van den plas Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Ce parere aveti, la masinile dotate cu cutie automata se poate vorbi de consum 0 in momentul in care ridici piciorul de pe pedala de acceleratie (practica care ar putea fi asimilata cu frana de motor) :?: De multe ori , eu prefer insa sa o scot din viteza si sa o las sa "curga", desi stiu ca la Dacie era o practica contraindicata, ce dauna cutiei de viteze. Link to comment
Satori Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 ...desi stiu ca la Dacie era o practica contraindicata, ce dauna cutiei de viteze. Asta chiar e valabila doar pentru Dacie? Link to comment
FLEX Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 E o practica contraindicata la ORICE MASINA, din 2 categorii de motive: 1. siguranta circulatiei: o masina "pe liber" practic nu poate face decit sa incetineasca (si o face mai prost decit "in priza") si parerea mea e ca in 50% din cazuri iesi din rahat cu frina, 50% iesi cu acceleratie; masina in rulaj "pe liber" mie imi da o senzatie extrem de neplacuta de lipsa a controlului ... nu mai vorbesc la vale, unde o contributie importanta o are frina de motor, frina de serviciu are prostul obicei sa se incalzeasca si sa isi piarda eficienta, fenomen cunoscut sub numele de "fading" ... moarte curata! 2. uzura componentelor transmisiei: planetare, pinioane si arbori cutie viteze, care se invirtesc oricum din inertie si in momentul cuplarii resimt socuri destul de dureroase PS: habar n-am cum e la CV automata, dar banuiesc ca fenomenele sint similare cu CV manuala. Link to comment
Vlad Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Aha!...... si eu care merg cam mult pe liber...am si intrebat mecanicul daca pot aparea probleme si mi-a spus ca nu! Link to comment
FLEX Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Poate si el face la fel! e o practica sa-i zicem curenta pentru oamenii mai in virsta (de obicei) sa mearga astfel. Nici macar nu e vina lor, am citit un ghid de genul "Conducerea automobilului" de prin 1956, in care se RECOMANDA mersul pe liber, evident pentru "economia" de combustibil; dar pe vremea aia masinile se faceau sa dureze o viata de om, ceea ce intelegem noi acum prin trafic in .ro era ca si inexistent, iar marea majoritate a masinilor erau camioane ale statului ... de aici si "economia". Lucrurile s-au mai schimbat intre timp, chiar avem un link extrem de interesant pe forum: http://www.daewooclub.ro/viewtopic.php?p=1485#1485 Link to comment
tolin Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 @FLEX> Recomandarea este a unui nespecialist, tipica regimului. Motorul liber, necuplat la cutia de viteze, ajunge imediat la turatia de relanti, unde consuma la fel ca atunci cind este in sarcina mare !!! Diagrama livrata de producator este fara replica. Adica fenomenul este exact pe dos decit se recomanda. In plus, lipsa de tractiune sau de frina la nevoie poate fi cauza unor accidente grave. Cutia de viteze n-are nici o problema, nici cand este in stand-by si nici cand este in sarcina maxima, atata timp cat are un ulei valid in ea. Exista o prejudecata a celor care nu cunosc fenomenul. In regim de frana de motor, turatia motorului creste peste turatia anormala cu care sunt prost obisnuiti sa circule (majoritatea circula subturat, de parca ar avea motoare de 5000 cmc). Si atunci, fie ca se considera ca turatia este daunatoare, fie ca se produce un consum proportional si inutil. Ambele rationamente sunt false si produc un consum mai mare, uzura mai mare la frane si o probabilitate mult mai mare la producerea unui accident. Link to comment
MikeTekRacing Posted November 19, 2004 Share Posted November 19, 2004 Consumul 0 (ZERO) il puteti verifica si voi. In mers dati fara de motor si luat contactul..(nu scoateti cheia !!! sa nu ramaneti cu volanul blocat) o sa vedeti ce frumos merge masina fara motor Chiar nu simtiti nimc cand luati contactul. Faceti proba asta si dupa aia o sa vedeti ca e chiar ilogic sa alimentezi cu benzina un motor in frana. Link to comment
