Danutz1987 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Salut,am si eu o Nubira II din 2001.Masina am cumparato anul trecut in martie,dar din pacate nu am reusit s'o inmatriculez decat saptamana trecuta..Anul trecut i'am schimbat uleiul si filtrele.Am inteles k uleiul isi pierde pripietatile in timp...Trebuie schimbat? Mai am inca o problema...La roata stanga fata mi se aude un troncanit cand merg pe un drum mai denivelat.Nu este,de ex, dak panta cu drum urat troncane incontinuu,dar daca calc frana troncanitul se opreste.Are idee cineva ce e stricat? Link to comment
andreib Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 1. Daca are peste un an teoretic ar trebui schimbat, practic nu cred ca e grav daca nu il schimbi (daca e un ulei de calitate, sintetic). 2. Glisiere etrier uzate. Fie le schimbi, fie pui un dinte de curea de distributie fie o bucatica de fisa intre bratul etrierului si placuta exteioara ca sa nu mai aiba joc. Link to comment
Danutz1987 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 2. Glisiere etrier uzate. Fie le schimbi, fie pui un dinte de curea de distributie fie o bucatica de fisa intre bratul etrierului si placuta exteioara ca sa nu mai aiba joc. 1.Uleiul inainte avea o culoare frumoasa,verde-albastru,acum dupa 150 de km mi se pare putin spre negru. 2.Cum verific daca snt uzate? Inca o intrebare:cum verific daca distributia trebuie schimbata sau nu? Link to comment
andreib Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 1. Daca uleiul e sintetic nu prea ar avea ce sa aiba. Daca ai pus un smac ieftin oricum trebuie schimbat. Este un topic luuung aici despre uleiuri. 2. Troncane etrierul=> sunt uzate. Nu mai ai ce verifica. Distributia se schimba la 60.000km sau 3 ani (care intervine primul). Daca nu esti sigur de istoric(adica nu ai luat-o de la un cunoscut de maaare incredere) se schimba oricum: curea, rola, intinzator. Era un topic cu preturi la piese nubira II, gasesti acolo detalii. Iti recomand mai citesti ce sa scris in aceasta sectiune, toate intrebarile tale isi au deja raspuns. Link to comment
Danutz1987 Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 1. Daca uleiul e sintetic nu prea ar avea ce sa aiba. Daca ai pus un smac ieftin oricum trebuie schimbat. Este un topic luuung aici despre uleiuri.2. Troncane etrierul=> sunt uzate. Nu mai ai ce verifica. Distributia se schimba la 60.000km sau 3 ani (care intervine primul). Daca nu esti sigur de istoric(adica nu ai luat-o de la un cunoscut de maaare incredere) se schimba oricum: curea, rola, intinzator. Era un topic cu preturi la piese nubira II, gasesti acolo detalii. Iti recomand mai citesti ce sa scris in aceasta sectiune, toate intrebarile tale isi au deja raspuns. Aseara am bagat mana pe langa janta si am miscat de etrier,intradevar...misca ,deci trebuie inlocuit etrierul.O sa ma uit pe topicul cu preturi sa vad Multumesc mult Link to comment
Danutz1987 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Am desfacut roata sa vad si eu acei glisieri,sunt acei suporti care sustin etrierul,nu?Ma poate ajuta cineva cu detalii/poze cum saí repar sau un magazin online de unde pot sa-i comand k nu am gasit pe net.Multumesc! Link to comment
sorin1983 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 @Depecher: tu nu aveai led-uri la consola aia? Sau aveai beculete cu fes? Link to comment
andreib Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 (edited) Foloseste search! Manual Nubira II Glisierele sunt cele 2 suruburi pe care le desface Micea in poze, cele care prind bratul etrierului. Daca nu au fost desfacute de curand iti trebuie tubulara sau inelara pt ca sigur sunt intepenite. Edited July 17, 2009 by andreib Link to comment
Danutz1987 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Foloseste search! Manual Nubira II Glisierele sunt cele 2 suruburi pe care le desface Micea in poze, cele care prind bratul etrierului. Daca nu au fost desfacute de curand iti trebuie tubulara sau inelara pt ca sigur sunt intepenite. Ok,o sa incerc sa pun ceva cauciuc,pana o sa gasesc un magazin sa comand,numai k ma gandeam de la caldura degajata de placuta sa nu arda si sa cada... Link to comment
botoshel Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Salutare 22ROR de ieri sunt fericitul posesor al unei nubira cdx din 2004,inainte avand un cielo din 2001 (asta in paranteza) Acum am o nelamurire cand sta motorul la relantii da tendinta sa se opreasca si scad turatiile ce poate fi ? si mai am o problema becul de la ABS sta aprins aveti idee cam ce ar putea fi? Link to comment
