Jump to content

Recommended Posts

Azi dimineatza a trebuit sa ies cu masina ... desi nu intentionam sa o "plimb" azi.

 

Cand am iesit din casa, pe accuweather.com erau -19 grade "la adapost" si -29 in bataia vantului ... si batea spurcatu' de te lua pe sus ... nu e cazul meu :D ).

Ma duc la masina ... si prima "surpriza" ... usile se deschid din telecomanda ... toate 4 :D .

Ridic capota sa ma uit daca nu cumva mi-a inghetzat antigelu' (in urma cu cateva saptamani i-am facut revizia de 20.000 si la verificare mi-a iesit ca ar rezista la -28 grade). Zgaltzai putin masina si ... se mishca ceva prin "borcan".

Asa ca intru repede in masina ... deja eram bocna ... apas ambreiaju' ... scot din viteze ... cu greu ... si ii dau cheie. Pleaca din prima ... sa zic ca a invartit maxin 2 secunde. Buuun ... dau incet de tot drumu' la ambreiaj si vad ca vrea sa plece de pe loc ... oops.

 

Frana de mana nu am curaj sa o trag pe ger ... am patit-o cu Tico, acum 3 ani de Craciun. Am uitat frana de mana trasa iar dimineatza erau -28 grade ... la adapost. Am carat 10 litri de apa fierbinte din casa ... am suit masina pe cric si am inceput sa torn si sa invart la roti. Dupa vreo 10 minute si-au dat drumu' ambele roti si am putut sa plec la drum.

 

Asa ca ... am stat cu piciorul pe ambreiaj vreo 2-3 minute, timp in care am mestecat in cutia de viteze. Dupa inca vreo 5 minute dupa ce am dat dumu' la ambreiaj am putut sa dau cu spatele si sa ies din parcare.

 

Minuni:

- desi in general, la temperaturi negative, acul de la temperatura sta intepenit la minim acum s-a ridicat de parca era vara.

- acul de la turometru are acelasi comportament ciudat la frig. Se ridica si arata normal abia dupa ce turez motorul peste 3.000 rpm. Acum a plecat ca vara.

Link to comment

Azi am coborat cu emotii la masina. Am apasat pe telecomada si... s-a deschis (alta data la -5 grade nu a dorit pana nu am folosit cheia). I-am la cheie si a pornit (nu chiar la sfert, da' la o treime tot a fost :osanale: ).

Am auzit si eu un zgomot ciudat de metal harsait care a durat vreo 4-5 secunde (se pare ca "asa face toate" cand e frig). Am lasat-o sa-si faca gimnastica de trezire vreo 2 minute dupa care a plecat fara probleme. Am observat si eu ca dupa pornire, chiar daca este scoasa din viteza, se misca putin, ca si cum ar dori sa plece, dar parca o retine ceva si renunta (am banuit ca este melasa in care s-a transformat uleiul de la frig). Motorul nu s-a incalzit decat dupa 5-6 km, cand a inceput sa dea caldura ca lumea. Nu am folosit decat treapta a 2-a la incalzire pentru ca am observat ca daca ii cresc debitul de aer la aeroterma - treapta 3, de ex. - imi vine aer mai rece, plus ca am senzatia (cred ca este doar o pasarica ce-mi canta mie sub scufie) ca se incalzeste motorul mai greu daca folosesc treapta 3 sau 4 la ventilator pentru incalzire.

Link to comment

A trebuit, desi nu era de dorit sa ies azi cu masina. S-a deschis din telecomanda, a pornit din prima, cu un harsait cand a inceput sa invarta, probabil din cauza curelelor impietrite.

Eu am observat ca daca o pornesc si o las cam 10-15 minute, evident cu tot cu drum :) nu numai in parcare, cu caldura oprita si data la maxim pe albastru, dupa 10-15 minute sau 3-4 km mai in forta se incalzeste mult mai rapid decat daca plec cu caldura pornita. In concluzie de la patinoarul National pana la Diham era acul putin peste prima liniutza, si incepuse sa bage putina caldura :) , spre nespusa mea bucurie.

Si la mine face la fel, la rece pleaca 2-3 cm din loc cand iau piciorul de pe ambreiaj. La suspensie nu am observat modificari notabile. Indicatorul de temperatura are momente cand merge fluent pana la jumatate si momente cand trebuie sa opresc motorul si apoi sa il pornesc pt a indica.

Per ansamblu sunt multumit, avand in vedere ca nu am garaj, iar in parcarea in care tin masina e permanent un curent de aer destul de viguros. Aveam o sticla de apa minerala jumatate plina in masina, lasata de sambata. Azi era bocanc :) ).

In speranta ca a noastra clima isi va reveni la standardele din atlasul de geografie :) , va urez multa bafta tuturor !

Link to comment

Nubira II :

 

a pornit din prima , usile putin intepenite si geamurile inghetate (masina nu a mai fost pornita de 4 zile!)

 

intrebarea: atunci cand a pornit s-a auzit un horcait.Cauza exacta care poate sa fie ? bateria,uleiul ingrosat sau curelele ori ...?ps se produce mai multa uzura in cond. de meteo de acum la pornire..? etc.

 

multumesc. :)

Link to comment

Horcaiala o face si la mine, dar m-am obisnuit, e probabil o curea ce aluneca puin sau pompa de servo pana isi da drumul (s aude din partea dreapta).

 

PS: Indicatorul de temperatura il voi schimba pe garantie dar trebuie sa am tiimp sa le stau in cap sa ii supraveghez sa nu faca vreo prostie, iar la -20 de grade nu prea imi arde de stat in service pentr atata lucru.

