Jump to content

Vw Polo 1.4 16v 75hp 2005


Senna

Recommended Posts

Tata are un Polo1.4 75 de cai din ianuarie 2005. In prezent masina are 10.000km la bord. Prima revizie se face la 15.000. Am consultat intamplator nivelul de ulei de motor si am descoperit ca este la minim. Am intrebat la Porsche Romania si mi-au comunicat ca uleiul din motor este Castrol 5 w 40 si trebuie sa completez cu norma 500.00, 501.01 sau 502.00. Am descoperit si ulei 10w40 Castrol cu norma 500.00 cat si 5W40 TXT Softec.

 

Mi se pare bataie de joc ca uleiul este la minim, sigur n-a fost la maxim la preluarea masinii de la dealer. Ca nu cred ca putea sa consume 100 ml de ulei la 1000km. Problema este ca dealerul nu deconteaza iar daca nu ma uitam si pe la 14.000km se aprindea becul de presiune scazuta ulei ce se intampla?

Link to comment

Salut,

 

Citeste manualul de utilizare si vei vedea ce consum de ulei este acceptat din punct de vedere al producatorului...0.5l la 1000 km sau 1.0 l la 1000 km.

 

Orice masina din concernul VW mananca ceva ulei in primii 10.000 km. E normal, stai linistit.

 

Daca dupa acest nr de km, consumul creste mai mult de 200-300 g / 1000 km, ori masina e forjata ori e o problema (in faza incipienta).

 

Kristian

Link to comment

0.5 - 1 litru la mie?

hmmm

 

p.s. edit: si asa e mult, dar aia de sus era .. ciudata

am auzit si la renault care au patit aceeasi faza, mecanicii au sustinut ce se va regla de la sine dupa 10 mii si rezultatul a fost ..altfel, dar nu vreau sa-l sperii pe senna, poate a fost ceva mai putin la inceput

Edited by florin_t
Link to comment

Eu cred ca producatorul scrie asa in manual ca sa se protejeze de procese in perioada de garantie (vezi de ex. motoarele Opel 2.0 si 2.2 dTi de pana in 2003, care mancau ulei ca la balamuc - defect de proiectare). Altfel eu n-am vazut motor in stare buna care sa consume 0.5l/1000km oricat l-am forjat; cel mai mult completam cam 1l/10000km la niste Golf-uri turbo-diesel obosite pe care le-am avut intre '93 si 2000 - iar alea cred ca mancau ulei grupa si pe la turbina. La benzinare nu mai vorbesc - la Matiz max. 200g/10000km, la Nubira in 6000km nu vad diferenta sesizabila pe joja, si nu le iert. La Cielo consumul era cam 0.7l/10000km, dar motorul ala era obosit, scotea deja gaze pe la chiuloasa.

Link to comment

Daca te duci pe vwforum o sa vezi aceasta problema pa masinile pompe dusse noi f frecvent.

In carte se pare ca e acceptat consumul de 0.5-1 litru de ulei la 1000 (nu 10.000) . Dupa primii 10.000 km se pare ca se mai lasa.

Concret , acolo de ex, se plange unu cu un Touran nou ca ii ia 0.8litri la mie. Verifica in carte, trebuie sa scrie cat e acceptat. oricum dupa 10 kkm tre sa nu mai consume atat de mult.

Edited by Wichedcoder
Link to comment

La mine la reno au facut greseala si au pus mai mult ulei decat trebuia cam cu 1.5 cm pe joja. Acu nu mi-am batut capul sa ma duc la ei sa le spun sa mi-l scoata, dar nici nu pare sa mi-l fi consumat dupa aproape 5000 de km.

Acu nu ai ce face si trebuie sa completezi, nu se merita pentru 50 de lei litrul sa te duci sa faci reclamatie, pe care nu poti sa o dovedesti.