van den plas Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 A mers cineva cu masina dotata cu cutie automata si calculator de bord ? Ma intereseaza ce consum arata calculatorul in momentul in care se ia piciorul de pe acceleratie. Link to comment
iuzar Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 ...la Bora arata 0.3 l/100km...vazut pe Constanta-Bucuresti Link to comment
van den plas Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Inseamna ca e mai economic sa mergi asa ,decat cu masina scoasa din viteza. :? Link to comment
ticolino Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 si cum faci? cand vrei sa opresti bagi succesiv in vitezele 3,2,1? am incercat sa merg cu frana de motor, dar mi se pare cam greu... adica actioneaza doar vreo 20m, dupa care oricum tb sa franez si deci sa scot din viteza. si in plus, fata de ce economisesti in alea 10-20 de secunde (sa zicem) cat ai mers cu frana de motor, pierzi mult mai mult in alea 5 minute cat stai la coada la semafor. Link to comment
van den plas Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 si cum faci? cand vrei sa opresti bagi succesiv in vitezele 3,2,1? Eu doar ridic piciorul de pe acceleratie, cutia fiind automata. Link to comment
FLEX Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 ticolino, frina de motor e ca sa incetinesti, nu ca sa te opresti ... e un auxiliar, nu e fenomenul in sine Pe mine m-a invatat nevoia sa folosesc frina de motor si o folosesc aproape inconstient acum. Link to comment
ovi_jer Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 van den plas la cutiile hidramate chiar nu e indicat sa mergi cu ea pe liber pentru ca acest tip de cutii de viteze au una sau mai multe pompe de ulei care trebuie sa pompeze ulei pentru amandoi arborii din cutie ori in momentul in care o scoti pe liber pompa baga ulei in regim de relanti iar arborele secundar se invarte mult mai repede si are nevoie de mai mult ulei. Cat despre frana de motor eu cred ca nu faci mare economie cu ea in oras iar cei care nu cred ca injectia este taiata in regimul frana de motor pot sa verifice prin doua modalitati: 1.Tureaza motorul intr-o treapta de viteza pana la 3-4000 rot/min apoi las-o in frana de motor si apoi in 2-3 secunde debraiaza si o sa constati ca motorul o sa scada in turatie foarte brusc cu tendinta de a muri pana la 1200-1300 unde va intra in regim de relanti. 2.Leaga pe circuitul unui injector in paralel un aparat de masura sau un bec de 12v si convinge-te ca in frana de motor nu exista activitate electrica la acestea si totodata nici mecanica. Motorul este zgomotos in frana de motor cu contactul off pt ca in momentul acela supapa IAC inchide complet intrarea aerului.Daca apesi pic acceleratia zgomotul acela va disparea. Link to comment
ticolino Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 ticolino, frina de motor e ca sa incetinesti, nu ca sa te opresti ... e un auxiliar, nu e fenomenul in sine eh, asa da... dar mi se pare de la sine inteles, ca oricine mai intai ridica picioru de pe acc si pe urma daca mai e nevoie apasa si frana. oricum, frana de motor e eficienta doar daca e intr-o treapta de viteza mai mica decat cea normala. cel putin, la cum merg eu, frana de motor nu prea foloseste la mare lucru Link to comment
MikeTekRacing Posted November 20, 2004 Share Posted November 20, 2004 Ideea nu e sa abuzati de frna de motor retrogradand mereu ci sa nu scoateti din viteza la stop in timp ce franati(sau sa apasati ambreiajul). Mersul "fortat" nu consuma benzina, mersul la relanti sigur consuma. Link to comment
undoz Posted November 21, 2004 Share Posted November 21, 2004 1.Tureaza motorul intr-o treapta de viteza pana la 3-4000 rot/min apoi las-o in frana de motor si apoi in 2-3 secunde debraiaza si o sa constati ca motorul o sa scada in turatie foarte brusc cu tendinta de a muri pana la 1200-1300 unde va intra in regim de relanti. Motorul nu revine asa de usor la o turatie mai mica atunci cand nu drebraiezi deoarece este invartit de transmisie , roti Link to comment