botoshel Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 nu mai e nimeni pacilea ati plecat toti in concediu? Link to comment
Mircea Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 In prima problema, curata IAC, fa reset si idle learn. Gasesti pe forum cum. ABS... pot fi multe probleme, inclusiv o siguranta arsa. Verificare vizuala intai, dupa senzori rupti/murdari, sigurante etc, apoi scanare. Link to comment
pvsilviu Posted July 25, 2009 Share Posted July 25, 2009 Probleme din nou in paradis . In urma cu vreo 3 saptamani cand am ajuns acasa mi-a crescut temperatura apei ( pana deasupra urmatoarei linii fata de normal ) si m-am hotarat sa spal instalatia , sa schimb antigelul si termostatul . Toate bune pana cand mecanicul a observat ca ventilatorul din dreptul soferului nu mergea ( era gripat ) . Ok , am zis , de aia a crescut temperatura . Am schimbat ventilatorul , am facut o proba scurta ( am pornit ac-ul si mergeau amandoua ) totul ok . Pana am plecat in concediu si in Bucuresti in trafic a crescut iar temperatura . Am tras capota si se pare ca iar nu merge ventilatorul ( cel nou ) . Mai verific maine , ca pe caldurile astea e cam naspa . Are ceva motorul daca i-i creste temperatura un minut sa zicem ( fara sa ajunga pe rosu ) ? Azi m-am hotarat sa-i schimb bujiile si fisele ( aveau cam 40000 km ) si le-am gasit slab infiletate si pline de ulei ( ma miram de ce a scazut nivelul la ulei ) . N-am mai umblat la ele de anul trecut cand le-am schimbat . Link to comment
ches Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Salutare tuturor, In primul rand sunt dator cu un raspuns lui Depecher (sorry, dar n-am mai intrat pe forum multa vreme): Pe interiorul farului eu personal nu m-as baga pt ca mi-e frica sa nu matuiesc oglinda, dar daca ai mana de chirurg poti incerca cu alcool izopropilic (curata orice impuritate). Dar mare atentie sa nu atingi oglinda farului! In weekend m-am hotarat sa lucrez la Nubirica: inlocuire saboti punte spate, gresare rulmenti si inlocuire curea accesorii. Sabotii i-am cumparat pt ca mi s-a parut mie ca nu prea mai tine frana, dar m-am inselat. Placutele sunt schimbate acum 23000 km si sunt in stare buna, dar sabotii nu au fost schimbati niciodata (masina are 56000 km). Gresarea rulmentilor trebuie facut la 30000km la Nubira (dupa cum au spus ovi_jer si Mircea) si la mine nu a fost facuta niciodata, deci era bine venita. Cu ocazia asta am verificat si jocul rulmentilor. Cu ocazia asta am vopsit tamburii intr-o culoare mai apropiata de cea a jantelor (argintiu). Cureaua de accesorii am schimbat-o desi avea doar 23000km si 2 ani pt ca se auzea ciudat cand porneam aerul conditionat. Pe ea nu era trecuta nicio marca si fusese cumparata de baietii de la service. Am zis s-o schimb ca sa stau linistit, mai ales ca nu costa o avere. In continuare un mic tutorial pentru gresarea rulmentilor (nu am facut f multe poze pt ca eram f murdar pe maini): Cea mai grea parte a fost sa dau jos tamburii. M-am inarmat cu o perie de sarma, o surubelnita cu cap cruce, o surubelnita cu cap drept, un sfic, un ciocan si multa rabdare. 1. Am bagat in viteza 1, am tras frana de mana, am slabit roata, am saltat-o pe cric, am dat jos roata si am lasat frana de mana astfel incat rotile spate sa nu fie infranate. 2. Am periat cu peria de sarma tamburul, mai ales in zona "buzei" spate ca sa il pot da jos usor. Am gasit f multa rugina si daca nu periam cum trebuie, nu puteam sa-i dau jos. 3. Am desfacut surubul de siguranta de la tambur cu surubelnita cu cap cruce. Am batut cu ciocanul cu grija tamburul si am tras usor de el cu mana pana ce a iesit. Aici trebuie avuta multa rabdare pt ca datorita ruginei. Am gasit sabotii in stare foarte buna (f f putin tociti), deci nu m-am mai bagat sa-i schimb intrucat nu este o operatiune usoara. 4. Am dat jos capacelul antipraf cu ajutorul surubelnitei cu cap drept si am dat jos siguranta cu sficul. 5. Am desfacut piulita canelata si am dat jos fuzeta. Am gasit vaselina curata din belsug, dar am mai completat putin. 6. Dupa gresarea rulmentilor, am pus la loc fuzeta si am strans piulita canelata pana cand fuzeta nu s-a mai rotit usor si apoi am desfacut putin pana ce a inceput sa se roteasca usor. 7. Am montat totul la loc in ordinea inversa demontantarii. Vopsirea tamburilor am facut-o imediat dupa ce i-am dat jos si vopseaua s-a intarit suficient in timpul gresarii rulmentilor. Iata rezultatul operatiunii de vopsirea a tamburilor: Operatiunile le-am facut dupa consultarea lui Mircea si a manualului. Totusi sunt complet nelamurit asupra urmatorului pasaj din manual: Poate cineva sa ma lamureasca cum se regleaza frana spate din piulita asta de reglare (ce inseamna condusa pana la oprire)? Amsamblul pe care este pusa este pozitionat intre sabotul conducator si cel condus, in spatele arcului superior de revenire. Multam! Ches Link to comment
