Danutz1987 Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Am observat ca atunci cand iau viraj stanga maxim se aude un zgomot ciudata,ca un scartait de cauciuc...sa fie burduful de la planetara sau ceva probleme la caseta de directie? Link to comment
Dumitru Cristian Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Cand stai pe loc sau cum? E posibil ca atunci cand iei viraj maxim indiferent stanga dreapta sa scartaie cureaua de accesori pe pompa fiind suprasolicitata. Ca sa vezi asta bine pui toti consumatorii electrici + ac si iei stanga maxim fara sa accelerezi, daca zgomotul e mai mare e cureaua (de fapt intinzatorul). Link to comment
sebivaduva Posted September 27, 2009 Share Posted September 27, 2009 Salutare, E prima oara cand postez, sper sa am parte de un sfat din partea celor experimentati de aici. Am o nubira 2 cdx / 2005 - 40k km. Masina functioneaza decent, dincolo de "greierasii" tipici pe ici si pe colo. O singura problema stringenta am: de curand, atunci cand accelerez ( mai ales in 1 / 2 ) se aude un zgomot f urat de la motor ( eu am putut sa jur ca e toba fisurata /sparta ) mai ales ca am scapat-o de curand intr-un mic sant. Se manifesta pe o plaja scurta de turatie 1500- 2500 si ca sa va faceti e identic cu cel al daciilor fara toba Cei de la service s-au uitat pe sub ea...au testat-o ( cat de cat ) mi-au zis ca nu e de la toba si dupa ce am iesit cu un mecanic la drivetest care m-a pus sa inchid geamurile..evident ca zgomotul nu s-a mai auzit si m-a considerat nebun. Acum nu stiu ce sa fac..sa inlocuiesc sistemul de evacuare asa..in blanc. Sa mai incerc alte solutii... Multumesc anticipat! Link to comment
Danutz1987 Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Cand stai pe loc sau cum? E posibil ca atunci cand iei viraj maxim indiferent stanga dreapta sa scartaie cureaua de accesori pe pompa fiind suprasolicitata. Ca sa vezi asta bine pui toti consumatorii electrici + ac si iei stanga maxim fara sa accelerezi, daca zgomotul e mai mare e cureaua (de fapt intinzatorul). Am facut cum ati zis domnule cristian,zgomotul se accentueaza f. mult,dar pompa de la servo se aude,nu acel scartait...Am tras putin de curea,parea destul de intinsa...intinzatorul lucra cand trageam de curea...Si mai am o problema...masina sta cam turata(1500 rpm) cand o scot din viteza la coborarea unui deal,ceva... Link to comment
Mircea Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Danutz1987, zgomotul este zgomotul normal al pompei de servodirectie fortata la maximum. Este recomandabil sa nu fortezi la maximum la virari. Este de asemenea recomandabil sa nu pui pe liber masina in mers, cu atat mai mult la coborarea unei pante! Este absolut normal ca masina sa stea turata cand rotile se invart cu o anumita viteza. Coborarea pantelor se face cu masina in viteza, in exact aceiasi treapta in care s-a si urcat, limitandu-se astfel consumul de combustibil (care in frana de motor e 0), uzura franelor si a elementelor de transmisie, inclusiv cutia de viteza. Masina se pune pe liber cand sta pe loc, iar ambreiajul se calca - in cazul tau - cand se schimba treapta sau, pe franare, dupa ce motorul a ajuns la o turatie apropiata de cea de relanti, combinand astfel frana de motor cu cea de picior. Sebivaduva, pe plaja de turatii despre care vorbesti, la nubira functioneaza sistemul numit "geometrie variabila a galeriei de admisie", fapt ce face ca in esapament sa se auda un sunet un pic mai grav. Daca nu l-ai observat pana acum, afla ca el exista la orice nubira. Verificarea etanseitatii sistemului de evacuare se face simplu, cu motorul pornit se obtureaza cu mana cu o carpa teava de esapament. Daca exista fisuri, se aude pe unde fasaie, daca nu exista fisuri, in cateva secunde motorul se opreste, nemaiavand evacuare. Link to comment
tolin Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 (edited) ...masina sta cam turata(1500 rpm) cand o scot din viteza la coborarea unui deal,ceva... Carnet luat la Pitesti, Scoala de Pilotaj "Mi-a zis 2 vecini" ? Edited September 28, 2009 by tolin Link to comment
Danutz1987 Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Carnet luat la Pitesti, Scoala de Pilotaj "Mi-a zis 2 vecini" ? Tolin,din cate imi amintesc nu am luat permisul la pitesti,e masina mea si o conduc cum vreau...Mi se pare mult mai lejer sa o las pe liber cand cobor o panta si nu stiam ca la frana de motor masina nu consuma de acum incolo n'o mai las pe liber k nu are rost...totusi,ce se aude cand virez? Link to comment
