nstar Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Am verificat azi uleiul la tico si am peste nivelul maxim admis (gaura de sus de pe joja) cam cu 1 cm; pot sa-l las asa sau sa incerc sa inlatur din surplusul de ulei? cum pot scoate din ulei? astept sugestiile voastre. Multumesc. Link to comment
NFS Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Desfaci un pic busonul de la baie (baia de ulei ) si lasi sa curga vreo suta, doua de grame. Apoi masori din nou. Link to comment
Senna Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 E mai bine sa nu fie peste nivelul maxim. Iei un Pet de 5l si ii decupezi fundul. Iei o cheie inelara de 17 si desurubezi surubul de purjare al baii de ulei, uleiul va curge in "vasul" pregatit. Trebuie sa scurgi cateva sute de grame de ulei. In caz ca ai scurs prea mult, poti sa mai pui la loc. Uleiul suplimentar il poti folosi pt completare ulterioara. Succes! Link to comment
nstar Posted September 13, 2005 Author Share Posted September 13, 2005 (edited) ulei nu cred sa-mi pape dar voi pastra excedentul oricum. Edited September 13, 2005 by nstar Link to comment
nstar Posted September 13, 2005 Author Share Posted September 13, 2005 ok- merci de raspunsuri - asa voi face Link to comment
virus100b Posted September 13, 2005 Share Posted September 13, 2005 Daca ai pus mai mult poti sa-l scoti dar daca a fost la niveleul normal si a crescut inseamna ca ai probleme cu pompa de benzina. E posibil ca la service sa-ti fi astupat gaura de la presetupa ca sa nu-ti mai arunce ulei afara prin pompa si acum iti baga benzina in ulei. Gaura se vede daca te uiti la pompa de benzina sub ciuperca dinspre baterie. Link to comment
tribunul Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Eu pun 2.8 l si imi arata pe joja peste liniuta de maxim, asa am avut tot timpul, nu scade si nici nu creste. Nu pot sa-mi dau seama ce este, o fi joja schimbata... Daca ai timp si vase curate, da-l pe tot afara, dar lasa-l sa se scurga si ultima picatura si masoara-l sa vezi cat ai avut. Eu stiu ca la Tico cand iti intra 2.8 cu filtru nou. Link to comment
alx Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 io zic ca nu este nevoie sa scoti din ulei. parerea mea. mi s-a intamplat si mie si nu am umblat la el... Link to comment
laurentziu83 Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Si eu am vreo 2 cm peste limita din fabrica. Link to comment
Senna Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Si eu am vreo 2 cm peste limita <{POST_SNAPBACK}> Risti sa deteriorezi simeringurile vibrolchenului. E de preferat ca nivelul sa fie intre semne decat deasupra maximului. Eu nu pun niciodata pana la maxim, bag 2.5 litri la un schimb si e de ajuns. Din pacate nu prea mai gasesc ulei Elf 10w 40 la 5 litri ca sa-mi ajunga la 2 schimburi. Link to comment
alx Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 Risti sa deteriorezi simeringurile vibrolchenului. Nu neg dar poti sa detaliezi fenomenul? Link to comment
Yeti Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 (edited) In manualul masinii se spune ca la inlocuirea ulei+filtru intra 2,7 litri. Am respectat aceasta indicatie la fiecare schimb si de fiecare data nivelul ajunge 3-4 mm peste nivelul de sus al jojei. Pana la urmatorul schimb se apropie la usor de semn. As avea si o explicatie pentru aceasta. Eu fac schimbul la service (pentru 15 lei nu merita sa ma murdaresc pe maini) si cred ca baietii se grabesc si nu lasa sa se scurga bine uleiul din motor. Acum ca s-a deschis discutia asta, m-am decis ca la umatorul schimb sa pastrez eu cei 15 lei si sa fac schimbul singur, cu mai multa rabdare decat au cei la service. Edited September 14, 2005 by Yeti Link to comment
