Jump to content

Termo-izolare Pt Un Aer Mai Rece In Motor


Recommended Posts

Parerea mea este ca asa-zisa palnie ( care poate semana si cu o gura de trompeta ) , la viteze mari poate actiona ca un fel de turbina . In continuare nu cred ca o simpla folie de aluminiu respinge caldura ( alta decat cea solara / luminoasa ) . Dupa cate stiu eu praful se ridica in cantitati mai mari mai sus de nivelul spoilerului , ca si caldura de altfel . Cum poate sa adune apa de pe drum ? Daca te referi la faptul ca , daca intri cu masina intr-o apa adanca de vre-o 50 de cm , atunci da , poate ca ai dreptate ca ar trage apa mai repede decat in varianta standard . Scopul este de a trage aer cat mai mult , cat mai curat si cat mai rece ! Eu solutia asta am gasit-o : priza de aer exact sub spoiler . Eu consider ca este chiar presiune de aer la viteza ( aerul este impins cu presiune catre filtru ) si consider ca aer mai rece ca in acel loc nu am de unde sa iau ( vara , este singurul loc unde gasesti o temperatura buna ) . Eu asta am facut la fosta berlina si in viitor ma gandesc sa aplic si la actuala masina . Asta am facut eu si s-a vazut diferenta .

Daca reusesti sa ma convingi la faza cu folia de aluminiu cu mai multe detalii si probe , este perfect , pentru ca am sa invelesc si eu acel furtul de aer ! Pana atunci ... nu am de gand , pentru ca nu sunt convins .

Link to comment
Daca reusesti sa ma convingi la faza cu folia de aluminiu cu mai multe detalii si probe , este perfect , pentru ca am sa invelesc si eu acel furtul de aer ! Pana atunci ... nu am de gand , pentru ca nu sunt convins .

 

Marius am 2 citate foto pt tine, din "Probleme noi in proiectarea instalatiilor de incalziri centrale si ventilare" Editura tehnica, cu ipoteza ca "efectul caldurii" se manifesta si in "motoare".

ps daca vrei pot sa-ti scanez toata cartea, :thumbl: am glumit.

In ceea ce priveste influenta 'efectiva' asupra instalatiei noastre de la Maty, prezentata mai sus, poate sa fie si catre "zero" dar nu egala cu "zero", insa respect si parerea ta, oricum suntem la/pe un FORUM, deci discutam fie si in contradictoriu.

"termo-izolare" = izolare de caldura si/sau frig.

post-1615-1140720062_thumb.jpg

post-1615-1140720073_thumb.jpg

Edited by PYF
Link to comment

Offtopic:

@PYF > n-are rost sa predai lectii de fizica, ca nu-i invatamant "la distanta" aici. Cine nu stie, sa puna mana pe carte, iar cine nu crede, e liber sa creada ce vrea. Legile naturii actioneaza implacabil, nu te intreaba ce crezi despre ele.

Link to comment
  • 7 years later...

Nu stiu daca se rezolva ceva.

Aerul cu temperatura ambientala, circuland cu destula viteza, nu prea are timp sa se incalzeasca in spatiul incins de sub capota. Si nici nu are cine sa il raceasca...

Si dupa cate am vazut eu, Corpul Clapetei are ceva incalzire cu lichid...

Link to comment

Senzorul IAT indica 60 grade. In functie de el ECU face misto de benzina.

Concluzie : dupa izolare: IAT se incalzeste de la suportul de prindere a plenumului de motor, nu de la caldura disipata de motor. Am sa pun o poza filmata cu o camera cu termoviziune :P

Edited by Wolfman
Link to comment
  • 4 weeks later...

