BogdanG Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 (edited) Ale tale oricum sunt mai albastre ca ale mele Edited August 6, 2008 by BogdanG Link to comment
rm.popa Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 /.../ am purces la cumpararea unor Philips H4 Vision Plus; n-am avut timp de pierdut sa ma duc la Aspad, unde costau 18 RON unul, sau 36 la pachet de doua, si am platit scump de tot (80 de RON doua bucati) in Praktiker... asta este, boieria costa. Boierie ceva mai ieftină şi mai la îndemână în benzinăriile Agip. Nu mai ştiu exact preţurile, dar parcă un H4 Vision Plus nu sărea de 25 de lei. Link to comment
paul_marines Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Ma inscriu si eu cu o plangere impotriva Philips-urilor X-treme ceva, dar nu am stiut eu ce. Dupa 6 luni si cca 10000 km au murit pe filamentul de faza scurta. Ambele la cateva ore diferenta. De la dealerul din Oradea mi-am pus 2 Bosch-uri H4 fara extremitati sau supervisiuni, dar destul de puternice pentru gustul meu la numai 30 RON ambele. Poate as mai incerca un set de Vision Plus-uri care rezistara 2 anisori, iar 45RON la ASPAD nu-s tocmai 88 RON pe "extreme". Link to comment
zack Posted August 19, 2008 Share Posted August 19, 2008 Pentru cei care se plang ca nu gasesc becuri de proiector pentru kalos (becuri cu mufa aceea cu tot). http://philips-shop.ro/details/BECFARH27W2...ie1buc-7293.htm Link to comment
hawkeye Posted August 19, 2008 Author Share Posted August 19, 2008 Cu mentiunea ca becurile alea au fost puse pe kalos-urile fabricate pana in martie 2005 (aproximativ). Asa ca verificati ce fel de bec aveti inainte sa-l cumparati. Link to comment
paul_marines Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Verificat tensiunea si montat Xtreme Power de la Philips. Deja ma rog pentru viata lor sa fie mai mare de 5 luni. Ce-mi paru curios este ca ASPAD mentioneaza garantia de 30 de zile in vreme ce in UK domn de bine spune: There is no specific guarantee. It is made by Philips, so is excellent quality. We also guarantee everything we sell for 12 months.Yours faithfully Andrew Whitehead www.care4car.com " Cam alambicat raspunsul, dar ce inteleg este ca nu poti da +20E pe un set de becuri , care sa se arda precum lumanarile de la biserica. E drept ca trebuiesc indeplinite ceva conditii tehnice: tensiuni, temperaturi, presiune atmosferica, radiatie izotropica etc. Ce te faci vericule daca ti se ard in drum duminica si esti la 50 de km sa iesi din tara??? Renunti la concediu? Pierzi garantia? Iata ce zic cei de la Augsburg facand referire la conditii si legislatia in vigoare. La mare dispret fata de consumator scrie pe ambalajul produselor Philips: "Recomandam schimbarea becurilor la 2 ani sau 50.000 km". cu mentiunea..."daca rezista atata" GARANTAT 30 DE ZILEEEE...FARA NUMAR !!! Link to comment
MCojo Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 Ce te faci vericule daca ti se ard in drum duminica si esti la 50 de km sa iesi din tara??? Renunti la concediu? Pierzi garantia? Le schimbi cu setul de rezerva pe care il ai in trusa, asa cum prevede legea?!!! Link to comment
paul_marines Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 (edited) Am gasit pe unele pagini web de specialitate diferite opinii privind tensiunea optima livrata becurilor. Astfel la mine am masurat: 12,60 V pe faza lunga si 12,92V pe faza scurta. In aceste conditii alternatorul asigura la bornele bateriei 14,41 fara consumatori si 13,78V cu farurile aprinse (FS/FL). Unii spun ca tensiunea de maxima intensitate (incandescenta) ar fi 13,2V (zice OSRAM). Recent am pus o noua pereche de Xtreme Power, dar ori mi-au ramas lentile de contact afumate ori nu au intensitatea celor schimbate. De asemenea se precizeaza de unii ca variatii de +/- 0,1 V afecteaza cu cca 10% intensitatea luminoasa. In principiu ar trebui sa ma doara in basca cu cei 180% procente Extre, insa nu este deloc asa. Edited September 14, 2008 by safari hunter Link to comment