tolin Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 ... e masina mea si o conduc cum vreau...Mi se pare mult mai lejer sa o las pe liber cand cobor o panta Drumul pe care mergi este public, asa ca mergi cat sa nu pui in pericol viata altora, nu cum vrei tu ! Link to comment
Mircea Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Tu citesti, sau doar postezi? Ia vezi postul meu de mai sus. Nu mai folosi limbaj IRC. Link to comment
ches Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Eu am citit topicul asta de la un cap la altul si la fel alte cateva si in afara consumului si a uzurii premature a placutelor de frana, nu inteleg de ce nu ai avea voie sa lasi masina pe liber in mers... Poate ma lamureste si pe mine cineva, pt ca la alte masini nu am auzit de asa ceva si nici in manualul de utilizare a Nubirei nu am citit. Mai adaug ca nici la Lacetti in manual nu am gasit o astfel de informatie Multam! Link to comment
lascarica Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Banui ca baietii se refera la siguranta in mers. Frinele pot sa-ti cedeze, motorul poate sa se opreasca si canci servo, dai la volan ca la TAB-uri, in cazul asta daca ai lasat mina slaba pe volan si intr-o curba, te lasa servo la viteza relativ mare o poti lua pe aratura sau mai rau pe contrasens... Daca mergi pe benzina+ injectie in regim de frinare consum ->0 deci nu se merita. Offtopic: Ca tot veni vorba de consum... Intrebare stupida daca ai inst. GPL "pe carburatie" consumul e mai mare pe frina de motor decit in regim de relanti? Link to comment
Tommy Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 (edited) ckes, S-a explicat si pe forumul asta de atatea ori si puteai da si o pe google. Nu tine de lacetti, de nubira sau de topicul asta. Uite ce intoarce prima la gogu: http://www.consumredus.ro/articol/Nu_merge...a/3e3742f6.html Edited September 28, 2009 by Tommy Link to comment
Englishman Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 (edited) Cu ocazia unei revizii mai detaliate la 70.000km am observat ca masina pierde ulei, probabil pe la simeringul de palier (asta explica si plecarile tremurate de pe loc, probabil e uns tot ambreiajul de ulei). Si acum vine marea intrebare: o mai tin asa sau trebuie schimbat urgent? Andreib, ai dat jos pana la urma discul de ambreiaj? inota intr-adevar in ulei? cum ai rezolvat-o pana la urma? Edited September 28, 2009 by Englishman Link to comment
andreib Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 A mai mers vreo 15.000 km de atunci, l-am ignorat complet iar simptomele au ramas fix aceleasi. Link to comment
Mircea Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Eu am citit topicul asta de la un cap la altul si la fel alte cateva si in afara consumului si a uzurii premature a placutelor de frana, nu inteleg de ce nu ai avea voie sa lasi masina pe liber in mers... Poate ma lamureste si pe mine cineva, pt ca la alte masini nu am auzit de asa ceva si nici in manualul de utilizare a Nubirei nu am citit. Mai adaug ca nici la Lacetti in manual nu am gasit o astfel de informatie Multam! Uzura prematura a planetarelor si a cutiei de viteze (se invart in gol la turatii mari, fara sa aiba nicio opozitie, ungerea se face superficial, intrucat arborele principal se invarte la viteze mult mai mare decat cele prevazute de fabricant, producand proiectarea uleiului pe carcasa cutiei), uzura prematura a rulmentilor care sufera socuri mai mari la franare, uzura prematura a placutelor si a discurilor, consumul suplimentar al motorului. Adauga la asta pericolul de a ramane fara servo directie si servofrana, distantele mult mai lungi necesare pentru oprirea motorului samd, si ai tabloul complet. Fa un test simplu, alege o panta libera, coboara cu masina pe liber si la un punct prestabilit, pune frana la blana si vezi unde te opresti. Repeta testul cu masina intr-o treapta de viteza inferioara (cea cu care urci panta respectiva), franand fara sa apesi ambreiajul pana la limita turatiei de relanti, si vezi care e rezultatul Offtopic:Ca tot veni vorba de consum... Intrebare stupida daca ai inst. GPL "pe carburatie" consumul e mai mare pe frina de motor decit in regim de relanti? Normal ar trebui sa fie ca si la relanti. In realitate este un pic mai mare, datorita depresiunii din galeria de admisie, care mai trage nitel si de clapeta. Link to comment
Danutz1987 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 (edited) Domnule Mircea,imi cer scuze pentru limbajul irc,dar imi e destul de greu sa nu il folosesc.Sunetul la care ma refeream eu nu este al curelei de la pompa si nici al pompei.Se aude pur si simplu ca un burduf sau ceva de cauciuc freaca in altceva si se aude numai in partea stanga,cand virez stanga... Edited September 29, 2009 by Danutz1987 Link to comment
