muscarul Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Da man, ai dreptate, taxa de drum o platim de 2 ori, odata in accizele din benzina, si odata in rovinieta. Link to comment
Elfu Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 (edited) O data, de doua ori. A fost odata gramatica masii. > Sorry, de corectie. LE: Uite si topul calitatii drumurilor de care aminteam. Macar sa stim de ce platim de 2 ori. http://realitatea.net/index.php?domeniu=3&stire=153516 Edited March 6, 2008 by Night Elf Link to comment
muscarul Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Da, pai chiar am vazut ieri emisiunea aia la realitatea si ma minunam... Aproape ca Ciad-ul. Jalnic. Bine ca mi-am luat masina ieftina, hehe Link to comment
Elfu Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 (edited) Hai sa raspund si la intrebarea topicului. Tendinta va fi cea europeana. Hatch-back-uri economice, indiferent ca vor fi pe benzina, diesel sau GPL. O sa le treaca in curand si romanilor de moda asta cu sedanurile cand or sa constate pe buzunarul lor ca 90% din timp nu folosesc portbagajul pe care il au si o sa se reprofileze pe masini cu un raport putere/greutate mai bun. Uite si un top al vanzarilor pe Europa. Cam asta va fi tendinta in urmatorii ani. Masini din ce in ce mai mici si mai economice. http://www.businesstime.ro/articole/articol.php?id=4349 Edited March 6, 2008 by Night Elf Link to comment
john Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Da, acolo era economia. Sedanul are greutatea aproape la fel cu Hatchback-ul si Break-ul (care e destul de vandut in Germania, spre exemplu). Link to comment
Elfu Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 (edited) @john Si acolo era economia. Golf 5 Break? Vorbim de topul pe ianuarie 2008. Ca se vindea golf 4 combi in disperare inainte, asta e alta poveste. Uite un exemplu de la un model care era in top: Focus-motor de 1.4 masa proprie 3-usi 1229 kg 5-usi 1247 kg 4-usi (sedan) 1272 kg Economia nu tine doar de greutatea masinilor cat si de dimensiunile lor. Vezi ce e in traficul din bucuresti. 70% din masini sunt sedan. In loc sa treaca 8 hatch-uri mici la semafor trec 5 sedanuri si al 6-lea blocheaza intersectia. Alt timp pierdut, alti bani pe carburant. Edited March 6, 2008 by Night Elf Link to comment
BogdanG Posted March 6, 2008 Share Posted March 6, 2008 Ete part, si mai vine si mandea al 7 lea cu dricu si blocheaza intersectia Nu este chiar asa, degeaba de maine avem numai matiji pe strada ca tot aglomeratie va fii in Bucuresti. Pur si simplu sunt strazile foarte mici si jumatate sunt in lucru. De aia se circula greu. Si pretul la GPL a crescut, acum citiva ani era 16.ooo lei acum este 20.000 lei, nici macar nu se mai pastreaza raportul de 2l GPL=1l benzina, acum 1.85l gaz= 1l benzina. Cu siguranta ca si GPLul va creste. Tendinta nu o dam noi ci o da clasa politica, cum au explodat vanzarile la masini diesel cum sa facut dieselul mai scump ca benzina, DACA maine nr masinilor pe GPL o sa depaseasca pe cel ale masinilor diesel atunci va exploda pretul si la GPL . Link to comment
muscarul Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Param pam pam - uite ca iar a scumpit Beatromu benzina Daca sare de 4.2 lei 95-u si gazul ramane pe loc, imi pun gaz, s-ar amortiza in 30.000 de km. Link to comment