tolin Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 12,6 si 12,9V ai la bornele becului ? Link to comment
paul_marines Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 12,6 si 12,9V ai la bornele becului ? Da se pare ca acesta este tensiunea. Link to comment
Abram Burel Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Habar n-am daca e mult sau putin, dar mi se pare putin. In conditiile astea, ma gandesc daca o scarmanare a tuturor contactelor de pe circuit (socluri sigurante si relee) ar putea aduce o imbunatatire. Am si eu o problema care e aproape sigur de la caderea de tensiune in circuitul farurilor. Xenonul de pe dreapta falfaie usor la ralanti cand tensiunea scade (revine la acelerare usoara), dar numai pe dreapta. Banuiesc ca metrul ala si ceva in plus (adica de fapt vreo 3 m de fir)... conteaza. Link to comment
tolin Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 (edited) Nu-i interesanta o harta a pierderilor de tensiune ? Cu motorul la ralanti si farurile aprinse, fixezi minusul instrumentului pe surubul de legare a bateriei la caroserie (in dreapta cutiei de sigurante) si cu plusul te plimbi pe traseul: borna + de Pb a bateriei, sertizarea cablului pe borna de prindere a bateriei, borna (surubul) de + din cutia de sigurante, borna de legatura la bec, atat la farul stang cat si la cel drept. Edited September 15, 2008 by tolin Link to comment
paul_marines Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Nu-i interesanta o harta a pierderilor de tensiune ? La bornele bateriei cum am spus am 14,41V, dar o sa-mi fac tim sa vad si daca intre faruri exista o diferenta. S"> Link to comment
tolin Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Eu ti-am propus mai multe puncte de masura pentru a determina care-i "rezistenta electrica" pe care o poti elimina: borna cablului, papucul de la celalalt capat sau grosimea/lungimea cablului de legatura la caroseria a becurilor. Diferenta de tensiune dintre stanga si dreapta se poate atenua printr-o legatura suplimentara de egalizare. Cocoreenii astia s-au zgarcit exact la ce nu trebuia. Link to comment
Abram Burel Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Pai, daca pierderile ar fi asa de mari, as trage niste legaturi "inlocuitoare", asemanator cu cablarea pentru o instalatie audio. Nu ma indoiesc ca firele de la instalatia electrica devin din ce in ce mai subtiri, in... cupru si din ce in ce mai groase in... plastic. E o tendinta "logica" in lumea alergareata dupa reducerea costurilor. Link to comment
tolin Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Eu am schimbat o parte din ele, cu fir, borne si papuci audio. Link to comment
paul_marines Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Eu am schimbat o parte din ele, cu fir, borne si papuci audio. Am foarte inteles, multumesc pentru sfat. Dispun de ceva timp si cum inca primavara, scuze, iarna nu a venit se mai pot face ceva lucrari in natura. >- Link to comment
Abram Burel Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 (edited) Daca se mai indreapta vremea nitel, in weekend fac si eu o inspectie si raportez rezultatele. Chiar ca sunt curios (si in plus ma enerveaza flickering-ul de la xenonul ala ) Edited September 15, 2008 by Abram Burel Link to comment
perfidus Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Atentie la conectorii de fire (splice-box) de pe instalatie. Mie mi-a murit recent iluminatul pe ambele faruri si s-a dovedit a fi de la unul din splice-uri. Sertizarea papucului a fost proasta si a dus la carbonizare: Cel din poza este in spatele panoului de instrumente si a fost destul de greu de depistat. Ca fapt divers, cei din service nu au reusit decat sa traga concluzia gresita ca defectul este de la blocul de sigurante si mi-au spus ca n-am decat sa astept sa soseasca comanda. M-am enervat si l-am gasit eu singur, luand-o prin eliminare si cu schema in fata, lucru ce lor cred ca li se pare degradant, ei le stiu diagnostica doar "din ochi". Link to comment