Parerea mea este ca asa-zisa palnie ( care poate semana si cu o gura de trompeta ) , la viteze mari poate actiona ca un fel de turbina . In continuare nu cred ca o simpla folie de aluminiu respinge caldura ( alta decat cea solara / luminoasa ) . Dupa cate stiu eu praful se ridica in cantitati mai mari mai sus de nivelul spoilerului , ca si caldura de altfel . Cum poate sa adune apa de pe drum ? Daca te referi la faptul ca , daca intri cu masina intr-o apa adanca de vre-o 50 de cm , atunci da , poate ca ai dreptate ca ar trage apa mai repede decat in varianta standard . Scopul este de a trage aer cat mai mult , cat mai curat si cat mai rece ! Eu solutia asta am gasit-o : priza de aer exact sub spoiler . Eu consider ca este chiar presiune de aer la viteza ( aerul este impins cu presiune catre filtru ) si consider ca aer mai rece ca in acel loc nu am de unde sa iau ( vara , este singurul loc unde gasesti o temperatura buna ) . Eu asta am facut la fosta berlina si in viitor ma gandesc sa aplic si la actuala masina . Asta am facut eu si s-a vazut diferenta .

Daca reusesti sa ma convingi la faza cu folia de aluminiu cu mai multe detalii si probe , este perfect , pentru ca am sa invelesc si eu acel furtul de aer ! Pana atunci ... nu am de gand , pentru ca nu sunt convins .

 

Arunca o privire sub Matiz si cauta traseul de evacuare. Vei observa niste bucati de tabla subtire de Al intre anumite zone ale caroseriei si componente ale evacuarii (catalizator de ex.). Crede-ma ca aceea tabla nu e pusa acolo sa apere caroseria de radiatiile solare ci pentru a proteja caroseria si alte elemente aflate in apropierea evacuarii, de caldura degajata de acele componente ale evacuarii. Oricum o racire semnificativa a aerului nu vei realiza decat cu montarea unui "intercooler" ca la Subaru, restul sunt frectii la picior de lemn.

Edited by Tonyus
Link to comment

Bun, ceea ce vreti voi sa faceti este admisie de aer rece (cold air intake), prin izolarea traseului de aer pana la clapeta de admisie... Si restul? Galeria de admisie? Se afla deasupra motorului, "beneficiind" de majoritatea caldurii degajate de ea. Ok, din propria experienta (nu foarte mare), aceste sisteme de racire ale aerului se monteaza pe unele motoare mai performante (moto, care lucreaza la turatii mult mai mari, auto cu inductie fortata de aer si/sau plaja de turatii superioara Matizului), posibil si cu cilindree mai mare (ceea ce inseamna un volum mai mare de aer aspirat). Chiar si cu montarea unui schimbator de caldura (intercooler) obisnuit, temperatura aerului obtinut va fi doar cateva grade mai scazut decat ceea a aerului ambiental, racirea fortata a acesteia este posibila dar include modificari si costuri nejustificate, castigul de putere fiind nesemnificativ pentru un motor de Matiz. Ajunge sa calculezi densitatea aerului la temperatura actuala si cea dorita si vei vedea, pentru cantitatea de aer "consumata" de motor, castigul e minim. Constructia acestui motor nu prea permite modificari simple si/sau ieftine (DIY) care sa aduca un castig de putere semnificativ,

Edited by Tonyus
Link to comment
  • 1 month later...

Eu cred ca intercooler-ul se monteaza pe motoarele supraalimentate cu turbina care este actionata de gazele de evacuare care ,evident transmit o parte din caldura de evacuare si aerului din circuitul de admisie,iar inntercooler-ul nu face decat sa readuca temperatura aerului de admisie la cea a mediului ambiant.Nu cred ca poate sa-l raceasca mai mult de atat,pentru ca schimbatorul de caldura este aer admisie-aer mediu ambiant.

Link to comment

Aerul cand e comprimat, se incalzeste. Nu doar de la gazele de evacuare. Iar schimbatorul de caldura e racit de miscarea aerului ambiental, ceea ce rezulta in temperatura mai joasa. Degeaba e +20 gr.C afara daca bate vantul, vei simti chiar si 10. Acel schimbator se poate raci si mai mult/repede prin stropirea ei cu apa. Subaru avea (sau are, nu mai stiu) intercooler cu asemenea instalatie de stropit apa pe intercooler. Prin evaporare se raceste mult mai mult/repede intercoolerul si implicit, aerul din interior.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...