smoke Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Nu o sa fie o ordine pt ca o sa scriu si eu ce stiu - sper sa completeze si altii si sa fie de real folos - avand in vedere vremea de pe la noi acum 0.Intotdeauna vehicolul trebuie sa functioneze in parametri - verificati lumini, frane, stergatoare, apa pt spalat parbriz, antigelul, uleiul in motor si cutie de viteze, cauciucurile sa fie cat mai bune - mai ales pe timpul asta, rezerva in stare buna. 1.Puneti un celofan (sau orice altceva ce tine apa) in fata radiatorului - reduceti riscul ca apa sa intre la motor, antrenata de ventilator - mentinand o viteaza constanta, astefl incat valul facut de inaintarea masinii sa nu se intoarca . In plus - cand se apropie o masina din sens opus de asemenea se reduce riscul ca apa formata de ea sa ajunga la motorul masinii dvs. 2. e bine sa stingeti farurile din cand in cand - daca se incalzesc prea tare exista riscul ca sticla sa crape daca ajunge mai ult apa pe ea. 3.Cand se traverseaza suvoaie puternice de apa - se face in unghi, spre directia din care curge apa, reducand astfel suprafata masinii expusa suvoiului si micsorand forta ce apasa asupra ei. 4. Inainte de a intra intr-o zona cu apa multa - apasati franele de cateva ori pt a le usca - altfel riscati sa ni tina la nevoie. 5. Catalizatorul - am citit ca multe din ele sunt facute sa functioneze la temperatura mare - si e posibil sa se strice scufundate in apa - 6.E bine sa aveti la voi cateva haine de schimb, o salopeta de ploaie, pt un drum mai lung ceva apa potabila si putina mancare.Pt timp de noapte lanterna e absolut necesara, nu mai spun de telefon pt ca mai toata lumea are. 7. Sfatul general e sa nu traversati apa care depaseste centrul rotii 8. Exista posibilitatea ca apa sa fie abostbita in cilindri si prin evacuare - asa ca nu schimbati vitezele cand sunteti in apa adanca, nu incetiniti prea mult, nu bruscati motorul - trebuie sa mearga cat se poate de constant. 9. Daca ajungeti in situatia in care rotile isi pierd aderenta din cauza apei prea mari sau prea rapide (si va doresc sa nu) deschideti usa cat mai repede, alsand apa sa intre in masina - astfel va castiga ceva greutate si cu un pic de noroc va prinde iar aderenta. 10. Unii sugereaza ori sa izolati ventilatorul de la radiator, ori sa-i scoateti cureaua, in caz ca trebuie sa traversati o zona cu apa adanca - eu as merge pe izolare si viteza mica. 11. Tot pt a nu intra apa pe evacuare - tineti motorul mai turat decat de obicei si reglati viteza din ambreiaj - e o solutie care nu merge prea mult timp - exista riscul ca ambreiajul sa cedeze. 12. In caz ca se pp c a intrat apa in cilindri - o solutie rapida ar fi scoaterea bujiilor si folosirea unei manivele pt a misca motorul - asta nu e un sfat testat deci nu garantez pt el. o sa mai adaug daca mai aflu ceva nou - iar daca ceva e gresit va rog sa corectati. Link to comment
Zmeul cel rau Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 12. In caz ca se pp c a intrat apa in cilindri - o solutie rapida ar fi scoaterea bujiilor si folosirea unei manivele pt a misca motorul - asta nu e un sfat testat deci nu garantez pt el. o sa mai adaug daca mai aflu ceva nou - iar daca ceva e gresit va rog sa corectati. <{POST_SNAPBACK}> Ma indoiesc ca poti sa faci asta la motoarele Daewoo. Sunt puse transversal. La Oltcit poate merge. Link to comment
Senna Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 (edited) 1.Puneti un celofan (sau orice altceva ce tine apa) in fata radiatorului - reduceti riscul ca apa sa intre la motor, antrenata de ventilator - mentinand o viteaza constanta, astefl incat valul facut de inaintarea masinii sa nu se intoarca . In plus - cand se apropie o masina din sens opus de asemenea se reduce riscul ca apa formata de ea sa ajunga la motorul masinii dvs.10. Unii sugereaza ori sa izolati ventilatorul de la radiator, ori sa-i scoateti cureaua, in caz ca trebuie sa traversati o zona cu apa adanca - eu as merge pe izolare si viteza mica Si apare riscul de a fierbe motorul. La motoarele Daewoo se poate scoate siguranta electroventilatorului pt a-l neutraliza, desi exista in continuare riscul de supraincalzire Edited September 21, 2005 by Senna Link to comment
