Mircea Posted November 28, 2007 Share Posted November 28, 2007 Nu. Doar buzunarul Din experienta proprie, pe nubira cel mai bine merge benzina de 95. Cu 99 sau 100 mie imi consuma intotdeauna mai mult cu 1-2 l %. Link to comment
vladiopa Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Daca ai fi citit acest topic ai fi vazut ca solutia exista demult si incercata de cel putin 3 membri: schimbarea/strunjirea discurilor frana fata. Salut Revin cun un update cu privire la problema tremuratului din volan cu toate ca "andreib" spusese ceva legat de strunjirea discurilor de frana fata. Am fost la service si au verificat problema si surprinzator nu era problema de discuri ci instalatia de franare avea foarte mult aer. Cand spun foarte mult inseamna chiar foarte mult. In plus, dezechilibrul la franare intre dreapta si stanga era de mai mult de 50% dupa verificarea pe stand. Mi-au aerisit franele si au completat cu vreo 2 bidonase de lichid de frana iar acum problema a disparut. Deci, daca aveti tremurat in volan la franare, verificati mai intai daca nu cumva aveti aer in instalatie inainte sa desfaceti discurile. Bafta !! Link to comment
andreib Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Ma bucur ca s-a rezolvat. Sper ca au folosit lichid de frana calumea, cel cu care vine masina din fabrica fiind destul de prost. Dupa 2 ani era negru pacura iar frana devenise tare elastica. Link to comment
LYM Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Pai nu vad care ar fi legatura intre aer in sistemul de franare si tremuratul volanului ... Link to comment
dan_fru Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 am si io o intrebare : de ce imi moare motoru la relantiu pe gaz ? ... am fost la gaz cu ia , am dat relantiu mai mare la gaz , am skimbat bujiile si tot moare ... sa fie cumva din cauza la GAZ ??? Link to comment
vladiopa Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 Pai nu vad care ar fi legatura intre aer in sistemul de franare si tremuratul volanului ... Nu stiu nici eu, ideea e ca discurile nu erau ovalizate. Dupa ce au aerisit frana si au completat lichidul de frana au pus-o pe stand si au testat-o. Testul a fost OK iar la probele "de strada" pe care le-am facut cu baiatul de la service am remarcat ca tremuratul a disparut. Deci cauza se pare ca ar fi fost aerul din instalatie. Cine stie, vreun ventil care nu inchidea bine. @andreib - Sincer sa-ti spun nu stiu ce lichid de frana au folosit (nu-mi aduc aminte producatorul). Stiu doar (si sper sa nu ma insel) ca au pus lichid DOT4 Link to comment
LYM Posted December 8, 2007 Share Posted December 8, 2007 Iti tremura doar cand puneai frana sau si in mers ? Link to comment
ches Posted December 13, 2007 Share Posted December 13, 2007 Multam de raspunsuri, o sa ma uit sa vad daca e vre-un surub nestransa sau un contact aiurea. N-a mai facut de atunci nici o figura, e drept ca nici nu am mai mers cu ea la viteze mari constant. Am incercat faza cu tinutul la 4000 de ture pe loc si nu a facut. Am tinut-o doar vreo 2 minute ca se uitau trecatorii la mine ca la urs ))) Link to comment
CristiV Posted December 17, 2007 Share Posted December 17, 2007 Salut! Am si o intrebare in legatura cu Nubira II (EURO 3). La 5 600 km am schimbat tabloul de bord (in garantie) ptr. ca ambele kilometraje s-au oprit. De fapt la drum mai lung dupa 40-50 km se opreau. Uneori, a doua zi functionau ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Dupa inca vreo 10000 km pe la 15600 km am patit aceeasi chestie. Iar am inlocuit tabloul (tot in garantie)... Intrebarea e: asa e la masina asta sau am avut eu un ghinion teribil? La ce sa ma astept in viitor? Ati mai auzit de asa ceva? A, ambele tablouri, originale, Made in Korea... Link to comment
andreib Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 Tabloul de bord l-am schimbat si eu din cauza unui indicator de temp apa mai rebel... Si ghici ce... Si la asta nou e lafel (la rece nu indica corect temperatura lichidului de racire). Auzisem ca unii dadeau vina pe resetatul in mers al contorului resetabil dar nu stiu ce sa zic... Este stiut ca exista o problema dar nu prea au gasit o solutie optima. Link to comment
