dinoc Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) Salut, Prietena mea doreste o masina, iar candidatele sunt Opel Corsa (5 usi) si Ford Fiesta (5 usi) - in principiu sunt cam la aceeasi bani (dotari aproximativ la fel). Motorizari : Opel Corsa: 1.2i 16v 80 Cp sau 1.3 DT 70 Cp (de motorul asta diesel nu stiu nimic) Ford Fiesta : 1,3L Duratec 8V 70 Cp sau 1.4 TDCI 70 Cp Ce-ati alege dintre cele doua si de ce ? Oare la care din ele intretinerea este mai ieftina ? Merci anticipat Dinu Ps> dar Kalos 1.4 16v ? Edited September 22, 2005 by dinoc Link to comment
Tommy Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 la opel e mai ieftina intretinerea Link to comment
alx Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) Io as alege Opel corsa. Designul interior de la ford nu imi place deloc iar in cazul fiestei, nici cel exterior. Corsa e mult mai frumusica, mai rotunjoara... daca intentionati sa tineti masina 60-80 000 de km, luati diesel. daca nu, luati benzina. Intretinerea cred ca e la fel de scumpa la amandoua... EH: Acu ca pusesi si kalos, ghici care vor fi sfaturile?! Edited September 22, 2005 by alx Link to comment
maximus Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 un logan ar incapea pe acolo? adica s-ar potrivi necesitatilor ei? Link to comment
dinoc Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 (edited) no way Logan ) Edited September 22, 2005 by dinoc Link to comment
mr_ Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Motorul diesel 1.3 70 CP de la Opel este multijetul de la Fiat, si este super misto. E motorul anului 2004 (sau 2005 )"> ). In curand va iesi si unul de 90CP. Insa eu as prefera Fiesta, pentru ca este mai mare in interior, are spatiu mai mult si are tinuta de drum mai buna, chiar daca motoarele sunt mai reusite la opel. Link to comment
Mike1 Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) Ar putea intra in calcul si un Suzuki Ignis (chiar si 4WD)? Costuri de intretinere mici (revizii intre 76 euro si max 200 euro pt cea in care se schimba si curelele+ filtre+ placute, etc), iar intrevalele sunt de 15k km Later edit: desigur intra la socoteala atat motorizarile pe benzina 1.3 16v VVT 93 cp ; 1.5 16v VVT 99 cp ambele cu consum mediu se 6,5l%; cat si diesel multijet de 1.3 l cu 69cp cu cons med de 5l%... Edited September 22, 2005 by Mike1 Link to comment
mr_ Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Si Ignisul are acelasi diesel cu Opel, cel de origine Fiat. E o idee. Daca totusi optezi pentru Fiesta, si pentru benzina, incearca sa alegi fie motorul de 1.25L 75 CP fie cel de 1.4L 16V. Cel de 1.3 8V e cel mai pacalit... Link to comment
marr Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Raspunsul meu (nu stiu daca are vre-o importanta) este: Fiesta Motivatii: - clasa superioara (Corsa=Mini, Fiesta= Mica) ceeace inseamna un spatiu interior mai mare - si am fost cu ambele deci stiu ca este adevarat - model cu o generatie mai noua - Corsa este la sfarsit de cariera - SUBIECTIV - design exterior si interior (cel de la Corsa este cam depasit datorita faptului ca au trecut ceva anisori de la lansare) - diesel-ul merita daca "se-nvarte roata". Daca va fi numai pt. fataiala prin oras & imprejurimi recte 10 - 15 kkm / an, recomand benzinara cu ceva dotari suplimentare atat pe partea de siguranta cat si pentru confort. Despre costurile de intretinere nu stiu nimic de la sursa, deci, ar trebui pusa o intrebare pe la dealer-i. Ia in calcul si service-ul si eventuala valoare la revanzare. In opinia mea, Fiesta va avea o valoare de revanzare mai buna peste (deci pierzi mai putin la revanzare, in cazul in care acum au acelasi pret), sa zicem 3-4 ani datorita faptului ca este un model mai nou cu cel putin o generatie. Link to comment
Mike1 Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Intr-adevar, Fiesta este la jumatatea carierei sale(ba chiar a suferit si un mic face-lift, postat de maximus la stiri - dar care a uratit-o ), iar Corsa va fi inlocuita probabil anul viitor la IAA de la Frankfurt fiind un model oarecum perimat... O singura remarca totusi: Ambele fac parte din aceeasi clasa, mica (aka segmentul B european) Iar Ignisul tot din clasa mica face parte , dar are avantajul ca are garda la sol de 17 cm si optiunea tractiunii integrala preluata de la Subaru... precum si costurile de intretinere prietenoase! Link to comment
