SorelRo Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Sunt curios cum sunt service-urile din Iasi. Nu ca am o placere sa-i vad foarte repede la fata. Da macar la revizii sa-i vad cum se poarta Link to comment
Mircea Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Oricum politica mea este ca in perioada de garantie ii las pe ei sa hotarasca ... nu de alta da' daca vin cu ceva de acasa si apoi crapa ceva ... au motive sa spuna ca nu am intretinut masina corespunzator. Asa nu pot sa deschida gura ... prea tare No offence, dar o axa cu came nu va ceda in garantie... poti avea surpriza neplacuta ca din cauza uleiului prost sa cedeze la 110.000 km rulati... adica dupa iesirea din garantie, caz in care o repari pe barba ta...Plus ca Daewoo recomanda uleiurile Daewoo, dar tu poti la fel de bine sa-ti alegi orice alt ulei! nu inseamna ca-ti pierzi garantia. In cartea de service scrie mare negru pe alb doar grupele de ulei indicate, nu si marca. Si, repet 5W40 nu e recomandat...cel putin in cartea mea... "> Link to comment
tolin Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Si in al doilea rand de ce 5W40? la mine uleiul recomandat este 5W30. La toti e recomandata vascozitatea SAE 30, dar citeste pe forum ce se baga in motor, din initiativa proprie sau a service-urilor. Asa e trendy. Ce vrei, cand argumente tehnice nu sunt sau nu stau in picioare, atunci se aplica principiul: mai mult, mai greu, mai inalt. Doar ca in materie de uleiuri de motor, mai vascos nu inseamna mai bun, poate fi chiar mai rau. Oricum, nu mai remarca asta, nu vei convinge pe nimeni, romanii stiu ei mai bine ce trebuie bagat intr-un motor decat producatorul lui. Link to comment
Mircea Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 dupa ce si-or cumpara axe cu came se vor convinge... din pacate... Link to comment
george03 Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 La toti e recomandata vascozitatea SAE 30, dar citeste pe forum ce se baga in motor, din initiativa proprie sau a service-urilor. Asa e trendy. Ce vrei, cand argumente tehnice nu sunt sau nu stau in picioare, atunci se aplica principiul: mai mult, mai greu, mai inalt. Doar ca in materie de uleiuri de motor, mai vascos nu inseamna mai bun, poate fi chiar mai rau. Oricum, nu mai remarca asta, nu vei convinge pe nimeni, romanii stiu ei mai bine ce trebuie bagat intr-un motor decat producatorul lui. <{POST_SNAPBACK}> In primul rand ... din cate stiu eu viscozitatea e data de 5 nu de 30 ... ma refer la 5W30. Tot din cunostintele mele (neverificate de vre-un specialist) 30-ul se refera la o chestie legata de temperatura de functionare ... sau cea exterioara medie. Nu stiu exact cu ce se mananca (adica corelatia dintre 30/40 si temperatura) ... da' daca imi aduc bine aminte ... un 5W40 merge mai bine la temperaturi exterioare mai mari decat un 5W30. Deci .. mi-au pus ulei de vara PS Si la mine tot 5W30 este recomandat ! Link to comment
dinoc Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 (edited) Nu stiu cum voua vi s-a recomandat uleiul Daewoo ... dar eu cand am fost la revizie mi s-a recomandat altceva numai ulei Daewoo nu ... Ba chiar mi s-a precizat ca daca-mi pemit, sa nu folosesc ulei Daewoo ci sa pun ceva mai performant. Am optat pt Castrol TXT Softec 5w-40 ( tot la recomandarea service-ului). Edited September 16, 2005 by dinoc Link to comment
tolin Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 Nu s-a vorbit aici de ulei Daewoo, ci de ulei cu vascozitate SAE 30, asta-i cifra care defineste vascozitatea in domeniul de temperatura a motorului in functionare. Cred ca-i mai usor sa cititi o specificatie de la un producator de uleiuri. Link to comment
Mircea Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Dinoc, nelamurirea mea era legata nu numai de uleiul Shell, am zs, daewoo recomanda, nu obliga la folosirea uleiului daewoo...Ma refeream, si aici Tolin mi-a dat dreptate, la vascozitatea uleiului. Recomandat este 5W30, nu 5W40. Daca va uitati in cartea tehnica a masinii, exista si 5W40 si alte uleiuri, dar cel care acopera cel mai bine plajele de temperaturi ale mediului ambiant este 5W30. Eu am 5W30 Texaco Havoline, dar la urmatorul schimb ii bag Castrol, dar tot 5W30 Link to comment