Adi_Iacob Posted December 18, 2007 Share Posted December 18, 2007 @CristiV Lasa-l in pace, subscriu la sindromul descris de Andreib. La rece, acuma iarna, zici ca a murit indicatorul de temperatura a apei, si in ~500 de metri ajunge la temperatura de regim. Ciudat, dar m-am obisnuit cu el. Cat despre tabloul de bord, in simulacrul de carte care mi l-a dat samsarul la cumparare erau 3 chestii schimbate la masina in garantie: Un releu de faruri, pompa de benzina si tabloul de bord al indicatoarelor. Si culmea, chiar s-a umblat la cadranul ala pentru ca s-a uitat montarea suruburilor din partea de sus, alea la care trebuie sa ajungi cu varful surubelnitei indreptat in sus (ca s-a umblat sa se dea inapoi kilometrajul sau de altceva, asta n-o mai stiu...). Cu asta de pe masina nu am constatat decat lag-ul la indicarea temperaturii lichidului de racire iarna. Vara urca destul de liniar acul. Link to comment
CristiV Posted December 19, 2007 Share Posted December 19, 2007 (edited) La primul tablou n-am avut decat problema kilometrajelor dar la al doilea, simultan cu problema kilometrajelor, aparuse si o problema cu indicatorul temperaturii lichidului de racire: dupa pornire ramanea la zero sau urca foarte putin chiar si dupa 20 de minute dar daca opream motorul si apoi imediat puneam contactul, indicatorul urca pana la nivelul normal. Asta pe care il am acum are deja vreo 800 de km si vad ca functioneaza normal desi... are si el o ciudatenie: indicatorul de temperatura urca normal dar dupa ce ajunge la temperatura de regim coboara un pic (cred ca atunci cand deschide termostatul) si apoi urca din nou. Numai la vechea Dacie se intampla asta! Pe de alta parte, toate tablourile noi se pun cu zero km dar se noteaza in carte nr. de km la care s-a afectuat inlocuirea. Chestia asta are si o parte buna, am senzatia ca am masina noua... Edited December 19, 2007 by CristiV Link to comment
vladiopa Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 (edited) Iti tremura doar cand puneai frana sau si in mers ? Numai la franare @CristiV - Si mie mi s-a blocat kilometrajul la un moment dat Cel de jos s-a blocat la 999,9 si odata cu el si cel general. Mi s-a intamplat o singura data, prin vara dar dupa ce l-am resetat si-a revenit. De atunci nu l-am mai lasat insa sa ajunga la 999,9. Iar in legatura cu indicatorul de la apa, sila mine face la fel, motorul se incalzeste dar acul ramane jos. Opresc motorul, pun contactul din mou si pornesc iar acul urca la nivelul "normal" - ca nu stiu ce poate insemna la masina asta nivel normal, la mine sta undeva intre un sfert si jumatate, nu a sarit niciodata peste jumatate Edited December 24, 2007 by vladiopa Link to comment
tolin Posted December 24, 2007 Share Posted December 24, 2007 Mergi la garantie si reclama asta, poate termostatul nu inchide bine, motiv pentru care ai asa consum. Link to comment
CristiV Posted December 25, 2007 Share Posted December 25, 2007 (edited) Iar in legatura cu indicatorul de la apa, sila mine face la fel, motorul se incalzeste dar acul ramane jos. Opresc motorul, pun contactul din mou si pornesc iar acul urca la nivelul "normal" - ca nu stiu ce poate insemna la masina asta nivel normal, la mine sta undeva intre un sfert si jumatate, nu a sarit niciodata peste jumatate Sub rezerva ca indicatorul poate arata gresit desi temperatura este OK, normal insemna undeva deasupra liniutei de la jumatate (ora 3). Daca indicatorul arata corect atunci temperatura este prea jos si intr-adevar trebuie verificat si inlocuit termostatul. Operatiunea este foarte simpla si nu dureaza mai mult de 5-10 min. Este posibil ca termostatul sa nu functioneze cum trebuie sau sa nu etanseze perfect atunci cand este in pozitia inchis. Treaba asta poate ridica consumul chiar cu 1 l/100km in oras (stiu pentru ca am patit-o in garantie termostatul meu fiind defect de la bun inceput dar eu nu mi-am data seama; masina fiind noua credeam ca asa e la astea...). Edited December 25, 2007 by CristiV Link to comment
64ELY Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 Acuma' va intreb si eu cam ce merita la 11.000, Nubira2 sau vreun Passat(Audi A3) de vreo 2 ani??Eu unul as sti ce sa fac cu banii... 8) Distinse domn unde gasesti dumneata Pasat, Audi A3 de 2 ani la pretul de 11000 de euro. Sa fim seriosi Link to comment
Adi_Iacob Posted December 26, 2007 Share Posted December 26, 2007 @64ely Vezi ca tocmai ai dat reply la un post din 28 mai 2004, ) la cineva care nu a mai postat pe forum de vreo 6 luni... Si asta e un topic de probleme tehnice, nu de contre pe teme financiare. Ai dreptate cu pretul, dar mai uita-te si la data posturilor din cand in cand. Numai bine! Link to comment