alx Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 daca opelul are motorul diesel de la fiat, mai bine iei fordul. si sa ma lasati cu motorul anului 2005, asta e de fatada... fiatul nici macar nu mai stie sa faca masini de prin 80 incoace, d-apai motoare. Asta ca sa nu zic ca motoare diesel bune n-au facut niciodata italienii (cu exceptia iveco). Link to comment
VIPER Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Well, sa stii ca CDTi-urile astea de pe Opel sunt cam bune! Iar afara s-a dat la greu in ele, si tin bine! Si mie imi suna urat "FIAT", dar nu e facut numai de FIAT, ci de FIAT-GM... P.S. si eu as merge tot pe Corsa, trecand peste afectiunea mea personala pentru Opel. Nu stiu de unde e Corsa clasa mini si Fiesta mica, dar stiu ca am un prieten mai masiv ca Maniaku si isi va lua Corsa si sta foarte bine la volan! Daca ar fi sa le clasificam numai dupa EURONCAP, ambele sunt la SuperMini! Link to comment
mr_ Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) Fiat a cam facut legea in materie de diesel in ultimii ani. Nu uitati ca au scos common railul pe vremea cand ceilalti producatori (inclusiv GM) se incaltau cu fesul. Patentul e scos de Magnetti Marelli (din grupul Fiat) la sf anilor 80 si apoi vandul la Bosch, care l-a furnizat celorlalti producatori. Totusi, Fiat au scos common rail pe piata in '97 cu cel putin trei ani inainte concurentei. Si tot ei au scos si folosit primii injectoarele piezo, care acum sunt preluate si de altii... Insa ideea de multijet inca nu a fost preluata de nimeni si le da inca avans fata de ceilalti. Au ei probleme, insa nu de la motoare li se trage. Opel cu motoarele Fiat sunt peste BMW sau Mercedes in Europa in materie de fiabilitate in ultimii doi ani. Cine nu crede, n-are decat sa verifice statisticile... Cu toate astea, desi prefer motoarele de la opel, as alege tot fiesta datorita tinutei de drum si a spatiului. Insa nu cu motorul ala de 1.3 pe benzina ... Edited September 22, 2005 by mr_ Link to comment
VIPER Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Eu tot nu cred chestia cu spatiul si voi cauta date concrete cu interiorul Corsei. Cu Fiesta las pe altii sa caute. Link to comment
mr_ Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Pai mai bine te urci in ele Cel putin in spate, diferenta se simte din prima secunda Link to comment
VIPER Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Am o intrebare vag retorica: masina o luati pentru cei care se suie in spate? Soatza mea cand am fost sa ridicam masina a vazut GTC-ul (cea cu 3 usi) si mi-a zis: noi de ce nu am vazut-o pe asta pana acum? Ca imi place mai mult! Si i-am zis: pai sa vezi, locurile in spate... Raspuns? Pai in afara de noi si Junior care sta in spate, nu se suie non-stop cineva in spate! Si are loc destul pentru distante scurte si chiar mai lungi. Link to comment
FLEX Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Fiat a cam facut legea in materie de diesel in ultimii ani. Nu uitati ca au scos common railul pe vremea cand ceilalti producatori (inclusiv GM) se incaltau cu fesul. Patentul e scos de Magnetti Marelli (din grupul Fiat) la sf anilor 80 si apoi vandul la Bosch, care l-a furnizat celorlalti producatori. Totusi, Fiat au scos common rail pe piata in '97 cu cel putin trei ani inainte concurentei. Si tot ei au scos si folosit primii injectoarele piezo, care acum sunt preluate si de altii... Insa ideea de multijet inca nu a fost preluata de nimeni si le da inca avans fata de ceilalti. <{POST_SNAPBACK}> Imi luasi vorba din taste ... FIAT are tractorase de cilindree mica foarte bune, motiv pentru care americanoii (GM si mai nou Ford) fac pe dracu' n 4 sa se "infrateasca" cu ei ca sa puna mina pe JTD-uri. Pina acum, mi se pare cel mai strins X vs. Y pe acest forum si imi e foarte greu sa votez pentru una sau alta dintre ele. Un drive-test cu toate cele 4 (2 benzen + 2 motoren) va decide aleasa, parerea mea. Link to comment
maximus Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 pai daca ai o familie ceva mai mare (5 persoane la mine in familie) banuiesc ca te intereseaza cat spatiul e in spate, cat de mare e portbagajul. Insa banuies ca nu e cazul lui dinoc.. Link to comment