andreib Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Si unde gasesti Castrol 5w30 ca in iasi nu vad altfel de uleiuri decat w40. Cand il cumperi sa postezi un pret si un loc de unde l-ai luat. Link to comment
dinoc Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 (edited) Poate sunt eu prea adormit acum, dar din cate stiu 5W-40 acopera o plaja mai mare de temperaturi dacat 5w-30 , plus ca-i mai putin vascos si motorul porneste mai usor la rece. Tot de pe aceeasi pagina cica: 5w-40 ar fi full-sintetic iar 5w-30 doar semi-sintetic. Sursa: http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html Edited September 19, 2005 by dinoc Link to comment
azazel Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 cer scuze ca intervin.. am o nubira ii si, de cand cu ploile astea, am constat ca dimineata, dupa ce masina sta toata noaptea-n parcare, e cam jumate de pahar de apa pe presu' din dreapta.. cand plec mai picura un pic de sub torpedou dupa care inceteaza.. am desfacut grilajul de plastic de sub stergatoare am incercat sa desfund aerisirile, da' nu era nimic de desfundat.. s-a mai intamplat cuiva pana acu'? are careva o solutie? Link to comment
NFS Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 Da, seara lasa un pahar cu apa plin ochi sub torpedou ca sa nu mai aiba un' sa curga! Link to comment
ileana Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 (edited) vezi sa nu fie rupt chederul circular al usii drepte sau nubira n-are cheder?! Edited September 20, 2005 by ileana Link to comment
Mircea Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 (edited) @azazel, nu-ti mai cere scuze! Oricum esti primul pe care il aud cu apa in masina!!! da-ne si noua mai multe detalii (an de fabricatie, km, daca masina a fost cumva lovita etc) Pana acum n-am mai intalnit, singurul cu apa in masina a fost George, pe care l-a surprins o inundatie Posibil sa fie pe la vreun cheder... daca zici ca-ti ajunge sub torpedou ...parbriz dezlipit... sau pe langa axul stergatoarelor cumva... posibil sa fie condens de la AC care in loc sa curga sub masina curge in... Vino cu mai multe detalii si poate te ajutam! Edited September 21, 2005 by Mircea Link to comment
azazel Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 masina are 3 ani, 65.000 km, nelovita.. nu cred sa fie de la ac pt ca s-a intamplat de 3 ori, doar cand a plouat.. e drept ca masina sta parcata cu rotile din fata pe o bordura, deci un pic inclinata; apa curge chiar sub torpedou, nu multa, e adevarat.. mai zdrangane ceva in usa din dreapta, insesizabil cu muzica, trage destul de prost cu ac-u' pornit, la fel cum mi se pare destul de lenta pana in 3000 de ture, in rest sunt foarte multumit de masina.. Link to comment
Mircea Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 iti curge pe undeva pe la grila de aeresire daca iti curge numai in pozitia aia. se acumuleaza apa acolo si nu are pe unde sa iasa... dar tot nu e normal Link to comment
Sharpe Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 (edited) @azazel baiatule,am crezut ca numai la mine se intampla asa!! "> Acelasi lucru l-am observat si eu :daca ploua curge apa din spatele torpedoului. La fel ca tine am desfacut grila de sub stergatoare,dar furtunele erau in regula. Sigur nu este de la AC pt ca l-am folosit la greu toata vara si nu a curs absolut nimic. Nu conteaza daca este dreapta sau inclinata,curge la fel de mult. Poate gasim impreuna cauza pt ca la service sau uitat patrat la mine cand am intrebat de ce curge apa de sub torpedou @andreib,acum am lumina in torpedou. Cand am schinbat culoarea bordului m-am ocupat si de acest aspect. 2 led-uri alb-neon sunt suficiente si au un consum redus. Nubira nu are instalatie electrica trasa pt iluminare torpedou asa cum are Cielo,cu toate ca teoretic este peste ca si clasa. Edited September 21, 2005 by Sharpe Link to comment
Mircea Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 cu ploile care au fost pe aici in ultima saptamana n-am avut gram de apa in masina, exceptand-o pe cea care intra in acelasi timp cu mine in masina, pentru ca a plouat din toate directiile posibile Link to comment