Juliaen Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 In ultimul timp, din cauza instabilitatii principalelor monede ale lumii (Eur, USD), petrolul a devenit una din cele mai importante materii de specula pe marile burse ale lumii. Si pretul tot mai ridicat din ultima vreme nu e datorat 100% cererii aflate in continua crestere, ci in mare proportie de jocurile bursiere. Dupa estimarile brokerilor (nu romani) petrolul va ajunge spre sfarsitul anului la o cotatie de ~150 de dolari barilul, prag ce poate fi depasit usor in cazul in care dolarul american isi va continua deprecierea fata de moneda europeana. Afirmatiile le fac in contextul in care de ~1.5 ani lucrez in domeniu, avand permanent contact cu marile burse ale lumii. Cand iti vei pune GPL, s-ar putea sa te gandesti ca faceai o afacere mult mai buna daca puneai instalatia mai din timp. Desigur nu sunt de neglijat aspectele precizate de AndreiB in privinta montarii instalatiei pe Matiz. Pana la urma, daca vrei sa iti montezi GPL, fa-o, nu te gandi la tendinta din urmatorii ani. Aparitia motoarelor hibride nu va schimba nimic din faptul ca Matizul tau consuma X% litri, Matiz electric tot nu o sa ai. Link to comment
laurentziu83 Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 @Muscarule: daca stai sa cumpanesti asa in toate felurile, ca se amortizeaza in nustiucati ani, etc, etc, gandeste-te si la efectul psihologic, totusi. Intr-adevar, acum ma costa aproape 40 ron un drum pe gaz pana la Iasi, acum 4 ani ma costa 30 ron unul pe benzina la Matiz. Asta e, dar pe atunci nu aveam banii de acum. Link to comment
BogdanG Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 Si mai este si efectul psihologic, cu 50 lei bagi 25l de gaz si te plimbi destul . Cu aceiasi bani iei mai putina benzina, mergi mai putin si tot timpul te gandesti ce buna era o instalatie GPL . Link to comment
Cumnatu Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 (edited) Teama mi-e mie cu gazul sa nu ne oblige ( vorba vine oblige, sa nu se ia niste comisioane ca sa fie asa ) UE sa tinem pretul in pas cu ei, la ei gazul e mult mai scump ca la noi, evident si mult mai curat si mai bun. Altfel cum prind ocazia cum ii ard un gaz la vapor. Edited March 7, 2008 by Cumnatu Link to comment
ovi_jer Posted March 7, 2008 Share Posted March 7, 2008 (edited) Si nemtii au tras concluzia ca gpl-ul este in momentul de fata energia alternativa cea mai buna si au scutit masinile cu gpl de impozit pina in 2018 Pretul in germania la gpl este 0,67 euro si este unul dintre cele mai mari fata de restul europei. Edited March 7, 2008 by ovi_jer Link to comment
Cumnatu Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Nu stiu de ce aveam impresia ca in Anglia este peste 1 E, posibil sa gresesc ! Link to comment
mr_ Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 @Ovi In Belgia GPL-ul e 0.59 Si e inca pret de iarna, de obicei vara e mai ieftin si iarna mai scump. Asta vara ajunsese la 0.45, dupa ce iarna trecuta era 0.55. Mie mi se pare GPL-ul o afacere. Am avut si benzina, am diesel, si tot pe GPL as merge, chiar si pe Matiz. La GPL am sarit peste revizii fara sa clipesc si le-am facut cand mi s-a parut mie ca trebuie, si sunt convins ca motorul in general si instalatia de gaz in particular o sa fie ultima chestie care o sa pice pe masina aia, asa ca probabil amortizarea se face mai repede decat spune calculul standard. Link to comment
EM!L Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 (edited) Cea "normala" e mai mare. Daca nu ma insel are 28l una pentru Matiz (se gasesc si de 20l) . La noi tendinta cred ca se va pastra spre dieseluri, chiar daca alternativa pe Gpl este cea mai profitabila si green (dar ca orice chestie buna de la noi, in scurt timp -si sper sa n-am dreptate- se vor pune taxe/accize si tot felul de "biruri" si pe Gpl al carui pret e intr-o continua crestere din pacate ). Edited March 8, 2008 by EM!L Link to comment
