balky Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Valceanul Daniel Rastau a pus la cale o inventie care, spune el, ar putea schimba istoria de peste un deceniu a automobilului. El vine cu o idee ("Sistem de Absorbtie a socurilor pentru Autovehicule cu Motoare Fata") care, daca se va dovedi fiabila in practica si va fi adoptata de producatorii autohtoni de automobile, ar putea juca un rol hotarator in sporirea gradului de securitate al pasagerilor: o centura de siguranta pentru motor. Conform Organizatiei Mondiale a Sanatatii, in fiecare an milioane de oameni mor ca urmare a accidentelor rutiere, peste 60% dintre victime fiind cele care au avut de suferit de pe urma unui impact frontal. Ideea lui Daniel Rastau a fost aceea de a gasi o solutie tehnica pentru problemele care apar in timpul coliziunilor frontale, moment in care securitatea pasagerilor este pusa in pericol de tendinta blocului motor si a cutiei de viteze de a fi impinse, din cauza socului, catre habitaclu, asa cum se intampla in cazul masinilor de productie mai veche, sau sub sasiu, in cazul automobilelor de serie mai noua. "Siguranta pasiva este reprezentata de centura de siguranta, sistemele airbag, de modul in care este construit bordul si chiar de materialul din care este acoperit volanul. Eu m-am gandit ca o solutie pentru a reduce efectele de cele mai multe ori dezastruoase ale unei coliziuni frontale ar fi aceea a realizarii unei centuri de siguranta a motorului, un cablu special din otel care sa se constituie ca un fel de baraj in calea "inaintarii" motorului catre picioarele soferului sau pasagerului din dreapta. Acest cablu de otel ar trebui sa fie incastrat in cateva ghidaje, care exista sub o forma sau alta, la majoritatea automobilelor construite azi. Detensionarea cablului, ca urmare a presiunii exercitate de motor, ar trebui sa se faca gradual, in acest fel eliminandu-se o mare parte din socul resimtit", explica inventatorul. Potrivit lui Daniel Rastau, inventia sa este usor de pus in practica, nu necesita in nici un fel reconstructia caroseriilor, el estimand ca peste 50% dintre masinile care sunt la ora actuala pe piata mondiala sunt de fapt "pregatite" sa suporte adaptarea noului sistem. "Inventia ar putea aduce beneficii financiare fantastice pentru industria auto de la noi. Pentru o firma mare constructoare primul crash test ar putea fi realizat in maximum doua luni, iar rezultatele ar putea fi de-a dreptul revolutionare". Link to comment
maximus Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 nu prea cred in inventia tipului asta in primul rand pentru ca exista din cate stiu eu bare speciale de ranforsare care fac exact acelasi lucru.Nu vad cu ce ar aduce in plus o plasa de otel Link to comment
Mircea Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 maximus, ar fi mult mai ieftin! Intre lonjeroane ransforsate si cu deformari controlabile pentru care se cheltuiesc milioane de $ si o plasa fixata in niste slituri care la o adica sa expedieze motorul in alta directie decat habitaclul, care crezi ca va fi solutia aleasa? Asta bineinteles, daca se dovedeste fiabila... ceea ce ma indoiesc din cauza faptului ca in cazul unui impact frontal, nu-ti garanteaza nimic ca nu se stramba sau deplaseaza si suportii plasei... Link to comment
zack Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 suna cam aiurea...mai bine ar pune niste...bare de otel dupa motor(intre motor si bord),sau un fel de "arcuri de foi",in asa fel cand motorul vine inspre bord...sa fie respins... Link to comment
AND Posted October 8, 2005 Share Posted October 8, 2005 Mai bine inventezi un sistem revolutionar care la momentul impactului frontal , deplaseaza scaunul soferului si cel al pasagerului , mai in spate! Miscarea sa fie efectuata cu rapiditatea declansarii unui airbag , iar scaunul sa se deplaseze vreo 30 cm in spate! Cred ca in asa fel , greu ar mai murii cineva din cauza unui impact frontal . Problema este daca exista un pasager in spate ! Ce se intampla cu el daca scaunele din fata vin ...inspre el . Eh..solutia ar fi ca portiunea din spate a scaunului sofer/pasager , sa fie construita dintr-un material flexibil care nu i-ar provoca nimic grav pasagerului din spate. In caz de impact lateral .. propun ca scaunele sa se miste circa 15 cm in partea opusa impactului..adica cat loc ar mai putea exista intre scaun si schimbator , pentru a marii sansele de a scapa nevatamat. Un sistem care ar face asa ceva , cred ca ar costa destul de mult . Probabil scaunele ar trebuii montate pe un fel de sine actionate electric, care sa asculte de senzorii de coliziune... Crazy stuff ) ..dar ar fi interesant! Link to comment
Satori Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Iar ai impuscat-o, AND. Ai facut fizica? Stii ce inseamna acceleratie? Stii ce face in cazul unui accident? Stii ce se intampla in solutia propusa de tine? Cel mai misto ar fi solutia ta pusa pe un Logan. Oricum avea ala acceleratii mari... Link to comment