Mircea Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Sunetul se aude doar cand se si roteste roata? Cu limbajul IRC, Regulamentul este clar. Link to comment
Danutz1987 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Da,se aude cand se roteste roata,dar cu viteza foarte,foarte mica... Link to comment
Mircea Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Se freaca pliurile burdufului de la planetara intre ele. Unge-le pe exterior cu niste vaselina siliconica daca chiar vrei sa nu mai faca asa. Link to comment
Danutz1987 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Am inteles.O sa le ung.Daca o sa mai intervina probleme o sa intreb.Multumesc mult! Link to comment
ches Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 OK, multumesc tuturor pt lamuriri. Treaba cu consumul si cu uzura prematura a franelor este usor de banuit si o stiu, de aceea am scris-o, ca sa primesc lamuriri suplimentare. La rulmenti si la faptul ca pompa de servo poate ceda nu m-am gandit. Distanta de franare nu am verificat-o cu/fara frana de motor, dar folosesc tot timpul frana de motor la coborarea pantelor pentru comoditate si consum. Oricum suna logic ceea ce spune Mircea. Eu de regula folosesc frana motor pana cand masina ajunge la 2000-1500rpm dupa care scot pe liber. Totusi, in Bucuresti, unde mai mult stai decat mergi, prefer sa o scot pe liber si sa merg din inertie intre 2 semafoare, decat sa o las in frana de motor si sa scot din viteza la turatia de relanti. Intrebarea am pus-o pentru ca nu stiam daca mersul cu masina scoasa din viteza poate duce la depuneri in motor/galeria de admisie sau dauneaza motorului in vreun fel. Multam inca o data pt ajutor! Link to comment
Salex Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 (edited) ... nu stiam daca mersul cu masina scoasa din viteza poate duce la depuneri in motor/galeria de admisie sau dauneaza motorului in vreun fel. Pai intrebarea e putin retorica ! Motorului, in particular, nu ii dauneaza mai mult decit mersul la relanti ! Ceva mai putin, as aprecia eu, pentru ca, datorita vitezei de deplasare, racirea este un pic mai buna decit in cazul stationarii la semafor. In ceea ce priveste restul sistemelor, e clar ca mersul cu masina scoasa din viteza este (poate fi) foarte daunator. Edited September 29, 2009 by Salex Link to comment
ches Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Eu ma refeream strict la "curatenia" dintr-un motor care este lasat pe liber fata de unul care merge in frana de motor. Nu sunt convins ca un motor care merge in frana de motor are depuneri mai putine decat unul lasat pe liber. Logica mea este ca in frana de motor sistemul PCV injecteaza gazele din carter in admisie mult mai brutal decat in cazul mersului pe liber unde motorul merge la o turatie mica. Acum na, sunt mai multe avantaje sa mergi cu frana de motor... Link to comment
tolin Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 ... Logica mea este ca in frana de motor sistemul PCV injecteaza gazele din carter in admisie mult mai brutal decat in cazul mersului pe liber unde motorul merge la o turatie mica. Daca socotesti dupa turatie asa o fi, doar ca, miscarea gazelor se face dupa presiunea absoluta din colectorul galeriei de admisie. In frana de motor, presiunea absoluta este mai mica decat la ralanti. In plus, la ralanti, gazele sunt arse la temperatura mica, rezultant depuneri, pe cand in frana de motor sunt evacuate. Link to comment
ches Posted October 1, 2009 Share Posted October 1, 2009 Da, are sens ceea ce spui. Deci din tot ce s-a spus pana acum nu exista nici macar un motiv sa nu se foloseasca frana de motor. Ca si o clarificare, am inceput investigatia asta deoarece desi am 59000km am gasit vara trecuta depuneri destul de serioase in admisie si pe conul de la IAC. Conul de la IAC chiar ramanea usor blocat sau nu etansa bine si rezultatul a fost ca mergea cu zmucituri. Dupa curatare totul a fost bine, dar m-am gandit ca este de vina modul meu de a conduce: in oras folosesc rar frana de motor, iar afara o folosesc foarte des. In oras merg relativ putin, dar mi-era teama ca datorita faptului ca o las pe liber am probleme cu depunerile de funingine. Cauza nu cred ca este stilul de mers prin oras, ci mai degraba a faptului ca merg distante scurte (<10km). Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now