VIPER Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) Daca ai o familie asa de mare te uiti, chiar daca e greu, si la o masina mai mare... Dimensiuni Corsa 5 usi: Inaltime = 1440mm Lungime = 3839mm Ampatament = 2491mm Latime = 1646mm Ecartament fata/spate = 1429/1417mm si cele interioare: Interior dimensions (mm): Leg Shoulder Head Hip Front 981 1339 982 1257 Rear 896 1316 972 1246 Portbagaj = 260l normal, 1060l cu bancheta rabatata. Dimensiuni Fiesta 5 usi: Inaltime (incarcat/descarcat) = 1432/1463mm Lungime = 3916mm Ampatament = 2486mm Latime (cu/fara oglinzi) = 1905/1683mm Ecartament fata/spate = 1464-1474/1434-1444 si cele interioare: Picioare Umeri Cap (mm) Fata 1058 1355 999 Spate 885 1300 959 Portbagaj = 0.284m3, 0.947m3 cu bancheta rabatata. Deci, culmea, in spate e mai mica Fiesta! In fata e un picutz mai mare. Edited September 22, 2005 by VIPER Link to comment
dinoc Posted September 22, 2005 Author Share Posted September 22, 2005 (edited) Super comparatia Viper Prietena mea inclina spre benzina - ii este frica ca diesel-ul ar fi mai zgomots plus ca masina va fi folosita cu preponderenta in oras. Motoarele pe benzina cam cat de bune sunt ? (am vazut deja o parere cum ca cel de 1.3 8v de la Ford n-ar fi prea bun) , dar cel 1.4 16 v de la Ford sau cel de 1.2 16V sau 1.4 16v de la Opel (acestea din urma sunt cumva tot, multijet ? ) ? Edited September 22, 2005 by dinoc Link to comment
FLEX Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Din considerente pur "estetice", io as prefera motorul cel mai mic, dar care ofera cea mai mare putere specifica (CP/litru), motoare de turatie, excelente in urban prin vioiciunea specifica si consumul mic, chiar daca este reltiv mare comparat cu motoarele mai mari si mai molcome ; aceste motoare se dovedesc insa gurmande la drum lung cu viteza mare. 1.2/80CP cred ca e suficient si cu ocazia asta am ales si masina (Corsa). Link to comment
adostar Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Am un amic care vinde un ford fiesta 1,3. e cool masina! Link to comment
VIPER Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Daca e 1.4 Twinport, merita diferenta. Tehnologia face banii in sensul scaderii consumului fata de un motor echivalent. Mai multe detalii despre Twinport AICI si AICI (poza 3) si in fisierul atasat. Diferenta e cam de 500EURO DDP intre motorizari. MOTOR: 1.2 16V 1.3 CDTI 1.4 16V EMISIE: EURO 4 EURO 4 EURO 4 COMBUSTIBIL: benzina motorina benzina NR. CILINDRI: 4 4 4 CILINDREE: 1229 1248 1364 kW/CP: 59/80 51/70 66/90 la rpm: 5600 4000 5600 CUPLU Nm: 110 170 125 la rpm: 4000 1750-2500 4000 CONSUM URBAN: 7.8 5.7 7.9 CONSUM AFARA: 4.6 3.8 4.7 CONSUM MIXT: 5.8 4.5 5.9 VIT. MAXIMA: 175 165 179 ACC. 0-100: 12.5 14.5 11.5 Link to comment
Gica Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 (edited) Din datele puse de Viper se pare ca dieselul e cel mai puturos din cele 3, dar si cel mai economic bineinteles. Totusi consumurile extraurbane pentru benzinare mi se par exagerat de mici... Trebuie vazut cu cat este mai scump CDTi-ul si in cat timp se amortizeaza aceasta diferenta. Fiindca daca nu merge "destui" km anual (sa zicem peste 20k) s-ar putea sa nu se justifice. Pe de alta parte vad ca acel cuplu maxim de la mot. pe benzina se realizeaza cam tarziu, pe la 4000 rpm, daca nu iese si din oras sa o urce un pic in ture, tot degeaba... Cel mai bine ar fi sa va ganditi cam care va fi destinatia masinii si de ce buget dispune. Daca bugetul nu-i mare si pretentiile fetei nu sunt mari 1.2 e indeajuns, altfel apelati cu incredere la diesel sau la 1.4 ! Ca o paranteza vreau sa zic ca nici nevasta-mea nu avea pretentii de sportivitate cand am cumparat Kalosul, iar eu am ales motorul de 94 de CP, iar acum s-a obisnuit asa mult cu herghelia sub capota si e recunoscatoare. Motoarele pe benzina cam cat de bune sunt ? (am vazut deja o parere cum ca cel de 1.3 8v de la Ford n-ar fi prea bun) , dar cel 1.4 16 v de la Ford sau cel de 1.2 16V sau 1.4 16v de la Opel (acestea din urma sunt cumva tot, multijet ? ) ? <{POST_SNAPBACK}> "Multijet" este denumirea data de Fiat motoarelor sale (ultima generatie fiindca inainte le zicea JTD) pe motorina, deci cele pe benzina nu sunt multijet si sunt de provenienta Opel. Edited September 22, 2005 by Gica Link to comment
VIPER Posted September 22, 2005 Share Posted September 22, 2005 Am o Corsa parcata langa a mea, e cu motor 1.2 16V si vad cu bucurie ca e tot Twinport. De aici si consumurile mici. Prietenul de care ziceam o pagina in urma tot 1.2 benzina o sa ia. Si eu am ales tot benzina din aceleasi considerente: sub 15000 km/an. A, si diferenta de pret: 1000EURO CIP mai mare la diesel-ul echivalent ca putere... Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now