon/ si studiul dacia http://frf.cncsis.ro/documente/398AT210.doc Link to comment
BogdanG Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Pina la proba practica ma intreb cit va costa acest MAS revolutionar ) Link to comment
mr_ Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 (edited) Intre 7 si 14k. Insa chiar si asa e cam mult pentru un fel de motocicleta cu atas... Eu nu mai astept revolutii in domeniul auto. De la razboi incoace n-a mai aparut nimic revolutionar, iar ce-a aparut a fost de fapt furat din alte domenii: Aeronautic, naval, feroviar etc. Insa astept macar evolutii. Motorul cu compresie variabila a ajuns pe planseta pana si-n Romania. Pe strada - nimic. VTEC-ul a fost scos de Honda pe strada de la sf anilor '80, si inca e un "exotism" pus pe mai putin de jumatate din motoarele vandute... Singurul domeniu unde s-au facut progrese a fost poluarea, insa in materie de randament, pe ansamblu inca se misca a dracu' de incet treaba, chiar daca mai exista cate un motor mai deocheat insa exorbitant de scump... Edited April 27, 2006 by mr_ Link to comment
BogdanG Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 Da-mi voie sa te contrazic ,cea mai mare dezvoltare si rafinare a avut-o motorul diesel care acum este mult mai economic decit era acum 30 de ani este la fel de performant ca un benzinar de aceiasi putere si a ramas la fel de fiabil . Link to comment
tolin Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 Fara a cere voie, eu o sa te contrazic sustinand ca progres s-a facut in motoarele pe benzina cu autoaprindere controlata (CAI), un fel de Diesele pe benzina (asta ca sa fie si pe gustul tau), chiar daca n-am mirosit noi asa motoare. Cresterea randamentului de la 25% la 45% la un benzinar in conditiile unei poluari cu -99% mai redusa si controlata este o abordare revolutionara in raport cu perfectionarea pana la epuizare a unui motor limitat principial. Cercetarea initiala s-a terminat abia in Sept. 2005 la Cosworth si a generat o explozie necontrolata a cercetarii la toti producatori majori (HCCI), iar modificarea fabricatiei motoarelor actuale nu necesita schimbari majore, poate doar simplificari. Continuarea cercetarii poate aduce performante nebanuite, avand in vedere faptul ca tot mai putina energie a combustibilului este transformata in caldura, vibratii si zgomot, cum este cazul Diesel-ului. Link to comment
mr_ Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 (edited) Bine, exista o abordare revolutionara in 50 ani in domeniul auto. Mea culpa Pentru una din cele mai bogate industrii din lume, cam putin efort depus in cercetare... @Bogdan TDI-ul n-a aparut in auto, ci in naval. Iar celebrul consum specific cel mai redus din lume de la VAG e surclasat de un motor rusesc furat dupa MAN de acum 30 ani, care l-am avut eu la un proiect in facultate ... Supraalimentarea in general a aparut in aviatie. Injectia, tot in aviatie. Franarea cu recuperare de energie (gen Prius) in feroviar... Si toate acum, muuult, muuulti ani incat ma intreb ce le-a luat atata alora din auto sa o preia... Edited April 30, 2006 by mr_ Link to comment
ovi_jer Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 Bogdane intre un motor pe benzina si unul diesel de aceasi capacitate si turbo diferenta este de vreo 30-40 cp in favoarea celui pe benzina. Link to comment
BogdanG Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Si un consum cu 30-40% mai mare Este normal sa imprumuti tehnologi din alte domenii chiar ma astept in citiva ani sa gasesc Windows 2010 pe computerul de bord dar marile revolutii mai trebuie asteptate . In ceea ce ma priveste dieselul este ca o manusa pentru mine ,este silentios comparativ cu rulmentul dreapta fata ) si mai economic ca Espero . Problema dieselului in privinta mea este costul intretinerii care la dieselele moderne a ajuns aberant ,nu as platii 1000RON revizie pentru un CR modern nici sa ma bati ,mai bine merg cu jaful meu de 6 ani care necesita 300RON cu cele mai scumpe consumabile de pe piata si sunt sigur ca o sa ma mai tina inca 6 ani . @Tolin pina la aparitia acelor motoare fantastice de care zici tu eu singura mare revolutie(pe hartie) am vazut-o la injectia directa de benzina GDI /FSI ...adica un mare fisss .Singurul motor OTTO pe care il respect este cel de peste 2L fie el si cu 1, 2 sau 4 carburatoare in rest motorasele de 1.4L si 95CP obtinuti in laborator nu-mi inspira nici un pic de incredere mai ales cind le aud cum miauna cind faci o liniuta la semafor . Nu sunt vreun diesel freak dar cind vad cum se infige tractorul meu si cum lasa benzinare in urma sare inima in sus de bucurie . PS> pe 2 Iunie o sa am 150 CP Link to comment
ovi_jer Posted May 2, 2006 Share Posted May 2, 2006 Mai conteaza consumul daca vrei sportivitate. Fi serios cu 150 cp.Tu nu mai ai nici macar pe cei 90 ai lui de cand ti-ai bagat nasul in motorul ala. Link to comment
Satori Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Singurul motor OTTO pe care il respect este cel de peste 2L fie el si cu 1, 2 sau 4 carburatoare in rest motorasele de 1.4L si 95CP obtinuti in laborator nu-mi inspira nici un pic de incredere mai ales cind le aud cum miauna cind faci o liniuta la semafor. Pai compara-l pe al meu cu al lui brainiac. Eu nu am turbina dar ce conteaza? Mieunatul se datoreaza unei pisici ce statea in boschetii de la semafor. Dupa ce eu plec, el poate sa o auda in voie. Si las-o cu consumul mai moale, din diferenta de pret intre motoare merg mult si bine si cu 25CP in plus. Link to comment
