Dj_Dark Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 (edited) Pai daca te jeneaza bateria da-o jos, nu? Sau macar trage-o mai intr-o parte daca poti ca e mica. PS Clema aia de otel se poate da jos si doar cu mana, mai greu e pana o pui la loc, dar prinzi tu smecheria dupa ce te chinui un pic. Edited December 4, 2007 by Dj_Dark Link to comment
Cryyss Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Aoleuuuu ce suruburi ??!?! Ma tem ca daca desfaci suruburile alea, risti sa descentrezi farul (sa-ti bata aiurea: mai sus/jos/st/dr). Trebuie sa scoti capisonul acela negru de cauciuc si sa tragi (cu incredere) de mufa care intra in fundul becului (un conector cu 3 fire parca). Dupa care vezi ca becul e fixat de far cu o clema pretensionata din otel - iti trebuie o surubelnita mica sa o scoti din locasul ei. In felul asta becul iese fara probleme. Pentru montat faci aceeasi pasi in sens invers (vezi sa nu uiti sa montezi si capisonul). Intradevar, la farul din partea stanga e mai greu de umblat - eu am dat bateria jos - a trebuit sa schimb becul de pozitie care se afla sub becul principal, DAR in principiu ar trebui sa mearga si fara sa dai jos bateria, trebuie sa te chinui putin cu capisonul, mufa si clema. V. PS: asa de curiozitate... ai dat un search ?? Am dat search ... da poate nu am scris ce trebuie... Nu am scos farul pentru ca nu mi s-a parut normal (initial am vrut sa il scot) ... o sa mai incerc sa "trag cu incredere" de capisonul acela negru... Link to comment
uskt2005 Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Am dat search o sa mai incerc sa "trag cu incredere" de capisonul acela negru... Ai dat search si in cartea tehnica a masinii? Acolo iti da mura-n gura cum se face Nu te pune acu cu toata forta pe saracul far, poate ramai cu el in mana, sau poate rupi cablurile Link to comment
cristi_vb Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Trage de mufa calumea ca iese, apoi scoti cauciucul, desfaci clema de metal, scoti becul si in ordine inversa pui becul nou. Link to comment
Dj_Dark Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 (edited) La unele e destul de intepenita si becul are tendinta sa indoaie clema cand tragi. Ia-o si tu mai usurel, mai cu miscari laterale pana iese mufa.Ideal ar fi sa tii si de bec cand tragi. Ai grija la maini, eu mi le-am facut praf ultima oara. Edited December 4, 2007 by Dj_Dark Link to comment
tolin Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 De cati militieni este nevoie pentru a schimba un bec ? Link to comment
extazy Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 S-ar parea ca de o gramada! "> Link to comment
Dj_Dark Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 (edited) fftopic: Dar de programatori? Edited December 4, 2007 by Dj_Dark Link to comment
Cryyss Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Ai dat search si in cartea tehnica a masinii? Acolo iti da mura-n gura cum se face Nu te pune acu cu toata forta pe saracul far, poate ramai cu el in mana, sau poate rupi cablurile In cartea tehnica nu am dat search... o sa incerc sa nu il bruschez pe saracul far... mersi oricum pentru indicatii Link to comment
madkat Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 sincer credeam ca acest topic va fi inchis cam in 15 min de la aparitie Link to comment
Cryyss Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 fftopic: Dar de programatori? fftopic: Probabil de unu singur... adica eu ... Link to comment
RaZoR-07 Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 sincer credeam ca acest topic va fi inchis cam in 15 min de la aparitie Inca nu l-au inchis. Ma asteptau pe mine. Pana acum toti au venit cu teorie. Nu se poate inchide topicul pana nu se ofera o solutie practica. E o regula nescrisa a forumurilor. Cryyss, am schimbat eu becurile la Matizel chiar la intalnirea la care ziceai ca vii. Daca mai astepti pana maine, s-o gasi cineva sa te helpuiasca. Link to comment
andreib Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Sunt unele lucruri la care sfatul cuiva este util dar aici nu cred ca este cazul. Deschizi PDF-ul cu manualul si bagi citire, ai acolo si poze cu procedura etc... Daca nu ma insel cred ca ai asta si in manualul de utilizare al masinii. Link to comment
uskt2005 Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Daca nu ma insel cred ca ai asta si in manualul de utilizare al masinii. 100% este si in manualul de utilizare al masinii Am schimbat unui prieten la matiz si am facut exact ce zice carte si ciudat, ce sa vezi, chiar asa a fost cum scria in carte Link to comment
