dinoc Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Revenind la consum, cam cat va consuma masina zilele acestea ? Tocmai am facut un calcul si mi-a iesti 14 l / suta - condus doar in Bucuresti, benzina 95 OMV, schimbat viteza aproximativ la 3000 rpm. Link to comment
andreib Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Pe vremea asta estimativ pe acolo sunt si eu(poate ceva mai jos). Tocmai de aceea a bagat nubira in garaj si am luat matizul pentru frecat prin oras. Link to comment
silviustel Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 (edited) @andreib spuneai ceva de rectificat discurile de frana. Asta se face pe garantie? sau cum? pt ca la mine se pare ca senzatia ca nu mai vibreaza a fost placebo. In continuare face la fel. Se simte vibratia mai ales cand in masina sunt mai mult de 2 persoane sau am ceva bagaje. E posibil sa ma fi pacalit baietzii de la service? Ce interes ar avea sa imi schimbe bucsile de bascula degeaba? Oare eu nu au auzit de O.P.C? Pls daca ati avut/aveti aceeasi problema cu vibratia spuneti-mi si mie ce sa fac, ce sa cer mai bine zis. Multumec anticipat. P.S.: e vorba de o vibratie care se resimte la franare, vibreaza masina cu totul, ca si cum as trece pe asfalt usor incretzit. Edited January 27, 2006 by silviustel Link to comment
andreib Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Exact aceeasi problema am avut-o si eu. Nu e de vina nici o bucsa ci discurile de frana. Acestea se ovalizeaza (probabil datorita unui tratament necorespunzator) si vibreaza masina in franare. Solutii pana acum au fost: 1.Schimbarea pe garantie a discurilor (dar se pare ca a revenit problema, cel ce a facut asta cauta alt tip de discuri, schimbase deja 2 seturi) 2.Rectificarea pe strung a celor originale (asta am facut eu). AM platit pentru aceasta operatiune 50RON, nefiind decontata pe garantie (cei de la servis au zis ca dureaza mult pana vin discurile noi si oricum nu se rezolva problema) Deocamdata nu am mai avut probleme cu vibratiile si am facut cca 5000km de la efectuarea operatiunii. Franele au fost probate pe un traseu montan si expluatate la parametri maximi, iar simptomele nu au reaparut. PS:La mine a inceput sa vibreze pe la 1000-1500km Link to comment
silviustel Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Mda, parca ai fi condus masina mea Pai atunci am sa merg din nou la service si de data asta nu mai plec pana nu mi le remediaza. Link to comment
andreib Posted January 27, 2006 Share Posted January 27, 2006 Nu-i lasa sa te duca cu presul, ca nu stiu ce are, ca mai asteapta. Pe mine m-au frecat vreo 4 luni si tot nu au rezolva nimic. Am mers cu ea asa vreo 5000km, ma enervam de cate ori puneam piciorul pe frana la viteze de 80-90 km/h.Atunci m-am dus la alt service. Solutia este cat se poate de clara : Schimbat/Rectificat discuri frana. Link to comment
jekill Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Mie mi-au schimbat discurile de frana pe garantie. Am facut de atunci aproape 3000 de km si nu a mai aparut problema. Link to comment
Lii Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Salut nubiristi! Caut de ceva timp o masina (max 13000E) si dupa ce m-am uitat pe aici cam asta ar fi...Nubira 2CDX GPL (pret si intretinere vs calitate). Acum am si eu cateva intrebari pt cunoscatori: 1.cam la ce distanta sau timp de la pornire comuta pe GPL? 2.daca GPL ul e asa o smecherie de ce nu-l pun si alte marci direct din fabrica? 3.care-i treaba cu consumul (sunt tot felul de variante) sau e ca la vechile dacii: depinde ce noroc ai cand o cumperi? 4.vreau sa iau jenti de Al si pneuri de 195 macar pt aspect - costa in plus?, merita? Multam Link to comment
Mircea Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 Salve 1. Depinde de instalatie, eu nu am pusa de fabrica o comut eu cand am chef, sau cand e cald o las pe intermediar si comuna dumneaei la trecerea de 2500 rpm. Instalatia care este pusa din fabrica este secventiala. 2. Il pun. 3. Consumuri obtinute uite aici 4. CDX-ul are jante din aliaj si cauciucuri de 185. Daca vrei sa-ti pui altceva o faci dupa, la dealer te va costa mult prea scump. Idei gasesti aici Bafta si sa pui poze cand o ei. Poate vii si la o intalnire sa ne uitam si noi cum e pusa instalatia aia, ca in showroom nu m-au lasat sa ma uit Link to comment