Mircea Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Foarte simplu. Rotind cu o surubelnita de piulita aia, umarul ala al tijei care se sprijina de sabot se indeparteaza sau se apropie de axul rotii. Automat si sabotii vin dupa el, micsorandu-se sau marindu-se jocul dintre sabot si tambur. Este ceea ce-ti spuneam sa faci, respectiv sa masori interiorul tamburului si apoi sa reglezi din acea piulita un joc de 2-3 mm maxim. Ai fi obtinut o frana de mana mai buna. Frana de serviciu se autoregleaza, ca sa grabesti procesul de autoreglare, cu masina stand pe loc si motorul pornit, tragi frana de mana la maxim si apesi tare de 3-4 ori pedala de frana. Link to comment
ches Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Salve Mircea, Am masurat distanta si era undeva in jur de 2.7 mm, asa ca am lasat-o in pace. Eu nu prea inteleg exprimarea celor din carte "condusa pana la oprire". Banuiesc ca vor sa spuna ca trebuie insurubata la maxim astfel incat la autoreglare sa se intinda cat ii trebuie, nu? Sau nu are legatura cu autoreglarea? Frana de mana tine bine, am reglat-o din interior, de la scrumiera spate, dar o sa tin minte pontul cu piulita de reglare. Am facut un test de drum si am franat brusc de la 80km/h. Masina s-a comportat f bine si s-a oprit f repede, mult mai repede decat credeam . ABS-ul a intrat si nu a lasat rotile sa piarda aderenta. Am repetat la 60km/h si masina s-a oprit in cativa metri. Link to comment
Mircea Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Frana de mana se regleaza astfel: Se slabeste cablul la maxim din masina, se regleaza cum ti-am zis anterior de la piulita aia de la roata, apoi se strange piulita din interior, astfel incat sa ai frana de mana la 6 dinti. Link to comment
silviustel Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 Imi poate spune si mie cineva la ce foloseste papucul de pe filtrul de benzina? Am gasit 2 variante de filtre, unul cu papuc, ca si cel original si unul fara. Cel cu papuc e triplu la pret. Nu e vorba de bani, dar sunt curios ce face papucul ala care costa cat 2 filtre. Merci anticipat. Link to comment
nino Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Previne incarcarea electrostatica a filtrului prin legare la masă, desigur, daca este cuplat la firul cu papuc corespunzator. Link to comment
Mircea Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Silviu, ia cu papuc. Uita-te sub capota la filtrul de benzina, o sa vezi ca este cu papuc. Link to comment
silviustel Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Am inteles. Multumesc mult. Link to comment
ches Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Frana de mana se regleaza astfel: Se slabeste cablul la maxim din masina, se regleaza cum ti-am zis anterior de la piulita aia de la roata, apoi se strange piulita din interior, astfel incat sa ai frana de mana la 6 dinti. OK, got it! Cand mai umblu pe acolo o sa o reglez cum mi-ai spus. Acum este reglata numai din masina si tine bine, Nu stiu exact cati dinti sunt, dar cred ca in jur de 6-8 dinti. Merci mult de ajutor. Link to comment
pvsilviu Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Salutare . Azi cand sa plec la drum am dat drumul la ac si la ventilator pe viteza 4 , apoi pe recirculare si cand am schimbat pe 3 s-a oprit . Am gasit la motor o siguranta arsa ( vent. viteza mare ) i-am pus ca tot romanul o lita dar degeaba . Pe unde sa ma uit sa o rezolv ca maine plec iar si nu mai vreau sa ma coc . Link to comment
andreib Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Acum merge doar pe 4 sau nu mai merge deloc? |Intai pune-i o siguranta identica cu cea originala si daca nu tine mai discutam, la lite nu prea ne pricepem... Link to comment
pvsilviu Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 S-a rezolvat , era arsa siguranta dar si un fir topit pe undeva . A tras alt fir si gata acum merge . Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now