Link to comment
Immortal, nu prea se recomanda folosirea franei de mana la berlina pe frigul asta, risti sa-ti ramana blocata (iti spun din experienta a 2 dacii berline :) )

 

Toata lumea (de pe forumul...dedicat marcii si atat de drag voua :D ) pana la mecanic, absolut toti imi spun sa nu trag frana de mana. Insa eu m-am ambitionat si am zis ca pana prima data cand o patesc, voi trage frana de mana. Si inca n'am prins apa pe cablu... ;)

 

Promit ca e ultimul off-topic. Da' nu ma mai atâtzatzi si voi, ca e threadul in care cred ca am cele mai multe posturi :->

Link to comment

Totusi, am tacut cat am putut:

1.scrie mai draga limba romana fara Tz sh k si alte mirc-isme

2.Nu mai fa offtopicarie pe aici, daca vrei va un topic separat, aici se discuta despre Nubira II si tu nu vad sa ai vreo legatura/interes in masina asta.

Link to comment

nedumerire :

 

Pornire dupa 7 zile de stat Renault Megane II : din prima,nici un horcait ,nici un scartait,nimic inghetat ori care merge ingreunat .Ca la 20 de grade!

 

De ce nubira 2 horcaie la prima cheie ,servodirectia este vag ingreunata la inceput la -17 grade iar megane-ul nici gand!?! ce are asta si nu are aia! :scarpin:

 

p.s. la nubira de cand a venit gerul imi scartie vag usile de pe fata cand sunt deschise mai larg ! solutii ? si ori mi se pare ori chiar nu "mai trage" cum "tragea" cand era cald... .mmm..ar avea de ce?!

Edited by Andreid
Link to comment

bine ca m-am mai linistit cu scartaielile si horcaiturile de la motor acu', ca v-am auzit/vazut si pe voi.. (io le cam aud din octombrie-noiembrie. durau f putin, e adevarat)

 

cat despre pornit chiar a luat-o neasteptat de bine (prima iarna cu ea)..

 

ca mod de incalzire l-am urmat pe ala din carte, anume: caldura pe rosu (max), reciclare aer interior pornit, ventilator pe 3-4.. e relativ eficient. dupa vreo 5-7 min incepe sa bage caldut.. poti scoate manusile :D

 

io nu astept mai mult de 30 de secunde dupa ce-o pornesc cu masina pe loc.. tot timpu' sunt in intarziere :)

Link to comment

daca vreodata vei scoate furtunele de apa ce vin in calorifer ai grija sa le manevrezi usor si nu torsiona caloriferul ca unul in service mi-a spart caloriferul cand a scos chiuloasa... caloriferul nu costa decat 3.5 mil si muncesti la sclavul pan il montezi... bafta

Link to comment

mda.intre timp mi-au furat capacele..culmea CU TOT CU SIGURANTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

in mijloc de zi si strada! ma uit la ora 14 la masina.totul ok.la 16 ...au disparut.

 

p.s. daca ar putea sa ma ajute cineva cu niste raspunsuri la postul anterior as fi recunoasctor..

Link to comment

Andrei, de regula scartaie opritorul de la usi. WD40 pe ele, deschisa si inchisa usa de 3-4 ori, sters cu un servetel, ceva acolo, apoi vaselina in strat subtire si iar repetat procedeul.

Ce capace ti-au furat, cele de la jantele de Al sau capace clasice? Ce siguranta?

Link to comment

@Mircea: capace clasice (abia cumparate insa ; originale daewoo). nu inteleg cum au putut sa le fure cu sigurante...decat daca aveau cheia respectiva. nu pot intelege... cei din imediata vecinante de la o banca stateau si se uitau !! mi-au spus pana si ca unul dintre ei avea "o caciula neagra" !!! multumesc mult pentru raspuns.

 

@Andreib: scartie doar cand le deschid.a inceput de cand cu gerul.multumesc pt raspuns..

 

:uff:

 

p.s. am tot citit pe forum de IAC . sunt incepator in domeniul auto. nu l-am curatat niciodata in cei 3 ani de cand am masina.inteleg ca trebuie curatat totusi. stie cineva cum se procedeaza si ce face defapt acest IAC ?

Link to comment

1. Unge balamalele portierelor cu un ulei/vaselina fina dupa ce in prealabil le-ai curatat cu un spray de contacte/wd40. De obicei scartaie opritoarele, deci pe alea insisti.

 

2. IAC-ul dozeaza cantitatea de aer la relanti, pentru a mentine un relanti constant, fara vibratii. Il curati doar daca nu sta relanti-ul corect, sau vibreaza la relanti. Nu are sens sa te apuci de desfacut pe acolo fara motiv(mai ales daca nu te pricepi cat de cat).

 

PS: Capacele alea ordinare le las fara antifurt poate se oboseste cineva sa le fure, ca is prea urate. :(

Link to comment

Sigurantele alea sunt cam universale... Mai sfant e un soricel de plastic sau chiar doi... Cat priveste jantele de tabla, @dinoc, nubira cu jante de tabla arata ca o catea incaltata... macar niste capace... daca nu jante de aliaj...

Link to comment

:) serios capacele alea de Nubira arata de parca ar fi sparte , ca si cum ar lipsi bucati din ele - din punctul meu de vedere mai bine fara ele :) - evident ca ar fi de preferat niste jante de aliaj "aftermarket" ( dar nu cele Daewoo ca si alea-s urate rau) .

Edited by dinoc
Link to comment

Soricei ii tai cu sficu... iar sigurantele le scoti simplu si p'astea orice model ar avea. Iti trebuie cateva 2 scule la tine si desfaci orice siguranta. Are un prieten o vulcanizare, iar clienti nu au tot timpu, pleaca, etc.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...