mr_ Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 ....Singurul motor OTTO pe care il respect este cel de peste 2L fie el si cu 1, 2 sau 4 carburatoare in rest motorasele de 1.4L si 95CP obtinuti in laborator nu-mi inspira nici un pic de incredere mai ales cind le aud cum miauna cind faci o liniuta la semafor . Cu cei 150CP, asteptam cu interes un dynotest... si o factura Schimbi turbina? Mie nu mi-ar sta in gat nici 1.4 TSI de la VAG sau un banal 2.5 T 250CP (stock, ca tunat ajunge la puteri criminale...) de la Subaru. Si nici 2.2 JTS turbo 300CP cu care ne tot ameninta aia de la Alfa Mariajul injectie directa + supraalimentare mi se pare in principiu unul interesant. De fapt, exact aceeasi combinatie face si avantajul turbodieselelor. Fara turbina, si dieselele sunt vai de mamaliga lor. Link to comment
Tommy Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 .. meu de 6 ani ... sunt sigur ca o sa ma mai tina inca 6 ani . PS> pe 2 Iunie o sa am 150 CP Hmm.. daca te mai tine 6.. dupa 6 si cu aia 150 de armasari.. il iau eu daca-l vinzi.. Deci.. sunt oficial primul pe lista.. da? Link to comment
BogdanG Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 (edited) @OVI_JER nu e chiar asa cred ca mi-au fugit calutii la rulment ) @MR_ turbina nu are cum sa cada pt ca am comandat si overboost valve care are un pret aberant de 30$ o sa fac si dynotest pt curiozitatea mea in primul rand . @Tommy daca pica ceva la masina ...ceea ce nu cred ...o pun frumos la conservat in garaj linga Golful 1 ) Edited May 3, 2006 by BogdanG Link to comment
madkat Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 daca tot veni vorba de motoare Otto - un motor demn de tot respectul este Boxerul de 4 cilindri 1700cc 16V 130cp - de Alfa - montat pe 33 si apoi pe 145/146 - un cuplu si o acceleratie incredibila pentru aceasyta capacitate, plus un sound ... singurul dezavantaj este consumul destul de mare - dar se misca bestial masina cu acel motor Link to comment
tolin Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Motor performant la acceleratie, la cuplu si la consum in acelasi timp este o contradictie, suna a nonsens. Doar in reclama firmelor de tuning auzi asa ceva. Link to comment
Relu Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 (edited) Motor performant Subaru Forester 2.0 XT 177 cp / 5.600 rpm, cuplu maxim 245 Nm / 3.200 rpm Un cuplu maxim foarte bun zic eu pentru un motor pe benzina Subaru oricum fac numai motoare pe benzina ... stiu ei de ce Consum in oras 15 % ... destul de mult la un mers nu foarte sport si 10 % afara Ce parere aveti? Edited May 3, 2006 by Relu Link to comment
mr_ Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 @Bogdan N-am spus ca o sa-ti cada turbina, am intrebat doar daca bagi una mai tapana sau e tot aia de pe motorul de 90CP (am inteles ca de la asta ai plecat) Link to comment
BogdanG Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Dap este VNT 15 adica turbina stock ,turbina mai mare adica VNT17 nu merge la motoarele non PD decit cu evacuare modificata si reductie pentru intercooler deci alte costuri . Puteam sa-mi comand VNT17 era 899$ dar cu turbina veche functionala la schimb si primeam un VNT17 in carcasa de VNT15 care se potrivea fest la ce am eu .Au facut si altii modificari in RO si se poate pune VNT17 dar diferenta mare este doar daca ai IC marit si injectoare racing ...ceea ce eu nu vreau ,adica nu vreau consum de 13% in oras desi 200CP m-ar coafa ) In cazul meu rezolv problema turbinei cu overbust valve care-mi tine constanta presiunea la 2.35BAR adica exact maximul safe care-l poate suporta turbina.In forja si acum ajung sa am virfuri de peste 2.5 BAR si inca nu a crapat nimic . Problema mare la mine este discul de ambreiaj care rezista la maxim 300Nm iar eu o sa ajung dupa calcule pe la 310Nm deci s-ar putea sa dau in alte alea ,dar oricum la cit ma costa modificarea la motor imi raman bani de ambreiaj ) Toate modificarile la motor pentru 150CP ar fii in jur de 550E deci mai raman 450E pentru ambreiaj .Desi mai multi mi-au zis ca la anul masini mele sigur am din fabrica ambreiaj LUK care tine fara probleme 310Nm ,ramane de vazut . Link to comment
ovi_jer Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Ce sa mai ramana de vazut?Daca a iesit fum din discul de ambreiaj la o simpla urcare de bordura la ce te poti astepta de la el?Ti-am spus si iti mai spun : motorul tau nu mai are nici 90 cp. Link to comment
mr_ Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Domnilor, nu va enervati. Dynotestul va va lamuri Sper ca Bogdan sa puna diagrama pe aici sa admiram si noi o curba de cuplu de dieselar serios Si eventual sa completeze tabelul ala cu care l-am batut la cap ca sa vedem ce ajunge la roti, comparativ cu masinile noaste obosite pe benzina Link to comment
matias Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 (edited) Tocmai am am mers cu megane 2 face lift 1.5 dci 100hp Pe langa faptul ca motorul este demential, mai plin de viata de cat 1.6-le meu, masina arata 4.2 consumul mediu si avea 1500km - inca in rodaj CU SIGURANTA uramtorul motor va fi diesel...asta clar!!! Edited May 3, 2006 by matias Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now