andrew Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 @Muscarul: Praktiker e distribuitor Autogas. Instalatiile Tomasetto vandute de ei sunt exact ca si cea pe care am montat-o eu. Si am descris-o aici. Putem incheia off-topic aici si sa continuam pe topicul GPL pe Tico/Matiz despre instalatie. Ca tendinta eu cred ca se va dezvolta mai mult GPL-ul in anii imediat urmatori, intrucat nu am vazut pe nicaieri date privind costurile de inlocuire la acumulatorii masinilor electrice, si banuiesc ca nu sunt mici. In plus masinile electrice costa destul de mult, iar GPL-ul este o optiune pentru cei care nu au bani sa schimbe masina cu totul. Ca pret al GPL-ului nu putem sti, suntem la mana altora in privinta asta. Dar in momentul asta cred ca se merita investitia. Link to comment
VAXXi Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 La noi tendinta cred ca se va pastra spre dieseluri, chiar daca alternativa pe Gpl este cea mai profitabila si green (dar ca orice chestie buna de la noi, in scurt timp -si sper sa n-am dreptate- se vor pune taxe/accize si tot felul de "biruri" si pe Gpl al carui pret e intr-o continua crestere din pacate ). GPL-ul va deveni urmatoarea motorina, probabil, si va fi taxat corespunzator. Ca tendinta eu cred ca se va dezvolta mai mult GPL-ul in anii imediat urmatori, intrucat nu am vazut pe nicaieri date privind costurile de inlocuire la acumulatorii masinilor electrice, si banuiesc ca nu sunt mici. Depinde de masina, dar sunt intr-adevar mari (intre 30 si 50% din valoarea de nou a automobilului). Tehnologia electrica este viitorul, motoarele sunt foarte curate si performante, dar nu atata timp cat solutia de alimentare este reprezentata de 200 kg de acumulatori cu plumb cu alte cuvinte, cand se va inventa un acumulator mai inteligent, atunci vor prinde si automobilele electrice. Link to comment
Esperatul Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Stai linistit si bucura-te de benzina, instalatie de 20 de mil pe matiz nu merita. Link to comment
mr_ Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 (edited) cu alte cuvinte, cand se va inventa un acumulator mai inteligent, atunci vor prinde si automobilele electrice. Da, si cand o sa se inventeze o solutie de producere si distributie a energiei electrice necesare... iar acumulatorii aia or sa fie capabili sa inmagazineze cateva sute de kwh in cateva minute, adica or sa fie capabili sa inghita cativa MW sau zeci de MW... Edited March 8, 2008 by mr_ Link to comment
VAXXi Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 Nu neaparat, desi este si asta o problema; se poate merge pe pachete standardizate de acumulatori "gata incarcati", si in loc sa-i incarci, ii schimbi. Insa, din ce am vazut eu de ceva vreme, cred ca se renunta la ideea asta de acumulatori si se indreapta spre producerea curentului electric (fuel-cells). Link to comment
BogdanG Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 (edited) Bei care mutasi topicu Hai sa facem niste previziuni : In Germania (locomotiva europei) benzina si dieselul aveau urmatoarele preturi: Benzina Diesel -martie 2002 1.04e 0.83e -mai 2003 1.08e 0.89e -mai 2004 1.15e 0.95e -mai 2005 1.18e 1.01e -mai 2006 1.31e 1.12e -iunie 2007 1.37e 1.35e -feb 2008 1.368e 1.257e Se observa o crestere de 30% in 6 ani la benzina si de peste 50% la diesel. La GPL pretul a crescut cu 33% in ultimii 3 ani(in RO), oricum mai mult decit a crescut pretul motorinei in ultimii 3 ani . Eu cred ca pretul GPLului va creste si mai mult pana va ajunge la 80% din pretul benzinei . In schimb afara se merge mult pe ideea ca GPL este mai putin poluant, deci noxe mai putine => taxe mai mici. Edited March 8, 2008 by BogdanG Link to comment