Gica Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Vreau sa va pun si eu o intrebare, dar promiteti sa nu radeti de mine, ca ma minunez si eu, dar e groasa treaba: Unde gasesc coarba, cricul, eventual cheie pt. surubul care tine rezerva in portbagaj (poate se desface cu coarba, nu stiu) si eventual alte scule daca mai sunt ? ? ? !!! Daca va puteti imagina cat sunt de destept : am masina de un an, in care am mers 40 000 de km si eu nu stiu unde sunt sau daca am toate astea. Slava Domnului ca nu mi-a trebuit sa fac vreo pana pana acum ! Adica atunci cand am ridicat masina nu mai tin minte cat de mult m-am uitat dupa astea, stiu ca mi-a dat triungi, trusa medicala, o cutiuta cu becuri, dar esentialul nu-l gasesc. Asa ca ajutati-ma si spuneti-mi unde ar trebui sa fie plasate. Si nu uitati: sa nu radeti de mine ! Link to comment
Mircea Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Cricul cu tot cu coarba se afla in roata de rezerva, sub placa din portbagaj, intr-o husa neagra de vinilin cu aceiasi coarba se desface si rezerva din suportul ei. Vezi poate ai si antifurturi la roti, identifica si pe unde se gaseste cheia lor ) fftopic: mi te inchipui cu vreo roata desumflata pe dreapta drumului facand semnul cricului catre dacioti Link to comment
rpopescu Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 la mine n-au trecut si masina a ajuns la 20.000. de noua a avut trepidatia asta. am schimbat tot ce se putea schimba... discuri, placute, tamburi, jante, cauciucuri... fara rezultat. am facut si test de ovalitate si a dat ok. concluzia la care am ajuns: e un defect mai complicat, un viciu ascuns, care tine de comportarea dinamica a caroseriei la momentul franarii, in mod cert nefiind vorba de o simpla ovalitate a unor piese... Jekill, daca nu ma insel a existat si un topic separat legat de vibratiile astea, cauta si tu pe forum, si eu le-am avut si stii cum s-au rezolvat...? Au trecut pur si simplu de la sine. Nu stiu nici azi ce a fost de fapt, la mine se manifesta la 60 ce km/h cand franam, la viteze mai mari era OK. Tavi, sa stii ca acest consum mare al Nubirei e o porcarie dupa parerea mea, adica fie nu e adevarat, fie cei ce il reusesc sunt niste oameni cu "talpa grea". La mine mai mult de 10,5 urban nu s-a intamplat niciodata. Chiar vreau sa deschid un topic separat cu chestia asta... <{POST_SNAPBACK}> Link to comment
ovi_jer Posted September 29, 2005 Share Posted September 29, 2005 Nu cred ca se poate rezolva problema asta atita timp cat se schimba cu acelasi tip de piese si aceleasi defecte. Link to comment
mk77 Posted October 1, 2005 Share Posted October 1, 2005 Cu vibratiile...e mai complicat.Se pare ca provin de la puntea din spate.Nubira are o punte spate autodirectionala(in limita a 2..3grade)iar chestia asta se obtine relativ simplu..flexibilitatea controlata a unor bucse de cauciuc din bratele longitudinale si cele transversale si...cred ca aici e" buba".Ori nu sunt suficient de rigide(in anumite conditii de solicitare,franare...ex) ori e ceva cu tot ansamblul punte spate..defecte de fabricatie,greseli de asamblare.Am patit-o si eu cu vibratiile,doar ca nu se manifesta prea des.Problema e cunoscuta si in alte tari ...atasez schema cu modul de lucru al puntii spate luata de pe un site polonez dedicat 100% Nubirei. http://nubira.autokacik.pl Link to comment
Sharpe Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Cred ca am rezolvat problema cu apa de ploaie care curgea prin spatele torpedoului! Ma apropii de 60k km si am inceput din timp sa schimb tot ce trebuie:am rezolvat distributia si cureaua de alternator/A/C,am luat ulei ,DuraLube,filtru ulei,filtru polen. Surpriza am avut-o cand am inlocuit filtrul de polen NU lasati masina nesupravegheata in service la reviziile de 10k km!!!Banditii va iau banii pe filtre si nu le inlocuiesc ("> . Filtrul de polen de pe masina mea era cel ORIGINAL cu care a iesit masina din fabrica ! L-am gasit cu greu sub o gramada de noroi cu frunze.De sub el pe unde ar fi trebuit sa se scurga apa de ploaie am scos ,cu greu ,cu aspiratorul(ca nu incape mana pe acolo) 2 maini de noroi cu frunze!!Nu e de mirare ca apa de ploaie curgea in masina. Cu toate ca nu se schimba la 60k km,am verificat si filtrul de aer.E destul de jegos asa ca am sa-l schimb si pe acesta ,sa stau naibii linistit.Antigelul e nou ca are pompa de apa si termostatul schimbate. Trebuie sa mai inlocuiesc,verific ceva?? Link to comment
i93mid Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Are cineva o poza cu filtrul de polen?sau unde se afla acesta? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now