vladiopa Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Sub rezerva ca indicatorul poate arata gresit desi temperatura este OK, normal insemna undeva deasupra liniutei de la jumatate (ora 3). Daca indicatorul arata corect atunci temperatura este prea jos si intr-adevar trebuie verificat si inlocuit termostatul. Operatiunea este foarte simpla si nu dureaza mai mult de 5-10 min. Este posibil ca termostatul sa nu functioneze cum trebuie sau sa nu etanseze perfect atunci cand este in pozitia inchis. Treaba asta poate ridica consumul chiar cu 1 l/100km in oras (stiu pentru ca am patit-o in garantie termostatul meu fiind defect de la bun inceput dar eu nu mi-am data seama; masina fiind noua credeam ca asa e la astea...). Atunci sa dau si eu o tura prin service. Asa cum am spus, mai sus de ora "3" nu a urcat niciodata. Mai mult, nici nu a ajuns acolo vreodata desi motorul pare cald. Acum mie mi se pare totusi ciudat, la Logan cand se incalzeste motorul si dau drumul la caldura nu pot sta in masina, frige aerul, la Nubira mi-a fost frig pe autostrada in ungaria cu ventilatia la maxim Link to comment
andreib Posted January 4, 2008 Share Posted January 4, 2008 Problema tipica a indicatorului se manifesta in felul urmator: mergi cu masina iar indicatorul nu se ridica decat pana pe la prima liniuta. Opresti motrul si pornesti din nou iar acul se ridica instant la jumatatea intervalului (intre liniuta 2 si 3, pe la jumtate). Daca nu asa se intampla si la tine iar acul nu se ridica mai deloc atunci ai o pb la termostat. SI ca observatie: da, nubira nu baga cine stie ce caldura dar nici nu mori de frig in nici un caz (Asta la -15 grade cat sunt in is). Link to comment
Strike Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Salut, Sunt al doilea proprietar al unei frumoase nubira 2. Astazi am facut si eu revizia de 30.000km. Pana acum masinuta a mers doar cu ulei Daewoo 10W30, dar domnii de la service mi-au spus ca ei pun doar 5W40 Aral. Motivul pentru care va scriu este ca pentru prima data mi s-a apins astazi martorul "Check" in bord de 3 ori, ultima data ramanind aprins. Am oprit motorul, i-am dat o pauza de 10 minute, apoi am pornit spre casa si nu s-a mai aprins. Uleiul asta nu e pe gustul masinii? Ar trebui sa ma ingrijorez si sa sun la service cum scrie in manualul masinii? Sau sa stau si sa vad ce se mai intampla? Va multumesc anticipat pentru sfaturi. Link to comment
andreib Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 (edited) Uleiul care il folosesti este unul dintre uleiurile nerecomandate spre a fi folosite in orice daewoo. Cu toate acestea problema legata de aprinderea check-ului nu cred sa aiba legatura cu uleiul. Daca te duci la service cere o diagnoza si spune-le sa-ti comunice codurile de eroare stocate de ECM (computerul masinii) ca sa putem sa ne dam cu parerea in legatura cu motivele erorii. Edited January 9, 2008 by andreib Link to comment
vladiopa Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Daca imi aduc bine aminte, la prima revizie (cea de 6 luni pe care am facut-o in decembrie) baiatul ala de la service mi-a pus ulei Shell 5W40. Din ceea ce spune andreib inteleg ca totusi uleiul asta nu este recomandat pentru motorul de Nubira. Sincer sa fiu nu am citit recomandarile din cartea masinii insa ma gandeam ca astia de la service nu se apuca sa arunce orice fel de zeama in motor. Apropos, daca tot s-a adus in discutie, de ce nu e recomandat acest ulei 5w40 ? Si o alta intrebare: are cineva idee cat costa o diagnoza pe computer undeva in Bucuresti ? Am auzit niste preturi pe la City Center dar sunt de-a dreptul exagerate. M-ar interesa sa aflu ce erori a inregistrat masina de cand am luat-o si pana acum. Link to comment
andreib Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Pentru nubira este recomandat ulei 5w40, 5w30. Problema legata de marca de ulei s-a discutat in alte secetiuni, iar ARAL s-a dovedit a avea consecinte nefaste asupra daewoo. Service-ul pune orice tip de ulei in functie de contractul care il are cu distribuitorii si nu in functie de calitatile produsului. Link to comment
Mircea Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Astia de la service pun in motor orice zeama au la vanzare. In cartea masinii ai sa gasesti un tabel cu uleiuri. Verifica temperaturile care sunt de regula in .ro si ai sa vezi ca 5w40 este uleiul care acopera o plaja de temperaturi specifica Romaniei. Pentru marca uleiului iti recomand sa citesti topicul cu uleiuri. Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now