Abram Burel Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 Mda, macar la Kalos circuitele de forta nu mai trec prin habitaclu. Sunt relee separate pe faza lunga si scurta, comandate de la maneta cu curenti mici, ambele in cutia din compartimentul motor. Evident ca se poate intampla acelasi lucru si pe acolo, dar e mai facil accesul (oare?) Link to comment
Outlaw Posted October 2, 2008 Share Posted October 2, 2008 Mda...am citit toate cele 17 pagini din topic, inca din 2005 si nu am gasit nimic despre becurile din bordul Spark-ului. Alea pentru faruri le-am schimbat ieri pentru ca mi s-a ars faza scurta dreapta si am luat de la Aspad (parca asa ii zice) o pereche de Philips VisionPlus 50% si sunt ok, cred ca trebuie sa mai cobor putin farurile din buton daca ma injura vreunul in trafic. Dar sa revin la beculetele din bord. Acum ca ziua e mai scurta si mai merg si eu pe intuneric am observat ca portiunea dintre nivelul carburantului si vitezometru este mai putin luminata decat restul. Nu e intuneric, poti sa vezi lejer gradatiile dar eu simt ca e o diferenta fata de restul bordului si parca mi-a ramas pe creier. Si acum urmeaza intrebarea: a schimbat cineva vreun bec din bordul Spark-ului? Ma duc mai bine la service? Nu am gasit nici in manual vreo instructiune de acces la acele becuri, sunt tentat sa spun ca se poate ajunge la ele prin torpedou...avand in vedere ca bordul e pe mijloc. Orice sfat e bine venit!! Multumesc. Link to comment
Axel7 Posted October 3, 2008 Share Posted October 3, 2008 (edited) Becuri Philips Blue Vision H4 cumparate in martie: astazi s-a ars filamentul de la faza scurta pe partea dreapta. Ma asteptam sa tina cel putin un an. Acum trebuie sa iau altele. :-< Ce-i drept, am mers destul de mult si noaptea.. Edited October 3, 2008 by Axel7 Link to comment
cris06 Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Da' ziua nu ai mers cu farurile aprinse? Mai pune la socoteala si socurile la care sunt supuse filamentele (mecanice, termice etc.). Incadreaza becurile la cap. consumabile. Adevarul e ca azi nu mai gasesti becuri care sa te tina "o viata". Daca mai tineti minte becurile alea cu fasung din alama (galbene) alea da becuri (dar erau de semnalizare, pozitii etc.)! Link to comment
Abram Burel Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Nu mai e mult si se termina si cu comedia asta Pun pariu ca DRL-urile pe care le coace UE vor fi cu siguranta pe LED-uri. Oricum, pana intra in vigoare chestia asta, eu zic ca vor fi aparut demult si faruri cu LED-uri. Pe pariu Link to comment
tudor2402popescu Posted October 4, 2008 Share Posted October 4, 2008 Am gasit pe Strada Maica Domnului la magazinele de electronice de acolo becuri cu LED ( fasung de bec normal dar aveau vreo 7 LEDuri. Erau de culori , alb , portocaliu, rosu, albastru. Ala alb la marsarier, portocaliu...mmmh semnalizare, ala rosu frana si ceata si pozitie. Insa costa 6,5 roni unul. De asemenea am vazut si becuri sofita tip LED. Apropo de becuri: Ce fel de bec merge la lampa de portbagaj? Se pare ca nici cei de la service nu stiu, mi-au dat niste becuri de plafoniera d-alea mici. Dar la portbagaj nu merg...Pentru portbagaj am vreo 3 sortimente de becuri sofita. Si niciunul nu merge pus, basca ca am bagat unul fortat, ca sa am totusi lumina in portbagaj , becul a scapat, si mi-a facut un scurt p-acolo. Si mi--a ars siguranta care a scos din functie NOTA BENE: Plafoniera interna, si instrumentele de bord. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now