Cryyss Posted December 7, 2007 Share Posted December 7, 2007 OK... imi cer scuze ca am deschis un topic nou pentru asta inainte sa caut prin manual ... da nu am manualul cu mine tot timpul ... cat despre intalnire ce sa zic nu cred ca o sa ajung vreodata datorita programului tampit pe care il am la servici (09-18 in cel mai fericit caz, 09-23,24... de obicei)... in principiu ca sa inchideti topicul ... m-a lamurit cineva aici cum se schimba... Link to comment
ZXZ Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 fftopic: Am luat si eu acele proiectoare poloneze si vreau sa le montez, iar intrebarea este : Matiz E din 2006 cu euro 3 are trase ceva fire prin bara sau fac tot de la zero? Link to comment
valentino Posted December 10, 2007 Share Posted December 10, 2007 Am luat si eu acele proiectoare poloneze ... Salutare, cauta pe aici ca este un topic numai pe problema proiectoarelor ;-) V. Link to comment
Joey Alexander Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 (edited) Salut! Iata ca ma vad in postura de a posta acest topic intrucat am o dilema. Buby al meu (Matiz din 2000) are o lumina destul de slaba noaptea si m-am gandit sa iau niste bcuri noi. cand m-am dus la magazin mi-a recomandat niste becuri mai puternice ca sa aflu apoi ca se poate sa nu-mi mearga la cateva zile de la cumparare. Becurile in cauza sunt de la Eagleye H4 12V PLASMA iar pe cutie scrie ceva de genul 100/90W >>> 130/100W Class. Trebuie sa recunosc, nu le am deloc la partea electrica, nici nu stiu cata putere are un bec normal de Matiz. La un telefon am inteles ca ar trebuii sa instalez niste condensatori de 30 de amperi sau ceva de genul si sa modific suportul de condensatori etc. Din ce citesc pe cutie becurile contin gaz sub presiune. Stie cineva ceva legat de aceste becuri si cum as putea sa le instalez? Sau ar fi mai simplu sa renunt la becurile acestea si sa iau unele normale? Si daca nu am postat unde trebuie, imi cer scuze. M-am gandit ca s-ar potrivii la tuning dar fiind doar niste becuri care posibil necesita modificari pe partea electrica merg si aici. Va multumesc anticipat. Edited September 3, 2009 by Joey Alexander Link to comment
VAXXi Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Daca au acelasi soclu, merg desigur infipte in mufa, fara nici un condensator. Sunt mai mari ca putere decat becurile standard H4, care au 55/50 daca tin bine minte, deci becurile tale sunt aproape duble ca putere. Asadar nu e bine, plus ca daca nu ai "palariutele" de protectie a becurilor ii vei orbi din greu pe aia de pe contrasens. In plus, dupa marca par o chinezarie ordinara, asa ca recomandarea ar fi astea, care au multumit lumea si nu pun probleme Link to comment
andreib Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 RIsti sa-ti dai foc la instalatia electrica a masinii si oricum nu vor lumina cum trebuie, vor fi galbene, pentru ca nu vor primi suficienta tensiune pe cablajul original. Solutia corecta este becuri de far calumea de la Philips: Vision plus, Power2night, Xtremepower si un reglaj corect al farurilor intr-un service autorizat. Link to comment
TRAKE Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Cine ma poate ajuta cu o informatie, va rog ? Nu mi se mai aprinde martorul de la benzina si as vrea sa verific becul. Cum as putea verifica functionalitatea becului ? Trebuie desfacut bordul ? Stiu ca e posibil sa fie si de la senzorul de la pompa de benzina , sa fie murdar sa nu faca contact. Multumesc anticipat pentru orice sfat primit. Link to comment
DarkAngeL Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 In legatura cu becurile H4 de 90/100W...sunt prea puternice pentru instalatia electrica standard a matizului. Dupa ce am umblat 3 luni cu faza scurta zi si noapte cu becurilea astea am schimbat puntea redresoare de la alternator. Si schimbam o data pe saptamana sigurantele de la faza scurta si faza lung. Link to comment
Dr.L Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 Nu cred ca de la becuri a murit puntea... In rest,da,deobicei nu e bine sa incarci instalatia de lumini cu dublul puterii pentru care a fost proiectata Link to comment
CatalinC Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 nu sunt rau da e frumos sa orbesti pe alti cu becurile alea de 100w ? 1 Link to comment
Dr.L Posted May 27, 2010 Share Posted May 27, 2010 Daca sunt reglate cum trebuie (sau chiar mai jos) nu prea au dece sa orbeasca Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now