george03 Posted January 28, 2006 Share Posted January 28, 2006 ...P.S.: e vorba de o vibratie care se resimte la franare, vibreaza masina cu totul, ca si cum as trece pe asfalt usor incretzit. Am avut si eu problema asta ... in primii cca. 10k km. Masina este luata in mai 2005. Prima data mi-a tremurat volanul cam dupa 2k km ... si am lasat-o asa ... sa vad ce se poate intampla. Mecanicii de la service mi-au spus sa las masina 5-6k km ... sa se "aseze" si dupa aia sa vin cu probleme. Asa ca ... la 6k i-am facut o echilibrare la toate rotile ... si nu a mai tremurat ... pret de vreo cateva sute de km. Apoi ... la un drum mai lung ... cu masina plina (5 persoane, bagaje etc.) a trebuit sa pun o frana foarte puternica de la 110 km/h (imi taiase fata un utilaj de taiat iarba de pe marginea drumului). Dupa aceasta frana, prima data cand am mai mers singur in masina ... sau cu inca o peroana ... nu mai tin minte ... a inceput sa tremure din nou. Am lasat-o din nou sa tremure ... si la revizia de 10k i-am mai facut o echilibrare la toate rotile. De atunci nu am mai avut nici un fel de probleme cu tremuratul volanului la frana. Daca ar fi fost discurile ... mai apareau tremuraturile pana la 21k km cat am acum. De atunci am luat cu partea stanga 2 stalpi de beton (spalieri de vie) la cca 85 km/h. Ambele jenti de pe stanga indoite ... rau de tot ... schimbate cu unele noi ... din nou echilibrare ... facut geometria ... nu mi-a reaparut tremuratul. Concluzia pe care am tras-o: rotile au venit din fabrica prost echilibrate ... iar cel care mi-a facut echilibrarea la 6k nu a fixat bine plumbii ... asa ca probabil la franarea violenta au sarit. Link to comment
andreib Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Merita facuta o echilibrare intr-un service/vulcanizare serioasa. Din pacate problema la mine nu a tinut de echilibrare, chiar si cu jantele noi de aliaj fiind exact aceeasi problema, care a disparut numai dupa rectificarea discurilor. Problema la mine se manifesta la franari line, la viteze intre 90->60km/h, cu atat mai agravat c cat masina era ai incarcata. Link to comment
mr_ Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 @Lii 1. Depinde de instalatie si de setare. A mea comuta de exemplu singura dupa ce apa trece de o anumita temperatura. Pornirea e pe benzina, iar pe GPL trece cand considera ea ca sunt indeplinite conditiile. O pot "forta" sa ramana pe benzina, insa pe GPL trece doar cand crede ea. 2. Ca sa nu-si faulteze singuri dieselele. Tocmai de aia GPL pun direct constructorii care nu prea au diesel (Chevy, Subaru, etc) 3. Consumul variaza functie de talpa si de setarile instalatiei. Poate fi facuta foarte economica (ca Leganza lui Wolfman de exemplu) sau ceva mai gurmanda, insa nu simti diferente de putere fata de benzina ( ca a mea ) 4. Si eu as vrea Link to comment
AdiD Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Salut la toata lumea! "> Nu stiu daca s-a mai discutat ce vreau sa va rog, dar incerc. Sunt nou inregistrat pe acest forum si as dori un pic de sprijin din partea voastra, am inteles din mesaje ca sunt cativa posesori de Nubira. Problema este ca vreau sa-mi iau o Nubira II Wagon sh, ceva intre 40.000 - 50.000 km. Ce ar trebui sa stiu la achizitionare? Ce problme ar putea sa aiba si ce ar trebui sa verific? Pana acun am avut Skoda 120, Dacia berlina si un break (tot Dacie) - la astea ma pricep, dar am inteles ca Nubira e cu totul altceva! Va multumesc mult! Link to comment
andreib Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Pentru sfaturi uite AICI. Parere personala: daca ar fi sa-mi iau masina SH ori o iau direct de la proprietar ori mai caut, nu sufar samsarii, intotdeauna umba cu prostii si ascund ceva. Link to comment
AdiD Posted January 29, 2006 Share Posted January 29, 2006 Multumesc! Si eu inclin spre proprietar. Depinde ce voi gasi - oricum nu ma grabesc prea tare. Mai am ceva "malai" de strans, numai bine - am timp pt. documentare... V-am cerut ajutorul deoarece eu am furato cu break-ul chiar de la proprietar...avea 4 prezoane in blocul motor, la chiuloasa! - era maistru militar la auto-pompieri, si cred ca a dato pe mana pifanilor...si au strans baietii ca la rabe..., asta chiar ca nu mi-a dat prin cap sa verific la vremea respectiva... m-a lasat garnitura, a trebuit sa refac prezoanele din otel special, tratat, altfel nu putea sa-i faca strangerea (se alungeau)...bine ca-am scapat de ea. Pe acest forum nu e vreo sectiune cu masini de vanzare? Link to comment
SorelRo Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 AdiD Prima data sa conduci o Nubira. Sa stii ca e o vacutza. Foarte moale si comoda la suspensii da' tre' sa te obisnuiesti cu sentimentul ca esti la timona unui vapor. A mea e aproape noua, din septembrie, si pana acu' n-a avut nici pe dracu. Link to comment