alx Posted October 10, 2005 Share Posted October 10, 2005 Ask me! Ask me! Lasa mah sa-si monteze el sistem d-ala... Dupa ce ca deceleratie e mare, sa mai si aplici o acceleratie de sens contrar... Link to comment
Ndi Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Merita montat, cu tot cu suport pentru gât pentru a marii [sic] sansa de supravietuire. Stiti voi, sa nu iti fuga capul inainte Ideea nu ar fi fost rea, daca reusea sa faca manevra inainte de impact. Cea mai simpla metoda fiind datul scaunului in spate, in prealabil. Link to comment
Satori Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Cand am citit prima oara, mi-a atras atentia doar aberatia lui AND. Acum am citit si primul post. De doua ori. Deci: nenea asta vrea o chestie care sa tina motorul sa intre in habitaclu. Ok, toate bune si frumoase. Dar motorul este DEJA prins. Nu-i nimic, il mai prindem odata, ce dracu. Dar motorul preia din soc si scade acceleratiile si, astfel, te face sa ramai cu ochii in orbite. Eh... aici e buba. Oricum, intr-un impact la mare viteza, locurile de unde legi tu plasa de otel sunt varza asa ca motorul intra cu tot cu plasa... ceva de genul noua pentru Adidas. Singurul care mi se pare bun e sistemul de alunecare sub caroserie, dar si acela trebuie sa actioneze greu, opunand rezistenta, ca sa preia din soc. Link to comment
laurentziu83 Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 Mai bine inventezi un sistem revolutionar care la momentul impactului frontal , deplaseaza scaunul soferului si cel al pasagerului , mai in spate! Miscarea sa fie efectuata cu rapiditatea declansarii unui airbag , iar scaunul sa se deplaseze vreo 30 cm in spate! Cred ca in asa fel , greu ar mai murii cineva din cauza unui impact frontal . Problema este daca exista un pasager in spate ! Ce se intampla cu el daca scaunele din fata vin ...inspre el . Eh..solutia ar fi ca portiunea din spate a scaunului sofer/pasager , sa fie construita dintr-un material flexibil care nu i-ar provoca nimic grav pasagerului din spate. In caz de impact lateral .. propun ca scaunele sa se miste circa 15 cm in partea opusa impactului..adica cat loc ar mai putea exista intre scaun si schimbator , pentru a marii sansele de a scapa nevatamat. Un sistem care ar face asa ceva , cred ca ar costa destul de mult . Probabil scaunele ar trebuii montate pe un fel de sine actionate electric, care sa asculte de senzorii de coliziune... Crazy stuff ) ..dar ar fi interesant! Pai si picioarele aluia care sta in spate unde le mai deplasezi? Ca 30 de cm nu am nici la Passat intre spatarul scaunului si sezutul banchetei. Nu mai zic de matiz. Bun, deplasam si bancheta spate tot 30 de cm, da daca-i portbagajul plin, bagajele unde le mai deplasam? Si motorul care ar face miscarea asta ar trebui sa fie cam prea puternic si implicit prea greu ca sa fie montat pe masina. Apoi la impact lateral spui de miscare de 15 cm in lateral.La matiz de-abia sunt cm aia intre scaune, alte masini au consola, cotiera in spatiul ala. Zona aia e de multe ori de rezistenta, nu poti sa o deplasezi acolo. Aici nu-i vorba de costuri, ci de faptul ca e imposibil ce vrei tu. Si inca n-am luat in calcul deceleratia creata prin miscarile astea. EXTREMELY CRAZY STUFF !!! @Satori: plasa aia teoretic s-ar prinde in zona amortizoarelor si pana ajunge peretele la zona aia s-ar putea sa-si faca treaba cat de cat. Oricum e discutabila eficienta ei, nu ma pricep sa demonstrez daca e buna sau nu. Link to comment
alx Posted October 12, 2005 Share Posted October 12, 2005 moment in care securitatea pasagerilor este pusa in pericol de tendinta blocului motor si a cutiei de viteze de a fi impinse, din cauza socului, catre habitaclu, tipul asta e un idiot. La ora actuala nu e nevoie de asta pentru ca la toate masinile motorul intra sub sasiu. Si daca motorul preia impactul, ce ar vrea sa faca, sa se supere si sa plece? Iar pierdem timpul cu un nebun si un ziarist plictisit care nu are despre ce sa scrie... Link to comment
Mircea Posted October 13, 2005 Share Posted October 13, 2005 Oricum, intr-un impact la mare viteza, locurile de unde legi tu plasa de otel sunt varza asa ca motorul intra cu tot cu plasa... ceva de genul noua pentru Adidas.Singurul care mi se pare bun e sistemul de alunecare sub caroserie, dar si acela trebuie sa actioneze greu, opunand rezistenta, ca sa preia din soc. pai bine bre, si io ce zisei?! Link to comment
Ndi Posted October 15, 2005 Share Posted October 15, 2005 (edited) Ce aveti mei cu omu'? Poate pune scripeti pana in porc[backspace]tbagaj si il leaga de amortizoarele spate. Astfel, la un soc, motorul "trage" de spate, punand la inaintare nu numai structura materialului din fata, ci si rezistenta la compresie a caroseriei, ajutand la impact semiusor (la care motorul se deplaseaza, dar la care nu ajunge in potbagaj). Bine, cea mai buna solutie in cazul asta este un sistem care consta intr-o ancora de 500 Kg care se catapulteaza de sub masina in asfalt cu ajutorul unui cartus pirotehinc. Blam! Frane de frane. </caterinca> Edited October 15, 2005 by Ndi Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now