CT_ZDB Posted November 21, 2004 Share Posted November 21, 2004 Am si eu o intrebare... in care din urmatoarele cazuri credeti ca este mai mare economia de combustibi??? Se dau: cca 1,5 - 2 km cu o panta mica (coborare).. cca 1-2%...dupa care o intersectie cu semafor... si presupunem ca prindem semaforul pe rosu. (se circula in oras) Cazul A: Acceleram pama in jur de 59km/h dupa care o lasam pe liber... si masina se duce usor.. la vale cei 1,5 - 2 km... in care nu mai este nevoie de nici o acceleratie... urmand ca in dreptul semaforului sa avem o viteza de cca 40 - 45 km/k.. si franam... Cazul B: Tinem masina in viteza... si mergem cu viteza constanta de 50 km/h... pana la 100 m de semador cand intram in frana de motor... Nu credeti ca este mai avantajos sa mergi cu masina pe liber???... consumul de benzina fiind in acest caz mai mic? Link to comment
van den plas Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 van den plas la cutiile hidramate chiar nu e indicat sa mergi cu ea pe liber pentru ca acest tip de cutii de viteze au una sau mai multe pompe de ulei care trebuie sa pompeze ulei pentru amandoi arborii din cutie ori in momentul in care o scoti pe liber pompa baga ulei in regim de relanti iar arborele secundar se invarte mult mai repede si are nevoie de mai mult ulei. Eu deja am renuntat definitiv la mersul "pe liber", contraargumentele (consum combustibil si uzura cutie) fiind mult prea puternice pt. a putea fi ignorate. Am apucat insa sa-i fac consumul pe un parcurs urban in care am folosit din plin "mersul pe liber". Sunt curios sa vad ce diferenta de consum voi inregistra acum , cand voi folosi numai frana de motor. Ov_jer , am masurat ieri nivelul uleiului din cutie (automata) si am vazut ca acesta este mult mai mare decat in mod normal (cu peste 3 cm pe joja fata de maxim). Ce parere ai, sa-l las asa sau sa mai scot din ulei ? Link to comment
csergogaby Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Cand cobori o panta mai lunga atunci e cel mai bine sa folosesti frana de motor. Cu cat e inclinatia mai mare cu atat si treapta de viteza va fi mai mica. Cand intri in Iasi de la dealul Bucium se poate observa ca majoritatea il coboara cu piciorul pe frana, eu il cobor in viteza a patra si unele locuri cu a treia. Si vorbim de aprox. 8 km de panta abrupta si curbe multe. La multe camioane le-au cedat franele in aceasta zona sau s-a blocat vreo roata => multe accidente. In frana de motor faci economie de comustibil si nu uzezi franele. Link to comment
CT_ZDB Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 De acord cu tine la pante mari -> frana de motor... dar de ce esti in orasi??? Link to comment
ovi_jer Posted November 23, 2004 Share Posted November 23, 2004 Ov_jer , am masurat ieri nivelul uleiului din cutie (automata) si am vazut ca acesta este mult mai mare decat in mod normal (cu peste 3 cm pe joja fata de maxim). Ce parere ai, sa-l las asa sau sa mai scot din ulei ? Inainte era la nivel si a crescut asa dintr-o data?.Schimbi uleiul si filtrul cutiei periodic la 45.000 km?Daca nu... schimbale urgent. Link to comment
van den plas Posted November 24, 2004 Share Posted November 24, 2004 Masina am cumparat-o la 43000 km, in urma cu mai putin de 2 luni, deci e probabil sa nu fi schimbat uleiul, asa ca ma pregatesc eu sa fac acest lucru. Link to comment
Satori Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Cand se foloseste frana de motor si trebuie oprire totala, scoaterea din viteza se face prin debreiere sau pur si simplu? I got a little bet goin' on here... Link to comment
VAXXi Posted November 29, 2004 Share Posted November 29, 2004 Cu debreiere, normal. Şi când faci frână de motor de la o viteză mai mare, şi trebuie să încetineşti în continuare (deci schimbi inferioară) nu foloseşti ambreiajul ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now