Jump to content

Flex Isi Ia Masina Noo ... Peste Vreo 2 Ani


FLEX

Recommended Posts

Asammmm ...

In viata oricarui automobilist vine un moment la care vrea/trebuie/ i se pune pata sa schimbe masina ... probabil la mine acest moment va veni peste 2 ani, cind estimez ca ma voi plictisi definitiv de Maty.

Ce vrea Flex de la o masina?

- sa fie de clasa mica (segmentul B), maxim compacta ©

- sa fie hatchback

- sa aibe minim 3 usi :) )

- sa prezinte minim 120CP sub scufie (150 ar fi mai bine)

- 4 supape/cilindru

- CV manuala - 5tr, merg si 6 :P

- capacitate cilindrica sub 1.8l - pentru consum urban cit mai redus posibil

- BENZINA

- tren de rulare cit mai sportiv

- ESP sau similar cit mai discret, daca e decuplabil is best

- sa fie de asfalt, pentru coclauri am alte ginduri > :)

- fara pretentii la locurile din spate sau accesul la ele, poa' sa fie si numa' 2

- sa poata tracta o masa remorcabila de minim 500kg

 

Pe scurt, sa fie ceva mic si rau.

La capitolul bani - cel mai spinos - nu am nici cea mai vaga idee cit ma pot intinde, probabil pe la 15kE ar fi maximum-maximorum, ceea ce caut eu e acel ceva cu cel mai redus raport bani/CP.

 

Ca sa va faceti o idee, io la ora actuala oscilez intre Mitsubishi Colt CZT (1.5 turbo, 150CP) si Suzuki New Swift (1.5 aspirat, 105CP - am inteles ca o sa scoata si o versiune mai sportiva peste vreun an).

Astept cu interes opiniile voastre.

Link to comment

Honda Civic modelul 2006 (peste 2 ani o sa fie taman la fix, trec de bugurile primelor versiuni):

 

- 140 HP, 1.8 litri, 16 valve SOHC, cu VTEC (care e o mare chestie), sau 197 HP, 2.0 litri DOHC (sau motorizare hibrida, de 1.3 litri benzina)

- cutie cu 6 rapoarte manuala sau 5 rapoarte automata

- ABS, EBD

 

Primele 9 cerinte ar fi indeplinite. Despre ESP nu scrie nimic pe site, poate mai incolo cand o sa apara in showroomuri (deocamdata a fost doar in saloane).

 

Modelul Civic e unul de referinta pentru posibilitatile nenumarate de modificare in sensul laturii sportive.

gallery0.jpg

gallery1.jpg

gallery3.jpg

gallery5.jpg

gallery8.jpg

Link to comment

Fiind peste 2 ani, un Astra H 1.8 125CP cu echipare Sport. Poate sa fie hatch-ul cu 5 usi sau GTC-ul cu 3 usi. Ai AICI mai multe detalii despre partea de stabilitate si Sport (unice in clasa compacta).

 

Nu pot vorbi de preturi... 2 ani e mult... Asa poti sa ai loc peste 2 ani si de motorul Turbo de 170CP sau chiar de cel de 200CP...

Edited by VIPER
Link to comment

eu as merge pe civicul ala dar din pacate foarte probabil sare de 20000 de euro bine de tot.

a 2-a varianta, cea mai plauzibila, este un clio (3!) sport care arata suuuper bine!

Link to comment

La Corsa nu e IDS+ si zau ca merita banii... Multi se lauda cu fel de fel de gadgeturi si tehnologii, dar cand vine vorba de stabilitate si securitate, e cam liniste... Toti au airbaguri, ESP, ABS, TC. Dar amortizoare controlate permanent de computer, ESP pe 3 roti, un mic "chiptuning" la buton, nu prea mai are nimeni in zona aia de pret...

Link to comment

Si eu ma gandesc serios la o Astra.

La tinuta de drum alt model deosebit mi se pare Citroen C4 Coupe VTR 1.6i 16v - 110 CP - 14.200 de euro DDP si asta are ceva comparabil IDS , se tine foarte bine pe strada.

La leasing si un pic mai multi bani deja intra Mazda 3 care iar e o masina deosebita in opinia meea si un pic mai diversa decat cam ce circula pe strada.

Edited by Wichedcoder
Link to comment

Cand am luat Kalos am facut si test drive cu Mazda 3. Nu imi amintesc clar cati CP avea dar era 1,6 16V. Ce sa zic... Mi-a placut la nebunie. Numai ca daca o comandam venea in 8 luni. Am lasat-o balta.

Link to comment

Suspensiile spate la Astra si C4 sunt la fel ca si conceptie, si sunt semi-independente. Dar ceva asemanator IDS+ vei gasi, poate, la seria 1 de la BMW... Dar nici acolo. Vorbim de compacte, maximul cerut de Flex. Ce ma doare e ca nu avem un circuit privat unde sa si demonstrez altora ce zic. Si sa vina si altii cu masini "asemanatoare", sa vedem cat de asemanatoare sunt...

Edited by VIPER
Link to comment

Hehe, ce agitatiune!

 

O compacta la ~110-120CP e cam blinda, as accepta puterea asta doar la clasa mica (CZT-ul are ~ 900-1000kg, compactele sar binisor de greutatea asta); compromisul cel mai bun ar fi dupa parerea mea

- cea mai mare putere litrica (CP/l)

- cea mai mare putere specifica (CP/kg)

- cel mai ieftin cal-putere (E/CP)

Din ce am mirosit eu in stinga si in dreapta, cum treci de o putere "normala" pentru o clasa de masina, unde armasarul costa ~75-80E (CIP) dai in bitiiala cu ~100E/CP - taxa de sportivitate, nu? oare cei ~ 20% in plus se cer si pentru restul, adica suspensii, volane, scaune, etc. ...

 

@alx: iti dai seama ca la Clio RS m-am gindit din prima, e cam cea mai eftina la cumparare si restul lucrurilor sint OK ... dar oare cit consuma animalul ala de motor de 2l? ... si de celebra intretinere din service-urile Renault nu mai vorbesc ..

@VIPER: M-urile de la BMW au suspensie ce se poate regla din habitaclu in diverse configuratii ... impreuna cu comportamentul motorului, cutiei de viteze, etc ... seria 1 e setata pe "sport" din start, dar 116 e prea scump, poate next step ...

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...