Cumnatu Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 (edited) Solutii exista, chiar si cea care face circulatia cu pana la 60 km/ora pe AER ! Era un link pe udneva pe aici dar sunt prea mari interesele petrolului ca sa se poata pune in practica. Gazul a intrat pe piata, la fel si electricul dar are multe dezavantaje. Dat ati uitat cat de productiv e hidrogenul ? Si au fost masini facute perfect functionale pe hidrogen DAR pur si simplu NU se pupa cu anumite interese. Intrebati un patron de benzinarie daca isi doreste semafoare sincronizate . O sa zica nu, pt ca el ar ramane fara vanzare. Daca de exemplu tot ce inseamna utilaj de lucru pe 4 roti in Romania ( ma refer la minibuldozere samd care lucreaza pe o arie restransa cum e santierul ) s-ar trece pe varianta cea descrisa in linkul cu masina care merge pe aer ( care in respectiva "piata" imensa este full funtionala ) si daca acest fenomen s-ar intampla la nivel mondial sau chiar daca pana si autoturismele ar avea asa ceva ( sa zicem ca pleci la mare si dupa 2 ore de mers = 200 km, opresti sa iti iei un cico si faci un pisu 5 minute si intre timp masina se incarca ) si s-ar extinde la nivel mondial, cate miii de miliarde de $ s-ar pierde din NEconsumul petrolului. Asa cum razboaie o sa existe mereu pt ca cineva tre sa faca bani din arme o sa existe mereu V10 V12 samd, pt ca unii oameni pur si simplu vor sa manance gras si sarat, vor sa fumeze in gat, vor sa isi traiasca viata in excesee indiferent daca sunt daunatoare sau nu mediului sau organimului si pt toti acesti oameni sunt altii care vor sa isi vanda marfa. Edited March 8, 2008 by Cumnatu Link to comment
mike.omega Posted March 8, 2008 Share Posted March 8, 2008 @Bogdan: trebuie sa ne gandim ca in timp ce GPL-ul se scumpeste, benzina nu sta pe loc(mai ieri Petrom a anuntat scumpiri) deci ori GPL-ul va avea salturi mari de preturi pentru a ajunge din urma benzina ori benzina va stationa si nu va mai creste, ca pret. Ceea ce, nu cred ca s-a mai intamplat. In ultimii 4-5 ani tin minte ca o singura data s-a ieftinit benzina si atunci in mod nesemnificativ Pana una alta GPL-ul sau un motor diesel de capacitatea mica/medie raman solutiile ideale. Eu am facut un calcul aproximativ si cu GPL de 100RON pot parcurge 380km(consum 13%), cu benzina de 100RON pot parcurge 230km(consum 12%, daca presupunem ca pe benzina consuma mai putin cu un 1L cum spune lumea). Ca sa pot parcurge 380 de km pe benzina ar trebui sa dau 170RON. Concluzia ar fi ca in mai putin de 12000 de km imi recuperez banii pe care i-am dat pe instalatia de GPL. Binenteles in acesti 12000 de km mai trebuie sa alimentez si benzina, trebuiesc revizii suplimentare la instalatia de GPL, costuri care inseamna aprox 1000 RON. PS: am luat in calcul consumul urban si sper sa-mi fi iesit bine calculele PS2: HDI-ul din garaj consuma 7.5-8% in mediu urban deci ar rezulta 310km parcursi cu motorina de 100RON, exact la calea 1/2 dintre benzina si GPL Link to comment
tarabostes Posted March 9, 2008 Share Posted March 9, 2008 In 73 cand m-am nascut eu barilul de petrol era 3USD, acum e 103-104 si creste, asta pt ca petrolul a devenit o arma: unii cu supersonicele altii cu bonurile de benzina Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now