AdiD Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Cred ca mi-ar place senzatia...cu vaporul!...cat despre suspensii, chiar o prefer calei rigide, am condus destul masini "saltarete" - m-am cam saturat! Spune-mi , te rog, cate ceva despre demaraj - cum raspunde la pedala si, ce considef f. important despere stabilitate! pe unii i-am auzit spunand ca ar fi ceva probleme la curbe(?); si ca ar fi cam puturoasa! Oricum am fost foarte multumit de brek-ul (dacia) care am avuto - dupa "mici" reglaje - demaraj a-I-a, stabilitate ok, iar ca viteza chiar m-a uimit - lejer 160-165K/h (cu 4 pers. + bagaje) - si nu i-am dat mai mult de 4200rot/min...si mai putea...dar am considerat ca-i suficient pt. o dacie. Totusi ma astept la o diferenta considerabila intre dacie si nubira ceva ca trecerea de la trotineta la bicicleta de curse!? parerea voastra, cum e fata de alte masini? Link to comment
Andreid Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Demarajul nu este impresionant.Destul de puturoasa imi pare mie comparativ cu altele. Stabilitatea mi se pare in regula. O am de 3 ani.Singura problema tehnica a fost un bec ars. Link to comment
Tommy Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Adid: "Oricum am fost foarte multumit de brek-ul (dacia) care am avuto - dupa "mici" reglaje - demaraj a-I-a, stabilitate ok, iar ca viteza chiar m-a uimit - lejer 160-165K/h (cu 4 pers. + bagaje) - si nu i-am dat mai mult de 4200rot/min...si mai putea...dar am considerat ca-i suficient pt. o dacie. Totusi ma astept la o diferenta considerabila intre dacie si nubira ceva ca trecerea de la trotineta la bicicleta de curse!?" pai cu micile reglajele pe care le vei face, ai sa prinzi lejer 230-235 cu 4 persoane si bagaje dar in cadere libera Link to comment
Esperatul Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 @Tommy, nu cred ca a exagerat, si a mea dacie prindea fara dificultati prea mari aia 160km/h. Faza e ca l-am rugat pe taicamiu sa mearga cu viteza constanta si am mers in spatele daciei cu Espero. Concluzie: cand el avea 105km/h eu aveam 90-92 la espe, deci e de inteles. Link to comment
Tommy Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 (edited) fftopic: a mai jurat vineva ca a prins cu dacia break 180 poate fi pe ceas.. dar nu are cum sa fie in realitate Edited January 31, 2006 by Tommy Link to comment
Pedala Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Mai sunt si exceptii. Veneam cu un prieten de la munte cu un Volvo 850 si mergeam cam cu 140 si ne-a depasit vijelios o Dacie Berlina cu 4 persoane in ea. Sunetul si fumul care iesea din ea sunt alta problema... Ne-am luat dupa ea ca eram curiosi cu cat merge si avea 160. Deci se poate... dar dupa faci setul motor, daca nu moare pe drum Link to comment
andreib Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Diferenta dacie break - nubira este imensa, in toate aspectele. Daca vrei sportivitate vei baga mana mai adanc in buzunar deoarece iti va creste sensibil consumul, dar la 3500+ de ture se infinge bine. Este un motor care isi arata coltii intre 3000-5000 de ture, la turatii reduse fiind o masina docila. Suspensiile sunt intradevar mai moi, dar superbe in oras, nu simti denivelarile, punctul lor slab este la viteze mari (peste 140) cu masina incarcata creeaza ruliu si tangaj la manevre mai bruste. Aceste probleme sunt cauzate si de talonul destul de inalt al cauciucrilor si faptul ca sunt relativ inguste (185) pentru dimensiunile masinii. Cu jante pe 15 si cauciucuri 195/55 r15 diferenta este majora (din spusele celor ce au incercat, eu am simtit diferenta la schimbarea jantelor, cele de aliaj avand offset mai mic si fiind mai late). Link to comment
SorelRo Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Chestia cu consumul MULT mai mare sa nu te sperie. Mie nu mi-a luat exagerat la drum lung condus tare in turatii de 3 - 5000. Acu' criteriu' de comparatie la ultimu' bucuresti Iasi a fost un Clio benzinar, am stat in dreapta, si a topit ala aproape tot rezerorul si nu a bagat talpa chiar la fund. Acu' astea-s subiective in oras tot pe la 10 11 te invarti si afara cata vreme in tara noastra nu sunt autostrazi totu' depinde de maniera de condus, de trafic and so on. Link to comment
ovi_jer Posted February 1, 2006 Share Posted February 1, 2006 Domnilor aici discutam despre nubira si eventual problemele acesteia. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now