Senna Posted September 14, 2005 Share Posted September 14, 2005 (edited) La ultimul schimb de ulei, desi aveam motorul cald s-a scurs uleiul ore intregi pana sa se opreasca. Dupa 3 ore am mutat masina si pana a doua zi se facuse sub masina in noua pozitie o pata de ulei. Am completat cu 2.7 litri si am ajuns la maxim. Daca nivelul de ulei este prea mare atunci poate ajunge in presiune la simeringurile vibrolchenului (cel de langa fulia principala si cel de langa volanta) si le poate largi, ceea ce va duce la scurgeri masive de ulei Edited September 14, 2005 by Senna Link to comment
roata Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 In acest caz nu e o problema faptul ca raman tot timpul o suta - doua de grame de ulei in baie? Link to comment
tolin Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Cam este, ca-l murdareste pe cel nou. Link to comment
marius_eugen Posted September 28, 2005 Share Posted September 28, 2005 Haideti oameni buni ca e simplu : bagi 2 L ulei daca schimbi doar uleiul bagi 2.7 L ulei daca schimbi si filtrul de ulei bagi 3 L ulei daca s-a desfacut motorul complet Concluzie : motorul foloseste de fapt 3 L ulei , dar tu nu-l poti scoate la un schimb normal pe tot pt ca mai ramane prin motor . Se baga 3 L ulei si daca s-a spalat motorul cu solutie gen Motor Flash ( un fel de solutie care se toarna peste un L de ulei in baie si se lasa motorul sa mearga aprox 1 min si apoi se lasa sa curga tot ). Pentru Matiz , dupa cate am auzit nu este necesar acest tip de spalat de motor mai devreme de 80.000 km pentru ca uleiurile recomandate sunt bune si contin si ele un fel de solutie care asigura si curatarea motorului . Totodata e bine sa nu schimbi prea des tipul de ulei folosit ( adica cel putin 2-3 ori acelasi tip si apoi inca de 2-4 ori acelasi tip ) . BAFTA ! Link to comment
covrigma Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 (edited) mie mi-au pus in service 3 litri(ce-i drept nu scursa nici o sticla..dar nu cred ca din 3 litri au ramas doar 2.8) si nu e uleiul chiar la maxim...ca sa ai 1 cm peste mi se pare ca ar trebui sa fie ulei serios in plus...totusi din cate am inteles nu se intampla nimik la motor de la ulei in plus(ma rog...in limitele bunului simt) Edited September 29, 2005 by covrigma Link to comment
marius_eugen Posted October 5, 2005 Share Posted October 5, 2005 In limitele bunului simt ????? hahaha ma faci sa rad ! Pai nu vezi ca din cauza asta se intampla toate prostiile : ca NU MAI EXISTA limitele alea !!! Scade din probleme soferilor urmatoarele : 1. gropile 2. aglomeratia 3. preturile mari la combustibil ( fata de salariile care intra la apa ... ) 4. calitatea proasta a pieselor ( fie Dacia , Daewoo , Reno ... ) si ai sa vezi ca s-au rezolvat aprox 95% din probleme !!! Si totodata iti dai seama ca te-ai mutat in alta tara unde nu sunt astfel de probleme !!! Bafta ! Keep dreaming ! Link to comment
virus100b Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 totusi din cate am inteles nu se intampla nimik la motor de la ulei in plus(ma rog...in limitele bunului simt) Daca e mai mult ulei decat normai creste presiunea si forteaza simeringurile iar dupa o vreme se uzeaza si incep sa piarda. In rest nimic grav. Link to comment
mike.omega Posted October 16, 2005 Share Posted October 16, 2005 Asta vara cand i-am schimbat uleiul era cu putin peste maxim si daca nu ma insel intre timp a revenit la un nivel normal. La motor nu s-a stricat nimic Link to comment
ZaiR Posted October 22, 2005 Share Posted October 22, 2005 de la 3litrii la 2,8 sunt 200g diferenta...hmmm... totusi sa fim seriosi...daca e prea mult se arde...nu se strica in nici un caz motorul...sunt persoane care au scos uleiul din cutia de viteza si l-au pus in motor...si masinile nu au nimik...k sau prins la timp...de tampenie Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now