Ca idee: Passat-ul TDI (numai I rosu) al lui taica-miu a consumat 1.6 litri de ulei in primii 15000 de kilometri si de atunci a mai completat un litru, acum are 25000 de kilometri. Ideea e ca eu cel putin schimb vitezele la 3000 de ture (echivalentul a 4000 de ture la benzina, deoarece motorul are turatia maxima la 4750 rpm) deoarece dupa schimbare vreau sa pic exact pe cuplul maxim de la 1900 si vreau sa si menajez turbina. Acest lucru poate sa duca probabil la un consum crescut de ulei, dar per total cred ca e mai bine pentru motor. Iar teoria asta e valabila pentru toate motoarele. Asadar un consum crescut de ulei nu inseamna neaparat un motor prost ci mai degraba unul condus bine, intr-o plaja de turatie in care nu este chinuit.

Edited by laurentziu83
Link to comment
Tata are un Polo1.4 75 de cai din ianuarie 2005. In prezent masina are 10.000km la bord. Prima revizie se face la 15.000. Am consultat intamplator nivelul de ulei de motor si am descoperit ca este la minim. Am intrebat la Porsche Romania ...

Din diverse surse am inteles ca asa fac cei de la Porsche Romania, chiar si la revizii pun uleiul pe minim. [-X

Link to comment

La noi unul din Passat-uri a fost harcait pe portiera de un stalpisor. Suna unchi-miu la service si le spune la aia problema. Service-ul raspunde: pai veniti cu masina la constatare, ca sa vedem si noi si sa comandam ce trebuie (cel mai apropiat service e Scorpion Focsani, pe centura Focsaniului, la 87 de km de Galati) la care unchi-miu normal ca sare ca ars: adica eu pentru un rht de ornament de 10 euro si un vopsit local de portiera trebuie sa fac 2 drumuri, unul pentru constatare, unul pentru reparatie si eventual inca unul ca sa-mi ridic masina (ca de, nu se usuca vopseaua imediat) ? Faceti si voi calculul cam cati km insemna aceasta distractie (iar portiunea de drum Focsani-Nanesti era praf pe atunci, avusese fundatia proasta si era ondulata si crapata ca naiba).

Pana la urma dupa cateva urlete si o reamintire ca pana atunci cumparasem 4 Passat-uri de la ei (3 pe aceeasi firma, 2 leasinguri inca in derulare fara probleme), au fost de acord sa faca comanda in lipsa masinii avariate.

Asa ca Senna nu te mai mira de chestiile astea, uite cum sunt tratati si clientii fideli (ca mai fideli de-atat nu avem cum sa fim). Si sunt convins acum ca daca as vrea un suport de numar personalizat de la ei (care poarta brand-ul dealerului) nu mi l-ar da moka.

Edited by laurentziu83
Link to comment

Cielo al meu in primii 10.000km a "mancat" 0,3litrii,iar cum baietii de la service au tendinta ca in loc de 3,75litrii sa imi bage 4 litrii cand ma duc la revizie nivelul e exact unde trebuie,adica fix la jumatatea jojei de nivel(intre max si min) :banana: .

Link to comment
baietii de la service au tendinta ca in loc de 3,75litrii sa imi bage 4 litrii cand ma duc la revizie nivelul e exact unde trebuie,adica fix la jumatatea jojei de nivel(intre max si min) :banana: .

 

Pai daca ti-ar baga cat scrie la carte nivelul ar trebui sa fie maxim. Intre semne e o diferenta de circa 1 litru deci nivel mediu inseamna 3,25 litri. Stai linistit, orice motor cand il forjezi consuma ulei.

Link to comment

In primii 10000 km orice motor consuma mai mult ulei decat in mod obisnuit. Prostia este a dealerilor ca nu te atentioneaza cand iti iei masina noua sa verifici nivelul, care oricum ar trebui verificat saptamanal.

Link to comment

:o fftopic: Senna, la Polo ala se da casetofonul singur mai tare cand accelerezi? Ca are si taica-meu un Polo cu care mai merg si eu din cand in cand si cand o calc se da cass-ul mai tare, la decelerare dandu-se la loc mai incet. Daca o ambalez cand stau pe loc nu se mai intampla, deci nu e legat de turatie. Sunt doar curios daca "asa face toate".

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...