smoke Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 ma indoiesc totusi ca fierbe motorul in conditiile alea - adica ploaie, viteza mica, vant... Link to comment
cristi.a Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Aseara am ramas in apa mareeeeee! Langa Casa Poporului, pe langa parcul Izvor. Era multa apa acolo, da eu smecher, ca de..Ford Focus... Cand am spus hop, adica eram aproape de sfarsitul drumul meu prin ape, fas..motoru si gata curentul. Nu vroia sa porneasca si pace...da, s-a uscat si acum e de bine, numai ca imi cam caraie S"> electromotorul la pornire...trebuie sa vad ce are. In final...si acum sunt uzi si blugii si pantofii...ca prietenii nostrii, colegi de trafic, cand au vazut ca eram acolo..accelerau ca sa fie valul mai mare Sa nu faceti ca mine... Link to comment
smoke Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 da din ce cauza ai ramas ? adica de ce a murit motorul ?descrie situatia ca sa evite altii sa faca ce ai facut si tu... Link to comment
cristi.a Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 pai exact in intersectia am fost nevoit sa franez...ca sa dau prioritate, atunci au fast valuri care au depasit capota...cred ca era bateria in apa...sau alternatorul si ceva imi lua curentul, clar a fost un scurt pe acolo...dar dupa ce s-a mai uscat si-a revenit... Link to comment
Tommy Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 eu nu inteleg cristi de ce te-ai bagat daca era apa pina la capota, daca intra apa la filtru de aer, o puneai de motor (la duba unei cunostinte a crapat un piston) Link to comment
aztec Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 nu e singurul care face lucruri d'astea.. si eu am intrat cand au fost apele alea mari in vara intr-o balta de a intrat apa si in filtru de aer... masina a mers in continuare, dar m-au trecut transpiratile ca eram si in camp...acum am inceput sa ma mai feresc de balti, chiar daca as sti ca trece, dar daca se poate ocoli , e mai sanatos, nu sti ce se poate duce, daca intra apa la motor prun filtru, se comporta ca un compresor dar nu de aer, ci de apa.. ce se intampla cand compresezi apa? nu se compreseaza si cedeaza ceva la motor Link to comment
Mircea Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Acolo am fost si eu ieri pe la 2, dar am trecut cu Loganul. Talpa la 3000 rpm, treapta 1 viteza constanta si daca dadea dracu sa-mi taie vreunul fata (aveam oricum prioritate) dadeam in el imediat, ca n-aveam chef sa fac baie. Link to comment
smoke Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 pai si daca dadeai in el nu faceai baie ? Link to comment
Mircea Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 fiind cu loganul teoretic nu (treceam peste) Link to comment
claz Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Da, si marmota ceruia aripile loganului... Adica tu faceai un accident benevol doar pentru ca nu vroiai sa-ti uzi jlipii? Link to comment
smoke Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 ei-lasa - hai sa fim ontopic - Link to comment
Mircea Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 ON TOPIC sigur nu opream, oricum nu era mare circulatie, doar vreunul care venea din stanga ar fi putut sa-mi taie fata... acum doar nu era nebun sa intre cu cedeaza in fata mea, nu e vorba ca faceam accident benevol... dar daca o lasam din acceleratie acolo murea... iar daca il impingea pacatul sa faca gestul asta solutia optima era sa tin in continuare motorul turat, sa scot din viteza si apoi sa franez cu stangul... cam mare timpul pentru toate astea nu? Eu la trecerea prin balti mari aplic metoda motorului turat astfel incat sa nu-mi intre apa in esapament... oricum nu e deloc indicat sa reduci cand faci chestia asta. mai bine pui frana, astepti sa treaca cel din fata si apoi treci si tu. Asta in cazul in care nu ai nici o ruta ocolitoare... care este intotdeauna cea mai sigura metoda de a trece prin balti! Link to comment
laurentziu83 Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 (edited) @Zmeu: la Oltcit pana sa intre la pistoane intra la delcou asa ca nu era problema. Cat de cretini au putut sa fie fabricantii incat sa puna delcoul asa jos. In rest pe la alte masini nu mai sunt probleme. Da care-i ideea ca daca-i transversal motorul nu intra apa? E bine sa verificati pe la motor cam pe unde aveti fire electrice sau diferite dispozitive ce "ar putea face baie", eu aveam claxonul in spoiler in spatele proiectorului si acum l-am mutat sus. Alternatorul nu cred sa aiba vreo problema de la apa, la matiz era plin de noroi si daca era sensibil nu-l montau asa jos. E bine ca sa fie intinsa bine cureaua la alternator, altfel o sa patineze iar daca intra apa multa e posibil sa nu va mai genereze curent (se aprinde becul in bord si slabeste lumina la faruri) cat timp e inundatie pe acolo si chiraie cureaua. Viteza mare oricum nu se poate atinge prin ape mai adanci de 10 cm, se simte rezistenta la inaintare asa ca franarea n-ar fi o problema. Atentie ca nu se vad gropile in cazul asta. Catalizatorul nu vad de ce s-ar strica, doar e bagat in carcasa de tabla, si aia doar intra in contact cu apa, nu si materialele din el, cel mult sa crape tabla din cauza diferentei de temperatura, da n-am auzit. Mie mi-au gasit noxele OK la matiz la cate balti si vaduri am luat. Mai da la faza cu farurile care pot crapa de la caldura becului nu-i acelasi lucru si pe ploaie torentiala? Cu opritul ventilatorului la ape nu-s de acord, era valabila pe vremuri cand era delcoul clasic si intra mai usor apa la el. La fisele de bujii bune nu-s probleme, asa ca e bine sa le verificati inainte. Oricum la motor ajunge apa la greu pe ploi torentiale. Edited September 21, 2005 by laurentziu83 Link to comment
Wolfman Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Era vorba ca la motorul transversal nu poti da la manivela... Link to comment
smoke Posted September 21, 2005 Author Share Posted September 21, 2005 "Mai da la faza cu farurile care pot crapa de la caldura becului nu-i acelasi lucru si pe ploaie torentiala?" nu chiar - la ploaie torentiala apa ajunge mereu pe far si il raceste - in celalalt caz, daca nu ploua, mergi ce mergi, farul se incalzeste, si daca iei mai tare un val in bot ...acu nu zic ca se intampla asa - dar mi se pare posibil... Link to comment
cristi.a Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 eu nu inteleg cristi de ce te-ai bagat daca era apa pina la capota, daca intra apa la filtru de aer, o puneai de motor (la duba unei cunostinte a crapat un piston) <{POST_SNAPBACK}> Din cauza loganului lui Mircea...m-am cam ofticat ca erau alte masini care treceau... Si teoretic nu trecea apa de roti...daca nu erau valuri de la altii...ca m-am dat jos din masina si nu a venit apa peste mine... Din balta l-am sunat pe un amic de la service Ford..si ala m-a luat cu calculatorul trosnit=3000 euroi, sau motor calat...si nu mi-a mai spus pretul... Link to comment
Tommy Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 (edited) e bine esti micut cu asta , ieri am vazut alta, un prahovean cu un citroen s-a bagat pe grigorescu sa intoarca peste spatiul verde ce delimiteaza benzile.. ai acolo a ramas.. infipt in noroi pina la scut e bine si asta de stiut ) Edited September 21, 2005 by Tommy Link to comment
masterbobs Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 tui ploaia mamii ei...atatea pericole si eu nu am claxon...imi umbla capu'ca pe rulmeti Link to comment
Tommy Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 fftopic: ia-ti o goarna ca vasile roaita si pune zdravan mana pe sirena Link to comment
Mircea Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Din cauza loganului lui Mircea... Nu e bre golanul meu ) daca eram cu nubirik... nu ma bagam nici mort, chit ca ma intorceam pe contrasens Link to comment
cristi.a Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 multi intorceau..da io smecher..ca de domne' diesel...si eu erou... Link to comment
cchrism Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 8. Exista posibilitatea ca apa sa fie abostbita in cilindri si prin evacuare - asa ca nu schimbati vitezele cand sunteti in apa adanca, nu incetiniti prea mult, nu bruscati motorul - trebuie sa mearga cat se poate de constant. <{POST_SNAPBACK}> Care-i faza cu schimbatul vitezelor si apa absorbita in cilindri. Sau e doar vorba ca-ti intra in evacuare ca scade turatia cat schimbi viteza? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now